Web Analytics Made Easy - Statcounter

fه گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، حجت‌الاسلام علی لرستانی، مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه شهرستان چگنی به مناسبت میلاد باسعادت حضرت علی ابن ابی‌طالب (ع) و روز پدر در جمع پایوران ناحیه در حسینیه امام خامنه‌ای اظهار کرد: بهترین الگو و مصداق كه هم در قرآن كريم با نشانه‌هایی كه آيات الهی بيان می‌کند و در روايات و در گفتار اهل‌دل، اهل دانش و اهل بينش مطرح است، وجود مبارک اميرالمؤمنين (ع) است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه امیرالمؤمنین یک الگوی کامل برای همه است، افزود: جوانیِ پرشور و پر حماسه او الگوی جوانان وزندگی سراپا مجاهدت و سراپا مسؤولیت او الگوی همه مؤمنان به‌ویژه پدران است.

مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه شهرستان چگنی بابیان اینکه امام علي (ع) بعد از پيامبر اسلام (ص) دومين شخصيت جهان اسلام است، تصریح کرد: امام علی (ع) در عمل و كردار و در اخلاق و حالات درياى بی‌ساحلی از پاكى و طهارت بود.

وی گفت: طوفان بلاها، خطرها، تنگناها و مصائب سنگين در نظر پاك او نسبت به‌حق، نسبت به انسان و نسبت به دنيا در اخلاق و عمل او اثر منفى نگذاشت و راهى براى ايجاد انحراف در هیچ‌کدام از نواحىِ وجود مبارك او پيدا نكرد.
لرستانی با اشاره به اینکه بعدازآن که پیامبر به رسالت مبعوث شد اول کسی که ایمان به پیامبر آورد امام علی (ع) بود، عنوان کرد: حضرت علی ابن ابی‌طالب (ع) فطرتش توحیدی، در ایمان از همه پیش‌قدم‌تر وایمانی توأم با یقین داشت.
وی گفت: یکی از ویژگی‌های بزرگ امیرالمؤمنین علی (ع) نصرت دین است.

مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه شهرستان چگنی بابیان اینکه در سوره مائده آیه 54 خداوند ویژگی‌هایی برای کسانی که دین خدا را یاری می‌کنند، بیان فرمودند، تصریح کرد: اگر امیرالمؤمنین علی (ع) نبود دین پیش نمی‌رفت.

وی عنوان کرد: مقام معظم رهبری درباره والایی مقام حضرت علی (ع) فرموده‌اند: مولای متقیان قابل‌مقایسه با هیچ‌کس نیست چراکه او در اوج فلک است و ما در خاک تیره و بشر از فهم صحیح خصوصیات معنوی و ملکوتی امیر مؤمنان ناتوان است، حضرت قرآن ناطق بود و معیار هدایت و راه نجات بشریت هستند.
لرستانی بابیان اینکه یکی از ویژگی‌های امامان (ع) اطاعت از پروردگار است افزود: امام علی (ع) در ویژگی اطاعت از پروردگار سرآمد بود.

وی با اشاره به اینکه شجاعت از دیگر ویژگی‌های امام علی (ع) است، افزود: حماسه و حضور حضرت در جبهه‌های جنگ، مانند بدر، احد، احزاب و خيبر حكايت از شجاعت حضرت دارد.

مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه شهرستان چگنی عنوان کرد: يكي از ویژگی‌های مهم امام علي (ع) عدالت است و عدالت‌خواهی او موجب شده كه آزادي خواهان جهان از او به‌عنوان الگوي عدالت ياد كنند.

وی گفت: عدالت امام علی (ع) بيشتر در دوران حكومت وی و در نحوه گزينش حكومت، تقسيم بیت‌المال و حمايت از محرمان نمایان بود.

لرستانی گفت: شيوه رفتار علي با برادرش عقيل و عزل معاويه از منصب قدرت حكايت از عدالت گرايي امام دارد.
وی با اشاره به اینکه تبعیت عملی از رفتار و کردار حضرت علی (ع) سبب سعادت در دنیا و آخرت می‌شود، افزود: همه جویندگان حقیقت باید سعی و تلاششان کنند که در مسیر الهی و تبعیت از حجت‌های الهی قدم بردارند تا از فتنه‌های آخرالزمان نجات پیدا کنند.

انتهای پیام/ش

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۸۷۷۶۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتش مایه مباهات و سربلندی ملت ایران است

«سید اسماعیل خطیب» در پیامی خطاب به «امیر سرلشگر موسوی» فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، ضمن گرامیداشت و تبریک این روز به تمام فرماندهان، نیرو‌ها و کارکنان شجاع و جان برکف ارتش جمهوری اسلامی ایران، حضور ارتش جمهوری اسلامی ایران دوشادوش سایر قوای نظامی و انتظامی، تحت اوامر فرمانده معظم کل قوا حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‏‌ای (حفظه‏‎ الله تعالی) را در حفظ تمامیت ارضی و دفاع از ارزش‌های والای انقلاب شکوهمند اسلامی و در تقابل با توطئه‌ها‏ی استکبار جهانی؛ صهیونیست‏‌های جنایت پیشه و ایادی حقیر آنها، همواره مایه مباهات و سربلندی این ملت شهید پرور و قدرشناس دانست.

متن کامل پیام وزیر اطلاعات به شرح زیر است:

اکنون ارتش در خدمت ملت و اسلام است (امام خمینی ره)

امیر سرلشکر موسوی
فرماندهی محترم کل ارتش جمهوری اسلامی ایران

سلام علیکم

بااحترام، فرارسیدن یوم الله ۲۹ فروردین را که با تدبیر تاریخی و مدبرانه‌ی حضرت امام رضوان الله تعالی علیه، روز ارتش نام گذاری شده است؛ خدمت جناب‏‌عالی، فرماندهان، نیرو‌ها و کارکنان شجاع و جان برکف ارتش جمهوری اسلامی ایران صمیمانه تبریک می‏‌گویم.

دلیرمردان ارتش جمهوری اسلامی ایران در دوره‏‌های مختلف انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و در عرصه‏‌های مختلف، نقش آفرین و همراه مردم عزیز کشورمان بوده و ان‏شاءالله، هم‎‏چنان و به طور روزافزون، منشأ خیرات و برکات برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و ملت عزیز خواهند بود.

حضور ارتش جمهوری اسلامی ایران دوشادوش سایر قوای نظامی و انتظامی، تحت اوامر فرمانده معظم کل قوا حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‏‌ای (حفظه‏‎ الله تعالی) در حفظ تمامیت ارضی و دفاع از ارزش‌های والای انقلاب شکوهمند اسلامی و در تقابل با توطئه‌ها‏ی استکبار جهانی؛ صهیونیست‏‌های جنایت پیشه و ایادی حقیر آنها، همواره مایه مباهات و سربلندی این ملت شهید پرور و قدرشناس بوده و می‌‏باشد.

با نثار درود بیکران به روح بلند و ملکوتی حضرت امام خمینی (ره) و ادای احترام به مقام شامخ شهدای راست قامت به ویژه شهدای عظیم الشأن ارتش ج. ا. ا؛ از درگاه احدیت، موفقیت و سربلندی بیش از پیش سرافرازان ارتش الهی را مسئلت می‌نمایم.

سید اسماعیل خطیب

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دفاعی امنیتی

دیگر خبرها

  • کلام حضرت علی(ع) برای منتظران حضرت مهدی (عج)
  • پیش نشست پنجمین کنگره جهانی حضرت امام رضا(ع) برگزار شد
  • جادوی شرق در سمرقند
  • جز حضرت امام(ره) و رهبر انقلاب کسی در ابتدای انقلاب حامی ارتش نبود
  • مدل دانشگاهی تمدن ایرانی الگوی ۲۰۰ دانشگاه در دنیا است
  • ارتش مایه مباهات و سربلندی ملت ایران است
  • ایران به برکت مردم و نظامیان ما پرچمدار ظلم‌ستیزی در جهان شده است
  • «قاطعیت و همسان انگاری همگان در اجرای قانون»؛ استاد علیدوست: امام علی (ع) «قاطعیت» در اجرای قانون دارند
  • نمایش اقتدار ارتش در کرمان+ تصاویر
  • روایت رهبر انقلاب از حضور در اولین مراسم ۲۹ فروردین تا برشماری ویژگی‌های ارتش | ماجرای اجرای مراسم روز ارتش مقابل بیمارستان محل بستری امام خمینی(ره)