Web Analytics Made Easy - Statcounter

میانگین مدارس دو نوبته کشور ۱۰ درصد و در البرز به ۴۸ درصد و حتی در فردیس به ۶۰ درصد می رسد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از البرز ۲۴ نوزدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان البرز با حضور دکتر محمدرضا حافظی رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور، جعفری مدیر کل مشارکت های مردمی نوسازی کشور، مسئولین آموزش و پرورش و خیرین در کانون شهید فهمیده کرج برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان البرز در این مراسم گفت: استان البرز در زمینه تخصیص کمک های خیرین رتبه سوم کشور را کسب کرده است گفت: مسئولین و مجامع خیرین در البرز بسیار هماهنگ عمل می کنند.

محمدرضا اسپرورین تعهد سال ۹۵ خیرین به آموزش و پرورش را ۲۶ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: این رقم کاملا تحقق یافت.

وی اظهار داشت: ۲۷ پروژه در حال اجراست که پیش از آغاز سال تحصیلی ۹۶ به مساحت ۲۸ هزار متر مربع تحویل آموزش و پرورش خواهد شد.

رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان البرز در خاتمه با اشاره به اینکه خیرین واقعی انقلاب اسلامی شهدا بودند خاطر نشان داشت: امیدواریم در سال ۹۶ خیرین استان البرز در زمینه اشتغال و رفع بیکاری ورود کنند.

مدیر کل اموزش و پرورش استان البرز در ادامه با اشاره به اینکه البرز قطب علم و فناوری کشور است گفت: یک میلیون مربی آموزش و پرورش ۱۲ میلیون دانش آموز را بر عهده دارند و توصیه به علم و تفکر در اسلام بیش از تمامی مکاتب بشر است چرا که رسول اکرم (ص) فلسفه رسالت خود را معلمی می داند.

خسرو ساکی با تاکید بر ابنکه برخی کشورها مشارکت مردم در اموزش و پرورش را جز مقررات می دانند افزود: وقف اموزشی و مدرسه سازی در کشور ما به عنوان یک امر خیر جاری است و در قانون اساسی آموزش و پرورش تحصیل تا پایان دبیرستان به عنوان رایگان قلمداد شده است اما برای ارائه خدمات با کیفیت به دانش آموزان دولت به تنهایی نمی تواند فعالیت کند.

وی اظهار داشت: خیرین توسعه علم و دانش را در راستای بالندگی انسان جستجو می کنند و امروز البرز ششمین سال تاسیس مجمع و نوزدهمین جشنواره را در حالی جشن می گیرد که استان البرز میزبان بیش از ۴۴۷ هزار دانش اموز لازم التعیلم است که در ۲ هزار و ۵۰۰ مدرسه مشغول به تحصیل هستند.

خسرو ساکی میانگین سرانه فضای آموزشی استان البرز را ۲٫۹ متر مربع و در کشور ۵٫۷ متر مربع اعلام و تصریح کرد: تراکم دانش آموزی در مدارس البرز ۹ نفر و غالبا دو برابر میانگین کشوری بوده و البرز میزبان بیشترین مدارس دو شیفت کشور است.

وی با اشاره به اینکه میانگین مدارس دو نوبته کشور ۱۰ درصد و در البرز به ۴۸ درصد و حتی در فردیس به ۶۰ درصد می رسد گفت: از سال ۹۲ تا کنون ۱۹۸ مدرسه در قالب یک هزار و ۳۵۱ کلاس درس ساخته شده و سالیانه ۴۰۰ کلاس احداث و تحویل اموزش و پرورش خواهد شد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان البرز در خاتمه تعداد پروژه های نیمه تمام البرز را ۵۶ مورد اعلام کرد و افزود: البرز به بیش از ۸ هزار کلاس درس برای تک شیفت شدن مدارس نیاز دارد و البته دانش آموزان نیز به خوبی پاسخگوی اقدام نیک خیرین هستند چرا که از سال ۹۲ تا کنون ۵۷ مدال طلا، نقره و برنز توسط دانش آموزان البرزی در المپیادهای علمی کسب شده است.

همچنین رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز کشور آغاز اقدام نیک مدرسه سازی را از ۲۰ سال قبل اعلام کرد و گفت: با شکل گرفتن هسته مرکزی جامعه خیرین مدرسه ساز در سال اول ۱۶۰ میلیارد ریال تعهدات توسط خیرین صورت گرفت.

محمدرضا حافظی در خاتمه با اشاره به اینکه امروز تعهدات خیرین به ۱۰ هزار میلیارد ریال رسیده است افزود: در حال حاضر ۶۵۰ هزار خیر در سراسر کشور و هزار خیر در خارج از کشور به امر مقدس مدرسه سازی می پردازند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۸۷۸۲۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۴۰ هزار دانش‌آموز در آزمون مدارس سمپادونمونه دولتی رقابت می‌کنند

به گزارش خبرنگار مهر، رسولی پیش از ظهر شنبه در جمع خبرنگاران رسانه‌های کردستان اظهار کرد: در حال حاضر سه هزار مدرسه شبانه روزی در حوزه متوسطه اول و دوم در کشور فعالیت دارند که مدارس شبانه روزی متوسطه دوم در حوزه نظری، کار دانش و فنی حرفه‌ای فعالیت دارد که میزان دانش آموزان مشغول به تحصیل در کل این مدارس ۳۵۰ هزار نفر است.

وی خاطرنشان کرد: هزار و ۱۴۶ مدرسه نظری در کشور فعال است که ۱۶۷ هزار دانش‌آموز در این مدارس فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه یک میلیون و ۸۰۰ هزار دانش‌آموز در دوره دوم متوسطه نظری در کشور مشغول به تحصیل هستند، گفت: ۹ درصد دانش‌آموزان متوسطه نظری در مدارس شبانه روزی کشور مشغول به تحصیل هستند و نشان می‌دهد باید توجه ویژه‌ای به این حوزه شود و مدارس شبانه روزی تقویت شوند.

کارشناس مسؤول برنامه‌ریزی آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش یادآور شد: مدارس شبانه‌روزی به منظور دسترسی به توسعه عدالت آموزشی در مناطق محروم و روستایی ایجاد شده و نیاز به تقویت دارند تا شاهد کاهش ترک تحصیل و افزایش پوشش تحصیلی باشیم.

رسولی اذعان کرد: رویکرد جدیدی امسال با عنوان تجمیع آزمون‌های ورودی مدارس خاص که شامل مدارس استعدادهای درخشان و مدارس نمونه دولتی است، در کشور عملیاتی شده است.

وی اضافه کرد: ثبت نام در این آزمون تا چهارشنبه گذشته به مدت ۲۰ روز انجام شد و ۳۴۰ هزار دانش‌آموز برای شرکت در این آزمون ثبت نام کردند.

وی زمان برگزاری آزمون سمپاد و نمونه دولتی را یکم تیر عنوان کرد و افزود: دانش‌آموزان در این آزمون به رقابت می‌پردازند.

کارشناس مسؤول برنامه‌ریزی آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش اذعان کرد: ۱۰۶ مدرسه شبانه روزی در سه دوره تحصیلی در کردستان فعالیت دارند که از این تعداد ۳۶ مدرسه مربوط به دانش آموزان متوسطه نظری است.

کد خبر 6089842

دیگر خبرها

  • مهر۱۴۰۳ کمبود معلم نداریم/توجه به مدرسه سازی اولویت آموزش و پرورش
  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت
  • سال گذشته ۱۹۷ کلاس درس تحویل دانش آموزان گلستانی شد
  • وجود یکهزار و 700 کلاس درس نیمه تمام در آذربایجان‌غربی
  • اقدامات قابل توجه دولت سیزدهم در حوزه مدرسه‌سازی جای قدردانی دارد
  • آذربایجان‌غربی نیازمند جذب اعتبارات مدرسه‌سازی است
  • ظرفیت گروه‌های جهادی در نوسازی مدارس استفاده شود
  • ۳۴۰ هزار دانش‌آموز در آزمون مدارس سمپادونمونه دولتی رقابت می‌کنند
  • معاون وزیر آموزش و پرورش: ۱۶ طرح عفاف و حجاب در مدارس در حال اجرا ست
  • آمادگی مجموعه مدارس صدرا در اجرای کامل سند تحول آموزش و پرورش