Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-30@07:01:47 GMT

بهای طلا تحت تاثیر ۲ عامل مهم

تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۸۷۹۲۴۷

به گزارشایسکانیوز به نقل از پایگاه خبری بورس کالای ایران، قیمت طلا در پایان مبادلات روز جمعه از بالاترین سطح خود در ۵ ماه اخیر فاصله گرفت که علت اصلی آن تقویت ارزش دلار بوده است.

بر اساس این گزارش قیمت طلا که پس از اعلام حمله موشکی آمریکا به یک پایگاه هوایی در سوریه با افزایش چشمگیری روبرو شده بود، علی رغم انتشار آمارهای ناامید کننده اشتغال در آمریکا با کاهش نسبی در پایان مبادلات روز جمعه روبرو شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حالی که سرمایه گذاران بین المللی و کارشناسان اقتصادی پیش بینی کرده بودند که اقتصاد آمریکا در ماه مارس بیش از ۱۸۰ هزار فرصت شغلی جدید ایجاد کرده است ولی این رقم در گزارش وزارت کار آمریکا تنها ۹۸ هزار فرصت شغلی اعلام شده است. البته نرخ بیکاری آمریکا در این مدت به کمتر از ۴.۵ درصد رسیده که این پایین ترین رقم در ده سال اخیر به شمار می رود.

شاخص ارزش دلار با ۰.۴۷ درصد افزایش به بیش از ۱۰۱ واحد رسیده که این بالاترین رکورد از ۱۵ مارس بوده است. در هفته پیش رو، سخنرانی جانت یلن رئیس فدرال رزرو آمریکا در روز دوشنبه می تواند تاثیر زیادی بر گمانه زنی های مربوط به افزایش نرخ بهره این کشور طی ماه های آینده داشته باشد.

آمارهای مهم آمریکا از جمله نرخ تورم و خرده فروشی نیز طی روزهای آینده منتشر خواهد شد و این آمارها می تواند تاثیر زیادی بر نوسانات ارزش دلار و قیمت طلا داشته باشد.

طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه نیز آمارهای مهم اقتصادی در چین و اروپا منتشر خواهد شد. روز چهارشنبه بانک مرکزی کانادا نرخ بهره خود را اعلام خواهد کرد.

استرالیا نیز روز پنجشنبه آمارهای اشتغال خود را اعلام می کند. چین نیز آمارهای مربوط به وضعیت تجاری در ماه مارس را اعلام خواهد کرد.

به نظر می رسد وضعیت تقاضای فیزیکی در بازارهای آسیایی و نگرانی های سیاسی نیز در روزهای آینده تاثیر زیادی بر قیمت جهانی طلا خواهد داشت. در پیش بودن انتخابات مهم و سرنوشت ساز در برخی کشورهای اروپایی تاثیر زیادی بر قیمت طلا خواهد داشت.

دریافت کننده: رویا ذوالفقاری انتشاردهنده:

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۸۷۹۲۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگاه غربالگری سرطان سینه با قیمت کمتر ساخته شد

صادق کاظمی‌فرد مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان ایرانی درباره طراحی و ساخت دستگاهی با استفاده از تکنولوژی سنجش خازنی برای غربالگری سینه به خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا گفت: نکته پراهمیتی که در پروژه مورد توجه قرار گرفت رسیدن به محصول کارآمد و ارزان قیمت و با دقت تشخیص بالا بود که بتوان موضوع غربالگری را در تمام سطح جامعه از جمله مناطق محروم با هزینه خیلی پایین‌تر نسبت به روش‌های موجود پیاده سازی کرد.

کاظمی اضافه کرد: دستیابی به فناوری سنسورهای سنجش خازنی کمک شایانی در تولید ارزان قیمت این محصول کرده است و بعد از آمریکا ایران به دانش ساخت این تکنولوژی دست پیدا کرد که در بیوتکنولوژی، هوافضا و صنعت خودروسازی کاربرد فراوانی دارد.

وی ادامه داد: روش شناسایی توده‌های سرطان سینه در حال حاضر از سوی آمریکا مورد تأیید قرار گرفته و سازمان FDA آمریکا مجوز استفاده از تکنولوژی را صادر کرده است  که به عنوان ملاک جهانی برای تشخیص سرطان سینه تلقی می‌شود.

وی با اشاره به عملکرد این دستگاه گفت: برای استفاده از این دستگاه نیازی به دستگاه‌های جانبی نیست و دقت تشخیصی آن ۸۳ درصد برآورد شده است. 

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان، کاهش هزینه‌های غربالگری را از مزیت‌های این دستگاه دانست و گفت: این دستگاه با آنالیز با دقت بالای بافت سینه، بافت‌های مشکوک را شناسایی می کند و در نهایت از طریق نرم افزار که روی گوشی همراه نصب می‌شود نقاط مشکوک به وجود بافت سرطانی نمایش داده می‌شود.

 کاظمی ادامه داد: امواج آلتراسونیک تولیدشده  قادر به تشخیص غیرتهاجمی بافت سرطانی است.

وی با اشاره به اهمیت این دستاورد برای کشور گفت: با توجه به اهمیت موضوع غربالگری سرطان سینه برای وزارت بهداشت و هزینه بالای این طرح، با دستاورد جدید میتوان با سرعت بالا و هزینه به مراتب پایین تر طرح غربالگری سرطان پستان را در کل کشور پیاده سازی کرد و سطح سلامت در کشور را ارتقا داد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نرخ ارز امروز ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ +جزئیات
  • دستگاه غربالگری سرطان سینه با قیمت کمتر ساخته شد
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۱ |برنت ۸۸ دلار و ۳۳ سنت شد
  • قیمت نفت یک‌درصد کاهش یافت
  • تورم نقطه به نقطه تولید در فروردین ۲۳.۸ و سالانه ۳۱.۲ درصد شد
  • تداوم کاهش تورم شاخص بهای تولیدکننده در فروردین‌ماه ۱۴۰۳
  • نرخ ارز امروز ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ +جزئیات
  • آمریکا عامل قحطی و گرسنگی در افغانستان
  • پیش‌بینی مرتضی افقه از تاثیر انتخابات آمریکا بر بازار ارز/ منتظر این تغییر باشید
  • قیمت نفت از نردبان عوامل مثبت بالا رفت