Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهور : کشور در حال توسعه است و کشورهای منطقه هم اعتماد بیشتری به جمهوری اسلامی دارند. حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی رئیس جمهور روز سه شنبه در ادامه سفر یک روزه به استان مازندران با حضور در بندر امیرآباد ، فاز ۲ این بندر را افتتاح کرد.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما، افزایش ظرفیت اسمی بندر از ۴ میلیون و 500 هزار تن به ۷ میلیون و 500 هزار تن با احداث ۶ پست اسکله به طول ۱۱۲۵ متر و لایروبی به حجم ۱۵ میلیون متر مکعب با همت وزارت راه و شهرسازی از مهم ترین ویژگی های طرح ساماندهی بندر امیرآباد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این طرح با اعتبار یکهزار و ۶۰۰ میلیارد ریالی و اشتغالزایی ۳۰۰ نفری با تلاش های دولت تدبیر و امید و وزارت راه و شهرسازی در راستای اجرای منویات و تاکیدات مقام معظم رهبری درباره اقتصاد مقاومتی و تحقق تولید و اشتغال در استان مازندران بهره برداری شد.بندر امیرآباد تنها بندر در شمال کشور است که به خط ریلی متصل می شود.
آقای روحانی در مراسم افتتاح ویدئو کنفرانسی طرحهای استان مازندران در بندر امیرآباد گفت: توسعه روابط اقتصادی و سیاسی با کشورهای منطقه ازجمله روسیه، جمهوری آذربایجان و اورآسیا و دیگر کشورهای منطقه در همین راستاست.
رییس جمهور با اشاره به طرح توسعه بندر امیرآباد و بندر انزلی با ظرفیت بالا گفت: امروز هم در این بندر پروژه های خوبی افتتاح شده است و این نشان می دهد که کشور در حال توسعه است و کشورهای منطقه هم اعتماد بیشتری به جمهوری اسلامی دارند.
دکتر روحانی با بیان اینکه این امر تحول بزرگ و بسیاری خوبی برای کشور محسوب می شود، گفت: در سال گذشته روابط اقتصادی ما با روسیه 80 درصد افزایش یافته است و این نشان می دهد که صادرات و واردات ما با کشورهای منطقه در حال گسترش است.
رئیس جمهور با بیان اینکه 500 میلیارد دولت و هزار میلیارد مردم در این منطقه سرمایه گذاری کردند، گفت: تمام پست اسکله های بندرامیرآباد توسط بخش خصوصی در حال تکمیل است و این نشان از ظرفیت بسیار بالای مردم دارد.
دکتر روحانی خاطر نشان کرد: با گسترش خط ریلی راه آهن قصد داریم کالایی که از جنوب کشور و از طریق بندر چاه بهار وارد کشور می شود را از طریق اسکله رورو به بندر امیرآباد در شمال کشور برسانیم و از آنجا به کشورهای حاشیه دریای خزر برسد که این کار برای ما اهمیت خاصی دارد.
وی تامین امنیت برای سرمایه گذاران را از جمله وظایف دولت برشمرد که اهمیت زیادی دارد.رئیس جمهور با توسل به روح مولای متقیان، تجهیزات عملیات تخلیه و بارگیری، انبار کالاهای وارداتی و صادراتی، مخازن روغن های خوراکی و سیلوهای غلات در بندر امیر آباد و چند طرح دیگر را افتتاح کرد.
حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی رییس جمهور امروز در سفر به استان مازندران همچنین مجتمع تولید کاغذ امیرآباد را در شهرستان بهشهر افتتاح کرد.
رئیس جمهور در بازدید از بخش های مختلف کارخانه تولید کاغذ امیرآباد با توضیح مسئولان در جریان اقدامات و فعالیت های این مجموعه صنعتی که توسط بخش خصوصی احداث شده قرار گرفت.
کارخانه تولید کاغذ امیرآباد وابسته به شرکت کاغذ تبریز با ظرفیت تولید سالانه ٥٥ هزار تن کاغذ چاپ و تحریر در شهرستان بهشهر با اعتباری بالغ بر ٢٢٠٠ میلیارد ریال احداث و برای ١٧٥ نفر به طور مستقیم ایجاد اشتغال کرده است.
آقای روحانی در حاشیه افتتاح مجتمع کاغذ امیرآباد بهشهر در گفتگو با خبرنگاران گفت : بسیار خرسندیم که در سالروز میلاد امیرمؤمنان علی (ع) واحدهای تولیدی که به دلایل مختلف نمی‌توانستند فعال شوند، با حل مشکلاتشان در یکی دو سال اخیر توانسته‌اند، فعال شوند و فعالیت خود را توسعه دهند.
رییس‌ جمهور با اشاره به اینکه مجتمع تولید کاغذ امیرآباد در اواخر سال 95، فعالیت خود را آغاز کرده و امروز به طور رسمی مورد بهره‌برداری قرار گرفته است، افزود: بخشی از نیازهای کاغذ کشور توسط این بنگاه و مؤسسه اقتصادی تأمین می‌شود.
دکتر روحانی با اشاره به اینکه بخش بزرگی از نیازمندی کاغذ کشور از خارج تأمین می‌شود، خاطر نشان کرد: باید به سمت خودکفایی کاغذ حرکت کرده و در عین حالی که مسیر رقابتی ادامه می‌یابد از تولید داخلی حمایت کنیم.
رئیس‌ جمهور افزود : ما باید از طریق تعرفه و حمایت از تولید داخلی در تولید کاغذ به خودکفایی برسیم؛ چرا که در کشور، این توان و ظرفیت وجود دارد.
دکتر روحانی با بیان اینکه در زمان حاضر یک سوم توان تولید کاغذ و تأمین نیاز در داخل کشور وجود دارد، گفت: بسیار خوشحالم که این واحد تولیدی را فعال می‌بینیم و امیدوارم این مسیر ادامه پیدا کند. این مجتمع دارای تجهیزات بسیار خوبی است و از لحاظ مهندسی کار بزرگی صورت گرفته است و تصفیه‌خانه عظیمی در کنار این کارخانه ایجاد شده است و کاملاً با استانداردها همخوانی دارد و کاغذ بسیار مطلوبی را تولید می کند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۸۸۰۰۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورزشگاه خرم‌آباد با حضور رئیس‌جمهور افتتاح می‌شود

معاون اجرایی رئیس‌جمهور از افتتاح ورزشگاه ۱۵هزار نفری خرم‌آباد با حضور رئیس‌جمهور خبر داد.

 

 

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3081647 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • ورزشگاه خرم‌آباد با حضور رئیس‌جمهور افتتاح می‌شود
  • افتتاح ۱۶ هزار تخت بیمارستانی در دولت سیزدهم
  • کلنگ‌زنی و افتتاح ۴ طرح بزرگ کشاورزی و دامپروری در چهارمحال و بختیاری
  • افزایش ظرفیت تولید کاغذ تحریر/ ناشران و مخاطبان کودک و نوجوان حمایت می‌شوند
  • آماده حمایت جدی از ناشران و مخاطبان این حوزه هستیم
  • دفتر حسن روحانی: موارد ردصلاحیت روحانی منتشر خواهد شد
  • افتتاح نمایشگاه نقشه‌‌های تاریخی خلیج‌فارس و عروسک‌های بومی اقوام ایرانی
  • رئیسی: شاهد انتخابات با شکوه خواهیم بود
  • چرا پاسخ سخن‌گوی شورای نگهبان درباره رد صلاحیت رییس جمهور پیشین قانع کننده نیست؟
  • یادواره شهدای طلاب و روحانی مازندران در بهشهر برگزار شد