Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@06:10:56 GMT

۸۰ درصد پوشاک وارداتی به کشور قاچاق است

تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۸۸۰۱۳۷

۸۰ درصد پوشاک وارداتی به کشور قاچاق است

رئیس اتحادیه صنف پوشاک استان تهران گفت: تنها ۲۰ درصد از پوشاکی که به کشور می‌آید قانونی و مابقی آن به صورت قاچاق به کشور می‌آید.

به گزارش خبرنگار بازرگانی خبرگزاری تسنیم، ابوالقاسم شیرازی در نشست خبری اتحادیه صنف پوشاک استان تهران اظهار کرد: توسعه تولید پوشاک ایرانی در سال 1396 دردستور کار قرار دارد و برای کالاهای وارداتی غیرمجاز امسال رویکرد جدیدی ایجاد شده تا امکان تولید آنها در داخل کشور با سرمایه‌گذاری خارجی انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: کالاهایی که با عنوان خارجی به دست مصرف کننده ایرانی می‌رسید کاهش یافته که این امر نشان دهنده افزایش میل مصرف کننده به خرید کالای ایرانی وتحریک صورت گرفته در افکار عمومی است.

رئیس اتحادیه صنف پوشاک استان تهران ادامه داد: بعد از اجرای برجام توانسته‌ایم اقدام به امضای تفاهم‌نامه با کشورهای اروپایی بپردازیم و اولین صنعتی باشیم که بعد از یک توافق توانسته‌اند با کشورهای اروپایی همچون آلمان، ایتالیا و فرانسه برای انتقال دانش همکاری داشته باشد.

شیرازی با بیان اینکه مدهای روز و متجانس با فرهنگ ایرانی - اسلامی به صنعت پوشاک ایران تزریق شده است گفت: بازار داخلی ایران یکی از بهترین بازارهای پوشاک در دنیا است به طوری که به غیر از کشور ترکیه، اروپا و روسیه نیز به این بازار چشم دارند.

وی تاکید کرد بر این اساس با سایر کشورهای پیشرو در بخش پوشاک حتی با مسکو توافقاتی برای تولید پوشاک در ایران و صادرات آن به طور مشترک صورت گرفته و مابقی آن در سالجاری انجام می‌شود.

شیرازی با اشاره به اینکه پوشاک بیشترین بازار را به خاطر تنوع در اختیار دارد گفت: برای ایجاد تنوع بیشتر در صنعت پوشاک کشور باید از ایده طراحان خوب داخلی بیشتر استفاده شود که این امر با کمک کارگروه مدلباس وزارت ارشاد انجام شده است.

رئیس اتحادیه صنف پوشاک استان تهران با اشاره به اینکه دوزندگان زبردستی در کشور وجود دارد گفت:‌در زمان تحریمها تعداد زیادی از تولیدکنندگان ما متاثر از شرایط حاکم بر بازار بیکار شدند و بازار خود را در ا ختیار کالاهای قاچاق قرار دادند اما در شرایط فعلی بازار مصرف به تولیدات داخلی اقبال مناسبتری نشان می‌دهد.

وی با اشاره به مشکلات استخدام کارگران برای کارفرمایان گفت: امروزه اگر یک تولیدکننده خود بخواهد در ابتدای کار خود نیز نیروی کار جذب کند باید بلافاصله 30 درصد از حقوق پرداختی را به تامین اجتماعی پرداخت کند که این امر بر قیمت تمام شده تولیدات داخلی می‌افزاید. از دولت این مطالبه وجود دارد که حق بیمه‌های کارگری را برای تولید کنندگان تازه کار با 3 سال تنفس دریافت کند.

مدیر روابط عمومی اتحادیه پوشاک در پایان این نشست گفت: کمپینی برای حمایت از پوشاک ایرانی در حال راه‌اندازی است که برای حمایت از این بخش به حمایت مردم و مسئولین دولتی نیاز داریم.

* 80 درصد پوشاک وارداتی قاچاق است

در ادامه این نشست خبری شیرازی در پاسخ به سوالات خبرنگاران اظهار کرد: تنها 20 درصد از پوشاکی که به کشور می‌آید قانونی و مابقی آن به صورت قاچاق به کشور می‌آید البته باید اذعان داشت که این اعداد و ارقام حدودی است و نمی‌توان رقم دقیقی برای واردات قاچاق اعلام کرد.

وی افزود:‌برای محدود شدن واردات کالای قاچاق در مناطق آزاد نیز گمرک ایجاد شده است که این امر باعث کاهش واردات پوشاک شده و از طرفی نیز انگیزه و تمایل تولیدکنندگان داخلی برای ایجاد برندهای داخلی زیاد شده که این امر منجر به کاهش واردات خارجی می‌شود.

وی با اشاره به دیگر اقدامات انجام شده برای واردات پوشاک به کشور گفت: براساس اقدامات وزارت صنعت، معدن و تجارت واردت پوشاک به کشور تنها با ثبت شرکت در بخش اصناف وزارت صنعت امکانپذیر شده است و افراد دیگر نمی‌توانند تنها با داشتن کارت بازرگانی اقدام به واردات کنند.

وی افزود: از طرفی نیز عرضه کنندگان پوشاک خارجی در داخل کشور باید تعهد دهند که 20 درصد از کالای تولیدی خود را در ایران عرضه و بعد از دو سال به صورت الزامی باید 50 درصد از تولیدات خود را صادر کنند.

شیرازی همچنین درباره توسعه فروش آنلاین پوشاک در کشور گفت:‌اتاق اصناف خود را برای فروش پوشاک به صورت آنلاین آماده کرده و زمینه‌های لازم این امر فراهم شده است.

رئیس اتحادیه صنف پوشاک استان تهران در پاسخ به خبرنگار تسنیم مبنی بر اینکه چرا در بخش فروش و عرضه پوشاک تفاوت قیمت در نقاط مختلف شهر و حتی کشور چشمگیر است، اظهار کرد: اعتقادی به کنترل قیمت و تعیین قیمت فروش در بخش پوشاک وجود ندارد زیرا فضایی که امروز در آن قرار داریم رکود شدیدی حاکم است و از طرفی عرضه پوشاک فراوان و بیشتر از نیاز مصرف کننده خود باعث کنترل قیمتها می‌شود.

وی تصریح کرد: عدم اعتقاد به تعیین نکردن قیمت به معنی عدم نظارت بر فروش پوشاک در کشور نیست به طوری که در استان تهران روزانه از 500 تا 700 واحد صنفی کنترل به عمل می‌آید.

شیرازی با بیان اینکه قیمت تعیین کردن در بخش پوشاک معنی ندارد، گفت: وقتی عرضه پوشاک سه برابر مصرف آن است و این امر باعث ورشکستگی بسیاری از تولیدکنندگان داخلی شده است در این شرایط اگر مغازه‌داری بتواند کالای خود را گرانتر بفروشد باید تشویق شود.

رئیس اتحادیه صنف پوشاک استان تهران گفت: مشتری خود حق انتخاب دارد و تعیین کننده قیمت پوشاک است و باید بیشتر به موضع مشتری‌مداری و خدمات پس از فروش توجه شود.

انتهای پیام/

R1342/P1012122/S7,78/CT47

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۸۸۰۱۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به عنوان یک مطالبه عمومی ایجاد یک سکو دائمی برای عرضه پوشاک عفیفانه ضروری است

به گزارش جام جم آنلاین از گرگان ظهر شنبه با حضور الهام متین مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی گلستان و معاونین فرهنگی و رسانه ای این دستگاه اجرایی و نمایندگان دستگاه ها، نهاد ها و تشکل ها و تولیدکنندگان و ... نخستین جلسه کارگروه مد و لباس استان گلستان با دستور ارائه گزارش فعالیت ها و تبیین اهداف و برنامه ها در سال جاری تشکیل شد.

در این جلسه مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی گلستان، ضمن اشاره به مصوبات و اولویت های قرارگاه امام حسن عسگری(ع) و ضرورت وجود نگاه قرارگاهی و هم افزایی، گفت: به عنوان یک مطالبه عمومی ایجاد یک سکو دائمی برای عرضه پوشاک عفیفانه  ضروری است.

الهام متین همچنین با اشاره به وجود تنوع اقوام در استان گلستان که خود ظرفیتی عظیم و قابل توجه است، افزود: با اندیشه ای پویا و توسعه بخش و ایجاد زیرساخت های لازم، می توانیم از این موهبت به نحو احسن و مطلوب بهره مند شویم.

وی با تاکید بر ضرورت تهیه بانک اطلاعات جامع از چرخه طراحی تا عرضه پوشاک ویژه استان ادامه داد: پیشنهاد می کنم در جلسات آتی و نیز نشست های تخصصی از ظرفیت حضور نخبگان دانش آموزی و دانشجویی نیز بهره مند شویم زیرا آن ها شناخت بیشتری از ذائقه و سلیقه و ... هم نسلان خود دارند.

الهام متین ضمن تاکید مجدد به ضرورت هم افزایی و نگاه جامع به مقوله عفاف و حجاب در جامعه، ذیل طرح های شهیدآوینی در استان گلستان، کلان طرحی را ویژه زیست عفیفانه مد نظر گرفته ایم  که در صورت تحقق کامل نتایج مطلوبی را می تواند در پی داشته باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، در بخش دیگری از سخنانش گفت: طبق تفاهم های صورت گرفته ملی، مقرر شده است فروشگاه اتکا گلستان فضایی به منظور ایجاد سکوی فروش البسه و پوشاک ایرانی اسلامی برای عرضه محصولات تولیدی های پوشاک ارزان قیمت و عفیفانه در نظر بگیرد.
 
وی افزود: همچنین مقرر شده پس از اعلام فراخوان به تولیدی ها و ویژندهای استان و بررسی تقاضای این افراد، تفاهم نامه ای در راستای اجرای این طرح  فی مابین فرهنگ و ارشاد و سازمان اتکا بسته شود.

همچنین در این جلسه حاضران ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های خود و افق های پیش رو درباره مسائلی چون ، پوشش مدارس و ضرورت وجود معلمان ارزشی و متعهد و نیز آگاه به زبان هنر برای تبلیغ و ترویج زیست عفیفانه در مدارس، نقش خانواده ها، توجه به تولید کننده های بومی و تولیدات متناسب با ذائقه جوان امروزی، عرضه با قیمت مناسب و مواردی از این دست مطالبی را مطرح کردند و به گفت و گو و تبادل نظر نشستند.

دیگر خبرها

  • واردات گوشت گرم گوسفندی به استان یزد، همین هفته
  • کالا‌های وارداتی که دلارشان ارزان ماند؛ اما تورمشان قد کشید
  • کالا‌های وارداتی که دلارشان ارزان ماند؛ اما تورمشان قد کشید/ رانت ارزی به سود مردم یا وارداتچی ها؟
  • از اشتغالزایی تا صادرات در روستای چهلخانه
  • کشف محموله میلیاردی پوشاک قاچاق در بستک
  • ۲۵ درصد زعفران تولیدی در داخل مصرف می‌شود
  • توزیع ۲۰ تن گوشت منجمد گوسفندی وارداتی تنظیم بازاری در قزوین
  • به عنوان یک مطالبه عمومی ایجاد یک سکو دائمی برای عرضه پوشاک عفیفانه ضروری است
  • جریمه قاچاقچی پوشاک در شیراز
  • اروز: اخبار فروش حواله خوردو جانبازان از اساس دروغ است!