Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-27@14:54:19 GMT

ردپاي پايداري ها در شکاف انتخاباتي اصولگرايان

تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۸۸۰۴۶۹

خبرگزاري آريا- راديو فردا از رسانه اپوزيسيون در گزارش انتخاباتي خود به عدم همکاري جبهه پايداري با جبهه مردمي نيروهاي انقلاب پرداخته است.
به گزارش سرويس اخبار ويژه خبرگزاري آريا، اين رسانه اپوزيسيون در تحليل انتخاباتي خود با عنوان "شکاف در ميان اصولگرايان در آستانه انتخابات؛ پايداري با جمنا همکاري نمي‌کند"، نوشت:
همزمان با انتشار بيانيه جبهه پايداري از تشکل‌هاي اصولگرا در تأکيد بر عدم همکاري با تشکل موسوم به «جبهه مردمي نيروهاي انقلاب»، عزت‌الله ضرغامي از نامزدهاي اصولگراي انتخابات رياست جمهوري، از جمنا خواسته است، نامزدهاي ديگري را جايگزين ابراهيم رئيسي و پرويز فتاح کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


پس از آنکه مرتضي آقا تهراني، دبيرکل جبهه پايداري، اعلام کرد اين گروه با «جبهه مردمي نيروهاي انقلاب اسلامي» همکاري نخواهد کرد، جبهه پايداري روز يکشنبه 20 فروردين، در بيانيه‌اي تأکيد کرد که «هيچ برنامه‌اي براي پيوستن به مجموعه‌هاي جديد سياسي براي فعاليت در انتخابات رياست جمهوري» ندارد. اين تشکل سياسي اصولگرا وعده داده که مواضع خود در انتخابات رياست جمهوري را در روزهاي آينده اعلام خواهد کرد.
پيشتر از قول محمدتقي مصباح يزدي که از او به عنوان «پدر معنوي جبهه پايداري» نام برده مي‌شود، اعلام شده بود که او در انتخابات رياست‌ جمهوري 96 «هيچ ائتلافي» را نمي‌پذيرد و قول حمايت از هيچ نامزدي را نمي‌دهد.

درخواست ضرغامي از جمنا
روز يکشنبه اما عزت‌الله ضرغامي، يکي از چهره‌هاي اصولگرا که براي نامزدي در انتخابات رياست جمهوري آماده مي‌شود، از نامزدي ابراهيم رئيسي در انتخابات استقبال کرد اما به «جمنا» پيشنهاد کرد که در فهرست خود نامزد ديگري را به جاي آقاي رئيسي معرفي کند. آقاي ضرغامي که خود جزو پنج نامزد منتخب جمنا نيست، ساعاتي پس از اعلام نامزدي ابراهيم رئيسي، در نامه‌اي به اين تشکل ابراز اميدواري کرد که نامزدي آقاي رئيسي «باعث گرمي و رونق» انتخابات رياست جمهوري شود، اما در عين حال تأکيد آقاي رئيسي بر نامزدي «فارغ از گروه‌بندي‌هاي سياسي» را نشانه «مرزبندي» صريح او با «جبهه‌ مردمي نيروهاي انقلاب اسلامي» دانست. اين چهره اصولگرا در نامه خود توصيه کرد که براي «تقويت» جبهه مردمي نيروهاي انقلاب، به جاي ابراهيم رئيسي و نامزد پنجم که به صراحت به قرار گرفتن نامش در فهرست کانديداهاي اين گروه «اعتراض» کرده، دو نفر بعدي يعني حميدرضا حاجي بابايي و علي نيکزاد را جايگزين کند.
کناره گيري پرويز فتاح
در نشست روز پنج‌شنبه «جبهه مردمي نيروهاي انقلاب اسلامي» معروف به جمنا، ابراهيم رئيسي، پرويز فتاح، محمدباقر قاليباف، عليرضا زاکاني و مهرداد بذرپاش، به عنوان پنج نامزد اول اين گروه انتخاب شدند، و گفته شده نامزد نهايي اين گروه از بين اين پنج نفر انتخاب خواهد شد. در واکنش به اين موضوع، کميته امداد که پرويز فتاح رئيس آن است، در بيانيه‌اي اعلام کرد که او «قصد و برنامه‌اي براي نامزدي در انتخابات نداشته و نخواهد داشت» و عدم حضورش در نشست جبهه نيروهاي انقلاب اسلامي نيز به همين دليل بوده است. اما در حالي که مرضيه وحيد دستجردي، سخنگوي جمنا، روز يکشنبه از به گفته او «حسن ظن و عنايت و برخورد توأم با عقلانيت» آقاي فتاح تشکر کرد، در آخرين ساعات يکشنبه شب، فهرست جديدي از نامزدهاي پنج‌گانه اين تشکل اعلام شد که در آن با اشاره به بازشماري آرا، نام حميدرضا حاجي‌بابايي جايگزين پرويز فتاح شده است. اين تشکل رسماً به نامه عزت‌الله ضرغامي پاسخي نداده و در فهرستي که يکشنبه‌شب اعلام کرده، همچنان نام ابراهيم رئيسي به چشم مي‌خورد.

واکنش اصلاح طلبان به کانديداتوري رئيسي
تأکيد ابراهيم رئيسي بر نامزدي مستقل در انتخابات در حالي است که صولت مرتضوي شهردار مشهد، روز پنج‌شنبه 17 فروردين‌ماه، در نشست «جبهه مردمي نيروهاي انقلاب» به نمايندگي از آقاي رئيسي اعلام کرده بود که او در انتخابات رياست جمهوري نامزد خواهد شد. با اين حال خبرگزاري فارس پس از اين نشست به نقل از «يک منبع آگاه» در دفتر آقاي رئيسي نوشت که او «سخنگويي براي اعلام نامزدي انتخاباتي در همايش نداشته است».
در همين حال حسين مرعشي، سخنگوي حزب کارگزاران سازندگي، در مصاحبه با شماره روز يکشنبه روزنامه شرق گفت: «آقاي رئيسي هم توجه دارد به اينکه جمنا نه مي‌تواند همه اصولگرايان را پوشش دهد و نه در افکار عمومي مي‌تواند حائز نکته مثبتي براي ايشان باشد. شخص آقاي رئيسي از جمنا امکانات بيشتري دارد».
او همچنين تأکيد کرد که کانديداتوري آقاي رئيسي براي (آقاي)حسن روحاني «خيلي مثبت است».
غلامحسين کرباسچي، دبيرکل حزب کارگزاران سازندگي، نيز در گفت‌وگو با شماره روز شنبه روزنامه شرق درباره نامزدي آقاي رئيسي گفته بود که مردم در اين دوره از انتخابات به دنبال برنامه نامزدها هستند. او تأکيد کرده بود که «کشورداري با اداره مرکزي مثل آستان قدس که مردم با عشق و علاقه براي آنجا کار مي‌کنند و نذورات خود را تقديم آستان مي‌کنند، فرق دارد؛ با دولت که در جايگاهي قرار گرفته که بايد به مطالبات پاسخ دهد».

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۸۸۰۴۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقرار شعب رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در مرحله دوم انتخابات مجلس

به گزارش خبرگزاری مهر، بهروز محمدی مهر عصر پنجشنبه در جلسه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی پیرامون مرحله دوم انتخابات شهرستان ملایر؛ گفت: امروز به واسطه استقرار آرامشی که به دلیل خون پاک شهدا و به همت نیروهای امنیتی و انتظامی در کشور حکمفرماست، به طور میانگین سالانه یک انتخابات در کشور برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در ملایر، اظهار کرد: دشمن به مانند همیشه برای کمرنگ جلوه دادن انتخابات و تحریک مردم برای نیامدن پای صندوق‌های اخذ رأی، نقشه‌ها در سر دارد، اما غافل از آنکه این مردم به مانند همیشه توطئه‌های شومشان را با حضور حماسی خود خنثی می‌کنند.

وی با قدردانی از زحمات متولیان و مجریان برگزار کننده دور نخست انتخابات که زمینه ساز برگزاری انتخاباتی سالم در استان شدند، افزود: دستگاه قضائی این بار نیز به مانند همیشه در کنار مجریان و ناظران انتخاباتی هست و در یک سنگر فعالیت خود را برای ثبت افتخاری دیگر در تاریخ مردم این استان دنبال می‌کند.

محمدی مهر با بیان اینکه انتخابات در ملایر به مانند دور نخست به صورت تمام الکترونیک برگزار خواهد شد، عنوان کرد: دو نامزد انتخاباتی بدانند که تبلیغات زودهنگام و یا اعلام نتیجه پیش از موعد بر اساس حدس و گمان‌های آنان، تخلف انتخاباتی محسوب شده و با خاطی برخورد می‌شود.

وی تصریح کرد: برای نظارت بیشتر و جلوگیری از تخلفات احتمالی علاوه بر حضور قاضی کشیک، قضات ویژه‌ای نیز برای رسیدگی به این گونه تخلفات در حوزه‌های قضائی حضوری فعال خواهند داشت تا از آرای مردم صیانت کنند.

محمدی مهر ادامه داد: ناگفته نماند که ۳۰۰ قاضی در کمیسیون‌های مختلف در سطح استان برای احقاق حقوق عامه با موضوعات مختلف حضوری فعال دارند تا حقی از کسی تضییع نشود.

کد خبر 6088690

دیگر خبرها

  • زمان اعلام لیست انتخاباتی شانا برای دور دوم انتخابات مجلس
  • توصیه های انتخاباتی استاندار/تنور انتخابات را گرم نگه داریم
  • آغاز ضبط مناظره‌های تبلیغاتی ۴ نامزد دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • ضبط مناظرات انتخاباتی نامزد‌های راه یافته به دور دوم انتخابات در شهرستان کرمانشاه
  • پاشنه آشیل مجلس دوازدهم از نگاه سخنگوی حزب اعتدال و توسعه /جریان رائفی پور به دنبال هدایت و مدیریت مجلس است
  • احترام به قانون، اصل رقابت انتخاباتی است
  • استقرار شعب رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در مرحله دوم انتخابات مجلس
  • مراسم قرعه کشی پخش مناظرات نامزد‌های انتخاباتی در صدا و سیمای لرستان
  • همه جرائم انتخاباتی دور اول انتخابات مجلس رسیدگی شدند
  • اصولگرایانِ منتقد «گشت ارشاد»، تغییر موضع داده اند؟ /دولت رئیسی همچنان مدافع رویکردهای تند و سلبی در موضوع حجاب