Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرتضی حسین زاده مسئول فوریت‌های پزشکی ۱۱۵ اهر در گفتگو با اهروصال از مردم خواست فقط در موارد اورژانسی با ۱۱۵ تماس بگیرند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اهروصال؛

به نام خدا

با تشکر از اینکه دعوت ما را قبول کردید،لطفاً ابتدا خودتان را معرفی کنید و کمی از سوابق کاری خود بگویید ؟

بسم‌الله الرحمن الرحیم

ابتدا از سایت اهروصال بابت وقتی‌که در اختیار ما گذاشته تشکر می‌کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنده مرتضی حسین زاده مسئول فوریت‌های پزشکی ۱۱۵ اهر هستم. کار خود را از سال ۱۳۷۸ و در ۱۱۵ مشکین‌شهر شروع کردم و از سال ۸۷ به ۱۱۵ اهر منتقل شدم.

کار خود را به‌عنوان مسئول ۱۱۵ اهر از ۲۴ اسفندماه سال ۱۳۹۴ شروع کردم.

برای سؤال، وضعیت تصادفات در عید نوروز چگونه بوده است ؟

خوشبختانه در ایام عید دور اول سفرها تصادف منجر به مرگ نداشته‌ایم که علت آن‌هم فرهنگ‌سازی انجام‌شده در بین مردم و زحمات پلیس راهور می‌توان عنوان کرد.

در دور دوم سفرها فقط یک مورد تصادف منجر به فوت داشته‌ایم که آن‌هم تصادف یک نیسان وانت بوده است که قبلاً در خبرهایتان درج کرده‌اید.

آیا مردم با وظایف ۱۱۵ به‌خوبی آشنایی دارند ؟

نمی‌شود گفت همه ولی عده‌ای با تماس‌های بی‌مورد با ۱۱۵ و فحاشی‌ها برای اپراتورهای ما مشکل ایجاد می‌کنند. به‌طور مثال برای بیماری که فقط سرماخوردگی دارد با اورژانس تماس می‌گیرند.

تلفن ۱۱۵ برای موارد اورژانسی است نه بیماری های عمومی

تلفن تماس ۱۱۵ برای بیماران اورژانسی است و امکانات کافی برای موارد غیر اورژانسی نداریم. خود افراد تماس‌گیرنده اگر ببینند با ارسال آمبولانس به آن‌ها و کمبود آمبولانس فردی که نیاز اورژانسی داشته جان خود را از دست می‌دهد دچار عذاب وجدان می‌شود.

ما در داخل شهر اهر فقط ۲ عدد آمبولانس موجود داریم و فقط می‌توانیم به موارد اورژانسی مانند تصادف، حمله قلبی و تنفسی، سقوط از ارتفاع، تشنج و امسال آن‌ها ارسال کنیم.

آیا تجهیزات موردنیاز خود را می‌توانید به‌آسانی تأمین کنید ؟

در کل ازنظر تجهیزات پزشکی هیچ‌گونه مشکل نداریم و در هر پایگاه یک آمبولانس با تمام تجهیزات مستقر است. به‌زودی آمبولانس‌های جدیدی نیز وارد پایگاه‌های ما خواهند شد. یک پایگاه ۱۱۵ جدید با مساعدت شبکه بهداشت در روستای مجیدآباد نیز افتتاح‌شده است.

در آخر سخنی با مردم شهرستان دارید ؟

در آخر از مردم فهیم و عزیز شهرستان اهر درخواست داریم موقع تماس با ۱۱۵ با اپراتورها بدرفتاری و فحاشی نکنند تا بعدها مایه دلسردی کارکنان اورژانس نشود. تمامی مکالمات ضبط می‌شود و مطمئن باشند اپراتور اورژانس هیچ کم‌کاری و کاستی در ارسال آمبولانس انجام نمی‌دهد.

همچنین باید فرهنگ‌سازی بشود تا در صورت بروز تصادف مردم وارد عمل نشوند و فقط با ۱۱۵ تماس گرفته و فضا را خالی کنند تا کارکنان آمبولانس وارد عمل شود. بیرون کشیدن غیرعلمی شخصی از خودرو تصادف کرده ممکن است باعث آسیب بیشتر نیز بشود حتی باعث قطع نخاع فرد یا آسیب نخایی شود.

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۸۸۰۶۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان آب وبرق : مردم از نزدیک شدن به رودخانه‌ های دز و کارون اجتناب کنند

مدیر روابط عمومی سازمان آب وبرق خوزستان با اشاره به تداوم تغییرات خروجی سدها گفت: مردم از اسکان و نزدیک شدن به رودخانه‌های دز و کارون خودداری کنند.

مهدی عظیمی‌فر در گفت وگو با ایرنا بیان کرد: با توجه به ادامه بارشها در بخشهای بالادست سد دز و به منظور کنترل سیلابهای وارده به سد، تغییرات خروجی سد متناسب با شرایط ادامه داشته و جریانهای بالا و نوسانات زیاد در رودخانه تداوم خواهد داشت.

وی از هم استانی‌های ساکن در شهرستان‌های حاشیه رودخانه‌های دز و کارون شامل شهرستانهای اندیمشک، دزفول، شوش، کرخه، شوشتر، اهواز، آبادان و خرمشهر تقاضا کرد از اسکان و یا نزدیک شدن در حاشیه رودخانه‌ها به ویژه رودخانه دز اجتناب کنند.

مدیر روابط عمومی سازمان آب وبرق خوزستان گفت: همچنین تقاضا می‌شود اقدامات لازم برای جمع‌آوری موتورتلمبه‌های کشاورزی و تجهیزات آسیب‌پذیر در حاشیه رودخانه‌های ذکر شده اقدام شود.

به گزارش ایرنا، بارندگی روزهای پنجشنبه و جمعه هفته گذشته منجر به خسارت‌هایی به مزارع کشاورزی و آبگرفتگی معابر درنقاط مختلف خوزستان شد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • فعالیت اورژانس اجتماعی در ۵ شهرستان زنجان
  • چرا در دیدار پرسپولیس و سپاهان آمبولانس نبود
  • تماس ۱۵۰۰ شهروند سنندجی با سامانه ۱۳۷ شهرداری
  • ترفند جدید کلاهبرداری/ یک سوال جواب بده صدمیلیون برنده شو
  • خالی کردن حساب با سوال ۱۰۰ میلیونی!
  • جواب بده ۱۰۰ میلیون برنده شو؛ کلاهبرداری جدید
  • خالی کردن حساب با پرسیدن فقط یک سوال
  • یک سوال جواب بده صدمیلیون برنده شو
  • مردم از نزدیک شدن به رودخانه‌های دز و کارون اجتناب کنند
  • سازمان آب وبرق : مردم از نزدیک شدن به رودخانه‌ های دز و کارون اجتناب کنند