Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، جشنواره یازدهم دانش اموزی فیلم دفاع مقدس با رویکرد اشنایی نوجوان این استان با تاریخچه مقابله جهادی و فرهنگی مردمان دیار جنوب برضد تصرف این خطه توسط استعمار برگزار شد و حدود ده هزار دانش اموز دختر و پسر این استان و معلمان مربوطه به همراه هنرمندان معروف کشور در فضایی کاملا شاد و مفرح شرکت نموده و با این معارف اشناشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افتتاحیه روز اول این جشنواره باحضور و خیرمقدم جالب و با زبان کود کانه نماینده ولی فقیه و امام جمعه استان ایت الله صفایی بوشهری صورت گرفت .

در ابتکاری جالب ، در کنار نمایش فیلم ، هنرمندان از روی عکس دسته جمعی و صمیمی طراحی شده تعدادی از بزرگمردان تاریخ مقاومت خلیج فارس بصورت نقالی به معرفی شهیدانی همچون نادر مهدوی (فرمانده شجاع نیروی دریایی سپاه در مبارزه با ناوهای آمریکا در خلیج فارس)،شهید رییسعلی دلواری ( قهرمان خطه جنوب در مبارزه با انگلیس در جنگ جهانی اول )شهید باقرخان تنگستانی ( فرمانده مردمی در جنگ 1856 با نیروهای متجاوز به بوشهر ) کاپیتان شهید محمد ابراهیم همتی ( فرمانده ارتشی و دلاور ناوچه پیکان ) خلبان شهید سید علیرضا یاسینی ( فرمانده شجاع پایگاه هوایی بوشهر ) شهید علیرضا ماهینی ( از فرماندهان جنگهای نامنظم شهید چمران ) و شهید غضنفر السلطنه برازجانی ( از بزرگان نهضت جنوب ) و علمای جهادی همچون شیخ حسین چاه کوتاهی ، شیخ محمد حسین برازجانی ، ایت الله سید عبدالله بلادی ، ایت الله سید مرتضی علم الهدی اهرمی و نیز زائرخضرخان اهرمی پرداختند که بسیار مورد استقبال مخاطبین دانش اموز قرار گرفت .

از کتابهایی که برای معرفی این بزرگواران و پس از معرفی توسط هنرمندان به اموزگاران اهدا شد تا با اشنایی بیشتری در کلاس برای دانش اموزان بازگو گردد میتوان به کتاب ( تاج سرکرانه) نوشته محمد ولیزاده درباره شهید رییسعلی دلواری و کتاب ( باردیگر نادر ) درباره شهید نادر مهدوی اشاره کرد. این برنامه ها با کمترین هزینه و بصورت جهادی در شهرهای بوشهر ، جزیره شیف ، چغادک ، خورموج و کاکی این استان برگزار گردید.

بنیانگذاراین جشنواره خودجوش ، سردارشهید سعید سیاح طاهری بودند که بیان مفاهیم صلح و دفاع مقدس در قالبی شاد و هیجان برانگیز برای کودکان و نوجوانان در مناطق محروم و دچار حادثه را ترویج دادند که خود در سال 1394 در سوریه و در جنگ با داعش به شهادت رسیدند .

حامیان اجرای این برنامه ، حوزه هنری استان بوشهر ، سپاه امام صادق (ع) و نواحی بوشهر و خورموج ، دفتر نماینده محترم ولی فقیه در استان بوشهر ، استانداری بوشهر ، ادارات آموزش و پرورش شهرهای بوشهر ، چغادک ، شیف ، خورموج و کاکی ، منطقه دوم ندسا ، بنیاد ایرانشناسی (بوشهر) و بنیاد فرهنگی روایت فتح در تهران بودند.

دراین جشن هنرمندان کشور همچون فاطمه معتمدآریا ، افسانه بایگان ، شبنم مقدمی ، بهرام رادان ، مهردادصدیقیان، سیدعلی صالحی ، حسین سلیمانی ، مالک حدپور سراج ، و بهزاد کریمی در کنار همسران شهدا و رزمندگان و جانبازان دوران دفاع مقدس شرکت داشتند

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۸۸۱۲۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی آثار برتر جشنواره تئاتر و سرود دانش آموزان فیروزه

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛ مدیر آموزش و پرورش شهرستان فیروزه گفت: دومین جشنواره تئاتر و سرود دانش آموزان مدارس فیروزه با عنوان فرزندان حاج قاسم در همه مقاطع تحصیلی برای دومین سال پیاپی با حضور ۴۲ گروه سرود و ۱۱ گروه نمایش تئاتر صحنه‌ای در سالن همایش‌های آموزش و پرورش با همکاری کانون فرهنگی و تربیتی امام خمینی (ره) فیروزه برگزار شد.
علی ابوالفضلی افزود: در این جشنواره فرهنگی و هنری که به مدت ۶ روز به طول انجامید ۶۰۰ دانش آموز با یکدیگر به رقابت پرداختند.
وی گفت: از جمع ۱۲ گروه برتر سرود و تئاتر دانش آموزی شهرستان فیروزه در همه مقاطع تحصیلی، ۴ اثر با نظر هیات داوران به عنوان گروه‌های برگزیده به مسابقات جشنواره فرهنگی و هنری امید فردا در سطح استان خراسان رضوی ارسال می‌شود. 
ابوالفضلی یادآور شد: حضور بیش از ۵۰ گروه دانش آموزی در این جشنواره نشان دهنده استعداد دانش آموزان این شهرستان است.

 

 

دیگر خبرها

  • معرفی آثار برتر جشنواره تئاتر و سرود دانش آموزان فیروزه
  • تجلیل از برگزیدگان جشنواره دانش آموزی از ایده تا بازار
  • (ویدئو) واکنش جالب شبنم مقدمی به روش عذرخواهی محسن شریفیان: سمت من نیا!
  • پرداخت زکات فطریه در استان بوشهر ۱۲ درصد افزایش یافت
  • پایان هشتمین جشنواره سفیران سلامت دانش آموزی در خراسان رضوی
  • معرفی نامزدهای دومین جشنواره «عروسک‌خونه»
  • جشنواره فوتسال دانش‌آموزان دختران استان بوشهر برگزار شد
  • بیش از ۳۵ رشته ورزشی در فدراسیون دانش آموزی استان بوشهر فعال است
  • چهل‌ودومین دوره مسابقات قرآن دانش‌آموزی در بوشهر آغاز شد
  • معرفی نامزد‌های دومین جشنواره «عروسک‌خونه»/ زمان و مکان اختتامیه اعلام شد