Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارشگروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از رویترز، روز سه‌شنبه، نتایج نظرسنجی موسسه فورسا نشان داد حدود نیمی از رای‌دهندگان جوان آلمانی از آنگلا مرکل – صدراعظم این کشور – حمایت می‌کنند. این سطح حمایت از مرکل، می‌تواند به وی برای شرکت در انتخابات آینده آلمان و انتخابش برای دور چهارم به عنوان صدراعظم کمک کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در میان تمام رای‌دهندگان احتمالی در آلمان، مرکل 43 درصد حمایت را کسب کرده است. این در حالی است که مارتین شولتس – رئیس حزب سوسیال دموکرات – 32 درصد حمایت شهروندان آلمانی را به خود اختصاص داده است. با این‌ حال، نتایج این نظرسنجی نشان می‌دهد در میان رای‌دهندگان 18 تا 21 ساله آلمانی، سطح حمایت از مرکل و شولتس به ترتیب 47 و 29 درصد است.
سرپرست موسسه فورسا گفت: "جوانان، مرکل را می‌شناسند و در دوران خدمت او بزرگ شده‌اند؛ خصوصا آن عده از جوانانی که به دنبال ثبات و پایداری در دوران تردید کنونی هستند."
این در حالی است که در پی گشودن درهای آلمان روی بیش از یک میلیون پناهجو، آنگلا مرکل مورد انتقاد شدید قرار گرفته است.
نظرسنجی فورسا، که به سفارش مجله "اشترن" و شبکه آرتی‌ال انجام شده است، نشان می‌دهد سطح حمایت از حزب دموکرات مسیحی آلمان – حزب مرکل – و حزب حزب هم‌پیمان سوسیال مسیحی بایرن، 36 بوده است. این رقم، 6 درصد بیش‌تر از سطح حمایت از حزب سوسیال دموکرات – به ریاست مارتین شولتس، رئیس سابق پارلمان اروپا – است.
در این نظرسنجی، 8 درصد از شهروندان آلمانی از حزب تندروی "آلترناتیو برای آلمان" حمایت کرده‌اند.
انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۸۸۱۷۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چاپ ۷.۵ میلیون تعرفه برای مرحله دوم انتخابات

سخنگوی ستاد انتخابات کشور گفت: برای مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، ۷ و نیم میلیون تعرفه چاپ شده است.

به گزارش ایسنا، محسن اسلامی در گفت‌وگویی از چاپ ۷ و نیم میلیون تعرفه برای این دور از انتخابات خبر داد و گفت: برای حوزه‌های انتخابیه‌ای هم که انتخابات تمام الکترونیکی دارند، تعرفه فرستاده می‌شود.

مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم، جمعه ۲۱ اردیبهشت برگزار می‌شود. این انتخابات برای تعیین تکلیف ۴۵ کرسی باقیمانده از مجلس دوازدهم است که در دور اول، نامزدهای آنها حدنصاب قانونی تعداد رأی را کسب نکرده بودند.

انتخابات در ۲۲ حوزه انتخابیه و در ۱۵ استان برگزار می شود که در ۸ حوزه، تمام مراحل انتخابات الکترونیکی است.

در انتخابات تمام الکترونیکی، علاوه بر احراز هویت رأی دهندگان، ثبت رأی و شمارش آن هم الکترونیکی است. در این روش، به رأی‌دهندگان به جای تعرفه کاغذی، «کارت تعرفه» داده می‌شود. کارت‌های تعرفه روی محلی مشخص از صندوق‌های الکترونیکی گذاشته می‌شود و رأی دهندگان شماره (کد) نامزدها را ثبت می‌کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پیشتازی ترامپ در مقابل بایدن در مهمترین موضوع برای آمریکایی‌ها
  • تحقق نیمی از تعهدات خیران مدرسه ساز در سال گذشته
  • رشد نرخ باروری در ۱۴ استان/ تنها نیمی از قانون اجرا شده است
  • گزینه جدید لیست بایرن: اریک تن هاخ!
  • با وجود علاقه سرمربی آلمانی؛ هانسی فلیک هیچ‌وقت به هدایت بارسلونا نزدیک نبود!
  • چاپ ۷.۵ میلیون تعرفه برای مرحله دوم انتخابات
  • پس لرزه های خطرناک جنگ غزه در جهان؛ آیا زندگی یهودیان در غرب غیرممکن می شود؟
  • اطرافیان توماس توخل: احتمال ماندن این سرمربی در بایرن مونیخ وجود دارد
  • حمله پلیس آلمان به دانشجویان حامی فلسطین
  • طعنه سنگین روحانی به وضعیت مشارکت در انتخابات