Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-03-19@04:59:56 GMT

پخت و توزیع 20 هزار نان سوروک در مهریز

تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۸۸۲۰۸۴

پخت و توزیع 20 هزار نان سوروک در مهریز

به گزارشگروه استان هایباشگاه خبرنگاران جوانازیزد؛پخت سوروک به منظور گرامیداشت ایام خجسته ولادت حضرت علی (ع) ، روز پدر و به یاد تمام اموات و گذشتگان محله باغ بهار و شهرستان مهریز بنحو باشکوهی هرساله برگزار می شود.
تامین هزینه و نیازهای پخت نان سوروک به عنوان یک برنامه فرهنگی و اجتماعی همه ساله در محله باغ بهار مهریز بصورت خودجوش و توسط آحاد مردم منطقه انجام می گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مردم مومن شهرستان مهریز از همان ابتدای صبح با نظم و ترتیب برای گرفتن نان سوروک برای مصرف خود و آشنایان در محل حسینیه بزرگ تاریخی باغ بهار حضور بهم می رسانند.
سوروک یک نوع نان روغنی است که در استان یزد تهیه می‌شود و بیشتر آن را در ماه مبارک رجب و در روزهای پنجشنبه می‌پزند و به یاد رفتگان خود و برای خیرات اموات و درگذشتگان برای دوستان و آشنایان می‌برند.
این نان در گذشته در شب‌نشینی‌های دوستانه نیز پخت می‌شد و مورد استفاده قرار می‌گرفت، سوروک بسیار خوشمزه و سالم است و با روغن کنجد تهیه می‌شود.
در سال گذشته افزون بر 15 هزار نان سوروک در باغ بهار مهریز تهیه و بین مردم توزیع شده است.
انتهای پیام/ص

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۸۸۲۰۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع ۱۵۰۰ بسته معیشتی بین نیازمندان کرمانشاه آغاز شد

ایسنا/کرمانشاه دبیر کانون‌های خدمت رضوی استان کرمانشاه از آغاز توزیع ۱۵۰۰ بسته معیشتی بین نیازمندان استان خبر داد. 

سیدمحمدجعفر امامیان امروز (۲۶ اسفند) در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: این بسته‌های معیشتی در قالب پویش سفره مهربانی از سوی خادمیاران رضوی تهیه و در اختیار خانواده‌های نیازمند قرار می‌گیرد.

امامیان اضافه کرد: خادمیاران رضوی به نیابت از امام مهربانی‌ها حضرت علی بن موسی الرضا(ع) هزینه تهیه این بسته‌های معیشتی را با کمک خیرین جمع آوری کرده‌اند تا در این روزهای ماه مبارک رمضان و در آستانه نوروز از نیازمندان دستگیری کنند.

دبیر کانون‌های خدمت رضوی استان کرمانشاه با بیان اینکه ۸۰۰ بسته معیشتی بین نیازمندان شهر کرمانشاه ‌و مابقی در شهرستان‌ها توزیع خواهد شد، تصریح کرد: تلاش می‌شود این بسته‌های معیشتی به دست نیازمندان واقعی در سراسر استان برسد.

 امامیان ارزش ریالی هر بسته معیشتی را حدود یک میلیون تومان اعلام کرد و افزود: برای تهیه این بسته‌های معیشتی حدود ۱.۵ میلیارد تومان هزینه شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی به همت دانشگاه علوم پزشکی قم
  • تهیه و توزیع ۸هزار بسته کمک معیشتی در مشهد
  • بازرسی بهداشتی بیش از ۱۶ هزار مرکز عرضه مواد غذایی و اماکن عمومی در خوزستان
  • استقبال صداوسیمای اردبیل از بهار طبیعت با رایحه بهار قرآن
  • توزیع بسته‌های معیشتی بین نیازمندان شهر مهریز
  • انجام بیش از ۳ هزار بازرسی بهداشتی از مراکز و اماکن غرب اهواز
  • آغاز توزیع ۱۵۰۰ بسته معیشتی
  • توزیع ۱۵۰۰ بسته معیشتی بین نیازمندان کرمانشاه آغاز شد
  • استقبال از بهار طبیعت با رایحه بهار قرآن
  • توزیع ۲ هزار و ۴۰۰ بسته کمک معیشتی بین خانواده های کم درآمد مشهدی