Web Analytics Made Easy - Statcounter

مقام های دولت مرکزی چین به دلیل نگرانی از نفوذ و گسترش افراط گرایی و مبارزه با این پدیده، در روزها و هفته های اخیر تدابیر و قوانین گسترده ای را در منطقه سین کیانگ اجرا و تدوین کرده اند.
در تازه ترین مورد نیز مقررات ۱۵ ماده ای توسط پارلمان محلی سین کیانگ تصویب شده است که بر اساس آن با آثار و نشانه های افراط گرایی مقابله خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در همین راستا «یاسین صدیق» مقام ارشد حکومت محلی شهر «کاشغر» در این منطقه از همه ملیت های اویغور منطقه خواسته است برای مقابله با افراط گرایی بپا خیزند.
از زمانی که گروه تکفیری داعش و شماری از تروریست های گروه جنبش ترکستان شرقی چین را تهدید به عملیات های خرابکارانه کرده اند، این کشور بیش از 2 هزار نیروی امنیتی و مبارزه با تروریسم را در منطقه مستقر کرده است.
روزنامه «سین کیانگ دیلی» روز سه شنبه از قول این مقام محلی نوشته است: «نمی توان در مورد افراط گرایی کوتاه آمد. این پدیده باید مهار شود.»
وی تاکید کرد که می بایست در راستای مبارزه با تروریسم و افراط گرایی نیروهای مخرب را شناسایی کرد و از میان برداشت.
این چهارمین مقام منطقه سین کیانگ است که در دو هفته گذشته در باره افراط گرایی، نیروهای شورشی و تروریسم هشدار می دهد و خواستار مبارزه جدی با آنها می شود.
«شی جین پینگ» رئیس جمهوری خلق چین طرح جاده ابریشم نوین را در سال ۲۰۱۳ میلادی مطرح کرده است که یکی از اصلی ترین محورهای مواصلاتی آن شهر کاشغر در استان سین کیانگ می باشد.
این شهر با کشورهای آسیای مرکزی ارتباط مرزی دارد و به آسانی به خاورمیانه مرتبط می شود و به همین دلیل حراست از امنیت آن برای دولت چین از اهمیت بسیار بالایی برخوردا است.
پکن اعتقاد دارد که گروه های جدایی طلب در سین کیانگ در پی تاسیس دولت مستقلی تحت عنوان «ترکستان شرقی» هستند و این گروه نه تنها در داخل چین دست به اقدامات تروریستی زده و تاثیرات منفی بر امنیت ملی و ثبات اجتماعی گذاشته، بلکه با تروریست های بین المللی همکاری کرده و امنیت و ثبات منطقه و جهان را تهدید می کند.
سین کیانگ در سال های اخیر شاهد موجی از خشونت ها و اقدامات تروریستی بود و به دلیل نزدیکی این منطقه و هم مرز بودن آن با کشورهای آسیای مرکزی، چین به شدت نگران نفوذ تروریست های تکفیری داعش به داخل خاک خود و ورود آنها به این منطقه است.
آساق**۲۳۱**انتشاردهنده:فرهاد راستی

منبع: هدانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت hodana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «هدانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۸۸۲۱۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتانیاهو کار مذاکرات با حماس را پیچیده کرد

یک مقام صهیونیستی گفت که اظهارات بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر ای رژیم در مورد حمله به رفح، مذاکرات تبادل اسرا با حماس را پیچیده کرد.

براساس گزارش القدس العربی، این مقام که ترجیح داد نامش فاش نشود، در مصاحبه خود با نیویورک تایمز، مذاکرات جاری آتش بس و تبادل زندانیان با میانجیگری قطر و مصر را دشوار توصیف کرد.

وی افزود که وعده نتانیاهو برای حمله به رفح منجر به تشدید موضع حماس در جریان مذاکرات شد. از سوی دیگر، نتانیاهو اتهام یک مقام اسرائیلی مبنی بر «خنثی کردن» تلاش‌ها برای دستیابی به آتش‌بس و تبادل اسرا با حماس را رد کرد.

دفتر نتانیاهو در بیانیه‌ای اعلام کرد: این ادعا که نخست‌وزیر، کسی بود که توافق آزادی اسرا را خراب کرد، کاملا دروغ و فریب عمدی است.

این تحولات همزمان با آغاز تهدید ارتش صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها برای تخلیه  از محله‌های شرقی منطقه رفح و عزیمت به منطقه المواسی در جنوب غربی نوار غزه است.

ارتش اشغالگر در حساب‌های کاربری خود در شبکه‌های اجتماعی نقشه‌هایی را منتشر کرد که مسیر‌های تخلیه فلسطینی‌ها را نشان می‌دهد که اکثر آنها به دلیل جنگ هفت ماه گذشته از مناطق شمالی و مرکزی به سمت رفح آواره شده‌اند.

این درحالی است که پیش از این نیز ارتش صهیونیستی منطقه‌های امن را مشخص کرده و فلسطینیان را در همان مناطق بمباران کرده بود.

 مترجم: مینا عظیمی

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • پیگیری مطالبه اهالی بخش ناغان از نابودی درختان بلوط بر اثر آفت برگ خوار
  • نتانیاهو کار مذاکرات با حماس را پیچیده کرد
  • طالبان خواستار واگذاری جایگاه افغانستان در بهداشت جهانی شد
  • درخواست ویژه مقام ارشد نظامی از اساتید ارتش
  • طالبان خواستار دریافت کرسی در سازمان جهانی بهداشت
  • عضو شورای شهر خواستار شد: برخورد قانونی با خاطیان مرگ کارگر شهرداری تهران
  • امیرعبداللهیان: باید رژیم اشغالگر آپارتاید اسرائیل را متوقف کنیم/ نحوه برخورد دولت‌های مسلمان با بحران غزه در تاریخ ثبت و ضبط خواهد شد/ دیدار گسترده وزیر خارجه با مقامات ارشد کشورهای اسلامی
  • عضو ارشد حماس: پیشنهاد توافق کنونی بهتر از قبلی هاست | خواستار ورود دو کشور به عنوان ضامن توافق شدیم
  • یک مقام ارشد اطلاعات ارتش تل آویو: نتانیاهو اسیر مواضع افراطی بن گویر و اسموتریچ است
  • خانواده‌های سربازانی که در غزه می‌جنگند خواستار حمله نکردن به رفح شدند