Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، هوشنگ فلاحتیان بعد‌ از‌ ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بعد از مذاکرات هسته‌ای مراجعات متعددی از شرکت‌های معتبر اروپایی با صنعت برای سرمایه‌گذاری در صنعت برق صورت گرفت.

وی با بیان اینکه تعداد قابل توجهی موافقت‌نامه و تفاهم‌نامه برای سرمایه‌گذاری و یا تامین مالی و فاینانس صنعت برق کشور مبادله شد، افزود: تعدادی از این اقدامات منجر به قرارداد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی خاطرنشان کرد: با توجه به رشد متوسط پنج درصدی انرژی برق در کشور در طول چهار دهه گذشته، سالانه باید 4 تا 5 هزار مگاوات نیروگاه جدید به همراه پست‌های انتقال فوق توزیع و توزیع برق به همراه با خطوط 400 کیلوولت، 230، 132، 63 و 20 کیلوولت فشار ضعیف در سراسر کشور اجرا تا نیاز مصرف برق مشترکان جدید پاسخگو باشیم.

این مسؤول با اشاره به اینکه صنعت برق صنعت هزینه بری است و زیرساخت، زیرساخت‌ها است، بیان کرد: همه فعالیت‌های اقتصادی که در بخش‌های مختلف کشور صنعت و تجارت، کشاورزی، خدمات عمومی و بخش خانگی و دیگر مصارف صورت می‌گیرد وابستگی کامل به انرژی دارد.

فلاحتیان با بیان اینکه سرمایه‌گذاری روی صنعت برق امری اجتناب‌ناپذیر است و با توجه رشد متوسط پنج درصدی در کشور باید استمرار داشته باشد، ادامه داد: در مازندران با توجه به توریستی بودن شاهد رشد مصرف برق بیش از 6 درصدی هستیم که از استاندارد کشوری بیشتر است.

وی، جذب سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی و استفاده از منابع عمومی کشور برای توسعه زیرساخت برق کشور را امری ضروری عنوان کرد و یادآور شد: با تکیه بر سیاست ابلاغی وزارت نیرو و اصل 44 ملزم هستیم تا بخش تولید و توزیع به بخش خصوصی واگذار شود.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با اعلام اینکه بیش از 55 درصد انرژی برق از طریق بخش خصوصی احداث می‌شود، تصریح کرد: امسال هم با واگذاری بخش دیگری به بخش خصوصی سهم بخش خصوصی به بالای 60 درصد می‌رسد.

این مسؤول با بیان اینکه هدف ما این است که 80 درصد برق کشور با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی صورت گیرد، افزود: پروژه‌هایی که امروز افتتاح شده شامل چهار پروژه است.

فلاحتیان با اشاره به اینکه در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال در یک‌ماه آینده پروژه‌هایی افتتاح می‌شود که شامل 50 مگاوات جدید در نوشهر و بهشهر است بیان کرد: تا سه ماه آینده 52 مگاوات جدید دیگر با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در تنکابن، آمل، نوشهر و نور افتتاح می‌شود که 104 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری است.

وی خاطرنشان کرد: تا دهه فجر امسال تلاش می‌شود نخستین نیروگاه کلاس اف سیکل ترکیبی کشور با ظرفیت 460 مگاوات در غرب مازندران با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی با اعتبار 260 میلیون یورو که معادل یک هزار میلیارد تومان است صورت گیرد و عملیات اجرایی این طرح شروع شد.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با بیان اینکه تمام تجهیزات وارد نیروگاه نوشهر شد، ادامه داد: وقتی این پروژه در مازندران افتتاح شود توسعه اساسی در استان و زمینه جذب سرمایه‌گذاری را فراهم می‌کند.

این مسؤول با اعلام اینکه طی سه ماه آینده 14 پروژه پست انتقال فوق توزیع و خطوط مربوطه را برای مدیریت پیک بار تابستان در اواسط تیرماه امسال افتتاح می‌شود افزود: 512 میلیارد تومان اعتبار برآورد شد تا این خطوط وارد مدار شود.

فلاحتیان با اشاره به اینکه موفق شدیم دو ردیف اعتبار خارجی را برای استان جذب کنیم تأکید کرد: 20 میلیون دلار اعتبار از بانک توسعه و تجارت اکو برای ایجاد زیرساخت صنعت برق مازندران جذب شد.

وی با بیان اینکه این پروژه با سرعت انجام می‌شود و تا قبل از تابستان 97 وارد مدار می‌شود خاطرنشان کرد: در اواخر سال 95 با موافقت شورای اقتصاد و با پیشنهاد وزارت نیرو 200 میلیون دلار معادل 800 میلیون تومان وام خارجی به صورت فاینانس برای زیرساخت‌های صنعت برق مازندران موافقت آن گرفته شد.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی افزود: پیمانکار این پروژه مشخص شد و تا سه ماه آینده عملیات اجرای آن صورت می‌گیرد.

این مسؤول بیان کرد: تلاش می‌شود امسال با احتساب پروژه‌های امروز افتتاح می‌شود بیش از 1300 میلیارد تومان پروژه زیربنایی در صنعت برق مازندران به بهره‌برداری برسد.

فلاحتیان با بیان اینکه ظرفیت تولید در مازندران بیش از 500 مگاوات افزایش یابد، تأکید کرد: با ایجاد خطوط و پست‌های برق زمینه برای ایجاد سرمایه‌گذاری بخش‌های مختلف فراهم می‌شود.

وی با اشاره به اینکه آنچه رسالت وزارت نیرو در رفع نیاز مشترکان بود در حال انجام است، تصریح کرد: حدود 2 هزار و 300 میلیون تومان پروژه اجرایی در سطح استان امسال افتتاح می‌شود.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی گفت: زیرساخت‌ها در مازندران فراهم می‌شود تا سرمایه‌گذاری صورت گیرد.

انتهای پیام/ذ

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۸۸۲۲۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز به کار نشست تحولات خاورمیانه بریکس در مسکو

امروز پنجشنبه نشست معاونان وزرای امور خارجه کشورهای عضو بریکس در مورد تحولات خاورمیانه در مسکو برگزار شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، نشست معاونان وزیران امور خارجه و نمایندگان ویژه کشورهای عضو گروه اقتصادهای نوظهور موسوم به بریکس امروز 6 اردیبهشت با دستور کار بررسی تحولات خاورمیانه و شمال آفریقا آغاز به کار کرد.

به گفته سفارت ایران در مسکو، هیئت جمهوری اسلامی ایران به ریاست علی باقری، معاون سیاسی وزارت امور خارجه در این نشست حضور دارد.

روسیه که ریاست دوره‌ای گروه بریکس را در سال جاری میلادی (2024) برعهده دارد، میزبان این اجلاس است.

این نشست با سخنان میخائیل بوگدانف، نماینده ویژه رئیس جمهوری روسیه در امور کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا و معاون وزیر امور خارجه این کشور آغاز به کار کرد.

قرار است معاون وزیر امور خارجه کشورمان نیز در این نشست، مواضع جمهوری اسلامی ایران را درباره تحولات خاورمیانه در شرایط تداوم کشتار مردم بی‌گناه فلسطین از سوی رژیم اشغالگر قدس و تجاوزهای اخیر این رژیم به کشورهای منطقه از جمله به کنسولگری سفارت کشورمان در دمشق مطرح کند.

باقری قبل از حضور در این نشست با بوگدانف، معاون وزیر امور خارجه روسیه درباره مسائل مورد نظر گفتگو کرد.

باقری به روسیه سفر می‌کندنشست نمایندگان ملی بریکس در روسیه

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جت ۷۲ نفره پاسخگوی نیاز صنعت هوایی ایران نیست!​
  • گام بلند استارتاپ «طرح تو طرح» برای نوآوری دیجیتال در معماری
  • چگونگی مردمی‌سازی توسعه بالادست صنعت نفت و گاز با توان بخش خصوصی و سرمایه‌های خرد مردمی
  • جت ۷۲ نفره پاسخگوی نیاز صنعت هوایی ایران نیست!
  • تابستان چقدر کمبود برق داریم؟
  • رایزنی باقری با نمایندگان ویژه پوتین
  • بازگشت فروش نفت ایران به زمان برجام با دو برابر قیمت نتیجه تمرکز دولت بر بازطراحی تجارت انرژی کشور
  • تاکید اعضای بریکس بر توقف نسل‌کشی در غزه
  • آغاز به کار نشست تحولات خاورمیانه بریکس در مسکو
  • ایجاد مسیر ریلی جدید؛ محور دیدار مقامات افغانستان و قزاقستان