Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-20@02:53:39 GMT

سیستم‌های آبیاری تحت فشار شهرستان باوی توسعه می‌یابد

تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۸۸۲۴۲۴

سیستم‌های آبیاری تحت فشار شهرستان باوی توسعه می‌یابد

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان باوی با بیان اینکه هدر رفت آب بخش کشاورزی به روش سنتی 65 درصد استگفت: به این منظور از ابتدای سال تاکنون این مدیریت جهت افزایش بازده آبیاری در سطح مزرعه، اقدام به تشکیل پرونده و ارسال به استان در سطح بیش از 256 هکتار جهت توسعه سیستم‌های آبیاری تحت فشار کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی‌اصغر هدایت گفت: تاکنون 3 پرونده معادل بیش از 62 هکتار به تایید استان رسیده و جهت پرداخت مبلغ 3 میلیارد و 142 میلیون ریال تسهیلات یارانه‌ای به بانک کشاورزی ارسال شده است.

وی با اشاره به اینکه راندمان آب بخش کشاورزی به روش سنتی 35 درصد است، افزود: هدر رفت 65 درصد آب بخش کشاورزی به روش سنتی از طریق تبخیر و سیستم انتقال خاکی اجازه نمی‌دهد که از این میزان آب با راندمان بالا استفاده شود.

مدیر جهادکشاورزی باوی خاطرنشان کرد: از سال گذشته تا کنون 268 هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان به سیستم آبیاری تحت فشار تجهیز و به کشاورزان تحویل داده شده است.

مزار شهدای گلگون کفن در دزفول گلباران شد

مراسم گلباران مزار منور شهدای دزفول توسط فرزندان شاهد در دزفول برگزار شد.

به مناسبت سالروز میلاد باسعادت مولی الموحدین حضرت علی ابن ابیطالب(ع)، جمعی از فرزندان شاهد با حضور در گلزار منور شهدای دزفول حضور یافتند.

در این برنامه فرزندان شهدا ضمن ادای احترام و قرائت فاتحه یاد و خاطره پدران آسمانی خود را گرامی داشتند.

همچنین مزار نورانی شهدا توسط فرزندانشان غباروربی و گلباران شد.

کلنگ‌زنی مسجد دانشگاه پیام نورشهرستان بهبهان

مراسم کلنگ‌زنی مسجد دانشگاه پیام نور شهرستان بهبهان به مناسبت میلاد با سعادت امام علی (ع) با حضور جمعی از مسئولان محلی انجام شد.

در این برنامهحجت‌الاسلام ناصری امام جمعه شهرستان بهبهان، حجت‌الاسلام طواف امام جمعه موقت، ورزشی معاون فرماندار و گوهری ریاست دانشگاه فرهنگیان حضور داشت.

و همچنین مسئولان اداره ارشاد و اداره اوقاف و امور خیریه بهبهان نیز در مراسم کلنگ‌زنی مسجد دانشگاه پیام نور شهرستان شرکت کردند.

دعوت 3 خوزستانی به اردوی استعدادیابی تیم‌ملی پاکت بیلیارد

سه ورزشکار خوزستانی به اردوی استعدادیابی تیم‌ملی زیر 18 سال پاکت بیلیارد دعوت شدند.

محمد موسوی، امیرحسن فدعمی و فروهل زاهدانی از استان خوزستان در این اردوی استعدادیابی از روز 21 فروردین‌ماه در بوشهر آغاز شده است و تا 28 همین ماه ادامه دارد حضور دارند.

برگزاری مراسم جشن میلاد حضرت مولی‌الموحدین علی(ع)

مراسم باشکوه جشن میلاد مولی الموحدین علی (ع) و بزرگداشت مقام پدر در سازمان جهادکشاورزی خوزستان برگزار شد.

این مراسم که با حضور پرشور جمع زیادی از کارکنان همراه بود، حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر دغاغله ضمن تبریک این مناسبت فرخنده به معرفی شخصیت حضرت علی (ع) پرداخت.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهادکشاورزی خوزستان در بخشی از سخنان خود به مناسبت نامگذاری سال تحت عنوان (اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال) با اشاره به احادیثی از حضرت علی (ع) به تبیین مسئله کار، تولید و اشتغال پرداخت.

در این مراسم همچنین توسط یکی از مداحان اهل بیت عصمت و طهارت مدیحه سرایی صورت گرفت.

هفتمی وزنه‌بردار نوجوان خوزستانی در جهان

وزنه‌بردار خوزستانی با قرار گرفتن در رده هفتم مسابقات نوجوانان جهان به کار خود در این رقابت‌ها پایان داد.

افشین طاهری در دسته 77 کیلوگرم این مسابقات، تیم‌ملی ایران را همراهی کرد که موفق شد با 139 کیلوگرم در یک ضرب و 154 کیلوگرم در دو ضرب، در مجموع مقام هفتم را به دست آورد.

ادای احترام جوانان اهوازی به سرباز شهید

جمعی از جوانان اهوازی با حضور در گلزار شهدای اهواز به شهید رحیم حزباوی از سربازان شهید نیروی انتظامی ادای احترام کردند.

در این برنامه حاضران یاد و خاطره سرباز وظیفه شهید رحیم حزباوی را گرامی داشتند و برای شادی روحش آیاتی از قرآن کریم را هدیه کردند.

سرباز وظیفه شهید رحیم حزباوی در بیست و پنجم مهرماه سال 1373 در اهواز دیده به جهان گشود و در آبان ماه سال 1392 به خدمت مقدس سربازی اعزام شد.

این جوان خوزستانی در عصر روز پنج‌شنبه 15 اسفند ماه سال 1392 هنگام گشت‌زنی در منطقه فرمشکان کوار استان فارس در هنگام انجام وظیفه هدف تیر کین اشرار مسلح قرار گرفت و به شهادت رسید.

پیکر پاک این سرباز شهید عصر روز شنبه 17 اسفندماه سال 1392 با حضور مسئولان محلی، خانواده‌های معظم شهدا، ایثارگران و پرسنل نیروی‌انتظامی در شهر کوار استان فارس تشییع و سپس از طریق فرودگاه بین المللی اهواز به خوزستان منتقل شد تا در زادگاهش روستای قلعه‌چنعان از توابع شهرستان کارون تشییع شود.

صبح روز یکشنبه 18 اسفندماه پیکر این با حضور اقشار گوناگون مردم خوزستان پس از تشییع به گلزار شهدای اهواز منتقل شد و در همسایگی شهیده صدیقه ساکی، شهید حاج سیدعبدالله ولی‌شرف، شهید علی‌اکبر زارع‌برات‌پور، شهید سیروس پاک‌نیا، شهید دانیال چالنگی‌زنگنه و شهید جاسم مظری‌نژاد آرام گرفت.

پرداخت تسهیلات بلاعوض به طرح‌های آبیاری تحت فشار در امیدیه

جلسه ستاد فنی با محوریت آبیاری تحت فشار و آمادگی پرداخت تسهیلات بلاعوض به طرح‌های آبیاری تحت فشار در مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان امیدیه برگزار شد.

سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان امیدیه در جلسه ای که بدین منظور برگزار شد، اظهار داشت: 30 میلیارد ریال تسهیلات بلاعوض برای اجرای طرح‌های آبیاری تحت فشار در اراضی کشاورزی شهرستان امیدیه اختصاص داده شده است که این مبلغ از محل بندد تبصره 4 قانون بودجه 95 پرداخت می‌شود، تسهیلات مذکور به زارعینی که مالک زمین و یا دارای اجاره نامه ده ساله و مجوز یا قرارداد آب داشته باشد پرداخت می‌شود.

سید داوود علوی‌فرد گفت: تاکنون بیش از 180 هکتار از اراضی امیدیه تحت عملیات آبیاری تحت فشار قرار گرفته که با جذب این اعتبار 600 هکتار دیگر از اراضی کشاورزی شهرستان به اراضی تحت پوشش سیستم آبیاری تحت فشار افزوده می‌شود.

وی در ادامه به مزایای سیستم آبیاری تحت فشار اشاره کرد و افزود: به دلیل کمبود نزولات آسمانی در کشور، بروز خشکسالی‌های متعدد، کاهش دبی رودخانه ها، افزایش روز افزون جمعیت کشور و تامین امنیت غذایی باید سعی نماییم تا از آبیاری سنتی فاصله گرفته و به آبیاری مدرن و مکانیزه روی آوریم تا بتوانیم راندمان آبیاری را افزایش و تولید را بالا ببریم و سطح زندگی و درآمد جوامع روستایی را ارتقا بدهیم که برای این منظور باید از سیستم مدرن و مکانیزه یا همان روش آبیاری تحت فشار استفاده شود.

برگزاری مسابقات سوارکاری استقامت خوزستان

نخستین دوره مسابقات سوارکاری خوزستان در سال 96، در بخش استقامت از 24 فروردین‌ماه به مدت دو روز در ماهشهر برگزار می‌شود.

سوارکاران استان خوزستان در مسافت‌های 40، 60 و 80 کیلومتر با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

ضرورت توجه مسئولان به مشکلات آموزش و پرورش

اولین جلسه شورای آموزش و پرورش این شهرستان در سال 1396 به ریاست سعید فیوضی فرماندار رامشیر و دیگر اعضای مرتبط در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.

فرماندار رامشیر در این جلسه ضمن تبریک فرارسیدن 13 رجب سالروز ولادت امام علی (ع) و روز پدر، از همکاری و هماهنگی اعضا در اجرای مصوبات شورای آموزش و پرورش در سال گذشته تقدیر کرد.

سعید فیوضی در ادامه توجه ویژه به مسائل و مشکلات آموزش و پرورش را یکی از مهمترین وظایف همه مسئولین عنوان کرد و اظهار داشت: ضرورت دارد کلیه دستگاه‌ها درحد توان در جهت اجرای برنامه‌های آموزش و پرورش بویژه برگزاری کنکور و کلاس‌های تقویتی همکاری نمایند.

فیوضی همچنین بر پیگیری اداره آموزش و پرورش شهرستان جهت تامین اعتبار لازم از طریق اداره کل اوقاف و امور خیریه استان برای دانش‌آموزان بی بضاعت نیز تاکید کرد.

کورس شبانه در اهواز جوانی را به کام مرگ کشاند

جانشین فرمانده انتظامی خوزستان از مرگ یک جوان در تصادف شدید خودروی سواری فورد با موتورسیکلت در اهواز خبر داد.

سرهنگ سیدمحمد صالحی گفت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی 110 در خصوص وقوع یک فقره تصادف در اتوبان پدافند شهرستان اهواز، بلافاصله ماموران پلیس و نیروهای امدادی به محل اعزام شدند.

وی بیان کرد: در بررسی به عمل آمده توسط ماموران مشخص شد یک دستگاه خودروی سواری فورد موستانگ حین کورس شبانه و به علت سرعت بالا و عدم توجه به جلو با یک دستگاه موتورسیکلت برخورد کرده که موتورسیکلت قطعه قطعه شده و راننده آن در دم جان خود را از دست داده است.

صالحی با بیان این‌که کارشناسان پلیس راهور سرعت تقریبی خودروی فورد را تقریبا 220 کیلومتر برآورد کردند، گفت: متاسفانه شدت تصادف به حدی بود که پس از تصادف، 170 متر موتورسیکلت را با خودکشانده است.

جانشین فرمانده انتظامی خوزستان با بیان این‌که سرعت غیرمجاز در ساعات پایانی شب یکی از علل مهم بروز سوانح رانندگی است، خاطرنشان کرد: رعایت قوانین و پرهیز از هرگونه عجله، شتاب و رعایت سرعت مجاز رانندگی، نقش مهمی در پیشگیری از تصادفات دارد.

معارفه مدیرکل جدید امور شهری و شوراهاشهرستان بهبهان

جلسه معارفه شهاب صدیقی به عنوان مدیر کل شهری و تودیع کاظمی نژاد برگزار شد .

پیمان کاظمی‌نژاد مدیرکل امور شهری و شوراهای شهرستان بهبهان پس از حدود چهار سال مدیریت اداره کل امور شهری و شوراهای استانداری جای خود را به شهاب صدیقی فرماندار سابق امیدیه داد.

کسب 34 رتبه برتر قرآنی

رئیس اداره آموزش و پرورش رامشیر به موفقیت‌های دانش‌آموزان رامشیری در مسابقات قرآنی که اسفند ماه در شهرستان ماهشهر برگزار شد اشاره کرد و اظهار داشت: 34 نفر از دانش‌آموزان رامشیر که حائز رتبه‌های برتر شدند و در اواخر فروردین ماه سال جاری به شهرستان آبادان اعزام می‌شوند.

سعید قنواتی در ادامه با اشاره به در پیش بودن امتحانات نهایی دانش‌آموزان و همچنین کنکور سراسری گفت: علیرغم قولی که شهردار رامشیر جهت تامین هزینه برگزاری کنکور داده‌اند اما متاسفانه تاکنون همکاری در این زمینه نداشته‌اند.

وی تصریح کرد: با توجه به نیاز دانش‌آموزان به کلاس‌های تقویتی کنکور انتظار داریم که شهرداری و دیگر دستگاه‌ها همکاری لازم را نمایند.

گلباران مزار سرباز شهید عماد منصوری

مزار سرباز شهید عماد منصوری از شهدای گلگون کفن و مظلوم نیروی انتظامی در گلزار شهدای اهواز گلباران شد.

جمعی از جوانان اهواز با حضور در گلزار شهدای اهواز به مقام شامخ سرباز شهید عماد منصوری از شهدای گلگون کفن و مظلوم نیروی انتظامی ادای احترام کردند و یادش را گرامی داشتند.

در این برنامه از سوی حاضران مزار شهید عماد منصوری غبارروبی و آیاتی از قرآن مجید برای شادی روحش قرائت شد.

سرباز شهید عماد منصوری (الاسدی) فرزند حبیب در تاریخ هفتم آذر ماه سال 1372 دیده به جهان گشود و در دوران جوانی به خدمت سربازی رفت.

این دلیرمرد خوزستانی در هنگام انجام خدمت سربازی مورد هدف تیر کین دشمنان اسلام قرار گرفت و در بامداد روز پنج‌شنبه 13 فروردین ماه سال 1395 به همراه شهید سرباز وظیفه شهید علی جلیزی از حمیدیه و استوار دوم سجاد رشیدی از نیروهای کادر نیروی انتظامی از ایذه به شهادت رسید.

سرباز شهید عماد منصوری در هنگام شهادت 23 سال سن داشت و پیکر مطهرش روز شنبه 15 فروردین ماه سال 1395 پس از تشییع در حمیدیه در قطعه جدید گلزار شهدای اهواز و در کنار سرباز شهید رحیم حزباوی آرام گرفت.

توزیع بیش از 100 تن گوشت مرغ منجمد در شهرستان امیدیه

در راستای تنظیم بازار بیش از یکصد تن گوشت مرغ منجمد و 30 تن میوه بین شهروندان امیدیه توزیع شد.

سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان امیدیه گفت: در راستای وظایف محوله و جلوگیری از افزایش نرخ‌ها ستاد تنظیم بازار محصولات کشاورزی شهرستان، اقدام به توزیع بیش از یکصد تن گوشت مرغ منجمد و 30 تن میوه ویژه ایام تعطیلات عید نوروز با قیمت مصوب دولتی کرد.

سید داوود علوی‌فرد افزود: میزان 19 هزار و 655 کیلوگرم پرتقال و 10 هزار و 591 کیلوگرم سیب توسط عاملین معرفی شده شهرستان توزیع شد.

وی ادامه داد: همچنین افزون بر یکصد تن گوشت مرغ منجمد با قیمت مصوب بین 58 هزار تا 60 هزار ریال از نیمه دوم اسفند 95 تا نیمه اول فروردین سال جاری در مراکز عرضه برای مصرف کنندگان توزیع شده است.

صدور یک فقره مجوز صنایع تبدیلی در اهواز

یک فقره مجوز طرح صنایع تبدیلی در بخش کشاورزی در شهرستان اهواز صادر شد.

مدیر صنایع کشاورزی سازمان جهادکشاورزی خوزستان گفت: یک فقره مجوز طرح صنایع تبدیلی بخش کشاورزی در زمینه بسته بندی چای و انواع دمنوش و ادویه در شهرستان اهواز صادر شد که با راه اندازی این طرح موجبات اشتغال 13 نفر از اهالی منطقه فراهم می‌شود.

سید عباس موسوی ظرفیت سالانه طرح را 700 تن در سال ذکر کرد و گفت: کل سرمایه ثابت طرح 17 میلیارد ریال است.

آموزش‌های پیشگیری از اعتیاد از دوران کودکی آغاز شود

فرماندار رامشیر گفت: عدم تخصیص اعتبارات لازم به دستگاههای فرهنگی ازمهم‌ترین مشکلات شهرستان در حوزه مبارزه و پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر است.

سعید فیوضی فرماندار رامشیر در نخستین جلسه شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر شهرستان رامشیر در سال 96 اظهار داشت: همه مردم چه مسئولان و چه شهروندان باید نسبت به خطر مواد مخدر حساسیت بیشتری داشته باشند و در راستای آگاه سازی گام بردارند.

وی افزود: مهد کودک‌ها و مدارس نیز باید آموزش‌های لازم را به دانش آموزان ارائه دهند، همچنین سایر ادارات و نهادهای نیز نیز باید در حد توان فرهنگ سازی و اقدامات موثر را در جهت پیشگیری از اعتیاد انجام دهند تا جوانان ما درگیر اینگونه مسائل نشوند و زندگی خوبی داشته باشند.

فرماندار رامشیر در ادامه بر اهمیت آگاهی بخش و اطلاع رسانی تاکید کرد و گفت: استعمال مواد مخدر عواقب جبران برای مصرف کنندگان به ویژه برای جوانان دارد که باید در این زمینه اطلاع رسانی و آگاه سازی انجام شود.

وی تصریح کرد: خانواده‌ها نیز باید با جدیت بیشتری بر رفتار فرزندان خود نظارت داشته باشند همچنین شهرداری رامشیر و سایر دستگاه‌ها نیز تبلیغات لازم را در این زمینه انجام دهند.

فیوضی در ادامه نداشتن کمپ ترک اعتیاد را یکی از مشکلات مهم رامشیر اعلام کرد و گفت: عدم تخصیص اعتبارات لازم به دستگاه‌های فرهنگی نیز را یکی ازمهم ترین کاستی‌های این شهرستان در حوزه مبارزه و پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر عنوان کرد و خواستار توجه ویژه مسئولان به حل آنها شد.

پیگیری در جهت صدور مجوز و راه ندازی سازمان‌های مردم نهاد، برگزاری کلاس‌های آگاه سازی دانش‌آموزان‌، انجام تبلیغات محیطی و اجرای تئاتر و نمایش‌های خیابانی از مهم ترین موارد مطرح شده در نخستین جلسه شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر شهرستان رامشیر در سال 1396 بودند.

انتهای پیام/

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۸۸۲۴۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۰۰ هزار هکتار از توسعه سامانه‌های نوین آبیاری با مشارکت مردم انجام شد

فریبرز عباسی، مجری طرح توسعه سامانه نوین آبیاری گفت:  بیش از ۹۰درصد طرح های توسعه سامانه های نوین آبیاری توسط مردم و بخش خصوصی عملیاتی می‌شود.   به گفته او، وزارت جهادکشاورزی به عنوان نماینده دولت و حاکمیت با برنامه‌ریزی، سیاست گذاری و نظارت بر اجرا نقش ۱۰ درصدی را در این میان ایفا می کند.   عباسی ادامه داد: طرح توسعه سامانه‌های نوین آبیاری از اوایل دهه ۷۰ در کشور شروع شد و همواره در اسناد بالادستی و برنامه‌های توسعه‌ ای کشور مانند برنامه اقتصاد مقاومتی از  طرح‌های محوری وزات جهاد کشاورزی بوده و در سراسر کشور اجرا شده است.   مجری طرح توسعه سامانه نوین آبیاری ادامه داد:  با توجه  به نحوه مدیریت و بهره‌برداری از طرح توسعه سامانه ها تا ۴۰درصد در افزایش تولید اثرگذار است.   به گفته او، تاکنون حدود ۳ میلیون هکتار توسعه انواع سامانه های نوین آبیاری در کشور داشته ایم که حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد از آن بر عهده مردم است.    مجری طرح توسعه سامانه‌های نوین آبیاری گفت: از ۳ میلیون هکتار توسعه انواع سامانه های نوین آبیاری حدود ۳۰۰هزار هکتار به دلیل اثربخشی طرح ۱۰۰درصد با مشارکت مالی مردم بوده است. باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • پیکر جانباز شهید «کلیوند عباسی» در اهواز تشییع شد
  • رئال رونمایی می‌کند: لبه فناوری برای چمن مخملی
  • برگزاری اولین جشنواره گل و گلاب شهرستان بردسکن در روستای باب الحکم
  • تشییع جانباز شهید کلیوند عباسی در اهواز
  • اختصاص 350 میلیارد ریال اعتبار برای توسعه طرحهای آبیاری در شهرستان مهاباد
  • توسعه کشت گیاهان دارویی در جهرم
  • افزایش ۳۵ درصدی بهره وری آب در سطح مزرعه با سامانه آبیاری قطره‌ای
  • ۳۰۰ هزار هکتار از توسعه سامانه‌های نوین آبیاری با مشارکت مردم انجام شد
  • توسعه طرح سامانه‌های نوین آبیاری
  • توسعه طرح سامانه‌های نوین آبیاری، مردمی‌ترین طرح وزارت جهادکشاورزی