Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-04-18@16:59:10 GMT

جلوگیری از پیری زودرس در زنان با 9 گام

تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۸۸۳۵۷۶

جلوگیری از پیری زودرس در زنان با 9 گام

به گزارش پارس نیوز،

اینجا 9 نکته ساده که از ابتلا به پیری زودرس در زنان جلوگیری می کند، بیشتر معرفی شده است:
خوردن انواع توت ها: خواص آنتی اکسیدانی انواع توت منجر به کاهش اثرات پیری می شود. پوست شما به طور طبیعی روزانه میلیون ها سلول تازه می سازد و می توان گفت که هر 30 تا 40 روز یک بار پوست کاملا بازسازی می شود اما بعد از آنکه سن از 30 سالگی عبور می کند، این روند بازسازی طبیعی پوست به طور قابل ملاحظه ای کند می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما شما می توانید در این مرحله با مصرف توت ها، به پوست خود کمک فراوانی بکنید. البته مصرف توت ها خواص دیگری نیز دارد از جمله اینکه مقاومت پوست را در مقابل عوامل محیطی افزایش می دهد، دیگر اینکه می تواند التهاب و حساسیت های پوستی را التیام دهد.
خوردن شکلات تیره: محققان دریافته اند که مصرف شکلات تیره اثرات مضر اشعه ماوراء بنفش روی پوست را به میزان زیادی خنثی کند. علاوه بر این، شکلات تیره منبع غنی از آهن، کلسیم، و ویتامین های دی، ث، آ و ب 1 است که همگی یک عامل مرطوب کننده پوست محسوب می شوند. نوشیدن یک فنجان کاکائوی خالص در روز خشکی پوست را درمان می کند.
مصرف لوبیا: حبوباتی از جمله لوبیا خواص ضد پیری دارند. لوبیا همچنین منبع غنی از پروتئین کم چرب نیز محسوب می شود ضمن این که سرشار از ویتامین ها و املاح معدنی است و خواص آنتی اکسیدانی مفید به حال پوست دارد.
استفاده از عینک آفتابی: حتی افرادی که عینک آفتابی دارند، در مدت روز زمان اندکی در ظهر فقط از آن استفاده می کنند و کودکان نیز خیلی دیر شروع به استفاده از آن می کنند. عادت به استفاده از عینک آفتابی بخصوص در ساعات اوج نور خورشید، به شدت چین و چروک زیر چشم و بین دو ابرو را کاهش می دهد.
استفاده از کلاه: دقیقا مشابه عینک آفتابی می تواند از صورت و گردن در برابر اثرات مضر اشعهUVمحافظت کند.
استفاده از کرم های ضد آفتاب: کرم های ضد آفتاب بهترین مولفه برای کمک به مبارزه با پیری صورت محسوب می شوند. کرم های ضد آفتاب با حداقل فاکتور حفاظتی در برابر نور خورشید یا اس پی اف 15، در کنار استفاده از عینک آفتابی و کلاه های محافظ، یک راه عالی برای مبارزه با اثرات منفی نور خورشید روی پوست است.
نوشیدن مقادیر زیاد آب: این کار ساده ترین راه برای حفظ جوانی پوست و آبرسانی به آن است ضمن این که منجر به صاف کردن خطوط ریز زیر چشم و مرطوب کردن پوست می شود. نوشیدن حداقل 8 لیوان آب در روز طراوت پوست را حفظ می کند.
خوردن اسفناج: منافع اسفناج بی پایان است. مصرف این سبزی منجر به از بین بردن سلولیت و حفظ درخشندگی پوست می شود. این سبزی سرشار از آنتی اکسیدان ها برای مبارزه با چین و چروک و خطوط ریز زیر چشم است.
ترک سیگار و الکل: نوشیدن مقادیر زیاد الکل و استعمال سیگار باعث ایجاد چین و چروک در پوست شده و آن را نحیف و خراب می سازد؛ همچنین رنگ پوست و بیش از همه چهره شما را کدر می کند. در حقیقت افراد سیگاری در سنین حدود 40 و 50 سالگی معمولا به اندازه 20 سال پیرتر به نظر می رسند. البته اگر این افراد زود و به موقع متوجه شده و سیگار را ترک کنند، شاید برخی از این تاثیرات قابل جبران باشد.

منبع: پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۸۸۳۵۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چه کنیم تا مغزمان پیر نشود؟

آفتاب‌‌نیوز :

فرآیند پیری مانند تمام اندام‌های دیگر، مثل پوست، بینایی، مو، و سیستم اسکلتی-عضلانی در مغز و سیستم عصبی هم اتفاق می‌افتد. متاسفانه فرآیند پیری مغز مثل پیری پوست یا مو به شکل عینی قابل مشاهده نیست، و عموم شهروندان از اساس هیچ توجهی به آن ندارند. از طرفی شروع پیرمغزی مانند تحلیل سیستم عضلانی یا شروع مشکلات گوارشی ایجاد درد نمی‌کند و معمولا به شکل پیشرونده و خاموش اتفاق می‌افتد، به همین دلیل مورد توجه افراد و سیستم‌های بهداشتی نیست. این مساله بخصوص با روند پیری جمعیت در ایران و بسیاری از نقاط دیگر جهان بسیار مهم است.

دکتر هیوا محمدی متخصص علوم اعصاب و عضو هیات علمی گروه مغز و اعصاب با بیان اینکه راه کار‌های مختلف و موثری برای افزایش ذخیره مغزی توسط مراکز دانشگاهی و تیم‌های تحقیقاتی در سراسر دنیا معرفی شده است گفت: یکی از مهم‌ترین نکات خودمراقبتی است، چکاب‌های دوره‌ای و مراقبت از خود در مقابل عوارض بیماری‌های سیستمیک مانند دیابت، فشارخون، و اختلالات هورمونی مساله‌ی بسیار مهمی در مراقبت از مغز است.

به گفته وی همزمان پرهیز از سیگار، مواد مخدر، و نوشیدنی‌های الکلی مساله مهمی است که تحقیقات مختلف روی مضرات آن برای سیستم عصبی متفق القولند.

وی مساله‌ی مهم دیگر را در این خصوص تغذیه دانست و گفت: مانند دیگر سیستم‌های فیزیولوژیک بدن، تغذیه سالم اساس سلامت مغز است. پرهیز از غذا‌های پرچرب و پرنمک و دارای افزودنی از یک طرف و مصرف غذا‌های دریایی، سبزیجات تازه و میوه‌ها برای سلامت مغز لازم است و همزمان مغز علاوه بر خوراک تغذیه ای، نیازمند خوراک حسی، شناختی، و هیجانی است که مطالعه راه مناسب دیگری برای تامین نیاز شناختی مغز است و از طرفی داشتن روابط خانوادگی، عاطفی، و اجتماعی مناسب برای داشتن مغز سالم ضروری است و فرآیند پیر شدن مغز را عقب می‌اندازد.

عضو هیئت علمی دانشگاه با بیان اینکه یکی دیگر از مسائل خیلی مهم برای داشتن مغز سالم و پیشگیری از پیری زودهنگام آن، خواب کافی و باکیفیت است گفت: متاسفانه والدین با افتخار شب زنده داری‌های فرزندانشان را برای قبولی در امتحانات مختلف تعریف می‌کنند در حالی که خواب از معدود نیاز‌های فیزیولوژیک است که اثرات ماندگار و غیرقابل جبرای روی مغز می‌گذارد و بدن انسان بسته به سن فرد به ساعات مشخصی از خواب شبانه نیاز دارد و رعایت این مساله برای داشتن مغز سالم و پیشگیری از پیرشدن آن لازم است.

دکتر محمدی با بیان اینکه مساله بسیار مهم دیگر یادگیری مهارت‌های جدید است و برای داشتن مغزی توانمند و سالم و مقاوم، باید به صورت مداوم آن را به چالش کشید گفت: یادگیری زبان دوم و سوم یکی از بهترین راه‌ها است و بهتر است سعی کنیم شرایط دوزبانه و سه زبانه شدن را برای کودکان فراهم بکنیم.

این پزشک متخصص با اشاره به اینکه مساله بسیار مهم دیگر فعالیت فیزیکی و ورزش است گفت: مغز برای داشتن بهترین عملکرد نیاز به یک سیستم خونرسانی (قلبی-عروقی) سالم و قوی دارد و فعالیت فیزیکی باعث می‌شود خونرسانی به مغز به بهترین شیوه انجام شود و همزمان، ورزش و فعالیت فیزیکی بهترین راه برای حفظ تناسب اندام و پیشگیری از افزایش وزن و چاقی است.

دکتر محمدی در پایان توصیه کرد: افراد باید به فکر سلامت مغز خود و افزایش ذخیره مغزی خود باشند. این مساله باعث افزایش طول عمر باکیفیت می‌شود. افزایش ذخیره مغزی با برنامه‌های بازتوانی شناختی ممکن است. توجه به علائم مرتبط با اختلالات شناختی و مشکلات روانی و مراجعه بهنگام به متخصصین مربوطه بسیار مهم است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • فواید یک ویتامین برای زنان
  • چه کنیم تا مغزمان پیر نشود؟
  • عینک شنای هوشمند فرم برای سال 2024 اصلاح می‌شود
  • (تصویر) استایل جالب مامور زن یگان ویژه با عینک آفتابی و مسلسل!
  • ۶ ریزمغذی موثر در جلوگیری از ریزش مو
  • ضرورت مصرف بهینه و جلوگیری از هدر رفت منابع آب موجود شفت
  • یک «کام» تلخ تا مرگ زودرس/ فقط «دخانیات» تحریم نشد!
  • (عکس) بالاخره سردار آزمون در رم آفتابی شد
  • با خواص شگفت انگیز کاهو آشنا شوید! از تقویت اسپرم تا پیشگیری از سرطان
  • هوای صاف و آفتابی در مازندران