Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-04-28@07:19:27 GMT

ترازوی دقیق عدالت در محکمه نیکوترین سیاست

تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۸۸۳۷۱۰

ترازوی دقیق عدالت در محکمه نیکوترین سیاست

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، سیزدهمین روز از ماه رجب نه تنها موعدِ شادباش محبان و ولایتمداران عالَم به سبب ولادت فرزند کعبه است که بی شک جشن حقیقی همه عدالت طلبان و حق باوران کره خاکی است و به راستی در این میان هم شیعه و هم سنی ، هم مسلمان و هم غیرمسلمان، شیوه و طریقت مولای متقیان در تلاش برای تحقق عدالت را می ستایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به همین خاطر هم است که بزرگان همه ادیان و مذاهب در برابر عظمت و بزرگی علی بن ابیطالب(ع) سر به تعظیم فروآورده و با وجود سخن سرایی و دست بر قلم بُردن های فراوان، ناتوان از بیان مقصود در بیان عظمت علی(ع) بوده اند.
شیعه اما به حکم محبت و مودتی دیگرگونه به ساقی کوثر، ماجرایش کاملاً فرق می کند، بدین خاطر که 13 رجب میلاد فخر بشر و برترین مردمان همه تاریخ پس از وجود نازنین نبی مکرم اسلام است.
سخن از اوصاف و کمالات حضرتش اما بی گمان در وصف عقل و درک ناقص ما آدمیان نمی گنجد که به راستی خدا و رسولش ، او را به طور کامل شناخته و در وصفش حق مطلب را ادا کرده اند.
ولادت با سعادت امام علی (ع)، بهانه ای است تا از منظری دیگر، به این اُقیانوس بی انتهای معرفت الله و کوثر همیشه جاریِ حق و حقیقت بنگریم و به خصوص از سیره و گفتار والای ایشان ، به قدر فهم و درک خود ، توشه ای دنیوی و اُخروی برگیریم.
مولای متقیان به طور خاص در عرصه حاکمیت و سیاست ورزی به همان اندازه که مظهر عقلانیت و استدلال‌گرایی ، اُسوه مشورت و اهمیت دادن به افکار توده‌ های مردم و تجلی کامل اخلاق مداری و بندگی خالصانه خدای تبارک و تعالی بوده اند، به همان میزان در اجرای حق و تحقق عدالت، اُستوار و ثابت قدم بودند، چه آن که به گواه تاریخ، قوانین خاصه حدود و ارزش های الهی در منظر ایشان هیچ گاه استثنابردار و قابل چشم پوشی نبوده است.
در عین حال سیره‌ مولا(ع) در حکومت‌داری آن گونه بوده که حق پرسش‌‌گری را برای عموم مردم کاملاً موجه برشمرده و حتی آنان را به سؤال کردن و مطالبه گری از کارگزاران حکومت ترغیب می فرمودند.

با این حال عدالت، مفهوم كليدى در سياست علوى است تا آن جا که حضرت در پاسخ شخصى كه از ایشان پرسيد: آيا عدالت شريف تر است يا بخشندگى؟ فرمودند: "عدل بالاتر است، زيرا عدل جريان امور را در مسير طبيعى خود قرار مى دهد، در حالى كه بخشش، امور را از مجراى طبيعى خود خارج مى سازد و یک حالت استثنایی است. "
از این روست که وقتی مردم هجوم آوردند تا ايشان حكومت را بپذيرد، امام(ع) مهم ترين دليل پذيرش خلافت را اجراى عدالت اعلام كرده و فرمود:" اگر آن اجتماع عظيم نبود و اگر تمام شدن حجت و بسته شدن راه عذر بر من نبود و اگر پيمان خدا از دانشمندان نبود كه در مقابل پرخورى ستمگر و گرسنگى ستمكش ساكت ننشينند و دست روى دست نگذارند، همانا افسار خلافت را روى کوهانش مى انداختم و مانند روز اول كنار مى نشستم".
تقدس هدف و دشواری راه برای تحقق عدالت، در سیاست و تفکر علوی هیچ گاه مجوزی برای توجیه وسیله نبوده و لذاست که صداقت حضرت به خصوص در عرصه سیاسی به حدى بوده كه حتی برخى اطرافيان ايشان نيز لب به اعتراض می گشودند و گاه در مقام مقايسه، معاويه را سياستمدارتر از امام علی (ع) می پنداشتند!
حضرت اما در همین باره در خطبه 200 نهج البلاغه می فرماید: « به خدا سوگند،معاويه زيرك تر از من نيست، چرا که شيوه او، پيمان شكنى و گنهكارى است و اگر پيمان شكنى ناخوشايند نمى نمود، زيرك تر از من كسى نبود».سید محمد مهدی موسوی

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۸۸۳۷۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین گل گولر، ماشین مسی ترکیه روشن شد! (عکس)‏

به گزارش "ورزش سه"، نیمه اول دیدار رئال مادرید مقابل رئال ‏سوسیداد که به میزبانی سوسیداد در ورزشگاه رئال‌ آره‌نا برگزار می‌شد ‏با گلی که آردا گولر به ثمر رساند با برتری یک گله شاگردان آنچلوتی به ‏پایان رسید.‏

مودریچ در سمت چپ میدان و درحالیکه چسبیده به خط طولی ‌‏حرکت می‌کرد صاحب توپ شد. او توپ را کمی عقب‌تر به شوامنی ‌‏داد. ستاره فرانسوی رئال با یک پاس قطری دقیق و تماشایی آغازگر ‌‏حرکت منجر به گل رئال شد. ‏

توپ او سمت راست محوطه جریمه سوسیداد به کارواخال رسید که ‌‏جلو کشیده بود. دنی کارواخال با دقت و اعتماد به نفسی مثال‌زدنی ‌‏پاس بلند شوامنی را با بغل پا و به صورت تک‌ضرب در عرض محوطه ‌‏جریمه سوسیداد فرستاد. توپ از مقابل دو مدافع سوسیداد گذشت ‌‏و به آردا گولر رسید تا او با یک بغل پای فنی و دقیق دروازه حریف را ‌‏باز کرده و دومین گلش با پیراهن رئال را به ثمر برساند. 

ویدئو: 331146

گولر امشب درحالی دومین گل خود را به ثمر رساند که اولین گل خود ‏با پیراهن رئال را روز 10 مارس مقابل سلتاویگو زده بود. او از زمان ‏رئالی شدن با پیراهن این تیم مقابل اتلتیکو مادرید، لاس پالماس، ‏خیرونا، رایو وایه‌کانو، سلتاویگو، اوساسونا و سوسیداد به میدان رفته ‏است. ‏

دیگر خبرها

  • رصد دقیق ۴۷۰۰۰۰ هکتار برنج شمال با داده‌های فضایی
  • تاریخ دقیق واریز مرحله سوم سود سهام عدالت مشخص شد
  • بررسی جامع کتاب آناتومی گری
  • سطح اعتبار سنجی تسهیلات خرد دقیق‌تر می‌شود+ فیلم
  • تاریخ و ساعت دقیق پخش فینال جام ملت‌های فوتسال بین ایران و تایلند
  • مبلغ دقیق مرحله سوم سود سهام عدالت / مرحله سوم سود سهام عدالت کی واریز می‌شود؟
  • دومین گل گولر، ماشین مسی ترکیه روشن شد! (عکس)‏
  • (ویدئو) این ربات سرطان ریه را تشخیص می‌دهد
  • نشانه‌گیری اتفاقی اما بسیار دقیق فران تورس در پایان ال‌کلاسیکو / فیلم
  • تاریخ و ساعت دقیق پخش سریال بدل علی مشهدی