Web Analytics Made Easy - Statcounter

باید به ارتباط درست نسلی در جبهه نیروهای انقلاب افتخار کرد و توسعه اش داد؛ باید آن را قدر دانست و از استحکام و درهم تنیدگی این زنجیره مراقبت نمود و نگذاشت به هیچ یک از حلقه های آن آسیب وارد شود.

به گزارش مشرق، با نگاهی به اسامی 10 نامزد دعوت شده به دومین مجمع عمومی جبهه_منا نکته ای خودنمایی می کند که از چشم سیاست بازان پنهان مانده است و آن توجه واقعی به جانشین_پروری و تحقق عملی اهتمام به تقویت رویشها در نیروهای انقلاب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر افراد بالای 65 سال سن را نسل اول، بین 45 تا 65 سال را نسل دوم و زیر 45 سال را نسل سوم قلمداد کنیم، یک گام مهم در جانشین پروری که در جبهه منا برداشته شده است، آنکه بزرگان نسل_اول، یعنی آقایان حبیبی، حدادعادل، توکلی و امثالهم راه فعالیت اجرایی را برای نسلهای بعدی باز کرده و خود به بخش مشورتی نقل مکان کرده اند؛ در حالیکه رقیب ایشان، یک رئیس_جمهور در آستانه 70 سالگی و با کابینه ای پیر_و_خسته است.

۱- در یک سمت زنجیره‌ ای به هم پیوسته، نماینده نسل_سوم نیروهای انقلاب، مهرداد_بذرپاش 36 ساله قرار دارد. او روزگاری نه چندان دور در بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف ـ مهمترین و قویترین دانشگاه فنی کشور ـ پرورش یافت و بعدها در شهرداری تهران و دولتهای نهم و دهم کسب تجربه نمود و در مجلس نهم به اوج پختگی سیاسی خود رسید.

مسوولیت سازمان بسیج دانشجویی کشور در زمان آغاز راه او بر عهده "علیرضا زاکانی" ـ دیگر عضو و حلقه این زنجیره انسانی مبارک ـ بود؛ صدها دانشجوی حزب اللهی دیگر در آن دوران طلایی فعالیت تشکیلاتی در دانشگاهها پرورش یافتند و اکنون هرکدام از آنها در مدیریتهای میانی کشور منشاء اثرند و امروز دکتر_بذرپاش که از میان آنها فرصت درخشش بیشتری یافت در جبهه مردمی نیروهای انقلاب برای تصدی مسوولیت خطیر ریاست جمهوری صاحب صلاحیت دانسته و مطرح شده است. بذرپاش امروز نماد جوانگرایی جبهه مردمی و خار چشم دولت_پیر یازدهم است.

این اتفاق مهم را مقایسه کنید با جریان رقیب که هیچ کارنامه موفقی در این زمینه ندارد؛ تجربه تلخ سرکوب جوانان نسل دوم اصلاح طلبان (ندا)، دیگر به نسل سوم آنها اجازه فکر کردن به فعالیت حزبی مستقل را هم نمی دهد چه برسد به اینکه بخواهند نامزدی همچون "مهرداد بذرپاش" برای مهمترین منصب اجرایی کشور معرفی و مطرح کنند.

۲- در نسل_دوم نیروهای انقلاب، محمدباقر_قالیباف 56 ساله و علیرضا_زاکانی 51 ساله حضور دارند. آنها نیز در سالهایی کمی دورتر اما بسیار خاطره انگیز و سرشار از روحیه جهاد، شهادت و ایثار در دوران دفاع مقدس رشد کرده و مصداقی از فتح_الفتوح امام خمینی (ره) یعنی تربیت خیل کثیری از جوانان بسیجی خداجو قلمداد می شوند.

دکتر_قالیباف پس از دفاع مقدس به فعالیت مقدس نظامی در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نیروی انتظامی و سپس سه دوره کار اجرایی الگو در شهرداری تهران پرداخت؛ دکتر_زاکانی به سنگر دانشگاه رفت، پرچم عدالتخواهی در دست گرفت، به پرورش کادر جوان و سازماندهی تشکیلاتی برای انقلاب مشغول شد و پس از آن سه دوره در مجلس به امر نظارت و تقنین و در کنارش کار تشکیلاتی سیاسی پرداخت و از فعالترین عناصر سیاسی کشور در امر مبارزه_با_فساد و مفسدین لقب گرفت.

امروز "محمدباقر قالیباف" نماد کارآمدی_اجرایی جبهه مردمی در مقابل دولت_ناتوان یازدهم و علیرضا زاکانی نیز نماد فسادستیزی و کادرسازی در مقابل دولتی است که اختلاس را معوقه بانکی و نجومی_بگیر را ذخیره_انقلاب دانسته و خط قرمز اعلام نشده ای در اطراف بستگان خود کشیده است.

۳- اما مسوولیت سازماندهی، هدایت و آموزش این جوانان در آن دوران طلایی و تکرارناشدنی دفاع _قدس و تحت رهبری حکیمانه و نفس قدسی امام راحل (ره)، برعهده آقامحسن فرمانده وقت و دوست داشتنی سپاه بود که اکنون 63 ساله شده و تقریبا به نسل_اول انقلاب پیوسته است؛ دکتر_رضایی به خیل جوانانی می اندیشد که در آن دوران در کوره انسان ساز جنگ و دفاع مقدس پرورش یافتند و بسیاری از آنها در مدیریتهای ارشد کشور به خدمتگزاری مشغولند و به همین جهت از کاندیداتوری در انتخابات صرفنظر نمود.

باید به این ارتباط درست نسلی در جبهه نیروهای انقلاب افتخار کرد و توسعه اش داد؛ باید آن را قدر دانست و از استحکام و درهم تنیدگی این زنجیره مراقبت نمود و نگذاشت به هیچ یک از حلقه های آن آسیب وارد شود تا بتوان به کمک آن بار انقلاب را برداشت و گام به گام به سمت قله های آرمانی ترسیم شده توسط رهبرانقلاب حرکت نمود.

منبع: کانال جبهه مردمی نیروهای انقلاب

منبع: مشرق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۸۸۴۷۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محسن رضایی: تک‌روی و سهم‌خواهی به نظام و مردم آسیب می‌زند

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه تک‌روی و سهم‌خواهی آسیب بزرگی به نظام و مردم خواهد زد، گفت: امروز بشدت نیازمند عقلانیت جمعی در اشخاص و درون جریانات سیاسی کشور هستیم.

به گزارش ایسنا، محسن رضایی در آستانه برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در دیدارهای جداگانه با داوری و روح الامینی، دبیر و معاون امور استان‌های شانا و دبیران جریانات سیاسی دیگر بر وحدت گروه‌های انقلابی تاکید کرد.

وی در دیدار با نادی، جراره و شورای مرکزی شریان، رائفی پور و سعید محمد و شورای مرکزی صبح ایران و احمد نادری و شورای مرکزی جماران گفت: باید از رویش‌های انقلاب استقبال و از هرنوع تفرقه جلوگیری کرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر ضرورت حفظ وحدت در جبهه انقلاب، افزود: همبستگی و برادری از ارزش‌های اصیل انقلاب اسلامی است که امروز بیش از هر زمانی باید مورد توجه باشد و اکنون ملت و نظام، نیازمند صف فشرده نیروهای انقلاب و کارآمدی جبهه انقلاب است و راه آن قاعده‌محوری به جای شخص‌محوری است.

وی با یادآوری شرایط حساس کشور پس از طوفان الاقصی و عملیات «وعده صادق» اظهار کرد: موقعیت ایران در غرب آسیا بیش از گذشته تعیین‌کننده شده است، بنابراین فرصت‌ها و تهدیدات جدیدی درمقابل کشور قرار گرفته است. در چنین شرایطی وحدت نیروهای انقلاب و تلاش همگانی برای بهبود وضعیت اقتصادی کشور رمز عبور از تهدیدات و بهره‌برداری از فرصت‌هاست. هر نوع تک‌روی و سهم‌خواهی آسیب بزرگی به نظام و مردم خواهد زد. امروز بشدت نیازمند عقلانیت جمعی اشخاص و جریانات سیاسی کشور هستیم.

رضایی با تاکید بر اهمیت مشارکت مردم در انتخابات گفت: انتخابات مجلس‌ باوجود شرایط سخت اقتصادی با حضور مردم انجام شد که نشان دادند تنها راه اصلاح کشور انتخابات و مردم‌سالاری است. حضور سلیقه‌های مختلف سیاسی، مشارکت مردم را جدی‌تر و بیشتر می‌کند.

وی گفت: رقابت باید برادرانه و به دور از منازعه باشد. انتقادات باید منصفانه و همراه با ضوابط اخلاقی صورت گیرد و فضا برای رویش‌های جدید مهیا باشد. تحمل سلیقه‌های سیاسی علامت بلوغ عقلانیت گروه‌های سیاسی است.

در این نشست‌های جداگانه نادی و جراره از شریان، احمد نادری از جماران، رائفی‌پور و سعید محمد از صبح ایران، با تشریح روند شکل‌گیری جریان‌ها و تشکل‌های خود، به بررسی اجمالی دور اول انتخابات و برخی گله‌مندی‌ها پرداختند و آمادگی خود برای گفت‌وگو با سایر گروه‌های جبهه انقلاب را اعلام کردند.

محسن رضایی نیز در جلسه با داوری و روح الامینی، دبیر و معاون امور استان‌های شانا، بر وحدت همه گروه‌های جبهه انقلاب ازجمله شانا، پایداری، شریان، جماران، صبح ایران و تحول‌خواهان وسایر گروه‌ها تأکید کرد و اعضای شانا هم نظراتشان را بیان کردند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • قدردانی رهبر انقلاب از فعالیت‌های دفتر مطالعات جبهه فرهنگی‌انقلاب
  • تشکر مجدد رهبر انقلاب از فعالیت‌های دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی
  • کاندیدا‌های شورای ائتلاف در شیراز و زرقان معرفی شد
  • رونمایی جبهه «ایران قوی» از لیست انتخابی خود در سراسر کشور
  • کسب چهار افتخار علمی بین‌المللی توسط عضو پیوسته فرهنگستان علوم
  • رونمایی جبهه «ایران قوی» از لیست انتخابی خود در سراسر کشور+ اسامی و حوزه‌های انتخابیه
  • وحدت نیرو‌های انقلاب رمز عبور از تهدیدات است
  • تک‌روی و سهم‌خواهی به نظام و مردم آسیب می‌زند
  • محسن رضایی: سهم‌خواهی به نظام و مردم آسیب می‌زند
  • محسن رضایی: تک‌روی و سهم‌خواهی به نظام و مردم آسیب می‌زند