Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- نشريه واتساپيک در گزارشي نوشت شوراي امنيت ملي آمريکا به ترامپ پيشنهاد کرده است رهبر کره شمالي را ترور کند.
به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري آريا، نشريه واتساپيک در گزارشي با عنوان «شوراي امنيتي آمريکا: يک پيشنهاد براي ترامپ؛ براي خلاص شدن از شر مسئله کره شمالي، کيم جونگ-اون را ترور کنيد» نوشت: شوراي امنيت ملي آمريکا به دونالد ترامپ رئيس جمهور آمريکا پيشنهاد کرده است کيم جونگ-اون رهبر کره شمالي را ترور کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در اين گزارش آمده است: گزارش هاي متعدد حاکي است که شوراي امنيت ملي آمريکا به دونالد ترامپ رئيس جمهور آمريکا پيشنهاد کرده است کيم جونگ-اون رهبر منزوي کره شمالي را ترور کند؛ اين پيشنهاد در جلسه شوراي امنيت ملي آمريکا به عنوان راه حلي براي مسئله بغرنج تهديد کره شمالي مطرح شده است. گزينه ديگر براي کنترل اين کشور اين است که سلاح هاي هسته اي آمريکا در کره جنوبي قرار گيرد تا از پيونگ يانگ زهر چشم گرفته شود، هرچند که اين کار ممکن است به بدتر شدن اوضاع منجر شود.
پس از جلسه شوراي امنيت ملي آمريکا، شي جين پينگ، رئيس جمهور چين به آمريکا سفر کرد تا با همتاي آمريکايي خود ديدار کند. چين روابط صلح آميزي با کره شمالي دارد و مي تواند عنصري جديد در کنترل رفتار افسارگسيخته پيونگ يانگ به حساب آيد. اين ديدار در حالي اتفاق مي افتد که با تماس تلفني ترامپ با رئيس جمهور تايوان نزديک بود روابط دو کشور تيره و تار شود. تايوان جزيره اي است که چين همواره آن را متعلق به خود مي داند.
کره شمالي تا کنون پنج آزمايش هسته اي انجام داده است و تصور مي شود که ششمين آزمايش هسته اي اين کشور پنج روز ديگر و همزمان با روز تولد رهبر اين کشور اتفاق افتد. کره شمالي علاوه بر برنامه هاي تسليحات هسته اي، مخاطرات ديگري را نيز براي همسايگان خود ايجاد کرده است. کره شمالي داراي يک برنامه موشکي بالستيک گسترده است. پيونگ يانگ نزديک به 800 موشک بالستيک تاکتيکي با برد کوتاه «اسکاد»، 300 موشک ميان‌برد «نو-دانگ» و 50 موشک بالستيک قاره پيماي «موسودان» دارد. موشک هاي اسکاد کره جنوبي را تهديد مي کنند، موشک هاي نودانگ همه ژاپن و کره جنوبي را تهديد مي کنند و موشک هاي موسودان مي توانند پايگاه هاي هوايي آمريکا در اوکيناوا و گوام را مورد هدف قرار دهند. پيونک يانگ همچنان به توسعه مجموعه موشک‌هاي بالستيک قاره پيماي نوع «تائپو-دانگ» و «کي ان-08» که برد کافي براي رسيدن به آمريکا را دارند ادامه مي دهد.
کره شمالي تقريباً يک ميليون سرباز نظامي فعال و چند ميليون سرباز نظامي ذخيره دارد. پيونگ يانگ 70 درصد از نيروهاي زميني خود را در شعاع 90 مايلي «منطقه غيرنظامي‌شده» قرار داده است و همين امر امکان حمله اين کشور را بدون هشدار يا با هشدار کوتاه مدت فراهم کرده است و همين امر باعث نگراني ويژه کره جنوبي به خاطر فاصله نزديک پايتخت اين کشور، يعني سئول، با منطقه «غيرنظامي‌شده» است؛ فاصله سئول از جنوب منطقه «غيرنظامي شده» حدود 30 مايل بيشتر نيست.
پيونگ يانگ علاوه بر داشتن سه لشکر نيروي متعارف در امتداد منطقه «غيرنظامي‌شده»، دو لشکر مکانيزه، يک لشکر زرهي و يک لشکر توپخانه اي نيز در اين منطقه دارد. کره جنوبي همچنان يکي از اهداف اصلي کره شمالي است. در سال 2005، کره جنوبي استراتژي جامع اصلاح دفاعي را در پيش گرفت تا ارتش خود را به شکل نيروي کوچک تر اما با قابليت بيشتر درآورد و با تهديد کره شمالي روبرو شود. در مجموع نيروي انساني ارتش کره جنوبي نزديک به 25 درصد کوچک خواهد شد واز 681 هزار نفر به 500 هزار نفر کاهش خواهد يافت. ارتش اين کشور نيز چهار سپاه و 23 لشکر خود را از دست خواهد داد و نيروهايش از 560 هزار نفر در سال 2004 به 370 هزار نفر در سال 2020 کاهش پيدا خواهد کرد. سئول تصميم دارد اين ميزان کاهش نيرو را با تأمين هواپيماهاي جنگي و شناسايي، سکوهاي دريايي و ادوات نظامي زميني جبران کند.
اينکه نيروهاي متعارف کره شمالي تهديدي واقعي براي کره جنوبي محسوب مي شوند آشکارا مي توان در دو حمله مرگبار اين کشور عليه کره جنوبي در سال 2010 مشاهده کرد. در ماه مارس، يک زيردريايي کره شمالي يکي از کشتي هاي جنگي کره جنوبي به نام «چئونان» را در آب هاي ساحلي کره جنوبي غرق کرد و باعث کشته شدن 46 ملوان شد. در ماه نوامبر، توپخانه کره شمالي به سمت جزيره يئون‌پيونگ شليک کرد و چهار تن از کره جنوبي را کشت. از آنجا که ارتش کره شمالي عمدتاً‌به تجهيزات زميني فرسوده مجهز است، پيونگ يانگ به قابليت هاي جنگ نامتقارن، از جمله نيروهاي عمليات ويژه، توپخانه و موشک هاي برد بلند روي آورده است. همان طور که پيشتر گفته شد، کره شمالي صدها موشک بالستيک با برد کوتاه «اسکاد» را به کار گرفته است تا همه قلمرو کره جنوبي را با کلاهک هاي انفجاري، شيميايي و بيولوژيکي مورد هدف قرار دهد.
مرزهاي زميني و دريايي ميان کره شمالي و کره جنوبي همچنان دچار مناقشه و به شدت نظامي شده است و هر لحظه امکان بروز مناقشه نظامي محدود در آنها وجود دارد. بسياري از کارشناسان معتقدند که کره شمالي چندين سلاح هسته اي توليد کرده است اما هنوز قابليت سوار کردن يک کلاهک هسته اي بر روي آنها را ندارد و هنوز نمي تواند آنها را با موشک شليک کند. اما اخيراً، مطالعات متعدد نشان داده اند که تهديد هسته اي کره شمالي بسيار بيشتر از چيزي است که انتظار آن مي رفت. براي مثال، دکتر سيگفريد هکر، مدير سابق «آزمايشگاه هسته اي لس آلاموس» اينگونه نتيجه گيري کرد که کره جنوبي تا سال 2016 مي تواند 20 سلاح هسته اي داشته باشد. بر اساس مطالعه اي که «مؤسسه کره» در «مدرسه مطالعات پيشرفته بين المللي نيتز» وابسته به دانشگاه جان هاپکينز منتشر کرد، بدترين سناريو مطرح شد و آن اينکه کره شمالي تا سال 2020 حدود 100 سلاح هسته اي خواهد داشت. اطلاعات کافي در دست هست که نشان مي دهد کره شمالي قابليت شليک سلاح هسته اي را با توسط موشک ميان برد «نودانگ» به دست آورده است. مؤلفه هايي که در اين ارزيابي مورد استفاده قرار گرفت عبارتند از: مدت زمان چند دهه اي برنمه هاي موشکي و هسته اي کره شمالي؛ فناوري، تخصص و دانش به دست آمده از همکاري اين کشور با پاکستان، شبکه اي کيو خان و ايران؛ کارشناسان متعددي که قابليت هاي موشکي و هسته اي کره شمالي را دست کم مي گيرند؛ ادعاي کره شمالي مبني بر داشتن قابليت هدف قرار دادن آمريکا و متحدانش با سلاح هسته اي؛ و ارزيابي هاي دولت هاي کره جنوبي و آمريکا در مورد پيشرفت هاي کره جنوبي.
گزارش هاي رسانه اي نشان مي دهد که سازمان سيا به اين نتيجه رسيده است که پيونگ يانگ يک بسته هسته اي از پاکستان دريافت کرده است که شامل دستورات مفصل و مرحله به مرحله توليد کلاهک هسته اي طراحي چين است و مي توان آن را با موشک نودانگ کره شمالي پرتاب کرد. بر اساس گزارش ها، اي کيو خان، دانشمند هسته اي پاکستان اعلام کرد که سلاح هاي هسته اي کره شمالي سلاح هاي هسته اي کاملي بودند و به لحاظ فناوري پيشرفته تر از سلاح هاي هسته اي پاکستان هستند. اي کيو خان توضيح مي دهد که چگونه کره شمالي مي تواند به پاکستان کمک کند کلاهک هسته اي خود را بر روي موشک «غوري» سوار کند.
در ماه مارس 2016، «کميسيون دفاع ملي» (کره شمالي) اعلام کرد «برنامه اي براي عمليات نظامي و آزادي کره جنوبي و حمله به خاک آمريکا» دارد و اينکه «ابزارهاي تهاجمي نيز به کار گرفته شده اند تا اهداف بزرگ را در ميدان نبرد کره جنوبي مورد هدف قرار دهند و حمله هسته اي قدرتمندي عليه نيروهاي متخاصم و امپرياليست آمريکا در منطقه آسيا-اقيانوس آرام انجام دهند.» در ماه آوريل 2013، مقامات آمريکايي به خبرنگاران گفتند که کره شمالي «مي تواند يک سلاح هسته اي را بر روي موشک سوار کند؛ کره شمالي داراي سلاح هاي هسته اي قابل پرتاب با موشک هستند، اما اين نوع موشک هاي آنها بيش از 1609 کيلومتر برد ندارند.»
گزارش سالانه «ارزيابي جامعه اطلاعاتي آمريکا از تهديدات جهاني»، سلاح هاي هسته اي و برنامه هاي موشکي کره شمالي را «يک تهديد جدي عليه محيط امنيتي در شرق آسيا» توصيف مي کند. اين گزارش همچنين به مسئله صادرات موشک هاي بالستيک کره شمالي و مواد مربوطه به کشورهاي متعدد و کمک به سوريه براي ساخت يک رآکتور هسته اي اشاره مي کند که اين مسئله نشان مي دهد اين کشور تمايل به تکثير فناوري هاي خطرناک دارد. گزارش سالانه «ارزيابي جامعه اطلاعاتي آمريکا از تهديدات جهاني» هشدار مي دهد «که با وجود تلاش هاي ديپلماتيک، رهبر کره شمالي همچنان با رفتار تحريک آميز و تهديدآميز خود در راستاي اهدافش، جامعه بين المللي را به چالش مي کشد.»

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۸۸۷۰۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش مکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته ای مستقل

 یک نشریه غربی با استناد به اظهارات اخیر رئیس جمهور فرانسه از تلاش وی برای تبدیل کردن این اتحادیه به یک قدرت هسته‌ای مستقل خبر داد.

به گزارش تسنیم، روزنامه "فرانکفورتر روند شای" آلمان در مطلبی نوشت: "امانوئل ماکرون"، رئیس جمهور فرانسه می خواهد اتحادیه اروپا را به یک قدرت هسته ای گسترش دهد. ماکرون می خواهد درباره بازدارندگی هسته ای در اروپا بحث کند. کشور او آماده است تا در دفاع از خاک اروپا مشارکت بیشتری داشته باشد.

هفته گذشته "امانوئل ماکرون"، رئیس جمهور فرانسه، در دانشگاه سوربن پاریس، دیدگاه های خود را در مورد اینکه دفاع اروپایی چگونه باید باشد، بیان کرد. بعد از آن وی این موضوع را پیگیری کرده و در استراسبورگ در مورد سلاح های هسته ای مشترک صحبت کرد.

در جلسه ای با جوانان که توسط گروه رسانه ای EBRA فرانسه برگزار شد، از وی پرسیده شد که آیا فرانسه آماده اروپایی کردن قابلیت بازدارندگی هسته ای خود است؟ ماکرون گفت که می‌خواهد همه چیز را روی میز بگذارد تا ببیند واقعا چه چیزی از ما به شکلی معتبر محافظت می‌کند. وی تاکید کرد که کشورش آماده است تا حتی بیشتر در دفاع از خاک اروپا مشارکت کند.

در استراسبورگ، رئیس‌جمهور فرانسه در ابتدا ناتو را نوعی سپر حفاظت نامید که باید با ایجاد یک دفاع معتبر اروپایی از آن فراتر رفت. به گفته وی این باید شامل سپرهای دفاع موشکی، موشک های دوربردی که روسیه را بازدارند و سلاح های هسته ای باشد. مکرون در ادامه گفت که دکترین هسته ای کشورش به این کشور اجازه می دهد در صورت تهدید منافع حیاتی خود از سلاح هسته ای استفاده کند. این منافع حیاتی یک بعد اروپایی نیز دارد که وی نخواست جزئیات آن را بیان کند تا اعتبار دفاعی اروپا خدشه دار نشود.

در ادامه این مطلب آمده است: دلایلی که ماکرون اروپایی‌سازی تسلیحات هسته‌ای فرانسه را وارد بازی می‌کند، در نگرش او نسبت به ناتو به‌ویژه تردید او در مورد قابل اعتماد بودن ایالات متحده به عنوان شریک در مواجهه با انتخاب مجدد احتمالی دونالد ترامپ، نهفته است. ترامپ در ماه فوریه این سوال را مطرح کرد که آیا ماده 5 کمک ناتو و بنابراین کلاهک های هسته ای آمریکا باید از اعضای این ائتلاف دفاعی که حداقل دو درصد از تولید ناخالص داخلی را صرف دفاع نمی کنند، محافظت کند.

استفان سژورنه، وزیر امور خارجه فرانسه هم اظهارات مشابهی را به جهان ارائه کرد. او گفته است که اروپا باید دوباره خود را به عنوان یک قدرت ببیند و خود را از وابستگی ها رها کند. به گفته وی توسعه صنعت دفاعی اروپا را باید "نه به عنوان جایگزین، بلکه به عنوان یک مکمل" درک شود. سژورنه همچنین گفته است: «ما باید در کنار ناتو یک بیمه نامه عمر دوم بگیریم، زیرا هر چهار سال یک بار به تصمیم 250000 رأی دهنده آمریکایی در ایالت های این کشور وابسته هستیم».

وزیر امور خارجه این کشور توضیح داد که به منظور توسعه حاکمیت و استقلال استراتژیک اتحادیه اروپا، فرانسه همچنین متعهد به استانداردسازی سیستم های تسلیحاتی در سطح اروپا است. به گفته وی هدف باید "عملکرد متقابل" باشد، به این معنی که همه کشورها می توانند بدون هیچ مشکلی از ادوات نظامی استفاده کنند.

ماکرون همچنین می خواهد استانداردهای جدید برای آینده بازدارندگی اروپا را با دیگر اعضای اتحادیه اروپا مورد بحث قرار دهد. رئیس جمهور فرانسه در استراسبورگ گفت: "من طرفدار باز کردن این بحث هستم که باید شامل دفاع موشکی، حملات با سلاح های دوربرد و همچنین سلاح های هسته ای برای کسانی باشد که آنها را دارند یا سلاح های هسته ای آمریکا را در خاک خود دارند."

با انجام این کار، او بار دیگر درخواست مذاکره را به آلمان ارسال کرد - همانطور که برای اولین بار در سال 2020 انجام داد. سلاح های هسته ای تاکتیکی ایالات متحده در پایگاه هوایی بوشل در آلمان ذخیره می شود. مکرون همچنین این سخنان خود را خطاب به اعضای اتحادیه اروپا، بلژیک، هلند و ایتالیا که همگی چنین تسلیحات آمریکایی را در خود جای داده اند ایراد کرد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • کشته شدن ۴ مامور پلیس در کارولینای شمالی
  • تلاش مکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته ای مستقل
  • تلاش ماکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته‌ای مستقل
  • هزینه گران مقابله با پهپادهای ایران روی دست آمریکا | تصویر و مشخصات سلاح های موشکی و لیزری
  • پیشروی گسترده ارتش روسیه در 3 منطقه شرقی اوکراین/منطقه دونباس اوکراین به زودی سقوط می کند
  • پیشروی گسترده ارتش روسیه در 3 منطقه شرقی اوکراین
  • اعلام آمادگی مکرون برای استفاده از سلاح هسته ای علیه روسیه
  • مکرون دوباره طرح کاربرد سلاح هسته‌ای در مقابل روسیه را مطرح کرد
  • اروپا نیاز به قوای هسته‌ای مستقل دارد
  • رئیسی: تحریم نوعی جنگ است | در دکترین ما سلاح هسته‌ای وجود ندارد