Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-03-19@08:25:19 GMT

وقوع ۳ حادثه ریزش منازل قدیمی و دیوار در پایتخت + تصاویر

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۸۸۷۳۹۸

وقوع ۳ حادثه ریزش منازل قدیمی و دیوار در پایتخت + تصاویر

سخنگوی آتش‌نشانی تهران گفت: بر اثر ریزش دیوار در منطقه جوادیه چهار خودرو آسیب دید همچنین در دو حادثه دیگر، دو منزل قدیمی در خیابان ۱۷ شهریور و منصور فروریخت.

سید جلال ملکی در گفت‌وگو با خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران پویا با اعلام خبر ریزش دیوار قدیمی و خسارات به چند خودرو در منطقه جوادیه درباره جزئیات این حادثه اظهار کرد: ساعت 17:19 روز گذشته حادثه تخریب دیوار در منطقه جوادیه، ده متری اول به سامانه 125 اعلام شد که به سرعت آتش‌نشانان یک ایستگاه آتش‌نشانی به محل حادثه اعزام شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی تهران ادامه داد: با حضور آتش‌نشانان در محل حادثه مشاهده شد بر اثر ریزش دیواری به جامانده از یک منزل قدیمی بر روی خودروهای پارک شده مجاور دیوار، چهار دستگاه خودرو (یک سمند، یک پژو روآ و دو پیکان) آسیب دیده‌اند، خوشبختانه داخل خودروها کسی حضور نداشت و در این حادثه مصدومیت نداشتیم.

وی تصریح کرد: با خارج کردن خودروها از محل حادثه، عملیات پایان یافت و محل تحویل عوامل شهرداری شد.

ریزش 2 منزل قدیمی در خیابان 17 شهریور و خیابان منصور

ملکی با اشاره به وقوع دو حادثه دیگر مربوط به ریزش منازل قدیمی در پایتخت، درباره جزئیات این حوادث اظهار کرد: روز گذشته دو حادثه دیگر ریزش منازل قدیمی در خیابان 17 شهریور، تقاطع تیر دوقلو و خیابان منصور و در میدان خراسان، خیابان طیب اتفاق افتاد.

وی افزود: در این دو حادثه نیز دو منزل قدیمی و متروکه به علت فرسودگی به یکباره تخریب شدند که البته در این حوادث مورد مصدومیت نداشتیم.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران خاطرنشان کرد: یکی از معضلات شهر تهران که در سالهای اخیر باعث نگرانی شده وجود املاک، بناهای فرسوده و قدیمی است که متأسفانه بسیاری از مالکان این املاک را به حال خود رها کرده‌اند، در موارد متعددی این املاک به محلی برای تردد افراد بی‌خانمان تبدیل شده و در مواردی این تخریبها باعث فوت این افراد می‌شود.

وی متذکر شد: شهروندان بدانند اگر املاک قدیمی دارند باید نسبت به ایمن‌سازی، مقاومت و مشخص شدن تکلیف این اماکن اقدام کنند، در صورت بروز حادثه مسئولیت با مالکان این اماکن است، متأسفانه مرجع رسیدگی‌کننده در این زمینه وجود ندارد چون این املاک شخصی است اما مالکان در بسیاری از اوقات این املاک را به حال خود رها می‌کنند و ریسک خطر را برای ساکنان و شهروندان بالا می‌برند.

انتهای پیام/

R1370/Psaadati/S2,25/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۸۸۷۳۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توصیه‌های ایمنی برق در زمان وقوع طوفان و باران شدید

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان ، در اطلاعیه شرکت برق دزفول توصیه شد، شهروندان طی ۴۸ ساعته آینده ضمن رعایت نکات ایمنی ، در صورت مشاهده هر گونه اتفاق غیر منتظره در رابطه با تجهیزات برقی ، مثل شکستگی تیربرق، سیم پارگی ناشی از سقوط درختان،سقوط درختان و یا برخورد شاخه‌های آنها یا هر جسم دیگری مانند حلب بام منازل، داربست ، مراتب را اطلاع رسانی کنند . 

این اطلاعیه می افزاید : شهروندان ضمن بازرسی پشت بام منازل خود، هر گونه جسمی را که امکان دارد در صورت وقوع طوفان به سمت سیم‌های برق پرتاب شود، پیش از وقوع طوفان نسبت به برداشتن این اشیا اقدام کنند.

همچنین ادارات و ارگان‌هایی که سازه تبلیغاتی اعم از بنر، داربست و ... در محدوده شبکه‌های برق نصب کرده اند نسبت به جمع آوری این سازه‌ها پیش از وقوع طوفان اقدام کنند.

مردم در هنگام بارندگی و یا آبگرفتگی معابر به پست‌های زمینی و هوایی برق نزدیک نشوند و تا جایی که ممکن است از سیم‌های بریده شده و آویزان برق دور شده و در صورت مشاهده این موارد، موضوع را از طریق تماس با سامانه ۱۲۱ به مدیریت توزیع نیروی برق دزفول اطلاع دهند.

همچنین شهروندان از هر گونه تماس با تابلو‌های برق و دیگر تجهیزات مربوطه خودداری کرده و در صورت مشاهده باز بودن درب تابلو‌ها سریع موضوع را در سامانه ۱۲۱ اطلاع دهند.

مردم در زمان وقوع طوفان و یا پس از اتمام آن اگر هر گونه خاموشی و یا خللی در برق منازل خود مشاهده کردند هرگز تجهیزات برقی بیرون مثل جعبه کنتور را باز و اقدام به تعمیر نکنند.

خودر‌وهای خود را مقابل درب پست‌های زمینی برق پارک نکنید؛ همچنین از پارک کردن خودرو در مقابل تیر‌های برق در زمان وقوع وزش طوفان خودداری نمائید.

لازم بذکر است شماره تلفن ۱۲۱ مرکز فوریت‌های برق و مدیریت توزیع برق شهرستان دزفول در کل شهرستان به صورت ۲۴ ساعته آماده خدمت رسانی و رفع اشکالات احتمالی در شبکه‌های برق هستند.

دیگر خبرها

  • وقوع انفجار منزل مسکونی در سمنان و ایوانکی/ یک نفر جان باخت
  • توصیه‌های ایمنی برق در زمان وقوع طوفان و باران شدید
  • مرگ تلخ کودک پنج ماهه بر اثر ریزش سقف پیاده رو
  • توصیه های نوروزی پلیس/ ایمنی منازل را بالا ببرید
  • توصیه‌های پلیس آگاهی برای پیشگیری از سرقت در ایام نوروز
  • در تعطیلات نوروزی منازل را به افراد آشنا بسپارید
  • هشدار‌ها و توصیه‌های پلیس برای پیشگیری از سرقت منزل در تعطیلات نوروزی
  • هشدارها و توصیه‌های پلیس برای پیشگیری از سرقت منزل در تعطیلات نوروزی
  • انفجار منزل مسکونی در مشهد ۲ مصدوم برجای گذاشت
  • سرقت ۳۰ میلیاردی ۲ سارق از منازل اصفهانی‌ها