Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-06@16:09:13 GMT

کنگره ملی شعر خلیج‌فارس در بندر هندیجان برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۸۸۷۴۶۳

کنگره ملی شعر خلیج‌فارس در بندر هندیجان برگزار می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: کنگره ملی شعر خلیج‌فارس در سال جاری بعد از ۳ سال تعطیلی مجدداً در کنار آب‌های نیلگون خلیج‌فارس بروی اسکله زیبای بندر بحرکان شهرستان هندیجان برگزار می‌شود.

محمد جور وند در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بندر هندیجان، اظهار داشت: همه ما ایرانیان از نام زیبای خلیج‌فارس انرژی و قدرت می‌گیریم و باید از نام بلند آن صیانت کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: خلیج همیشه فارس یعنی فرهنگ، هویت، اصالت و قدرت ملت ایران در همه جهان است به‌طوری‌که تمام شاهدان، کُتب، نقشه‌ها، اندیشمندان، مورخان، تاریخ‌نگاران بر هویت پارسی این دریایی خروشان صحه گذاشته‌اند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان بیان کرد: کنگره ملی شعر خلیج‌فارس در هندیجان چندین بار به‌صورت منطقه‌ای برگزارشده و در دوره‌های بعدی به ملی ارتقا یافت و اکنون به چهارمین کنگره ملی خود رسیده است.

وی گفت: انشالله با همکاری مسئولان هندیجان ازجمله امام‌جمعه، نماینده مردم در مجلس، فرماندار و شما خبرنگار عزیز در سال جاری چهارمین کنگره ملی شعر خلیج‌فارس را به‌صورت باشکوهی با حضور مسئولان عالی‌رتبه نظام اسلامی در کنار آب‌های گرم، خروشان خلیج‌فارس برگزار خواهیم کرد.

جور وند عنوان کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با همکاری مسئولان هندیجان پشتیبانی قوی و مناسبی از برگزاری کنگره خواهند کرد، لذا اداره ارشاد هندیجان هرچه سریع‌تر مقدمات جشنواره را آغاز تا انشالله در همین شش‌ماهه اول سال جاری که آب‌وهوای منطقه مساعد شد کنگره برگزار شود.

وی افزود: بنده تأکیددارم باید این کنگره هر چه سریع‌تر در بندر هندیجان برگزار و همه مسئولان هندیجان بر این مورد اتفاق‌نظر دارند. الحمدالله در هندیجان مسئولان فرهنگ دوست بسیار کثیر و فعال هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان بیان کرد: ما جشنواره موسیقی استان، جشنواره تئاتر و کودک دزفول، تئاتر خیابانی باغملک و چندین همایش و جشنواره در سطح استان که چندین سال تعطیل بود را احیا کردیم.

وی گفت: جشنواره فیلم کوتاه استان خوزستان دقیقاً بعد از 3 سال تعطیلی آن را مجدداً فعال کردیم. بنده یک سال داور شعر کنگره خلیج‌فارس بندر هندیجان بوده‌ام و با نحوه برگزاری و فعالیت‌های آن آشنا هستم.

جور وند عنوان کرد: کنگره خلیج‌فارس به آن عظمت و بزرگی نباید تعطیل می‌شد اما بنده وعده و قول اکید می‌دهم، به بهترین شکل برای برگزاری آن تلاش، کوشش کنم و به همراه مسئولان و مردم هندیجان،گامی مهم برای نام بلند خلیج‌فارس برداریم.

انتهای پیام/

R41468/P1357/S6,57/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۸۸۷۴۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی هواشناسی هرمزگان ۱۶ اردیبهشت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خلیج فارس، کارشناس هواشناسی هرمزگان گفت: دریا در این مدت نسبتاً مواج است و سرعت باد در تنگه هرمز و بخش‌هایی از خلیج فارس به ۴۰ کیلومتر بر ساعت و ارتفاع امواج دریا به یک و نیم متر می‌رسد.

مجتبی حمزه نژاد توصیه کرد در این مدت شناور‌های سبک، صیادی و تفریحی از رفت و آمد خودداری کنند و تمهیدات لازم برای رفت و آمد ایمن سایر شناور‌ها صورت پذیرد.

بیشتر بخوانید: پیش بینی هواشناسی هرمزگان ۱۵ اردیبهشت

وی افزود: آسمان غالب نقاط استان صاف و در برخی مناطق دریایی و ارتفاعات گاهی گذر ابر پیش بینی می‌شود.

به لحاظ دمایی روز‌های آینده روند افزایشی دمای بیشینه ادامه دارد.

دیگر خبرها

  • برگزاری هشتمین کنگره علمی جشنواره خوارزمی در کاشان
  • دیدار مسئولان و کارگزاران حج با رهبر انقلاب تا ساعتی دیگر
  • معرفی تیم‌های برتر مسابقات هندبال گرامیداشت روز ملی خلیج فارس
  • مراسم سالروز شهادت رئیسعلی دلواری در سطح بین‌المللی برگزار شود
  • افتتاح نمایشگاه نقشه‌‌های تاریخی خلیج‌فارس و عروسک‌های بومی اقوام ایرانی
  • استان بوشهر نماد مقاومت در حوزه خلیج‌ فارس است
  • بندر شهید بهشتی ـ چابهار
  • پیش بینی هواشناسی هرمزگان ۱۶ اردیبهشت
  • «جدال خلیج»، خلیجی که همیشه فارس بوده+ فیلم
  • برگزاری جشنواره سیلینگ در ساحل جزیره هرمز