Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - رقم جديد جو آبي موسوم به ارمغان با ويژگي پايدار بالاي عملکرد دانه و نيمه مقاوم به بيماري سفيدک پودري معرفي شد.

به گزارش خبرگزاري آريا به نقل از پايگاه اطلاع رساني وزارت جهاد کشاورزي، رييس سازمان تحقيقات، آموزش و ترويج کشاورزي با اعلام اين خبر گفت: سازگاري مناسب در اقليم معتدل کشور، مقاوم تا نيمه حساس به بيماري لکه قهوه اي نواري و نيمه حساس به عوامل بيماري زايي قارچ عامل زنگ زرد از ديگر ويژگي هاي رقم جو جديد آبي ارمغان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دکتر اسکندر زند با بيان اين که اين رقم جديد پس از 15 سال تحقيق توسط موسسه تحقيقات اصلاح و تهيه نهال و بذر توليد شده است، اظهار داشت: 20 هزار هکتار اراضي کشور مستعد براي کشت رقم جديد جو آبي است.
معاون وزير جهاد کشاورزي افزود: اين رقم جديد نسبت به رقم شاهد نصرت 505 کيلوگرم در هکتار افزايش عملکرد دارد.
وي پيش بيني کرد: با تحت پوشش قرار گرفتن اين لاين در بيش از 20 هزار هکتار از اراضي سطح زير کشت جو در منطقه معتدل کشور و با احتساب قيمت ريالي تضميني هر کيلوگرم جو در سال مورد نظر، ارزش افزوده اين لاين براي يک بازه زماني هفت ساله 818 ميليارد ريال خواهد بود.
معاون وزير جهاد کشاورزي خاطر نشان کرد که رقم جديد جو آبي ارمغان، چهارصد و بيست و سومين رقم زراعي و چهل و سومين رقم جو سازمان تحقيقات، آموزش و ترويج کشاورزي است.
وي در عين حال هزينه پروژه هاي تحقيقاتي براي توليد اين رقم جديد را 3 ميليارد ريال عنوان کرد.


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۸۸۸۲۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشنواره پخت نان محلی در شهرستان اهر

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی به همت اداره جهاد کشاورزی شهرستان اهر بمناسبت گرامیداشت روز ملی گندم و نان، جشنواره پخت نان و غذا‌های نان پایه با مشارکت ۸۰ شرکت کننده از نانوایان، کشاورزان و اهالی روستا‌های این شهرستان برگزار شد.

علی نجفی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اهر با بیان اینکه سالانه ۲۵ هزار تن گندم در این شهرستان تولید می‌شود گفت: این جشنواره باهدف معرفی نان‌های باکیفیت سنتی، صنعتی و محلی و همچنین ترغیب خانواده‌ها برای استفاده نان‌های باکیفیت برگزار شد.

دیگر خبرها

  • داورزن هزار و ۷۰۰ نفر شتر دارد
  • ۲۷ رقم برنج در کشور معرفی شده است
  • رشد تولید کشاورزی از ارکان تحقق شعار سال است
  • برگزاری جشنواره پخت نان محلی در شهرستان اهر
  • برگزاری دوره‌های آموزشی کشاورزی تخصصی در استان مرکزی
  • تاثیر فقر بر رشد مغز کودکان
  • فضای سبز و تقویت سلامت میکروبیوتای روده و پوست
  • ۳۱ پروژه تحقیقاتی در مرکز پردیس آموزش و تحقیقات کشاورزی بروجرد در حال اجرا است
  • طرح ملی زراعت چوب در لالی اجرا شد
  • معاون وزیر جهاد کشاورزی از چه می ترسد؟