Web Analytics Made Easy - Statcounter

محاصره10 ساله نوار غزه از سوی رژیم صهیونیستی و سه جنگ تجاوزکارانه آن علیه این منطقه در فاصله سال های 2008 تا 2014 وضعیت خطرناک و نگران کننده ای را در نوار غزه ایجاد کرده است.
آمارها نرخ بیکاری در غزه را بیش از 40 درصد نشان می دهد. بیش از یک میلیون نفر از مردم غزه نیز با کمک های آژانس امدادرسانی وکاریابی پناهجویان فلسطینی وابسته به سازمان ملل متحد( اونروا) و بنیادهای اسلامی و بین المللی امرار معاش می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش خبرنگار ایرنا از غزه، حدود 53 درصد از بیماران در غزه- که عمدتا از بین زنان و کودکان هستند – به بهانه های واهی امنیتی موفق به دریافت مجوز عبور از گذرگاه بیت حانون (ایرز) از رژیم صهیونیستی برای پیگیری روند درمان خود در خارج نشده اند. این تعداد بالای بیماران نشان دهنده وضعیت اسفباری است که مردم تحت محاصره غزه با آن دست و پنجه نرم می کنند.
«امجد الشوا» مسئول هماهنگی گروه اجتماعی «شبکه سازمان های محلی» در گفت و گو با ایرنا تاکید کرد که بیماران فلسطینی در داخل نوار غزه با وضعیت بسیار خطرناکی روبرو هستند و رژیم صهیونیستی برای خروج این افراد از نوار غزه و انتقال به بیمارستان های کرانه باختری و مناطق اشغالی سال 1948 قوانین سختگیرانه ای اعمال می کند.
الشوا خاطر نشان کرد: علاوه بر این سختگیری ها، بیماران با مشکل حاد قطعی برق نیز روبرو هستند که به پایین آمدن سطح خدمات درمانی در بیمارستان های غزه و افزایش مشکلات بیماران منجر است. سه جنگ پیاپی رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه باعث از بین رفتن بخش عمده ای از تجهیزات پزشکی بیمارستان های نوار غزه یا عدم کارآیی مناسب آنها شد.
«عائد یاغی» مدیر مرکز «امداد پزشکی» نیز در گفت و گو با ایرنا در این باره توضیح داد که بخش بهداشت و درمان در غزه با کمبودهای زیادی در زمینه لوازم پزشکی و دارو مواجه است و این مساله تاثیرات منفی زیادی بر زنده ماندن بیماران به ویژه کودکان داشته است.
یاغی هشدار داد که اسرائیل هر بار به بهانه های مختلف از جمله در مناسبت ها و عیدهای یهودی، در مسیر درمان بیماران اهل غزه سنگ اندازی می کند و اخیرا نیز مانع از سفر بیش از نیمی از آنها به خارج غزه شده است.
این مسئول بخش امداد افزود: برخورداری از بهداشت و آموزش مناسب جزو حقوق اولیه هر انسانی است و همه قوانین و پیمان های بین المللی بر این حق تاکید می کنند اما فلسطینی ها از آن محروم شده اند و کسی در دنیا توجهی به آنها نمی کند.
هفته پیش به مناسبت روز جهانی بهداشت، مردم نوار غزه در اعتراض به تداوم محاصره این منطقه از سوی رژیم صهیونیستی، بار دیگر در مقابل مقر سازمان علمی، فرهنگی و تربیتی ملل متحد (یونسکو) در سرزمین های اشغالی تجمع کردند و از مجامع جهانی خواستند که به مسئولیت های خود برای پایان دادن به اشغال این منطقه عمل کند.
بیش از دو میلیون فلسطینی ساکن نوار غزه در اوضاع فاجعه باری زندگی می کنند اما مدعیان حقوق بشر دنیا در طول یک دهه گذشته گوش خود را بر فریاد مظلومیت آنها بسته اند.
رژیم صهیونیستی از زمان پیروزی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در غزه در سال 2007 این منطقه را با حدود 2 میلیون جمعیت تحت محاصره قرار داده که ادامه آن می تواند به انفجار اوضاع نه فقط در داخل غزه بلکه در مناطق دیگر بیانجامد.
خاورم*387*390*2054

منبع: هدانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت hodana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «هدانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۸۸۸۳۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهادت بیش از ۳۴ هزار و ۳۰۰ فلسطینی در نوار غزه از ۷ اکتبر

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه با صدور بیانیه‌ای جدیدترین آمار شهیدان و زخمی‌های حمله‌های ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه را اعلام کرد.

بنا بر این بیانیه، ارتش رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر سال گذشته میلادی تاکنون ۳۴ هزار و ۳۰۵ فلسطینی را به شهادت رسانده است.

همچنین وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی در جریان حمله‌های خود به نوار غزه ۷۷ هزار و ۲۹۳ فلسطینی را زخمی کرده است.

علاوه بر این بر اساس بیانیه وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه رژیم اشغالگر صهیونیستی در ۲۴ ساعت گذشته ۵ جنایت و کشتار را در حق فلسطینیان ساکن نوار غزه مرتکب شده است.

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه تاکید کرد که در جریان جنایت‌های ۲۴ ساعت گذشته ارتش رژیم صهیونیستی در نوار غزه ۴۳ فلسطین به شهادت رسیده‌اند و ۶۴ نفر دیگر نیز زخمی شده‌اند.

کد خبر 6088474

دیگر خبرها

  • جزئیات طرح آمریکایی - اسرائیلی برای مدیریت محاصره نوار غزه
  • ۲ ژنرال صهیونیست: حمله به رفح خطرناک‌تر از تمام عملیات‌های ارتش در نوار غزه است
  • تداوم حملات رژیم صهیونیستی در سراسر غزه و افزایش شهدا
  • بمباران بامدادی مرکز و جنوب غزه/ ۹ فلسطینی به شهادت رسیدند
  • افزایش شهدای غزه به ۳۴۳۰۵ نفر
  • هدف قرار گرفتن نظامیان صهیونیست به دست تک تیراندازهای مقاومت
  • نشست کابینه جنگ اسرائیل برای حمله به رفح/ شمار شهدای نوار غزه به ۳۴ هزار و ۳۰۵ تن رسید
  • شهادت بیش از ۳۴ هزار و ۳۰۰ فلسطینی در نوار غزه از ۷ اکتبر
  • اسرائیل با استفاده از «مهمات ساخت آمریکا» مرتکب «جنایات جنگی» می‌شود
  • عفو بین‌الملل: اسرائیل با استفاده از «مهمات ساخت آمریکا» مرتکب «جنایات جنگی» می‌شود