Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، سردار محمدحسین رجبی صبح امروز در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: یکی از محوری‌‌ترین ماموریت‌های سپاه بحث محرومیت‌زدایی است.

فرمانده سپاه کردستان افزود: ما یک ماموریت ذاتی داریم و آن را با تمام وجود دنبال می‌کنیم که ماموریت استقلال و تحکیم امنیت پایدار در استان با استفاده از همه ظرفیت‌ها از جمله ظرفیت سپاه، نیروهای مسلح، نیروهای امنیتی و مشارکت مردمی است و این وظیفه ماست و برای ما یک ماموریت سرزمینی محسوب می‌شود و این اصل ماموریت سپاه در کردستان ماست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رجبی تصریح کرد: ظرفیت سپاه در رده‌های مختلف زیاد است، نیروهای تحصیلکرده و صاحب تجربه و مدیر و کارآمد با روحیه جهادی در سپاه وجود دارد که می‌توانیم از ظرفیت اینها استفاده بکنیم.

وی گفت: در کنار ماموریت ذاتی، ماموریت محرومیت‌زدایی، سازندگی و مردم‌یاری در دستور کار سپاه در کردستان قرار گرفته است که ما تا پایان سال گذشته اقدامات زیادی انجام دادیم که به عنوان یک وظیفه در عرصه استان کردستان داریم انجام می‌دهیم.

فرمانده سپاه کردستان همچنین افزود: سال 96، برای ما یک سال ویژه برای سپاه بیت‌المقدس به جهت انجام ماموریت دوم است که در آن بحث محرومیت‌زدایی، سازندگی و مردم‌یاری دنبال می‌شود.

کردستان، استان پایلوت در ماموریت قرارگاه پیشرفت و آبادانی است

فرمانده قرارگاه استانی شهید شهرامفر کردستان یادآوری کرد: ما در این سال باید اوج کارمان را انجام دهیم و بخشی از کار را که انجام دادیم، از آن بهره‌برداری کنیم و آثار کارمان را ببینیم و مردم عزیزمان را در هر جایی که این طرح‌ها انجام می‌شود، آن را مشاهده کنند.

رجبی اضافه کرد: ماهیت کلی ماموریت ما در پیشرفت و آبادانی کردستان که به‌عنوان یک استان پایلوت انتخاب شده‌ایم و امیدواریم در حرف نباشد و در عمل هم نمونه باشیم، در راستای شعار سال رهبر معظم انقلاب است که در آن تولید، اشتغال و اقتصاد مقاومتی دیده می‌شود و در حقیقت شعار امسال در ادامه شعار سال گذشته و سال‌های قبل است.

وی گفت: سال قبل قرار شد، اقدام عملی شود و مسوولان در حواشی نچرخند بلکه اقدام موثری انجام دهند که به‌هر دلیل آنگونه که نیاز جامعه بود، مطالبه رهبری و انتظار مردم بود، اتفاق نیافتاد.

فرمانده سپاه کردستان تصریح کرد: در راستای اجرای ماموریت قرارگاه پیشرفت و آبادانی، بیش از نیمی از روستاهای کردستان جزو هدف برنامه‌های سپاه است، یعنی از یک هزار و 750 روستای دارای سکنه استان، بیش از هزار روستا در این طرح قرار می‌گیرد که باید کار انجام شود.

فرمانده قرارگاه استانی شهید شهرامفر کردستان افزود: در قالب اجرای این طرح، در یک روستا و یا دهستان محروم استان که ضریب محرومیت بیشتری دارد و این براساس بررسی‌های فرمانداری‌های استان مشخص شده است، در نظر گرفته‌ایم و جزو ماموریت قرارگاه است که مطالعات و بررسی‌ها و کار میدانی و همچنین اختصاص بودجه برای این طرح‌ها سال گذشته انجام شده است.

مشارکت‌دادن مردم در اجرای کارها ویژ‌گی‌ قرارگاه پیشرفت و آبادانی است

وی گفت: مشارکت‌دادن مردم در اجرای کارها و نظرخواهی از آنها در ارتباط با نیازها و مطالبات آنها و اولویت‌بندی اجرای طرح‌ها براساس نیاز مردم روستا یکی از ویژ‌گی‌های طرح‌های قرارگاه پیشرفت و آبادانی است.

رجبی اضافه کرد: ما برای مشارکت‌دادن مردم و افرادی که علاقه‌مند به فعالیت هستند، در روستا هسته جهادی تشکیل داده‌ایم چون همه مردم نمی‌توانند در این طرح‌ها شرکت کنند با تشکیل این هسته مردمی، جوانانی علاقه‌مند، روحانیون و یا افرادی دیگر در قالب این هسته‌ها در اجرای طرح‌های قرارگاه پیشرفت به ما کمک می‌کنند.

وی مشارکت ادارات را یکی دیگر از ویژ‌گی‌های قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه در کردستان عنوان کرد و گفت: ما برای کمک به توسعه به این کار وارد شده‌ایم و این مخالفتی با روند اقدامات دولت ندارد و لذا همه برنامه‌ها و اطلاعات اولیه را از همین سازمان‌های دولتی گرفته‌ایم و صادقانه می‌خواهیم به برنامه‌های دولت کمک کنیم و دولت‌ها برای ما فرقی نمی‌کند و کار خودمان را انجام می‌دهیم.

دولت از ورود سپاه و بسیج به عرصه محرومیت‌زدایی استقبال کرده است

فرمانده قرارگاه استانی شهید شهرامفر کردستان خاطرنشان کرد: ما برای اجرای این طرح‌ها و همکاری ادارات استانی، مصوبه هیأت وزیران داریم که به استانداران ابلاغ شده است که در این ماموریت به سپاه کمک کنند، یعنی در واقع از ورود سپاه و بسیج به عرصه محرومیت‌زدایی استقبال شده است.

وی گفت: با این روند، طبیعتا این مصوبه زمینه همکاری بیشتر را فراهم می‌کند که ما در استان جلسه‌ای که با استاندار محترم داشتیم، وی مصوبه هیأت وزیران را به ادارات و فرمانداری‌ها ابلاغ کرده که همکاری داشته باشند، لذا مبنای همکاری ادارات یک مبنای دل‌بخواهی نیست بلکه براساس آن مصوبه موظف هستند.

سردار رجبی همچنین گفت: از طرف دیگر، ادارات تعهد دارند که باید بیشتر از ما برای توسعه و محرومیت‌زدایی استان تلاش کنند چون وظیفه ذاتی آنها این است و باید به این عرصه‌ها وارد شوند.

وی یادآوری کرد: سپاه از زمان پاکسازی کردستان تاکنون کار مردم‌یاری را دنبال کرده است که در آن ایام، همزمان با اینکه عده‌ای کار ضربت و پاکسازی را انجام می‌دادند، موضوع مردم‌یاری نیز دنبال می‌شد.

تمام نیازهایی روستا در قرارگاه پیشرفت پیش‌بینی‌ شده است

فرمانده قرارگاه استانی شهید شهرامفر کردستان خاطرنشان کرد: ما تجربه آن سال‌ها را داریم و ضمن اینکه آنها را مدنظر قرار داده‌ایم، اما هر آنچه که به ذهن برسد، در روستا مردم به آن نیاز داشته باشند، جزو برنامه قرارگاه پیشرفت و آبادانی کردستان قرار گرفته و همه اقدامات در روستا پیش‌بینی‌ شده است.

وی افزود: کارگروه‌هایی در قالب قرارگاه پیشرفت و آبادانی تشکیل شده است که از جمله، کارگروه سلامت برای بحث بهداشت و درمان، کارگروه تعلیم و تربیت که ناظر به همه مردم بخصوص جوانان است، کارگروه معیشت و اقتصاد برای کمک به تولیدات روستایی، کارگروه فرهنگی برای آسیب‌شناسی معضلات فرهنگی و انجام اقداماتی برای رفع آن معضلات و بحث عمران و زیرساخت که 25 درصد از بودجه قرارگاه به این بحث اختصاص داده می‌شود.

وی ادامه داد: خوشبختانه تمام ادارات استقبال می‌کنند چون می‌دانند که سپاه چیزی برای خودش نمی‌خواهد، و ما همه چیز از جمله امنیت را تضمین می‌کنیم و این جای خوشحالی دارد که هم استاندار محترم و هم مسوولان ادارات اغلب از این طرح حمایت می‌کنند.

بعضی‌ از مسوولان ادارات کردستان هنوز در خوابند

فرمانده قرارگاه استانی شهید شهرامفر کردستان افزود: اما جای تاسف هم دارد که بعضی‌ از مسوولان ادارات هنوز در خوابند، ما مراجعه کردیم به برخی از مدیران که متاسفانه در خواب زمستانی‌اند و شاید اینها کل فصول در خواب هستند.

سردار رجبی گفت: جالب است، یکی از این مدیران گفته است، بابا حوصله دارید، شما چرا می‌روید دنبال این کارها، شما نروید و از ما هم پیگیری نکنید، که من حتی گفتم که این مسوول را تحت تعقیب قرار دهیم که ببینیم چکار می‌کند.

وی گفت: شاید این اصلا متوجه نیست که این همه تلاش و وضعیتی که ایجاد شده است و بهایی که برای استقرار این وضعیت پرداخت شده است، این آقا در آن پست مستقر شده است، در صورتی که اینها وظیفه دارند، نه از سر منت که بیایند این کار را انجام دهند.

فرمانده سپاه کردستان افزود: اما چون اغلب مسوولان استقبال می‌کنند ما آن را نادیده می‌گیریم در صورتی که آن مدیر یا باید همراه شود و یا باید نباشد.

انتهای پیام/ج/

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۸۸۸۵۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت هوای زمستانی به شهرهای استان خوزستان و خاموش شدن کولرها

پس از بارش سنیگن بارانهای بی سابقه در این وقت سال در خوزستان، دمای هوای بعضی شهرها با ۱۵ درجه کاهش پیدا کرده است و این هوا یادآور نیمه اول برج ۱۲ زمستان است

باران نعمت الهی و کاهش چشم گیر دما موجی از خوشحالی را در بین مردم ایجاد کرده است و البته به بعضی از زمینهای کشاورزی به خصوص محصول گندم خسارت زد. هرچند اکثر کشاورزان محصول خود را قبل از باران ها برداشت کرده بودند.

اکنون با هوای مطلوب در استان، تمام کولرهای گازی خاموش شدند و مردم از هوای پاک و بهاری لذت می برند.
حداقل دمای هوای شهرستان شوش در روز دوشنبه هفته جاری ۳۸ درجه سانتیگراد بود اما امروز پنجشنبه حداقل دمای هوای در این شهرستان به ۲۶ درجه سانتیگراد رسیده و سبب خنگی هوا شده است.

خبرهای سازمان هواشناسی برای امشب و فردا نیز باران پیش بینی کرده است که خوشحالی خاصی به مردم داده است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902199

دیگر خبرها

  • فرمانده سپاه شهرستان راسک معرفی شد
  • محرومیت زدایی از ماموریت‌های گروه‌های جهادی برای کمک به مردم
  • بازگشت هوای زمستانی به شهرهای استان خوزستان و خاموش شدن کولرها
  • افتتاح ۲,۹۵۰ پروژه محرومیت‌زدایی در خراسان‌ رضوی
  • افتتاح ۶۰ پروژه عمرانی و محرومیت‌زدایی در خراسان جنوبی
  • اجرای پروژه‌های محرومیت‌زدایی در مارگون و بهمئی
  • ۷۰ برنامه فرهنگی و محرومیت زدایی در هفته بسیج سازندگی
  • بهره برداری از طرح های محرومیت زدایی در دهدلی شهرستان اردل
  • اجرای ۷۰ برنامه فرهنگی و محرومیت زدایی در هفته بسیج سازندگی
  • محرومیت‌زدایی امیدبخش بسیج سازندگی در کردستان + فیلم