Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «هدانا»
2024-05-05@02:18:13 GMT

منشور ابلاغی رهبری مبنای برگزاری انتخابات است

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۸۸۸۸۶۰

منشور ابلاغی رهبری مبنای برگزاری انتخابات است

ظاهر پورمجاهد روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: از نظر شرعی و قانونی مکلف هستیم بر اساس سیاست های کلان انتخابات ابلاغ شده از سوی مقام معظم رهبری و قانون اقدام نمائیم.
وی اظهارکرد: تمهیدات لازم برای دفاع از حقوق داوطلبان پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا پیش بینی شده است.
وی بیان کرد: پیگیرهای لازم برای پاسخ به موقع به ابهام و شبه های حقوقی و قانونی مرتبط با امر انتخابات و پاسخ به استعلامات مربوط به قوانین انتخابات در دستور کار کمیته حقوقی قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرکل بازرسی و امور حقوقی استانداری همدان به داوطلبان حضور در شوراهای اسلامی توصیه کرد تمامی فعالیتهای خود را در چارچوب قانون عملی کنند.
وی افزود: تعامل و همکاری با روسای کمیته ستاد انتخابات شهرستان و استان برای پیشبرد اهداف و برنامه های پیش بینی شده از دیگر ماموریت ها و وظایف قانونی کمیته حقوقی است.
رئیس کمیته حقوقی انتخابات استان همدان تاکید کرد: برای برگزاری انتخابات سالم و مشارکت حداکثری در انتخابات باید مردم را امیدوار کرد.
پورمجاهد افزود: بالا بردن امید مردم به تاثیر گذاری آراء، به برگزاری انتخابات سالم و قانونمند و مشارکت فعال کمک می کند.
وی اظهارکرد: حضور گروههای مرجع شامل دانشگاهیان، روشنفکران، روحانیون و وفاق و همدلی در میان مسئولان و گروههای سیاسی می تواند زمینه ساز یک انتخابات پرشور و با مشارکت حداکثری در سطح استان باشد.
وی با ذکر مفادی از قانون انتخابات در زمینه اعتراض به رد صلاحیت داوطلبان گفت: داوطلبان شرکت در انتخابات شوراهای اسلامی روستا و شهر که صلاحیت آنان در هیأت اجرائی رد شده است می توانند ظرف مدت چهار‌ روز از تاریخ اعلام اسامی نامزدهای انتخاباتی شکایت خود را به ترتیب داوطلبان شورای اسلامی روستا به هیأت نظارت شهرستان و داوطلبان شورای‌اسلامی شهر به هیأت نظارت استان تسلیم نمایند.
رئیس کمیته حقوقی انتخابات استان همدان افزود: شاکیان می توانند شکایت خود را در مهلت مقرر به هیأت اجرائی مربوط نیز تسلیم نمایند.
به گزارش ایرنا پورمجاهد افزود: هیأت اجرائی موظف است بلافاصله ‌شکایات دریافتی را به هیأت نظارت مربوطه ارسال نماید.
وی اضافه کرد: هیأت نظارت موظف است ظرف مدت 10 ‌روز از تاریخ دریافت شکایات به آنها رسیدگی و نتیجه را به هیأت اجرائی مربوط اعلام کند همچنین نظر هیأت نظارت در این خصوص قطعی و لازم ‌الاجرا است.
وی بیان کرد: فرماندار یا بخشدار به عنوان رئیس هیأت اجرائی موظف است پس از وصول نظریه هیأت نظارت، اسامی آن تعداد از داوطلبانی را نیز که صلاحیت آنان مورد تأیید هیأت‌نظارت قرار گرفته است از طریق انتشار آگهی به اطلاع اهالی برساند.
رئیس کمیته حقوقی انتخابات استان همدان اظهارکرد: فرماندار یا بخشدار یا نمایندگان آنان مکلفند فهرست اسامی نامزدهای تأیید شده انتخابات را ظرف سه روز از طریق انتشار آگهی به اطلاع اهالی حوزه انتخابیه برسانند.
پورمجاهد افزود: هیاتهای اجرایی مکلف هستند از تاریخ اعلام نهایی صلاحیت داوطلبان تا 2 روز پس از اعلام نتیجه اخذ رأی انتخابات شکایت واصله را ‌بپذیرند و از تاریخ دریافت شکایات تا مدت پنج روز در جلسه مشترک هیأت اجرائی و هیأت نظارت به آنها رسیدگی و تمهیدهای لازم را اخذ کنند.
پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و میان دوره ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی 29 اردیبهشت ماه 1396 برگزار می شود.
7526/ 6993
خبرنگار: علیرضا جهانگیری** انتشار: اکبر بهاروند

منبع: هدانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت hodana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «هدانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۸۸۸۸۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسلامی: شبیه‌سازی انتخابات الکترونیک یکشنبه در استان تهران برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، محسن اسلامی با اشاره به برگزاری دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: این انتخابات در ۲۲ حوزه، ۱۵ استان، ۴۷ فرمانداری و ۸۱ بخشداری برگزار می‌شود و ۹۰ نامزد برای ۴۵ کرسی باقی مانده مجلس با یکدیگر رقابت می‌کنند.    وی با بیان اینکه بازه زمانی تبلیغات داوطلبان از ساعت صفر ۱۳ اردیبهشت آغاز شده و در ساعت ۸ صبح روز ۲۰ اردیبهشت تمام می‌شود، افزود: به ستاد‌های انتخابات استان‌ها تاکید کرده ایم که میادین شهری برای تبلیغات آماده شوند، فضای مجازی هم برای تبلیغات فراهم شده است. دستورالعملی برای تبلیغات در نظر گرفته شده که مبنای کار تبلیغات است.    سخنگوی ستاد انتخابات کشور با اشاره به برگزاری دو مانور انتخاباتی، گفت: مانور شبیه سازی شعب اخذ رأی و راه اندازی شعب و تست دستگاه‌های احراز هویت و صندوق‌های رای برگزار شده و اشکالات و نواقص احتمالی مورد بررسی قرار گرفته است. این مانور‌ها با حضور اعضای هیئت‌های نظارت و ناظرین شورای نگهبان برگزار شده است. روز یکشنبه هم در استان تهران صندوق‌های الکترونیکی را زیر بار می‌بریم و شبیه سازی انتخابات الکترونیک را اجرا می‌کنیم.    اسلامی با بیان اینکه آموزش عوامل اجرایی انتخابات هم انجام شده و ما آمادگی کامل برای برگزاری مرحله دوم انتخابات را داریم اظهار کرد: با معاونان سیاسی و انتخابات و معاونان امنیتی ۱۵ استانی که انتخابات مرحله دوم در آن استان‌ها برگزار می‌شود، موارد لازم را برای برگزاری انتخابات بررسی و هماهنگ کرده ایم. به آنها تاکید کردیم که حتما با داوطلبان نشست داشته باشند و مورادی که لازم است را به اطلاع داوطلبان برسانند.   وی با بیان اینکه ۱۱هزار و ۵۰۰ شعبه اخذ رای داریم که ۶۵ درصد آن مربوط به انتخابات الکترونیکی است، تاکید کرد: در ۸ حوزه انتخابیه که انتخابات الکترونیکی است، آموزش‌های لازم به مردم داده شود. مردم هم می‌توانند سوابق داوطلبان را از طریق سامانه "انتخاب ایران"، بررسی کنند.   اسلامی درباره واجدین شرایط رای اظهار کرد: کسانی که در مرحله اول رای نداده باشند، می‌توانند در هر حوزه‌ای رای دهند. کسانی که در مرحله اول در یک حوزه انتخابیه رای داده باشند، فقط در همان حوزه می‌توانند در مرحله دوم رای بدهند. متولدین ۲۱ اردیبهشت ۱۳۸۵ به قبل می‌توانند در این انتخابات شرکت کنند.   دبیر ستاد انتخابات کشور درباره چگونگی رای دادن در انتخابات الکترونیکی، گفت: فرد با یکی از اصل مدارک کارت ملی، شناسنامه، گواهینامه، گذرنامه یا کارت پایان خدمت وارد شعبه می‌شود. در ابتدا احراز هویت به صورت الکترونیکی انجام شده و اگر فرد واجد شرایط رای دادن باشد، به او کارت تعرفه داده می‌شود. رای دهنده، کارت تعرفه را بر روی مکانی که روی صندوق الکترونیکی است، قرار می‌دهد و وقتی صندوق اجازه رای دادن را داد، لیست اسامی و کد و تصاویر داوطلبان در اختیار فرد رای دهنده قرار می‌گیرد و و فرد کد داوطلبان را در محل مشخص شده به صورت دستی وارد کرده و رای خود را می‌دهد.    وی ادامه داد: در این انتخابات دیگر تعرفه رای کاغذی وجود ندارد و تعرفه‌ای هم داخل صندوق انداخته نمی‌شود. بعد از اینکه فرد رای خود را داد، کارت تعرفه را برمی گرداند و مدرک شناسایی خود را پس می‌گیرد.   اسلامی تصریح کرد: در حوزه‌های الکترونیک تلاش می‌شود با تایید هیئت نظارت، نتایج در اسرع وقت اعلام شود. فرآیند‌های اعتراض و شکایت در هیئت‌های اجرایی و نظارت هم پیش بینی شده و طبق قانون انجام می‌شود.

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت شبیه‌سازی انتخابات الکترونیک در تهران
  • آمار داوطلبان دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • تشریح چگونگی انتخابات الکترونیکی/ برگزاری دو مانور انتخاباتی
  • رقابت داوطلبان استخدامی آموزش و پرورش و EPT در دانشگاه آزاد اسلامی
  • تشریح چگونگی انتخابات الکترونیکی / چه کسانی واجد شرایط رای دادن هستند؟
  • اسلامی: شبیه‌سازی انتخابات الکترونیک یکشنبه در استان تهران برگزار می‌شود
  • تشریح چگونگی انتخابات الکترونیکی/چه کسانی واجد شرایط رای دادن هستند؟
  • نظارت ۴۰ نفر بر روند برگزاری انتخابات مرحله دوم در گنبدکاووس
  • نظارت ۴۰ نفر بر روند برگزاری انتخابات مرحله دوم؛ گنبدکاووس
  • آغاز تبلیغات داوطلبان دور دوم انتخابات مجلس از بامداد امروز