Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «هدانا»
2024-04-27@08:08:29 GMT

آرایش سیاسی انتخابات به نفع روحانی است

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۸۸۹۲۱۳

آرایش سیاسی انتخابات به نفع روحانی است

**آرایش سیاسی انتخابات به نفع روحانی است
روزنامه «اعتماد» در مطلبی با عنوان «آرایش سیاسی انتخابات به نفع روحانی است» در گفت وگو با محمد نعیمی‌پور و حسین مرعشی، نوشت: مسائل و مشکلات متعدد دیگری وجود دارد که آقای رییسی باید پاسخ‌های قانع‌کننده‌ای به افکار عمومی بدهد. همه اینها مشکلاتی را سبب می‌شود که آقای رییسی باید چاره‌ای برای آنها بیندیشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تاکید می‌کنم به نظر من در یک رقابت صحیح و درست آقای روحانی از این کارزار موفق‌تر بیرون بیاید. ما اصلاح‌طلبان و حامیان آقای روحانی از حضور آقای رییسی در انتخابات ریاست‌جمهوری آتی استقبال می‌کنیم. به این دلیل که رقابت با حضور آقای رییسی جدی می‌شود و می‌توانیم شاهد یک انتخابات پرشور و مردمی باشیم. میزان مشارکت مردم افزایش می‌یابد.

**دلیل حمایت اصلاح طلبان از روحانی خاستگاه مشترک آنها است
روزنامه «همدلی» در مطلبی با عنوان « دلیل حمایت اصلاح طلبان از روحانی خاستگاه مشترک آنها است» در گفت وگو با محمدرضا نجفی نماینده مجلس نوشت: اصلاح‌طلبان از مدت‌ها قبل حمایت قاطع خود را مثل سال 92 از روحانی اعلام کرده‌اند، در صورتی‌که این بار هم روحانی با موفقیت پیروز میدان رقابت شود، چه انتظاری از او دارید؟ به لحاظ راهبردی میثاق و منشوری که آقای روحانی در انتخابات سال 92 با مردم بست، همان میثاق و منشوری بود که مورد تایید اصلاح‌طلبان بوده است. یعنی از نظر راهبری، اصلاح‌طلبان با روحانی تعارضی نداشتند و در حال حاضر نیز خاستگاه روحانی زاویه‌ای با خاستگاه اصلاح‌طلبان ندارد. البته معتقدم اگر نقد و اعتراضی هم وجود دارد نسبت به عملکرد بدنه دولت در اجرا و میزان پایبندی با عهد و قراری است که با مردم گذاشته بودند. حتی گاهی دیده می‌شود که عملکرد بدنه برخی سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها با راهبرد و سیاست‌های خود دولت نیز همراه نیست. بنابراین اگر تعریضی وجود داشته باشد بیش از اینکه بخواهد به راهبردهای دولت وارد باشد، به سیاست‌های اجرایی دولت وارد بوده است. بنابراین باید در انتخاب کابینه دقت بیشتری داشته باشد.

**انتخابات و یادی از آیت الله هاشمی
روزنامه «آرمان» در یادداشتی با عنوان «انتخابات و یادی از آیت الله هاشمی» به قلم علی نجفی توانا فعال سیاسی اصلاح طلب، نوشت: انتخابات ریاست‌جمهوری ۹۶ به تدریج از راه می‌رسد، در این میان جای خالی آیت‌ا...هاشمی و حمایت‌های بی‌دریغ ایشان ازروحانی به‌شدت ملموس است. به راستی انتخابات ریاست‌جمهوری ۹۶ فرصتی برای قدردانی و یاد از مردی را فراهم ساخته که از همه توان و ظرفیت خود برای خدمت به نظام و مردم ایران بهره گرفت و همچنان از نقش تاثیرگذار او در انتخابات ریاست‌جمهوری ۹۲ وحمایت بی‌دریغ و قاطع او از روحانی به نیکی یاد می‌شود. آیت‌ا...‌هاشمی این سرمایه عظیم مردمی و محبوبیتی را که نتیجه اخلاص، درستی و صداقت وی بود برای روحانی به ارث گذاشت. بنابراین آقای روحانی باید به درستی بیندیشد که از این پتانسیل ارزشمند به‌طور مطلوب بهره ببرد؟ در صورت بهره مطلوب از این پتانسیل به‌طورقطع بازهم در انتخابات پیش‌رو، همان پتانسیل عظیم مردمی از وی حمایت خواهد کرد. رئیس‌جمهور فراموش نکند کمتر کسی وجود دارد که در روز‌گاری که آیت‌ا... با آن همه هجمه و تهمت روبه‌رو بود بازهم از او حمایت کرد.

**باید قدرت و وحدت خود را در انتخابات به جهانیان نشان ‌دهیم
روزنامه «ایران» در مطلبی با عنوان «باید قدرت و وحدت خود را در انتخابات به جهانیان نشان ‌دهیم» به نقل از حسن روحانی در مراسم افتتاح و آغاز عملیات اجرایی 43 طرح و پروژه در استان مازندران نوشت: باید قدرت، وحدت و انسجام خود را در این انتخابات به جهانیان نشان دهیم. امید داریم که در این انتخابات، اخلاق قربانی نشود و مراقب هستیم و همواره سفارش می‌کنیم که به اخلاق در کشور لطمه‌ای وارد نشود، چرا که اخلاق می‌تواند در جامعه، آرامش، معنویت و اعتماد ایجاد کند. نباید دین خود را بفروشیم و شرایط کشور به گونه‌ای است که به دنیا نشان دهیم که انتخابات ما با انتخابات امریکا و اروپا فرق دارد، چرا که جامعه‌ای اسلامی بوده و بنیانگذار انقلاب اسلامی ما، امام خمینی(ره) است و رهبری همچون رهبر معظم انقلاب، دارای قانون اساسی اسلامی، قرآن و عشق به خاندان اهل بیت(ع) هستیم.

**حال جمنا خوب است اما باور نکن!
روزنامه «آرمان» در گزارشی با عنوان «حال جمنا خوب است اما باور نکن!»، آورد: رئیسی جمنا را آچمز کرده است. آنان که با شور و شوق فراوان درصدد یافتن بهترین راهکار برای قدرت‌نمایی در انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم بودند و با غرور از کاندیداتوری حجت‌الاسلام رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی می‌گفتند، با اعلام حضور مستقل وی دچار سرشکستگی شدند، چرا که مشت‌هایشان دیگر خالی بود و در مقابل حریفی قرار دارد که مدت‌هاست می‌داند و اعلام کرده است که از حسن روحانی حمایت می‌کند. از سوی دیگر موتلفه که از احزاب قدیمی اصولگرایان است، سر سازگاری با جمنا ندارد و اقدام به معرفی میرسلیم به عنوان کاندیدای مستقل کرده است. نتیجه رفتارهای این روزهای اصولگرایان تنها یک معنی دارد: «تکرار شکست همیشگی». وضعیت جمنا چنان آشفته است که دیروز هیات رئیسه آن، تصمیم‌گیری درباره ثبت‌نام نامزدهایش در انتخابات ریاست جمهوری را به روز چهارشنبه موکول کرد.

**چرا آمدن رئیسی به نفع روحانی است؟
روزنامه «آرمان» در سرمقاله ای با عنوان «چرا آمدن رئیسی به نفع روحانی است؟» به قلم غلامرضا ظریفیان فعال سیاسی اصلاح طلب، نوشت: باتوجه به حضور سیدابراهیم رئیسی درانتخابات اردیبهشت ماه، نظرات مختلفی درباره رقابت میان روحانی و رئیسی، شنیده می‌شود. برخی معتقدند حضور او سبب می‌‌گردد که آرای دکتر روحانی کم شود و برخی دیگر سخن از تاثیر مثبت حضور تولیت آستان قدس رضوی بر آرای رئیس دولت تدبیر و امید به میان می‌آورند. به منظور بررسی این موضوع، باید انتخابات آتی را با توجه به تجربه‌های گذشته، تحلیل کرد. در حالت طبیعی و صرف نظر از رفتارهای غیرقابل پیش‌بینی جامعه، به نظر می‌رسد که آقای روحانی دست برتری در مقابل آقای رئیسی دارد. او چهارچوب‌های روشن، اقدامات و دستاوردهایی داشته که در روزهای انتخابات به کمک او خواهد آمد.

**تبلیغات زود‌هنگام حامیان رئیسی
روزنامه «شرق» در گزارشی با عنوان «تبلیغات زود‌هنگام حامیان رئیسی»، آورد: سه‌ بار تأکید کرد موضوع صحبتش فقط درباره حضرت علی(ع) است؛ دو بار ابتدای سخنرانی و یک بار هم در پایان؛ ولی تراکت‌های «خدا را شکر رئیسی آمد»، بین افراد حاضر در مسجد «حوری» محله بلوار قیام تهران دیده می‌شد؛ تراکت‌هایی که چند بار پخش و جمع شد. منتشرکنندگان تراکت‌ها هم خودشان را این‌گونه معرفی کرده بودند: «پویش بزرگ مردمی حمایت از خادم امام رضا(ع) در انتخابات ریاست‌جمهوری». روی این تراکت‌ها نوشته شده بود: «خدا را شکر رئیسی آمد». شاید برخی افراد حاضر در مسجد هم می‌دانستند این اقدام می‌تواند به نوعی تبلیغات زودهنگام انتخاباتی تلقی شود و به همین خاطر اقدام به جمع‌کردن آنها می‌کردند. حجت‌الاسلام «سیدابراهیم رئیسی»، تولیت آستان قدس، روز یکشنبه در بیانیه‌ای از کاندیداشدن خود در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری خبر داده بود. طبق «ماده ٦٦» قانون انتخابات، «فعالیت‌های انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری رسما از تاریخ اعلام اسامی آنان به وسیله وزارت کشور آغاز و تا ٢٤ ساعت قبل از شروع اخذ رأی، خاتمه می‌پذیرد.»

**استارت انتخابات
روزنامه «وطن امروز» با انتخاب مطلبی با عنوان «استارت انتخابات»، نوشت: دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در ایران دیروز سه‌شنبه با ثبت‌نام کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری رسما آغاز شد. به گزارش «وطن امروز»، فرآیند ثبت‌نام از کاندیداهای ریاست‌جمهوری، روز گذشته به دستور عبدالرضا رحمانی‌فضلی، وزیر کشور آغاز شد. روز گذشته ستاد انتخابات واقع در وزارت کشور محل ثبت‌نام برای انتخابات ریاست‌جمهوری بود. در نخستین روز از مهلت 5 روزه ثبت‌نام، بیش از یکصد نفر کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری شدند اما بر خلاف دوره پیشین که بسیاری از چهره‌ها در روز ابتدایی برای رقابت در انتخابات ریاست‌جمهوری به ستاد انتخابات کشور مراجعه کردند، دیروز مصطفی میرسلیم تنها چهره شاخصی بود که در وزارت کشور حاضر شد و ثبت‌نام کرد.

روزنامه «ابتکار» در مطلبی با عنوان «سودای ریاست جمهوری»، آورد: ثبت‌نام از کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری دیروز در وزارت کشور آغاز شد و به گفته سید سلمان سامانی، سخنگوی وزارت کشور در نخستین روز بیش از 100 نفر در انتخابات ثبت‌نام کردند. در این میان استقبال مردم بدون سابقه سیاسی و مدیریتی جالب توجه بود. وزیر کشور و معاون امنیتی وی نیز دیروز از محل ثبت‌نام کاندیداهای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری بازدید کردند. استقبال از ثبت‌نام انتخابات ریاست جمهوری در روز اول در شرایطی قابل توجه بود که رئیس ستاد انتخابات کشور در جمع خبرنگاران حاضر در وزارت کشور، با تشریح قانون انتخابات ریاست جمهوری و شرایط ثبت‌نام‌کنندگان تاکید کرد:‌ از متقاضیان انتخابات می‌خواهم که بدانند برای چه کاری ثبت‌نام می‌کنند. علی اصغر احمدی وی با بیان اینکه تفسیر قانون اساسی بر عهده شورای نگهبان است، خاطر نشان کرد: وزارت کشور و ستاد انتخابات کشور صرفا وظیفه ثبت‌نام از متقاضیان را بر عهده دارد و این کار را نیز نوروزی_اسکان_404_هزار_مسافر_ورود_4هزار_گردشگر_خارجی_به_قم">تا پایان وقت اداری روز شنبه انجام می‌دهد. تنها مرجع صاحب صلاحیت برای بررسی صلاحیت کاندیداها نیز شورای نگهبان است.

روزنامه «اعتماد» در گزارشی با عنوان «روز اول؛ لشکرکشی کاندیدانماها»، نوشت: دیروز صبح زنگ انتخابات ریاست‌جمهوری به صورت رسمی به صدا درآمد و با دستور وزیر کشور ثبت‌نام از نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری آغاز شد. اصل شناسنامه و کارت ملی به همراه یک قطعه عکس شش در چهار همه مدارک لازم برای ثبت‌نام در انتخابات ریاست‌جمهوری است. دیروز از نخستین ساعت آغاز ثبت‌نام افراد زیادی با در دست داشتن این مدارک به ستاد انتخابات کشور مراجعه کردند. از افراد سن و سال‌دار که پرچم روی دوش خود حمل می‌کردند تا میانسال‌هایی کراوات زده که وعده حقوق 15 میلیونی به بیکاران را می‌دادند و جوانان بیست و چند ساله با مدرک دیپلم. شاید باورتان نشود اما این افراد از شهرستان‌های دیگر برای ثبت‌نام آمده بودند.

روزنامه «قانون» در مطلبی با عنوان «حضور بی خودی»، نوشت: دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران، روز گذشته با دستور وزیر کشور آغاز شد. ساعت از 8 صبح می‌گذشت و خبرنگاران همگی منتظر فرمان آغاز این کارزار بودند. آخرین آمار را سید سلمان سامانی، نزدیک ساعت 16 به اهالی رسانه اطلاع داد و گفت بیش از 100 نفر در این روز ثبت نام کردند و تا آخرین دقایق نیز آمار همین‌گونه پیش رفت و سرانجام ساعت 18 مهلت قانونی روز اول به پایان رسید. تمام این افرادی که بیخود و بدون دلیل وارد ستاد انتخابات شده و با افتخار و بدون صلاحیت، خود را کاندیدای انتخابات می‌‌کنند، مگر نمی‌دانند که چه هزینه‌‌ای بر کشور وارد می‌کنند؟ حضور حداکثری باید در عرصه انتخابات باشد و نه ثبت نام آن، چرا که این‌گونه رویکرد سبب شده تا روند تایید صلاحیت‌ها با مشکلات خاص خود پیش برود و فشار بیشتری را به مسئولان و ملت وارد کند.

روزنامه «آرمان» در یادداشتی با عنوان «صف نامزدهای ریاست جمهوری و چند نکته» به قلم سیدفاضل موسوی وکیل دادگستری و حقوقدان، آورد: درباره شرایط نامزدی درانتخابات ریاست جمهوری درکشورهای مختلف، قانون و راهکارهای مختلفی را ارائه داده‌اند. دربرخی کشورها مانند ایران، افراد متعددی برحسب علایق درانتخابات ثبت‌نام می‌کنند و همواره تعدادی از این افراد با توجه شرایط مندرج در قانون عادی و اساسی شانس حضور در انتخابات را نخواهند داشت وتعداد کمی به عنوان کاندیدای ریاست جمهوری مورد تایید صلاحیت قرار می‌گیرند. البته به نظر می‌رسد با نوعی اعمال سلیقه شانس برخی از افراد که شناخت کمتری از آنها وجود دارد پایین است. این درحالی است که قانون چنین محدودیت‌هایی را مشخص نکرده و تعداد اشخاص برای ورود به این عرصه را تعیین نکرده است. بنابراین به لحاظ قانونی هرکس شرایط عمومی را داشته باشد، می‌تواند به عنوان نامزد انتخابات ریاست جمهوری وارد عرصه شود، اما رویه درکشور ما این‌گونه است که شورای نگهبان تعداد افراد مشخص و معینی را که از تعداد انگشتان دست کمتر است را تایید صلاحیت می‌کند و مجوز حضورآنها را درعرصه انتخابات می‌دهد. این درحالی است که قید مشخصی به لحاظ قانونی وجود ندارد که تنها به چند نفر اجازاه حضور درعرصه انتخابات داده شود. البته درکشور ما افراد جایگاه خود را نمی‌شناسند. در انتخابات‌های‌ شورای شهر، ریاست جمهوری و مجلس به کرار مشاهده می‌کینم، افرادی وارد عرصه می‌شوند که نمی‌توانند به صورت کلی وجرئی اموری را اداره کنند.

**دل خوش کاندیدای احمدی نژاد
روزنامه «آرمان» در گزاشی با عنوان «دل خوش کاندیدای احمدی نژاد»، آورد: آمادگی خود را برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهور دوازدهم اعلام کرده است. البته این حضور بیش از رقابت به جنگ روانی شباهت دارد چرا که به اذعان بسیاری، او دارای پرونده تخلفاتی است که هنوز بسته نشده است. ۱۵ اسفند بود که سخنگوی قوه قضائیه در خصوص آخرین وضعیت پرونده حمید بقایی، گفت: «این پرونده همچنان مفتوح است. عذر قانونی در رابطه با بردن برخی اسامی هست و قرار نهایی برای این پرونده اعلام نشده است.» پارسایی با بیان اینکه این پرونده همچنان مفتوح است و مکاتباتی با قوه قضائیه صورت گرفته اما هنوز پاسخ قطعی به کمیسیون نرسیده، گفت:‌ در این پرونده مکاتباتی با قوه قضائیه و دیوان محاسبات صورت گرفته و آخرین مکاتبه مربوط به اواخر سال گذشته بوده است. سخنگوی کمیسیون اصل نود در پایان خاطر نشان کرد: بر اساس اختیارات و مسئولیت مجلس و کمیسیون نسبت به نظام، کشور و مردم، اگر احساس شود که این نیاز وجود دارد، کمیسیون اصل نود این پرونده را در اولویت بررسی خود قرار می‌دهد.

**تایید صلاحیت ها نباید دوگانه باشد
روزنامه «قانون» در یادداشتی با عنوان «تایید صلاحیت ها نباید دوگانه باشد» به قلم مهرشاد ایمانی روزنامه نگار نوشت: در این روزهای پرالتهاب ثبت‌نام نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر، آقای «حمید رسایی» مدیرمسئول و صاحب امتیاز هفته‌نامه «9دی» و نماینده دوره پیشین مجلس شورای اسلامی، در انتخابات میان دوره‌ای مجلس تایید صلاحیت شد. این امر، خود حکایت از برخورد دوگانه شورای نگهبان دارد زیرا رسایی در انتخابات مجلس شورای اسلامی که در تاریخ هفتم اسفند سال94 به سرانجام رسید، به‌دلیل حکم محکومیت قضایی رد صلاحیت شد. به موجب آن حکم که در سال93 صادر شده بود، وی به محرومیت از هرگونه مشاغل دولتی محکوم شده بود. سوال مطروحه آن است که چطور امکان دارد که حکم مقام صالح قضایی در طول کمتر از یک‌سال از سوی شورای نگهبان نادیده انگاشته شود؟ می دانیم که معیار اصلی احراز یا عدم احراز صلاحیت‌ها برقراری شرایط ایجابی و سلبی است. پس بهتر است سِمت‌داران شورای نگهبان در رد یا تایید صلاحیت افراد، قانون را فصل‌الخطاب واقعی بدانند تا هم حق انتخاب‌شوندگان و هم حق انتخاب‌کنندگان تضییع نشود و به اصول دموکراتیک نظام اسلامی و نیز بالندگی انتخاباتی آن لطمه نرسد.

**رابطه امنیت با انتخابات
روزنامه «جوان» در یادداشتی با عنوان «رابطه امنیت با انتخابات» به قلم سیدعبدالله متولیان، نوشت: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نظامی است که امنیت خود را وامدار حضور مؤثر مردم بوده و به مثابه هرمی است که اضلاع مثلث تحتانی آن را مردم، قانون اساسی (و قوانین موضوعه) و قوای سه‌گانه تشکیل داده و مقبولیت خود را از مردم (‌ انتخابات) و مشروعیت خود را از ولایت مطلقه فقیه که در رأس این هرم قرار دارد، اخذ کرده است. بر اساس قانون اساسی، در جمهوری اسلامی ایران امور کشور باید به اتکای آرای عمومی و از راه انتخابات؛ انتخاب رئیس‌جمهور، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا و نظایر اینها اداره شود. همانطور رهبر معظم انقلاب اسلامی در فرمایشات نوروزی خود در جمع مجاوران و زائران حرم حضرت امام رضا علیه‌السلام در سال جاری فرمودند؛ «در نظام اسلامی، انتخابات یکی از دو رکن مردم‌سالاری دینی و باعث فخر ملت ایران در جهان است. انتخابات پدیده‌ای اقتدارآفرین و مایه‌ عزت و آبروی بیشتر ملت ایران است.» هدف از انتخابات، حاکمیت رأی مردم است تا طبق قانون اساسی و شرع مقدس اسلام مسیر خدمت به «کشور»، «انقلاب اسلامی»، «نظام»، «مردم» از یک‌سو و حفاظت و صیانت از «دستاوردهای انقلاب اسلامی»، «اخلاق»، «ارزش‌های دینی و ملی» و «کرامات انسانی» از دیگر سو فراهم شود.

**شبیه سازی انتخاباتی دکل نفتی گمشده
روزنامه «ابتکار» در گزارشی با عنوان «شبیه سازی انتخاباتی دکل نفتی گمشده»، نوشت: پس از آنکه صحبت از گم شدن دکل نفتی به میان آمد، مسئله چگونگی گم شدن آن نیز با اما و اگرهای فراوانی روبه‌رو شد. به هرحال گم شدن یک دکل نفتی با آن عظمت، موضوع عجیبی بود! بعد از بررسی‌های پیاپی مشخص شد که این موضوع صحت دارد و بحث 87 میلیون دلاری گریبان دولت یازدهم را گرفت. حال که به انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری نزدیک می‌شویم، یکی از نماینده‌های اصولگرای مجلس به دنبال کاهش محبوبیت این حزب در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، شایعه ای را در فضای مجازی منتشر کرد که پس از بررسی‌ها از آمار در این بخش، متوجه شدیم که این شایعه، کذب محض بوده و دولت یازدهم تمام تلاش خود را برای هموار کردن مشکلات انجام داده است.

** ذائقه سنجی فضای مجازی برای ذائقه سازی انتخابات
روزنامه «جوان» در گزارشی با عنوان «ذائقه سنجی فضای مجازی برای ذائقه سازی انتخابات»، آورد: مالکیت فضای مجازی در اختیار ما نیست و به تبع آن ما بر قوانین حاکم بر این فضا تسلط کافی نداریم، مگر آنکه این فضا را همانند همه کشورهایی دیگر از طرقی مانند راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات ایمن کنیم. علیرضا آل داوود، پژوهشگر فضای مجازی با تأکید بر بهره‌گیری گروه‌های تروریستی و دولت‌های متخاصم از رایانه و اینترنت برای گسترش تروریسم، خشونت، براندازی، جنبش‌های اجتماعی و نافرمانی‌های مدنی، درباره شیوه‌های این برنامه‌ها می‌گوید:«از جمله این اقدامات می‌توان به نفوذ در کشورها به وسیله شبکه‌های مجازی و پیام‌رسان‌ها اشاره کرد که هر یک از این ابزارهای هوشمند با نام نماهای مختلف و ‌پیام‌رسان‌ها بر بستر سه سیستم عامل انحصاری امریکایی یعنی IOS، اندروید و ویندوز فون(و

منبع: هدانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت hodana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «هدانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۸۸۹۲۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب استان تهران شرقی در کمیسیون سیاسی دولت

معاون وزیر کشور از ادامه روند تشکیل استان تهران شرقی خبر داد و گفت: این تقسیمات فرآیندی دارد که در حال پیگیری است و تاکنون در کمیسیون سیاسی دولت مصوب شده و بر اساس قانون باید در دولت و مجلس بررسی شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ورامین، سید محمدتقی شاهچراغی ظهر امروز در جلسه شورای اداری ورامین با اشاره به لزوم پیگیری مطالبات مردم اظهار داشت: تشکیل استان شرقی و استان شدن ورامین فرایندی دارد که آغاز شده و در مسیر اجراست.

وی با بیان اینکه بخشی از کارهای استان تهران شرقی پیش رفته است افزود: این تقسیمات فرآیندی دارد که در حال پیگیری است و تاکنون در کمیسیون سیاسی دولت مصوب شده و بر اساس قانون باید در دولت و مجلس بررسی شود.

معاون وزیر کشور تصریح کرد: مطالبات مردم و مشکلات احصا شده، لذا باید ثبت و توسط فرمانداران و معاونان استاندار تهران رسیدگی شود.

 شاهچراغی ابراز داشت: ارتباط با مردم نیاز به برنامه ریزی مستمر دارد و فرمانداران و بخشداران باید به این نکته توجه کنند که دیدار با اقشار مختلف جامعه از جمله دانشجویان، کشاورزان، عشایر و ... منوط به دوره خاصی نباشد و مشکلات احصا شده به‌صورت مستمر پیگیری شود.

دستگیری کلاهبردار 10 میلیاری با 18 شاکی در ورامین + فیلم

وی با اشاره به برگزاری انتخابات افزود: انتخابات در استان تهران کم‌نظیر و حتی بی‌نظیر بود که با همکاری تمام استانداران و فرمانداران پیگیری شد و در احقاق 4 راهبرد فرموده مقام معظم رهبری گام‌های ارزشمندی را شاهد بودیم.

معاون وزیر کشور در پایان خاطرنشان کرد: دشمنان ما از برگزاری انتخابات پرشور در ایران هراس داشتند و پیام‌های رسمی صادر کرده بودند که اختلال و ضربه‌ای به انتخابات وارد می‌کنند اما انتخابات در تمام کشور و حتی در مرزها به‌خوبی انجام شد و برای اولین بار بیش از 99 درصد آرای مردم به‌صورت آنلاین اتخاذ شد.

انتهای پیام/

 

  

دیگر خبرها

  • پنج سناریوی عجیب انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا
  • سفر ریاست جمهور ایران به پاکستان در راستای زمینه سازی وحدت و همکاری منطقه بود
  • مهاجری خطاب به ذوالنور: از رئیسی حساب‌کشی کنید
  • مهاجری خطاب به ذوالنور: از رئیسی و دولت حساب‌کشی کنید
  • رئیس جمهوری با حدود یکصد اتهام
  • رونمایی از موتور ۶ سیلندر خورجینی با کاربرد در صنعت خودروسازی با حضور معاون علمی ریاست جمهوری
  • کنایه مهاجری به ذوالنور: اگر می‌خواهید همین مجلس ضعیف، ضعیف تر نشود از دولت و شخص رئیس‌جمهور حساب کشی کنید
  • سیاست خارجی ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا
  • استقبال رسمی رئیس جمهور سریلانکا از آیت‌الله رئیسی
  • تصویب استان تهران شرقی در کمیسیون سیاسی دولت