Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا، یزدان عشیری مدیر روابط عمومی سازمان سینمایی حوزه هنری در آستانه افتتاح اولین پردیس سینمایی شهر اصفهان در گفتگویی با بیان این مطلب خبر داد: علاوه بر این مقدمات ساخت پردیس هایسینمایی در شهرهای ساری، مراغه و بجنوردانجام شده و سال 96 این پروژه‌ها به همت موسسه بهمن سبز و با مدیریت محمود کاظمی وارد فاز اجرایی می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین، نقشه‌های پردیس سینمایی گنبد ارائه شده و در مراحل فنی و مجوز از شهرداری است.

وی ادامه داد: سازمان سینمایی حوزه هنری برای توسعه و تقویت زیرساخت‌های سینما در کشور و ارتقای سالن‌های سینمایی در قالب نوسازی، تجهیز و بهسازی سینما‌ها از طریق بهمن سبز و کارشناسان و مدیران این موسسه به صورت جدی در تهران، مراکز استان‌ها و شهرستان‌ها ورود کرده و این سازمان، «سینماسازی»را به عنوان یکی از ضرورت‌های مهم جزو سیاست‌ها و اولویت‌ فعالیت‌های خودش قرار داده است.

به گفته وی؛ حوزه هنری در یکی دو ساله اخیر چندین پروژه بزرگ را در برنامه‌اش قرار داده که تعدادی از آن‌ها مراحل ساخت و ساز را طی کرده و مورد بهره برداری قرار گرفته‌اند. سینما «فلسطین» اصفهان و سینما «آزادی» شهر آبادان که مخروبه‌هایی بیش نبودند به همت دست اندرکاران سینمایی حوزه هنری امروز به بهره برداری و بازگشایی رسیده‌اند و در خدمت مردم قرار دارند.

مدیرروابط عمومی سازمان سینمایی حوزه هنری ضمن تشریج فعالیت های این سازمان در عرصه توسعه زیرساخت های سینمایی در سال های گذشته بویژه در سال 95 خاطرنشان ساخت: علاوه بر بازسازی کامل هفت سینما، در راستای تغییرات و بازسازی‌ها 3600 صندلی نیز، نوسازی و شش پرده نمایش به ناوگان سینماهای کشور افزوده شده است.

وی به پردیس سینمایی چهار باغ اصفهان اشاره کرد و افزود: پردیس سینمائی چهارباغ با مدرن‌ترین امکانات سینمایی بازسازی شده و در نمای خارجی و داخلی آن از معماری ایرانی استفاده شده است.

عشیری با بیان اینکه این سینما مجهز به سیستم اطفای حریق خودکار، نمازخانه، کتابخانه، کتابفروشی و دیگر امکانات سینماهای مدرن است، اضافه کرد: این سینمای تک سالنه پیش از این در کل دارای ظرفیت ۴۶۰ نفر بوده که با بازسازی به شکل پردیس سینمایی چهار سالنه درآمده و تعداد صندلی‌های این سینما به ۷۸۰ صندلی افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه سالن اصلی این سینما ۴۳۰ نفر ظرفیت دارد، بیان داشت: این پردیس سینمایی دارای دو سالن ۱۳۰ و ۱۴۰ نفره و یک سالن ۸۰ نفره نیز هست که هرکدام از این سالن های سینمایی با نام هایی برگرفته از پایتخت فرهنگی جهان اسلام نامگذاری شدند.

این مدیر سینمایی با اشاره به این نکته که معضل کمبود سالن استاندارد در کشور یکی از مهم‌ترین مشکلات سینمای ایران است و طبیعی است با تسریع روند بازسازی سالن‌ها، می‌توان گام مؤثری در اعتلای سینمای ایران برداشت معتقد است به طور قطع، استانداردسازی سالن‌های سینمایی در دست ساخت و یا بازسازی و نوسازی آن ها در جذب مخاطب و مشارکت بیشتر طیف‌های مختلف مردم به سینما مؤثر است و آمارهای رسمی از افزایش چشمگیر مخاطبان در سالن‌های بازسازی شده حکایت می‌کند.

وی با بیان اینکه نگاهی به پروژه‌های سازمان سینمایی حوزه هنری در زمینه نوسازی و توسعه سالن‌های سینمایی از حضور موثر و مشارکت جدی این نهاد در قوت بخشیدن به نهضت سالن سازی سینمایی و سینماسازی خبر می دهد؛ یادآور شد: بازسازی سینما آفریقا در شهر مقدس مشهد در استان خراسان رضوی، بازسازی و تبدیل سینما قدس شهر تبریز در استان آذربایجان شرقی از سینمایی یک سالنه به سینمایی دو سالنه، بازسازی کامل سینما «فلسطین» شهر همدان به صورت دو سالنه، بازسازی و بهره برداری سینما «فلسطین» شهر اصفهان و اولین پردیس سینمایی اصفهان به نام «چهارباغ» با چهار سالن، بازسازی سینما «آزادی» شهر ارومیه در آذربایجان غربی که در حال انجام است، بازسازی سینما «آزادی» شهر آبادان، به روزرسانی و نوسازی سینماهای «پیام» و«شاهد» درشهرتهران، همچنین بازسازی سینما بهمن تهران از مهم‌ترین و پرمخاطب‌ترین سینماهای تهران و مجموعه سینماهای حوزه هنری در کنار برنامه‌های آینده این نهاد برای ساخت پردیس‌هایی در شهرهای ساری، مراغه و بیرجند و… از جمله اقدامات حوزه هنری در عرصه صنعت سینماسازی است که همگی، جایگاه ممتاز این ارگان را در تقویت و توسعه زیرساخت های سینمایی به عنوان یک نیاز اساسی نشان می‌دهد.

مدیرروابط عمومی سازمان سینمایی حوزه هنری با اعلام اینکه سال گذشته هفت میلیون و نهصد و بیست هزار نفر در سینماهای حوزه هنری فیلم دیدند و از میان 25 میلیون نفری که در سال 95 به سینما رفتند، یک سوم آن ها در سینماهای حوزه هنری فیلم دیدند خاطرنشان ساخت: با گسترش و تقویت ظرفیت هایی سینمایی حوزه هنری و بهره برداری از پروژه های در دست اقدام در سالجاری و برنامه های پیش رو، بی تردید سینماهای حوزه میزبان سهم بالاتری از مشتاقان و علاقمدان سینما خواهند شد.

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۸۸۹۹۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس سازمان سینمایی: تشکیل شورای فیلم اولی‌ها موجب ایجاد امید در میان نسل جوان شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان سینمایی، محمدخزاعی رئیس سازمان سینمایی در بازدید از بنیاد سینمایی فارابی و شورای فیلم اولی ها با تقدیر از زحمات و تلاشهای بی وقفه اعضای شورای تایید صلاحیت فیلم سازان اول گفت ؛ امید بسیاری از جوانان و علاقمندان به فیلمسازی و سینما به همین شوراست و طبق گزارش هایی که از طرق مختلف به سازمان رسیده است این شورا با دقت و پویایی ، عملکردی شفاف و قابل دفاع را از خود به جا گذاشته و چهره های مستعد ، توانمند ، قابل اعتنا و آینده دار را به سینمای ایران معرفی کرده است .

رئیس سازمان سینمایی با اشاره به متقاضیان زیاد از اقصی نقاط کشور برای حضور در جمع حرفه ای فیلمسازان با توصیه ی اکید به اعضای شورای تایید صلاحیت فیلم سازان اول عنوان کرد ؛ آنچه اکنون در حال رخ دادن است تزریق نیروی جوان ، تازه نفس و با انگیزه به عرصه ی سینمای کشور است که سالیان طولانی در این بخش کمتر مورد توجه قرار گرفته اند بنده معتقدم سینماگران حرفه ای هم از این برنامه و راهبرد سازمان سینمایی استقبال می کنند و چنانچه هر کس با نگاه منصفانه به این مسیر نگاه کند قطعا نتیجه ی حاصله را تحسین خواهد کرد . شاهد ادعای بنده کارگردانان جدیدی ست که از همین شورا تاییدیه گرفته و وارد عرصه ی حرفه ای شده اند و در جشنواره های دو دوره ی گذشته جوایز مهمی کسب کرده اند. در کنار جوانان با استعداد و متعهد و آینده دار برای سینمای ملی کشورمان نباید از تجربه و تخصص پیشکسوتان غافل شویم ،سینمای ملی و اسلامی ایران برای توسعه در حوزه های مختلف ملی و بین المللی باید از همه ظرفیت های کشور بهره مند شود.
خزاعی در ادامه گفت:امسال برای حمایت از ده فیلم اولی البته فیلم های ارزان قیمت مبلغی را در بودجه فارابی مصوب کرده‌ایم که به صورت جدی تر حمایت از جریان نسل نو آغاز شود.
 
خزاعی در ادامه افزود: من به آینده و افتخارات بزرگ این نسل متفکر و متخصص و متعهد امیدوارم نسلی که درک بالایی از زبان تصویر دارد و شناخت خوب از مسائل کشور و از دغدغه های ملی دارد و تلاش خواهد کرد که افتخارات این کشور را در عرصه های داخلی و خارجی به تصویر کشد.
سینمای ایران به متفکرین جدید و اندیشه های نو و بدیع با دغدغه های ملی و دینی احتیاج دارد، فیلمسازانی که تفکر را درآثار شبه روشنفکری و جشنواره زده نمی داند و ارتباط با مخاطب نیز در دغدغه های آنها مشاهده می شود. راه اندازی و بررسی مجوزهای کارگردان اولی در حوزه تخصصی بدور از جریان سرمایه داری که قبلا بر این حوزه احاطه داشت و تعیین کننده بود.

در پایان خزاعی ضمن تشکر از شورا و مدیر عامل فارابی آقای زین العابدین خواست یک مراسم ویژه جهت معرفی به تهیه کننده ها و سرمایه گذاران و نهادهای تولید کننده برگزار گردد در این جلسه درباره پرونده یکی از متقاضیان به صورت نمونه بحث و بررسی شد و رئیس سازمان در جریان چگونگی ارزیابی ها و تصمیم گیری اعضای شورا قرار گرفت . این جلسه با حضور اعضای شورای تایید صلاحیت فیلم اولی ها ، مجید زین العابدین ، رسول صدرعاملی ، حبیب ایل بیگی ، محمدرضاعرب ، مجید اسماعیلی ، مهدی آذرپندار ، امیربوالی و روح الله سهرابی برگزار گردید . مسئولیت دبیری این شورا را فرزاد اژدری بر عهده دارد.

صبا کریمی

دیگر خبرها

  • پارسا پیروزفر و اخاذی از زنان ثروتمند ؛ سکانسی که پربازدید شد | ببینید
  • رئیس سازمان سینمایی: تشکیل شورای فیلم اولی‌ها موجب ایجاد امید در میان نسل جوان شد
  • اکران تگزاس ۳ از ۲ خرداد در سینماهای سراسر کشور
  • «تگزاس ۳» به سینما می‌آید
  • «تگزاس ۳» و «عطرآلود» به سینما می‌آیند
  • سینما به روایت سینما/ دیوار میان پایتخت و شهرستان با «آپاراتچی» فروریخت
  • فیلمی که دیوار میان پایتخت و شهرستان را از بین برد
  • مست عشق، ماجرای یک تابوشکنی در سینما
  • عکاسان برای مشارکت در پروژه‌های سینمایی مجوز بگیرند
  • پاسخ مرتضی‌علیزاده به منتقد «هفت»: سینما بر همه‌چیز مقدم است