Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-05-01@12:45:31 GMT

چرا احمدی‌نژاد نامزد انتخابات ریاست جمهوری شد؟

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۸۹۱۸۲۶

رویداد۲۴-یک تحلیل گر مسائل سیاسی اصولگرایان در رابطه با ثبت نام احمدی نژاد برای انتخابات ریاست جمهوری گفت: هدف اصلی احمدی‌نژاد این است که هزینه رد صلاحیت حمید بقایی را برای شورای نگهبان بالا ببرد.
مهرماه سال گذشته مقام معظم رهبری در درس خارج از فقه گفتند: «یک آقایی آمده پیش من، من هم به ملاحظه صلاح حال خود آن شخص و صلاح کشور گفتم که صلاح نمی‌دانیم شما در فلان قضیه شرکت کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. اگر توی این مقوله وارد شدید در کشور دوقطبی ایجاد می شود. ما این توصیه را به یکی از آقایان کردیم. خب حالا این مایه‌ی اختلاف بشود بین برادران_مؤمن، یکی بگوید فلانی گفته، یکی بگوید نگفته، یکی بگوید چرا پشت بلندگو نگفته؟ خب حالا این هم پشت بلندگو!»
محمود احمدی نژاد که پس از این توصیه مقام معظم رهبری دررابطه با عدم حضورش در انتخابات ریاست جمهوری اطلاعیه‌ای صادر و در آن تاکید کرد که در انتخابات اردیبهشت ماه حضور پیدا نخواهد کرد. اما در دومین روز از ثبت‌نام کاندیداهای انتخاباتی به همراه اسفندیار رحیم مشائی و حمید بقایی به وزارت کشور آمد و با شعار «زنده بهار، زنده بادایران» برای انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد.
البته انتظار حضور احمدی‌نژاد در وزارت کشور می‌رفت زیرا شبکه‌های اجتماعی نزدیک به او پیش از این مطرح کرده بودند که حمید بقایی به احمدی‌نژاد و مشائی برای ثبت‌نام وکالت داده است تا در صورت بازداشت بقایی کار ثبت‌نام او با مشکل مواجه نشود، اما خود او هم به همراه بقایی دست به ثبت‌نام زد.
ناصر ایمانی، روزنامه‌نگار اصولگرا و تحلیل‌گر مسائل سیاسی در گفت‌وگو با رویداد۲۴در رابطه با پیام ثبت نام احمدی‌نژاد در انتخابات ریاست جمهوری برخلاف توصیه صریح مقام معظم رهبری گفت: قدر مسلم این اقدام احمدی‌نژاد مخالف نظر رهبری است.
وی در ادامه اضافه کرد: کسانی که فکر می‌کردند آقای احمدی‌نژاد تابع رهبری است، بدانند که اشتباه می‌کردند و احمدی‌نژاد به توصیه صریح رهبری که او را از حضور در انتخابات نهی کرده بود بی‌توجهی کرده است و بنابراین حتما رد صلاحیت خواهد شد.
این تحلیل‌گر مسائل سیاسی دراین باره که چرا احمدی‌نژاد با بقایی همراه شد، گفت: هدف اصلی احمدی‌نژاد این است که هزینه رد صلاحیت حمید بقایی را برای شورای نگهبان بالا ببرد.
ایمانی در این خصوص که با توجه به رفتار امروز احمدی‌نژاد آیا می‌توان گفت که عامل اصلی حوادث سال 88 احمدی‌نژاد بوده است، یادآور شد: موضوع را گسترده نکنید، احمدی نژاد با نادیده گرفتن سخن رهبری مرتکب خلاف شده است.
وی در این رابطه که چرا احمدی‌نژاد از ابتدا بقایی را پیش انداخت، گفت: هدف اصلی احمدی‌نژاد، بقایی است و همانطور که توضیح دادم احمدی‌نژاد می‌خواهد هزینه رد صلاحیت بقایی را بالا ببرد.
ایمانی در خاتمه در این‌باره که دیگر اعضای کابینه احمدی‌نژاد مانند «زریبافان» هم اقدام به ثبت‌نام کردند آیا این ثبت‌نام‌ها هم جزو برنامه او است گفت: زریبافان ربطی به احمدی‌نژاد ندارد.

منبع: رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۸۹۱۸۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز تبلیغات نامزد‌های دور دوم انتخابات از ۲ روز دیگر

به گزارش جام جم آنلاین،بر اساس اعلام ستاد انتخابات کشور، تبلیغات دومین مرحله از انتخابات مجلسِ دوازدهم از بامداد پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت آغاز می‌شود و تا ۲۰ اردیبهشت ادامه دارد.

انتخابات در دو حوزه انتخابیه شیراز و زرقان و مرودشت-ارسنجان و پاسارگاد به دور دوم کشیده شده تا سرنوشت ۳ نماینده باقی مانده استان، ۲۱ اردیبهشت مشخص شود. 

دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه شیراز و زرقان تمام الکترونیک برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • انتخابات دور دوم مجلس در حوزه انتخابیه مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد
  • مراسم ازدواج خواهرزاده احمدی نژاد در استانبول + عکس
  • حمله تند مشاور سابق احمدی نژاد به زاکانی /می خواهد ۲ میلیارد یورو از جیب تهرانی ها به جیب کمپانی ها چینی واریز کند
  • عدم مشارکت جبهه نجات ملی تونس در انتخابات
  • ازدواج خواهرزاده احمدی‌نژاد در ترکیه (+ عکس)
  • عکسی جالب؛ دست سفت احمدی‌نژاد با احمد جنتی در مراسم ختم
  • آغاز تبلیغات نامزد‌های دور دوم انتخابات از ۲ روز دیگر
  • استقرار سامانه بارشی در استان ایلام تا پایان هفته
  • کاندیداتوری عضو شورای نگهبان در انتخابات ریاست جمهوری /صادق زیباکلام برای مصاحبه آمد، زاکانی برای گزارش دادن /خاطرات آیت الله هاشمی
  • خواسته امروز آزادگان جهان، محو رژیم صهیونیستی از صحنه روزگار است