Web Analytics Made Easy - Statcounter

سنندج -دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان گفت: برگزاری مراسم های نوروز توهین به خانواده شهدا است که باید مسئولین برخورد قانونی با این پدیده داشته باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود الله مرادی پیش از ظهر امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه های جمعی استان که در سالن جلسات ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان برگزار شد، گفت: یکی از دلایلی که خداوند انسان را خلق کرد و برای آن ارزش قائل شد، انجام وظیفه خلیفه الله توسط انسان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان اظهار داشت: از روز اول تا پایان زندگی بشر حق و باطل وجود داشته و در مقابل یکدیگر قرار می گیرند و همیشه کسی که حرف حق را می زند سختی ها را متحمل می شود.

وی افزود: طبق قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران ماموریت ستاد امر به معروف و نهی از منکر همانطور که از اسمش پیداست تلاش برای زدودن منکرات و امر به معروف و خوبی ها است.

الله مرادی با بیان اینکه در این ستاد با تکیه بر نیرو های مردمی تذکر لسانی و امر به معروفات را انجام داده ایم، گفت: در طی سال های گذشته فعالیت های صورت گرفته اما نمره قبولی به خود نمی دهیم اما در تلاش برای انجام بیشتر فعالیت ها در این راستا هستیم.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان اظهار داشت: نظام جمهوری اسلامی ایران برای حفظ ارزش های خود سرمایه های عظیمی را تقدیم کرد که باید از آنها حمایت و راه آنها را ادامه دهیم.

الله مرادی گفت: انقلاب صورت گرفت تا آزادی های حیوانی آن زمان را به آزادی های انسانی تبدیل شود و به آن اهدافی که خداوند امر کرده بود، برسیم.

وی با بیان اینکه در سال ۹۵ کار های زیادی انجام شد، افزود: فعالیت های فرهنگی متنوعی را برگزار کرده که بیشتر فعالیت های انجام شده در این برنامه ها ایجابی بوده و کمترین فعالیت سلبی را داشته ایم.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان اظهار داشت: با یک ستاد ۱۰ نفره نمی توانیم فعالیت زیادیداشته باشیم بلکه نیازمند حمایت مردم هستیم تا بیایند و فعالیت های این ستاد در زمینه امر به معروف و نهی از منکر افزایش پیدا کند.

وی افزود: تشکیل مجمع نخبگان امر به معروف حول محور فکر و اندیشه و بررسی تمام معضلاتی که در جامعه وجود دارد و کارشناسی تخصصی برای انجام ماموریت‌ هایی که در این راستا انجام جزو مهمترین فعالیت سال ۹۵ این ستاد تلقی می شود.

الله مرادی گفت: در سال ۹۶ هم ۱۲۰ برنامه عمومی در سطح استان و بیش ازهزار برنامه مصوب شده در سطح شهرستان ها را دستور کار داریم که در بخش‌های فرهنگی، اجرایی، نظارتی و اقداماتی بیشترین فعالیت انجام می شود چون که موجب توسعه امر به معروف و نهی از منکر خواهد شد.

افرادی با نام مدیر کل عملاً به دنبال شاد کردن دل ضد انقلاب هستند

وی افزود: گاهی شاهد اقداماتی هستیم که نه تنها با فرهنگ منطقه مرتبط نیست بلکه در راستای تخریب فرهنگی منطقه انجام می شود.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان اظهار داشت: این ستاد حتی یک درصد هم مخالف شادی و نشاط در جامعه نیست اما اعتقاد داریم که شادی باید بر مبنای اسلامی و در راستای شرع دین اسلام باشد.

وی با انتقاد از برنامه‌ هایی که با عنوان جشن نوروز در روستاها برگزار می‌شود، افزود: بعضی‌ها در نظام جمهوری اسلامی با نام مدیر کل عملا دنبال شاد کردن دل ضد انقلاب هستند و طوری حرف می‌زنند که ما فرهنگ مردم کردستان را نمی‌دانیم و از خارج از استان آمده‌ ایم.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان عنوان کرد: قطعا پشت سر این برنامه‌ ها افراد کج فهمی هستند که شاید دیدگاه سیاسی نداشته باشند اما در ملی گرایی و لیبرالی بودن آن‌ ها شکی نیست.

الله مرادی با بیان اینکه استان کردستان به استان مسجد و مناره معروف است مقام معظم رهبری آن را استان فرهنگی نام نهاندند، گفت: افرادی امروزه در سمت مدیر کلی قرار گرفته‌ و برنامه‌ هایی را در قالب میراث فرهنگی ترویج می‌کنند که جز بی بند و باری و توهین به مردم کردستان چیز دیگری از آن خارج نمی‌شود.

وی افزود: گاهاً حرکت آنها باعث می‌شود جریاناتی که در ذهن مردم مرده‌ اند و تاریخچه‌ای بسیار سیاه در ذهن مردم دارند، بار دیگر زنده و به خانواده شهدا و ایثارگران توهین کنند.

الله مرادی گفت: نوروز ۹۵ نوروزی بود که دل خانواده های شهدا لرزید و حتی اگر گروهک های ضد انقلاب نیز بر سر کار بودند چنین کاری را نمی کردند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان تاکید کرد: به عنوان یک فرزند شهید باکی ندارم و به شخصه اعلام کنم اگر مسئولین سیاسی و امنیتی استان با اینگونه افراد که در جهت ترویج افکار ضد انقلاب و ترویج بی بند و باری تلاش می‌کنند، ایستادگی نکنند مستقیم وارد عمل می‌شویم.

وی در پایان در خصوص انتخابات پیش رو گفت: حضور حداکثری در انتخابات یک معروف است که باید به آن امر شود و افراد نباید برای اثبات خود دیگران را تخریب کنند که این مورد جزو منکرات است و ستاد آن را نهی می کند.

الله مرادی با بیان اینکه ستاد در اصل انتخابات هیچ دخالتی نمی‌کند، گفت: هرکس که از فیلتر شورای نگهبان رد شود برای ستاد امر به معروف و نهی از منکر محترم است و در مورد کاندیدا ها هیچ حساسیتی نداریم.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۸۹۲۱۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دبیر ستاد امر به معروف : اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ به دستور رئیس جمهور، ستاد حجاب به ریاست وزیر کشور تشکیل شد

محمدحسین طاهری آکردی دبیر ستاد امر به معروف گفت: بسیاری از فیلم‌های درگیری هنجارشکنان حجاب که اخیراً در فضای مجازی پخش می‌شود قدیمی است و دارند به اسم درگیری‌های امسال بازنشر می‌کنند.
 
به گزارش فارس؛ محمدحسین طاهری آکردی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر درباره «طرح نور» گفت: اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ به دستور رئیس جمهور، ستاد عفاف و حجاب به ریاست احمد وحیدی وزیر کشور تشکیل شد و ستاد امر به معروف و نهی از منکر در کنار دیگر نهادها یکی از اعضای این ستاد است. مسؤلیت‌های ستاد ما در حوزه حجاب بعد از تأسیس ستاد عفاف و حجاب به این نهاد واگذار شد و تا الان درخواستی از سوی این نهاد برای ورود ما به طرح نور صورت نگرفته است.
 
وی افزود: ضابطین ستاد امر به معروف و نهی از منکر مردمی و جهادی هستند. اگر ستاد عفاف و حجاب از ما درخواست نیرو کند تشکل‌های مردمی و ضابطین ما آماده همکاری هستند. ستاد امر به معروف و نهی از منکر فعالیت فرهنگی و آموزشی دارد اما در طرح نور کار امنیتی است و فراجا مستقیما با این طرح سر و کار دارد اما من یک درخواستی کرده‌ام آن هم این است که اگر کسی دستگیر شد با او برخورد قهری نشود بلکه این افراد را به ستاد امر به معروف و نهی از منکر معرفی کنند تا ما با آموزش‌های مجازی و کار فرهنگی کار را پیش ببریم.
 
طاهری آکردی بیان کرد: این تفکری که برخی از مردم دارند که ستاد امر به معروف کارش بگیر و ببند است، غلط است. وظیفه ستاد ما فقط محدود به حوزه عفاف و حجاب نیست بلکه ما مطالبه‌گری از دولت، نظارت مردم بر مردم و نظارت مردم بر دولت را نیز در وظایفمان داریم. فرمانده و نهاد بالادستی در حوزه عفاف و حجاب ستاد عفاف و حجاب است البته کارشناسان ما در ستاد امر به معروف نیز نظرات و پیشنهاداتشان را مطرح می‌کنند.
 
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر تصریح کرد: وظیفه اصلی ستاد ما در حوزه عفاف و حجاب پیشگیری و آموزش است. ما آموزش به کسی که پول گرفته تا بی‌حجابی را ترویج کند و با برنامه‌ریزی‌های امنیتی دست به کشف حجاب زده را مطرح نمی‌کنیم چون این یک مسئله امنیتی است و نیاز به برخورد قضائی دارد. منظور ما آموزش به افرادی است که آگاهی ندارند یا تحت تاثیر جو قرار گرفته‌اند. بسیاری از افراد از قوانین اطلاع کافی ندارند و از جرم بودن یا نبودن برخی موارد اطلاع ندارند. در آموزش مجازی اصول اعتقادی، آیات قرآن کریم، احادیث و سیره اهل‌بیت (علیهم‌السلام)، بیانات امامین انقلاب، مباحث حقوقی و... وجود دارد.
 
وی ادامه داد: من پیگیری کردم و مشخص شد بسیاری از فیلم‌های درگیری با متخلفان که اخیراً در فضای مجازی پخش می‌شود مربوط به سال گذشته است که دارند به اسم درگیری‌های امسال آنها را بازنشر می‌کنند. بسیاری از افراد از روی عناد و دشمنی بی‌حجابی یا بدحجابی نمی‌کنند بلکه خیلی از اوقات سهوی است و با یک تذکر لسانی رعایت می‌کنند. ما از طرح نور چنانچه درست اجرا شود دفاع می‌کنیم اما یک نکته‌ای در اینجا وجود دارد؛ مثلا ما از قوانین راهنمایی و رانندگی حمایت می‌کنیم ولی اگر افسر راهنمایی و رانندگی رشوه گرفت به این معنا نیست که ما از آن افسر متخلف دفاع می‌کنیم. در طرح نور هم ما از مأموران اجرایی که برخورد اشتباه داشته باشند دفاع نمی‌کنیم. همانطور که در بیانیه فراجا هم اعلام شد اگر تخلفی از سوی مأموران فراجا صورت گرفت حتما بررسی می‌شود.
 
محمدحسین طاهری آکردی اذعان کرد: سامانه تشکل‌های مردمی ستاد امر به معروف و نهی از منکر قرار بود اول اردیبهشت ماه افتتاح شود اما به علت رفع نواقص حداکثر تا ۱۰ روز آینده این سامانه راه‌اندازی می‌شود. ما در ستاد امر به معروف و نهی از منکر آماده همکاری برای تأمین نیروهای جهادی از تشکل‌های مردمی و برگزاری کلاس آموزشی در شبکه آموزش مجازی هستیم. در آموزش مجازی نیاز به حضور افراد نیست بلکه با تلفن همراه در منزل نیز می‌توانند دوره آموزشی را طی کنند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • امربه معروف ونهی از منکر وظیفه همه آحاد جامعه
  • ستاد حجاب در سال ۱۴۰۲ به ریاست وزیر کشور تشکیل شد
  • یک زن، دبیر ستاد امر به معروف قدس شد
  • افشاگری دبیر ستاد امر به معروف: رئیسی دستور تشکیل ستاد حجاب را داد
  • رئیسی دستور تشکیل ستاد حجاب را صادر کرد
  • دبیر ستاد امر به معروف : اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ به دستور رئیس جمهور، ستاد حجاب به ریاست وزیر کشور تشکیل شد
  • دبیر ستاد امر به معروف: بسیاری از فیلم‌های درگیری هنجارشکنان حجاب که اخیراً در فضای مجازی پخش می‌شود قدیمی است و دارند به اسم درگیری‌های امسال بازنشر می‌کنند
  • ستاد امر به معروف کارش بگیر و ببند نیست/ بیش‌تر فیلم‌های درگیری هنجارشکنان حجاب، قدیمی است
  • واکنش دبیر ستاد امر به معروف به فیلم‌های درگیری گشت ارشاد
  • واکنش دبیر ستاد امر به معروف به فیلم‌های درگیری هنجارشکنان حجاب