Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-03-29@07:38:33 GMT

گران‌ترین ناو جنگی جهان را اینجا ببینید

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۸۹۲۳۷۰

گران‌ترین ناو جنگی جهان را اینجا ببینید

گران‌قیمت‌ترین ناو جنگی جهان با هزینه‌ای نزدیک به 10 میلیارد یورو ساخته شده است.

پرهزینه‌ترین ناو جنگی جهان که جرالد آر فورد نام دارد در مدت زمان 6 سال ساخته شده و با تأخیری نسبتا طولانی برای نخستین بار روز شنبه در سواحل ویرجینیای آمریکا به آب انداخته شد.

پروژه ساخت این ناو عظیم با بودجه 8.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

4 میلیارد یورویی از سال 2009 آغاز شد و قرار بود در سپتامبر سال 2015 به پایان برسد. اما ساخت این ناو یکسال و نیم دیگر به طول انجامید و هزینه ساخت آن به 10 میلیارد یورو رسید. گفته می‌شود حدود 5 هزار سازنده کشتی در ساخت این ناو مشارکت داشته‌اند و وزن آن حدود 100 هزار تن است.

این ناو قابلیت حمل 4660 پرسنل و 75 هواپیما را داراست و با کمک دو رآکتور هسته‌ای خود قادر است با سرعت 34 کیلومتر در ساعت حرکت نماید.

به گفته کارشناسان، طول این ناو حدود 338 متر است و 220 هواپیما می توانند با کمک نیروی مغناطیسی برق آن از روی این ناو جنگی به پرواز در آیند.

این ناو جنگی توسط بازرسان نیروی دریایی بررسی شده و سلامت و قابل اطمینان بودن آن تضمین شده است.

منبع: افکارنيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۸۹۲۳۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسکان حدود یک میلیون مسافر و گردشگر در نصف جهان

مسئول کمیته اسکان ستاد دائمی خدمات سفر شهر اصفهان گفت: در پانزدهمین شب اسکان مسافران و گردشگران و ابتدای آغاز به‌کار ستاد خدمات سفر (بیست‌وچهارم اسفند ۱۴۰۲) تا کنون ۹۷۱ هزار و ۴۵۰ نفر شب خواب اسکان مسافران در شهر اصفهان انجام شده است.

جواد شفیعی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در پانزدهمین شب از میزبانی اصفهان از گردشگران و مسافران نوروزی، نصف جهان میزبان ۹۴۰۰۰ گردشگر و مسافر بود.

وی افزود: شب گذشته اصفهان میزبان مسافرانی بود که اصفهان را به‌عنوان مقصد خود انتخاب کرده بودند و در این شهر مستقر شدند.

مسئول کمیته اسکان ستاد دائمی خدمات سفر شهر اصفهان خاطرنشان کرد: شب گذشته تمام هتل‌ها و مهمان‌پذیرها، مدارس آموزش و پرورش، منازل استیجاری و خوابگاه‌های خود گردان دانشجویی و کارمندی ارائه خدمات اسکان به گردشگران را به سر انجام رساندند.

شفیعی با بیان اینکه اسکان بیش از ۷۸۵۰ نفر در هتل‌ها و مهمان‌پذیرها انجام گرفت و بیش از ۴۹ هزار نفر هم در مدارس آموزش و پرورش شب خود را سپری کردند، گفت: بیش از ۱۳ هزار نفر هم در منازل استیجاری و خوابگاه‌های خودگردان دانشجویی و کارمندی اسکان یافتند.

وی خاطرنشان کرد: باغ فدک به‌عنوان تنها محل اسکان مسافران و گردشگران به‌صورت چادر خواب با پذیرش ۱۰۷۹ خودرو و جمعیتی بالغ بر ۵۰۰۰ نفر شب خواب به شایستگی میزبانی مسافران و گردشگران به سرانجام رساند.

مسئول کمیته اسکان ستاد دائمی خدمات سفر شهر اصفهان تصریح کرد: در پانزدهمین شب اسکان مسافران و گردشگران و ابتدای آغاز به‌کار ستاد خدمات سفر (بیست‌وچهارم اسفند ۱۴۰۲) تا کنون ۹۷۱ هزار و ۴۵۰ نفر شب خواب اسکان مسافران در شهر اصفهان انجام شده است.‌

وی ادامه داد: با زحمات شبانه‌روزی تمام کمیته‌های ستاد خدمات سفر شهر اصفهان به‌ویژه کمیته ایمنی و حوادث تا کنون هیچگونه حادثه‌ای به وقوع نپیوسته است و مسافران و گردشگران در محیطی سالم و شاد و پیش‌بینی برنامه‌های مفرح فرهنگی و تفریحی با امنیت و صحت کامل شب خود را در این مجموعه سپری کردند.

شفیعی اظهار کرد: مسافران و گردشگران می‌توانند برای دریافت ظرفیت‌های باقی‌مانده اسکان و اطلاع از مکان مراکز ارائه اسکان، از طریق مراجعه به اپلیکیشن اصفهان‌من و تماس با سامانه ۲۴ ساعته ۱۳۷ اقدام و اسکان خود را انتخاب کنند.

کد خبر 740106

دیگر خبرها

  • Ferrari 250 GTO ؛ چند تصویر خاص از گران ترین خودرو جهان
  • اسکان حدود یک میلیون مسافر و گردشگر در نصف جهان
  • عکس| چگونه آمالگام دقیق‌ترین ماکت‌های جهان را می‌سازد؟
  • (عکس) چگونه آمالگام دقیق‌ترین ماکت‌های جهان را می‌سازد؟
  • جزئیات احداث ۳ پارکینگ بیمارستانی با ۱۶۵۰ واحد ظرفیت در تهران
  • تامین هزینه‌های ساخت پارکینگ در منطقه ۶ تهران
  • مرکز ساخت تابلو استیل نقشه جهان
  • غزه به نمایشگاه جنایات جنگی نوین در جهان تبدیل شده است
  • گزارش ویژه: گران‌ترین برادران دنیای فوتبال
  • (تصاویر) فروش گران‌ترین گاو جهان به قیمت ۲.۶ میلیارد تومان!