Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا و به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار مسعود منفرد، جانشین پلیس آگاهی ناجا در حاشیه بازدید رئیس اداره مبارزه با مواد مخدر آلمان از مرکز تشخیص هویت آگاهی ناجا، گفت: یکی از قدیمی‌ترین ادارات پلیس در ایران مرکز تشخیص هویت پلیس آگاهی است که قدمتی ۱۰۵ ساله دارد؛ واحد انگشت نگاری، اولین سنگ بنای این مرکز است که با گذشت زمان، این مرکز تکامل یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به فعالیت مرکز تشخیص هویت در سه حوزه آزمایشگاه جنایی، بررسی صحنه جرم و انگشت نگاری اشاره کرد و گفت: در این آزمایشگاه‌ها علوم و فنون روز به کارگیری شده و در جهت پاسخگویی به پرونده‌ها و کشف علمی جرم از آنها بهره‌برداری می‌شود.

این مقام انتظامی با تاکید به نقش موثر تیم دی وی آی( بررسی هویت قربانیان ناشناس حوادث) که زیر مجموعه اداره بررسی صحنه جرم است، گفت: در حادثه جان باختگان حجاج منا اعزام این تیم جهت تعیین هویت به عربستان نقش بارزی داشت به طوری که در مدت بسیار کوتاهی بسیاری از قربانیان شناسایی و به خانواده هایشان تحویل داده شدند.

جانشین پلیس آگاهی ناجا تصریح کرد: تجارب علمی بسیار بالای این مرکز، ظرفیتی ایجاد کرده که خدمات خود را به اقصی نقاط کشور و در صورت نیاز با هماهنگی سازمان اینترپل به کشورهای خارجی ارائه دهند.

وی، دانش و امکانات تیم‌های دی وی آی را هم راستای استانداردهای جهانی دانست و گفت: طبق نظرات کارشناسان کشورهایی از جمله اندونزی، استرالیا و ... که از این مرکز بازدید کرده‌اند، فناوری‌های آن به روز و قابل توجه است.

وی گفت: از دیگر آزمایشگاه‌های مرکز تشخیص هویت پلیس آگاهی ناجا که تخصص خاصی را می‌خواهد، شناسایی مواد مخدر و تعیین درصد آن است که بسیار مد نظر است.

در ادامه این نشست، سرتیپ دوم کریستین هوپه رئیس اداره مبارزه با مواد مخدر پلیس جنایی آلمان گفت: در بازدید از مرکز تشخیص هویت پلیس آگاهی ناجا از تلاش و ممارست پرسنل آن شگفت زده شدم، آزمایشگاه‌های جنایی و شیمی این مرکز علاوه بر داشتن توانایی‌های قابل توجه، نقش مهمی در مبارزه با مواد مخدر ایفا می‌کند.

رئیس اداره مبارزه با مواد مخدر پلیس جنایی آلمان تصریح کرد: این سفر برای تبادل اطلاعات میان پلیس آلمان و پلیس جمهوری اسلامی ایران در خصوص مبارزه با ترانزیت مواد مخدر از کشور افغانستان به اروپا انجام شد.

وی بر همکاری پلیس ایران و آلمان در راستای تعاملات و تبادل اطلاعات پلیسی تاکید و بیان کرد: هنگامی که تلاش خستگی ناپذیر و مهارت های پلیس جنایی و مبارزه با مواد مخدر ایران را در امر مبارزه با پدیده موادافیونی مشاهده می‌کنم، خوشحال و شگفت زده می‌شوم.

این مقام بلند پایه پلیس آلمان به اهمیت کاربرد مرکز تشخیص هویت و نیز فعالیت چنین مرکزی در کشور متبوعش اشاره کرد و ادامه داد: در حادثه سونامی که در جنوب شرقی آسیا رخ داد، کارکنان مرکز تشخیص هویت آلمان با حضور در محل حادثه نسبت به تعیین هویت اجساد توریست‌های آلمانی که در آنجا جان خود را از دست داده بودند، اقدام کردند.

وی ادامه داد: تک تک واحدها و آزمایشگاه‌های مرکز تشخیص هویت اهمیت بی نظیری دارد به گونه‌ای که در موفقیت یک تحقیق در پرونده پلیسی نقش بسزایی دارد؛ به روز بودن و در دسترس بودن اطلاعات آن، از ویژگی‌های شاخص این مرکز به شمار می‌آید.

رئیس اداره مبارزه با مواد مخدر پلیس جنایی آلمان، تعیین هویت قربانیان مجهول الهویه را یکی دیگر از وظایف این مرکز برشمرد و گفت: در آلمان، هنگامی که جنازه مجهول الهویه‌ای را پیدا می‌کنند پی بردن به هویت اصلی قربانی برای پلیس جنایی این کشور از طریق امکانات گروه دی وی آی بسیار پراهمیت است.

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۸۹۲۴۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امحای ۷۲۴ کیلوگرم مواد مخدر و روانگردان مکشوفه

کیوان گل‌آوری سرپرست دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه امروز در مراسم امحای مواد مخدر و روانگردان مکشوفه که در کیلومتر ۳ جاده سراب نیلوفر برگزار شد، گفت : ۷۲۴ کیلوگرم مواد مخدر و روانگردان که نتیجه زحمات دستگاه‌های کاشف در امر مبارزه با مواد مخدر به‌ویژه نیرو‌های جان بر کف انتظامی استان در ۶ ماهه گذشته است که امروز امحا شد.

وی ادامه داد: در این مدت تعداد قابل توجهی قاچاقچی مواد مخدر دستگیر و به مراجع قضایی ارجاع داده شدند.

سرپرست دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه گفت: اجرای چنین برنامه‌هایی از اهداف و سیاست‌های ستاد مبارزه با مواد مخدر می‌باشد که در طول سال اجرا می‌شود و به نوعی اعلام انزجار و تنفر نسبت به انواع مواد مخدر و روانگردان به‌عنوان یک آسیب شوم و جبران‌ناپذیر است .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • امحای ۷۲۴ کیلوگرم مواد مخدر و روانگردان مکشوفه
  • کشف ۴۵۵ کیلوگرم مواد مخدر در شهرستان میناب استان هرمزگان
  • امحای ۷۲۴ کیلوگرم مواد مخدر و روان‌گردان در کرمانشاه
  • انهدام ۲ باند توزیع مواد مخدر و کشف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه
  • انهدام دو باند توزیع مواد مخدر در کرمانشاه
  • کشف محموله ۸۶ کیلویی مواد مخدر در محور کاشان - قم
  • کشف محموله ۲۴۷ کیلوگرمی حشیش در مشهد
  • کشف و توقیف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه
  • ۸۶ کیلوگرم مواد مخدر در کاشان کشف شد
  • انهدام ۲ باند توزیع مواد مخدر و کشف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه