Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@11:43:47 GMT

نام جمهوری اوستیای جنوبی به آلانیا تغییر کرد

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۸۹۲۵۹۱

مرکز انتخابات جمهوری خودخوانده اوستیای جنوبی اعلام کرد در نتایج اولیه همه‌پرسی انجام شده بیش از ۷۸ درصد به نام آلانیا برای جمهوری خود رای داده‌اند.

به گزارش ایسنا از وستی، بر این اساس در حدود ۲۰ درصد از شرکت‌کنندگان در همه پرسی نیز مخالف تغییر نام این منطقه هستند.
همزمان با این همه‌پرسی انتخابات ریاست جمهوری اوستیای جنوبی نیز برگزار شد که آناتولی بی بی لوف، رئیس مجلس این منطقه با کسب ۵۷.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۹۸ درصد آرا به ریاست جمهوری رسید.
قرار است نتایج نهایی انتخابات تا پنج روز آینده اعلام شود.
پیشتر آمریکا و اتحادیه اروپا در بیانیه‌های جداگانه‌ای برگزاری همه‌پرسی در اوستیای جنوبی برای تغییر نام این منطقه از گرجستان را محکوم کردند و این اقدام را نامشروع خواندند.
همچنین اتحادیه اروپا با تاکید بر گفتگوهای روسیه و گرجستان با مشارکت هیات نظارت اتحادیه اروپا درخصوص حاکمیت منطقه اوستیای جنوبی، بر حمایت قاطع خود از تمامیت ارضی گرجستان در مرزهای به رسمیت شناخته شده بین‌المللی این کشور تاکید کرد.
منطقه اوستیای جنوبی پس از نبردهای خونین سال ۲۰۰۸ میلادی میان نیروهای گرجستان و استقلال طلبان اوستیا، سرانجام با دخالت نیروهای ارتش روسیه از حاکمیت دولت گرجستان خارج شد و اعلام استقلال نمود.
شمار ساکنان منطقه اوستیای جنوبی در حدود ۵۳ هزار نفر است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۸۹۲۵۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام تبریک رئیس جمهور برای روز ملی آفریقای جنوبی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، رئیس جمهوری اسلامی ایران در پیامی، روز ملی جمهوری آفریقای جنوبی به «سیریل رامافوزا» رئیس جمهور و مردم این کشور تبریک گفت.

آقای رئیسی در این پیام، ابراز امیداوری کرد با تلاش‌ مقامات عالی‌رتبه آفریقای جنوبی و جمهوری اسلامی ایران، دو ملت شاهد توسعه و تقویت روزافزون روابط دو جانبه و نظرات مشترک در عرصه‌های بین‌المللی باشند.

دیگر خبرها

  • گاریباشویلی قطعنامه پارلمان اروپا علیه گرجستان را رد کرد
  • تاکید ایران و گرجستان بر اهمیت تحکیم صلح و امنیت منطقه
  • رئیس جمهور فرا رسیدن روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت
  • رئیس جمهور روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت
  • رئیسی فرا رسیدن روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت
  • پیام تبریک رئیس جمهور برای روز ملی آفریقای جنوبی
  • رییسی فرا رسیدن روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت
  • آصفری: بلندتر شدن دیوار بی‌اعتمادی نتیجه سیاست‌های اتحادیه اروپا در قبال ایران است
  • دلیل محرومیت چی‌چی اوغلو از المپیک؛ آنتونیو کوتاه می‌آید؟
  • تعیین مرزهای ارمنستان و جمهوری آذربایجان و ۳ سناریوی پیش رو