Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-01@13:18:44 GMT

دولت روحاني را موفق مي‌دانيم

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۸۹۲۷۳۶

خبرگزاري آريا - حزب اتحاد ملت ايران اسلامي در بيانيه‌اي با دعوت از حسن روحاني براي حضور در انتخابات سال 96 يادآور شد: دولت تدبير و اميد بايد با واقع‌نگري و گزارش صادقانه از پيشرفت برنامه‌هاي وعده داده شده و نيز ترسيم چشم‌انداز به سرانجام رسيدن برنامه‌هاي ناتمام در مسير چهار سال آتي زمينه مشارکت و اعتماد اميدوارانه ملت را فراهم سازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گزارش ايسنا،‌ بخشي از متن بيانيه پاياني دومين کنگره سراسري حزب اتحاد ملت ايران اسلامي بر اساس قطعنامه مصوب کنگره منتشر شده به شرح زير است:
دومين کنگره حزب اتحاد ملت ايران اسلامي که در تاريخ 5 اسفند 1395 برگزار شد، با تحليل شرايط سياسي، اجتماعي و اقتصادي کشور با اکثريت آرا قطعنامه‌اي را تصويب کرد و ضمن آن به شوراي مرکزي حزب مأموريت داد که صورت تفصيلي محورهاي معين شده را طي بيانيه‌اي به اطلاع مردم شريف ايران برساند.
سالي که پشت سر نهاده شد سالي دشوار و سخت بود. بسياري از سرمايه‌هاي ارزشمند سياسي و فرهنگي و هنري جامعه ايران ما را با خاطراتشان تنها گذاشتند و به ديدار معبود شتافتند. ياد همه آنان به‌ويژه دو يار بزرگ و صديق حضرت امام‌(ره)، آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني و آيت‌الله العظمي موسوي اردبيلي را گرامي مي‌داريم. ملت وفادار به آرمان‌هاي انقلاب اسلامي ياران عزيز امام را خوب مي‌شناسند و قدردان مجاهدان و مبارزان ثابت قدم و همراهان آن رهبر فقيد بوده و خواهند بود. نشانه بارز آن حضور گسترده عمومي در مراسم بدرقه پيکر مرحوم آيت‌الله هاشمي بود که به جد و در نوع خود بايد آن را بزرگ‌ترين حضور و اجتماع مردمي پس از تشييع ميليوني حضرت امام خميني در سال 68 به شمار آورد. رحلت آيت‌الله هاشمي رفسنجاني ضايعه بزرگي براي ايران بود، بر همه جريان هاي سياسي دلسوز کشور است تا در راستاي ترميم شکاف‌هاي غيرقابل انکار ضمن تلاش براي زدودن کينه‌ها از سينه‌ها، از هيچ تلاشي براي استمرار راهبرد مفاهمه ملي براي ترميم اين شکاف‌ها، که آيت‌الله هاشمي نيز در آن قدم مي‌نهاد، فروگذار نکنند.
همچنين در اين سال حوادث غيرمترقبه و طبيعي از جمله سيل و تصادفات جاده‌اي و ريلي و نيز حادثه عجيب فروريختن ساختمان پلاسکو تهران که جان هزاران عزيز هموطن‌مان را گرفت ضمن آرزوي غفران و علو درجات براي آنان، از مسئولان اداره امور مي‌خواهيم که علل به وقوع پيوستن اين حوادث را بازشناسي کنند و با اقدامات تأميني و افزودن بر امنيت جاده‌ها و استحکام و ايمن‌سازي ساختمان‌ها و مراکز تجمع عمومي از تکرار اين حوادث تلخ پيشگيري نمايند.
بهار امسال با جنب و جوش و هيجان حرکت به سوي يک نقطه عطف ديگر در تاريخ انقلاب اسلامي آِغاز شده است. از هم‌اکنون لايه‌هاي سياسي جامعه، احزاب، سازمان‌هاي سياسي و محافل و اشخاص درگير امر سياست خود را به خوبي آرايش داده‌اند که در حد وسع و توان خود در کارزار رقابت سياسي وارد شوند. و اميد است که با گرم‌تر شدن فضياي گفتگو هاي سياسي اين انگيزه بيشتر و بيشتر به بدنه اجتماعي تسري يابد و ابهامات و شبهات احتمالي در زمينه ضرورت امر مشارکت و رأي قاطع منسجم به رئيس جمهور منتخب از سوي آگاهان سياست براي ديگران مرتفع گردد و همگان دست به دست و صف به صف در 29 ارديبهشت‌ماه با شور و شعور و اقتدار ملي بر عرصه تعيين سرنوشت گام بگذاريم.
انتخابات رياست‌جمهوري سال 96، انتخاباتي مهم همچون ساير انتخابات‌هاي سرنوشت ساز رياست‌جمهوري است. براساس اصول قانون اساسي و ميثاق ملي انتخاب رئيس جمهور بارزترين تجلي نقش و حضور جمهور ملت در عرصه تعيين سرنوشت و نماد جمهوريت نظام است. حضور و مشارکت فعال آحاد ملت در فرايند انتخابات رياست‌جمهوري و همچنين رأي حداکثري و در سقف آراي ملي به رئيس جمهور منتخب در اين دوره ضرورتي دو چندان يافته است. انتخاب رئيس جمهوري متکي به ‍پشتوانه اکثريت قاطع ملت، علاوه بر اينکه در شرايط چالش‌برانگيز محتمل آتي در ساحت قدرت سياسي در داخل کشور مي‌تواند تکيه‌گاه مورد اقبال و اعتماد عمومي شود، در کارزار تغيير آرايش قدرت‌هاي جهاني و ظهور و بروز سردمداران افراطي و تندخوي غرب و آثار و نتايج محتمل تغيير نگرش‌ها و سياست‌هاي آنان در نظام روابط بين‌المللي و چالش‌هاي منطقه‌اي، بايد نمايانگر اقتدار و ثبات ايران اسلامي و پشتوانه ايفاي نقش اثرگذار بين‌المللي جمهوري اسلامي باشد.
با عنايت به اين ضرورت حزب اتحاد ملت ايران اسلامي با مثبت ارزيابي کردن حرکت کلي و خدمات و پايبندي به تعهدات در دولت يازدهم و گشايش‌هاي ناشي از عملکردها در بخش هاي مختلف که نتيجه آن بازگردان قطار توسعه کشور به سر ريل در جهت طي مسير رشد و توسعه شايسته کشور بر اساس سند برنامه چشم‌انداز بيست‌ساله، ضمن دعوت مجدد از جناب آقاي دکتر حسن روحاني، براي حضور دوباره در عرصه، به‌عنوان نامزد انتخابات رياست‌جمهوري، حمايت خود را از رويکردها و برنامه‌ها و تدابير اصلاح‌طلبانه و اعتدالگرايانه ايشان اعلام مي‌دارد و از عموم ملت شريف و بزرگوار ايران مي‌خواهد که با حضور و رأي قاطع به ايشان همچنان که در سال 92 جوانه‌هاي اميد و اعتماد ملي را از پس آن زمستان هشت ساله با انتخاب شايسته خود شکوفا کردند، براي به بارآمدن و به ثمر نشستن آن شکوفه‌ها حماسه‌اي ملي را رقم بزنند.
اگر چه به نظر مي‌آيد که جناح مخالف و طيف‌هاي چندپاره آنان عزم خود را براي انحراف افکار عمومي و تخريب دستاوردهاي دولت و بزرگ‌نمايي ضعف‌ها و کوچک نمايي کاميابي هاي بزرگ دولت جزم کرده‌اند و شبکه گسترده رسانه‌اي خود را مجهز به انواع اقاسام اخبار و تحليل‌ها و شايعات کذب کرده‌اند تا به زعم خود نگذارند کارنامه مثبت و کاميابي‌هاي دولت در آواربرداري از ويرانه اقتصادي به ميراث‌گذاشته شده به کام ملت خوش بنشيند، در عين حال بر اين باوريم که کسب رأي و اعتماد ملي و آفرينش آن حماسه، مستلزم ارائه گزارش شفاف و صريح و بي‌پرده از موقعيت کنوني کشور از جهات مختلف و مبتني بر واقعيت‌هاي موجود به ملت است. دولت تدبير و اميد بايد در فرصت باقي‌مانده تا انتخابات در همه عرصه‌ها نشان دهد که تحولات و تغييرات به چه سمت و سويي بوده است و از آنجا که بوده‌ايم تا بدين‌جا که هستيم چه مسيرهايي پيموده شده است. هيچ يک از آحاد ملت نبايد نامحرم انگاشته شوند و درعين‌حال نبايد تحفظ و مصلحت‌انديشي در بيان واقعيت‌هاي اقتصادي و اجتماعي از شرايط آغاز به کار دولت تدبير و اميد و نيز موانع و روادعي که در طول اين چهار سال پيشاروي دولت بوده است، به فرصت‌طلبان و عوام‌فريبان اين امکان را بدهد که کارنامه دستاوردهاي دولت را کژتابانه و مخدوش بنمايانند. دولت تدبير و اميد بايد با واقع‌نگري و گزارش صادقانه از پيشرفت برنامه‌هاي وعده داده شده و نيز ترسيم چشم‌انداز به سرانجام رسيدن برنامه‌هاي ناتمام در مسير چهار سال آتي زمينه مشارکت و اعتماد اميدوارانه ملت را فراهم سازد.
ما در اين مجال اهم مطالبات جامعه را در شرايط کنوني از نگاه تحليلي اعضاي کنگره حزب بر مي‌شماريم که اميد است جناب آقاي روحاني و اتاق‌هاي فکر همراه ايشان که در تدوين برنامه به ايشان کمک مي‌کنند به اين محورها عنايت و توجه ويژه داشته باشند.
در حوزه اقتصاد
اگر بخواهيم دغدغه ملي خصوصاً طبقات ضعيف‌تر جامعه در زمينه اقتصاد را در يک عبارت خلاصه کنيم آن عبارت «کاهش قدرت خريد» است. زنجيره ناکارآمدي سياست‌هاي خلق پول بي‌پشتوانه توسط دولت نهم و دهم، عليرغم هشدارهاي فراوان اقتصاددانان و مديران با تجربه کشور، اقتصاد ملي را به افزايش سرسام‌آور تورم و رشد عمومي سطح قيمت‌ها مبتلا کرد و در سال‌هاي پاياني با درافتادن کشور در حصر اقتصادي توسط قدرت‌هاي جهاني و شوراي امنيت، عملاً چرخه توليد و صادرات کشور را در عموم حوزه‌ها به رکود و جمود کشاند و اين رخداد باز آثار مخرب خود را بر کاهش سطح دستمزدها و افزايش بيکاري در کشور نمايان ساخت.
دولت تدبير و اميد بخش مهمي از آراي خود را از طبقاتي گرفته است که به‌دليل نارضايتي از گرفتار شدن در چرخه معيوب «کاهش قدرت خريد، کاهش تقاضا، افزايش رکود، افزايش بيکاري و کاهش سطح دستمزد و دوباره کاهش قدرت خريد» از سياست‌هاي پولي پوپوليستي دولت قبل دلخور و عصباني، رويگرداندند و اميد به دولت روحاني بستند. امروز جامعه و کشور و نظام بيش از هر چيز به ثبات در همه ابعاد آن نياز دارد. همه تغييرات و دگرگوني ها بايد با معيار افزايش هر چه بيشتر ثبات و امنيت در کشور سنجيده شود. توليد و اشتغال که ارکان مهم اقتصاد مقاومتي قلمداد شده است جز در سايه ثبات و امنيت در فضاي عمومي و اقتصادي کشور ميسر نخواهد شد. ثبات و امنيت است که سرمايه‌هاي مولد را تشويق به حضور فعال در اقتصاد ملي مي‌کند. در سايه اين ثبات و امنيت است که مي توان به زنجيره‌هاي توليد جهاني پيوند خورده و نقش بي بديل ايران را در چرخه توليدات مشترک بين‌المللي نمايان ساخت. تمرکز براي مزيت‌هاي نسبي داخلي و سهم‌جويي و نقش‌آفريني در زنجيره توليد جهاني و جلب و جذب جريان سيال سرمايه‌اي مؤثرترين راهبرد خروج از رکود و ايجاد اشتغال و رونق در کشور است.
حزب اتحاد ملت در ادامه عمده‌ترين مطالبات رأي‌دهندگان از رئيس‌جمهوري و دولت آينده را برشمرد.
انتهاي پيام

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۸۹۲۷۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سخنگوی سپاه : در عملیات «وعده صادق» ۱۰ کشور به اسرائیل کمک پدافندی کردند / هیچ کشوری نمی‌خواست ما در این اتفاق موفق شویم

سخنگوی سپاه گفت: در عملیات تنبیهی وعده صادق ۱۰ کشور در حوزه پدافندی به رژیم صهیونیستی کمک کردند و در پس این عملیات، پیروزی کشورمان بر سیستم پدافندی کشور‌های مطرح رقم خورد.   به گزارش خبرگزاری دانشجو، سردار رمضان شریف سخنگو و مسئول روابط عمومی کل سپاه، در آیین گرامیداشت هفته عقیدتی- سیاسی در سپاه و بسیج که در سالن هفتم تیر ستاد مرکزی قوه قضاییه برگزار شد، اظهار کرد: ۴۵ سالی است که در کشور موضوع فلسطین به عنوان مسئله‌ای اصلی مطرح است و دومین راهپیمایی بزرگ ما در کشور نیز راهپیمایی روز قدس بوده است.   وی بیان کرد: نزدیک به ۸۰ سال از اشغال فلسطین توسط اسرائیل می‌گذرد و آمریکا و اذنابش حامی این رژیم بوده و هستند.   سخنگوی سپاه با بیان اینکه عملیات طوفان الاقصی در سال گذشته، حمایت از فلسطین را قوت بخشید، افزود: این عملیات پر قدرت علیه رژیم صهیونیستی انجام شد که در گذشته مدعی شده و بار‌ها اعلام کرده بود، قلعه‌ای امن در منطقه هستیم و اگر همه ارتش‌های کشور‌های عربی همزمان به ما حمله کنند، پیروز میدان خواهیم بود.   سردار شریف با بیان اینکه صهیونیست‌ها لحظه‌ای از تقویت بنیه نظامی، امنیتی و دفاعی خود غافل نمی‌شوند، اظهار کرد: با این وجود، نزدیک ۷ ماه است که صهیونیست‌ها در همین غزه ماندند و به هیچکدام از اهدافی که اعلام‌کرده بودند، نرسیدند. رژیم صهیونیستی در میدان مصاف با غزه بدون پدافند و با انجام هزاران بمباران، راه به جایی نبرده است.   وی با اشاره به تبعات عملیات طوفان الاقصی برای رژیم صهیونیستی گفت: با این عملیات، هیمنه رژیم صهیونیستی در حوزه عملیاتی، نظامی و دفاعی بهم ریخت، همچنین موج حمایت جهانی از فلسطینیان و انزجار از این رژیم رقم خورد.    سردار شریف با اشاره به قدرت نظامی کشور با توجه به رقم زدن عملیات وعده صادق اظهار کرد: بعد از دفاع مقدس، لحظه‌ای برای توانمند شدن کشور تحت تدابیر رهبر انقلاب را از دست ندادیم. دفاع مقدس، تهدیدی بود که به فرصتی استثنایی تبدیل شد.   سخنگوی سپاه گفت: در عملیات تنبیهی وعده صادق ۱۰ کشور در حوزه پدافندی به رژیم صهیونیستی کمک کردند و در پس این عملیات، پیروزی کشورمان بر سیستم پدافندی کشور‌های مطرحی رقم خورد همان‌هایی که به حمایت رژیم صهیونیستی آمده بود. هیچ کشوری نمی‌خواست ما در این اتفاق موفق شویم، اما خداوند خواست و این اتفاق و عملیات مبارک رقم بخورد و شاهد حمایت جانانه از مردم ایران بودیم. همه مردم از این اقدام ملی حمایت کردند و خداوند نیز برکت داد.   سردار شریف بیان کرد: بعد از گذشت بیش از ۵۰ سال، کشور شیعیان و اهل بیت (ع) سیلی محکمی به رژیم صهیونیستی زد که آن‌ها باورشان نمی‌شد.   وی افزود: با قاطعیت می‌گویم امروز به برکت دفاع مقدس، جانفشانی‌های نیرو‌های مسلح و تدابیر رهبر معظم انقلاب، کشور امنی داریم از این لحاظ که هیچکس جرات حمله به کشورمان را ندارد.   سخنگوی سپاه با بیان اینکه امروز دست ما پر است و دشمن هم این نکته را می‌داند تاکید کرد، عملیات وعده صادق با سلاح‌های تولید داخل صورت گرفت، افزود: عملیات وعده صادق، رزمایش نبود بلکه صحنه عملیات واقعی بود. عظمت این اقدام به صورتی بود که آن‌ها باید مدت‌ها عطش داشته باشند که این حمله چگونه بوده است.   سخنگوی سپاه گفت: این عملیات نظامی، اقدامی غافلگیرکننده نبود و زمانی که اولین پهپاد پرتاب شد آن‌ها منتظر بودند.   سردار شریف عنوان کرد: عملیات وعده صادق بار‌دیگر به شیعیان و ملت ایران ابهت و برتری بخشید و دل تمام شیعیان و آزادیخواهان دنیا را شاد کرد. امروز دست ما پر است و دشمن هم این نکته را می‌داند؛ خداوند را برای عظمتی که برای ملت ایران افرید شاکریم.   سخنگوی سپاه با بیان اینکه مردم ایران بسیار هوشمندانه خادم را از خائن تشخیص می‌دهند و موقعیت شناس هستند، گفت: امیدواریم بتوانیم فدای این مردم شویم و خدمتی صادقانه به آن‌ها داشته باشیم.   در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین خلیلی معاون اول قوه قضاییه در سخنانی اظهار کرد: در دنیایی که دنبال تفرقه افکندن میان ما بودند و روزنه وسیعی برای این افتراق را به وجود آورده و همدلی‌ها و همبستگی ملت ما را نشانه گرفته بودند، خداوند در این واقعه توصیفی (عملیات وعده صادق) اتحاد را به ما هدیه کرد آن هم در دنیایی که دنبال تفرقه افکندن در میان ما بودند و روزنه وسیعی برای این افتراق بوجود آورده بودند و همدلی‌ها و همبستگی ملت ما را نشانه گرفته بودند، اما خداوند با انعکاس قدرت وسیع خود، اتحاد را به ما نشان داد.   حجت الاسلام والمسلمین فاطمی امین نماینده، ولی فقیه در بسیج قوه قضاییه و وزارت دادگستری نیز طی سخنانی در آیین گرامیداشت هفته عقیدتی- سیاسی در سپاه و بسیج با اشاره به عملیات وعده صادق گفت: این عملیات با بصیرت افزایی که در ایران و همچنین تمام دنیا داشت، با نتیجه‌ای پربرکت همراه شد و اگر اقدامات ما در هر جایگاهی با اخلاص باشد حتما نتیجه بخش خواهد بود. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • افشای دلایل ردصلاحیت حسن روحانی در انتخابات
  • روحانی: برجام بازدارندگی‌مان را افزایش داد | امروز دعوا بر سر ساخت مسجد است | ساکت ننشینیم، مردم را به پشتیبانی از نظام تشویق کنیم | مگر در انقلاب با زور مردم را باحجاب کردیم؟
  • رئیسی پروژه‌ای که در دولت روحانی افتتاح شده بود را دوباره افتتاح کرد!
  • هم‌میهن آمریکا و انتساب رکورد تورمی روحانی به رئیسی!
  • افشای دلایل ردصلاحیت حسن روحانی از سوی شورای نگهبان
  • روحانی: پاسخ من به شورای نگهبان به زودی منتشر می‌شود تا مردم از سطح درک اعضای این شورا از مسائل حیاتی کشور مطلع شوند!
  • افشاگری روحانی درباره دلایل ردصلاحیتش
  • تکرار تجربیات موفق تأمین مالی بانک صادرات ایران برای صنعت خودرو
  • تکرار تجربیات موفق تأمین مالی بانک صادرات ایران برای خودرو
  • سخنگوی سپاه : در عملیات «وعده صادق» ۱۰ کشور به اسرائیل کمک پدافندی کردند / هیچ کشوری نمی‌خواست ما در این اتفاق موفق شویم