Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-04@02:28:48 GMT

نخستین منطقه ویژه علم و فناوری کشور در یزد آغاز به کار کرد

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۸۹۲۷۸۱

نخستین منطقه ویژه علم و فناوری کشور در یزد آغاز به کار کرد

یزد ـ امروز در مراسمی با حضور معاون وزیر علوم، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جمعی از مسئولان استان یزد، نخستین منطقه ویژه علم و فناوری کشور در یزد آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، معاون پژوهشی وزیر علوم پیش از ظهر امروز در مراسم آغاز به کار نخستین منطقه ویژه علم و فناوری در استان یزد که در تالار اندیشه استانداری برگزار شد، اظهار داشت: مفهوم و برداشت درستی از مناطق ویژه علم و فناوری در بین مردم و حتی برخی مسئولان جامعه وجود نداشت به همین دلیل راه اندازی مناطق ویژه علم و فناوری با تاخیر انجام شد و یزد نخستین استانی که این منطقه در آن به طور رسمی راه اندازی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وحید احمدی با اشاره به تصورات نادرستی که از مناطق ویژه علم و فناوری وجود دارد، عنوان کرد: این مناطق به هیچ وجه موازی با مناطق ویژه اقتصادی، دانشگاه‌ها و حتی پارک‌های علم و فناوری فعالیت نمی کنند.

وی، ایجاد و راه اندازی این مناطق را برای توسعه اشتغال و کارآفرینی بسیار اثرگذار دانست و افزود: اقتصاد مبتنی بر دانش و فناوری به طور قطع اشتغال پایدار به دنبال خواهد داشت.

احمدی با اشاره به نامگذاری امسال به نام سال اقتصادی مقاومتی، تولید و اشتغال بیان کرد: به طور قطع مناطق ویژه اقتصادی می توانند گامی بسیار جدی در زمینه ایجاد اشتغال باشد و از ارکان مهم تحقق اقتصاد مقاومتی به شمار می روند زیرا در دنیای امروز اقتصاد سنتی نمی تواند پاسخگو باشد.

معاون پژوهشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در بخش دیگری از سخنان خود، ایجاد مناطق ویژه علم و فناوری را در راستای تغییر یک پارادایم جهانی دانست و عنوان کرد: بر اساس این پارادایم، سرمایه‌های امروز کشورها دیگر شامل سرمایه‌های طبیعی و سنتی نیستند، بلکه سرمایه‌های علمی و نامشهود محسوب می‌شوند.

احمدی یادآور شد: در حال حاضر ۸۵ درصد سرمایه‌ امروز برخی کشورهای پیشرفته آمریکایی و اروپایی، سرمایه‌های نامشهود هستند.

وی تاکید کرد: از جمله اتنظاراتی که از برای شکوفایی منطقه ویژه علم و فناوری در استان یزد وجود دارد، بهره‌مندی از یک نگرش بین‌المللی، فرابخشی و فرامنطقه‌ای همچنین جذب ایده‌پردازان، نوآوران و خلاقان، چابک‌سازی مجموعه و فرهنگ‌سازی برای جلب مشارکت فعالان بخش خصوصی در منطقه ویژه علم و فناوری است.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۸۹۲۷۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جانمایی نخستین ایستگاه مدرن لرزه نگاری برخط کشور در قشم

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خلیج فارس ؛ رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در جزیره قشم گفت: این طرح در اجرای دستور رئیس جمهور در مسیر هوشمندسازی دستگاه هاست.
محمد حسن نامی افزود: با هوشمندسازی فرآیند‌ها و زیرساخت‌های مدیریت بحران به دنبال این هستیم که کمترین تلفات انسانی و حادثه دیده را در اثر وقوع حوادث طبیعی و در زمان بحران‌ها داشته باشیم.

بیشتر بخوانید؛ توزیع ۱۲۰ میلیارد تومان برای جبران خسارت زلزله در هرمزگان
معاون اجرایی مرکز لرزه نگاری کشوری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران هم گفت: با راه اندازی نخستین ایستگاه لرزه نگاری قشم، هوشمندسازی زیرساخت‌های مدیریت بحران در استان هرمزگان و جزیره قشم اجرایی می‌شود.
بهزاد پورمحمد افزود: تجهیزات دائمی لرزه نگاری پیش رفته با استاندارد‌های روز دنیا با توجه به اهمیت استراتژیک جزیره جهانی قشم در شش ماه آینده نصب و راه اندازی می‌شود.
وی گفت: برای تجهیز این ایستگاه سی میلیارد ریال هزینه شده است.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم هم در این مراسم گفت: سالانه بیش از ۴ میلیون گردشگر وارد جزیره قشم می‌شوند و میلیارد‌ها دلار سرمایه‌گذاری از سوی فعالان اقتصادی در این منطقه آزاد انجام می‌شود که با ارتقای مسائل ایمنی می‌توانیم قشم را به یک جزیره پیشرفته و نوآور در کشور تبدیل کنیم.
پیغامی افزود: ایجاد ایستگاه لرزه نگاری قشم که جنوبی‌ترین نقطه برخورد دو پهنه حجاز و ایران به لحظ زمین شناختی است کمک شایانی به پایش مسائل و مخاطرات منطقه، هرمزگان و کل کشور می‌کند.

دیگر خبرها

  • جانمایی نخستین ایستگاه مدرن لرزه‌نگاری برخط کشور در قشم
  • پرتاب نخستین کاوشگر برای نمونه‌برداری از ماه
  • جانمایی نخستین ایستگاه مدرن لرزه نگاری برخط کشور در قشم
  • برگزاری نخستین المپیاد ورزش‌های فناورانه ویژه دانشجویان سراسر کشور
  • شمارش معکوس برای آغاز حج تمتع / نخستین کاروان عمره‌گزاران امروز بازمی‌گردد
  • بارش باران از ظهر امروز در خراسان رضوی آغاز می‌شود
  • آغاز نخستین بازرسی و نظارت خانه‌های محیط زیست کشور از گیلان
  • برگزاری نخستین دوره آموزشی مدیریت بحران ویژه مدیران سازمان منطقه آزاد قشم
  • آغاز بارندگی‌ها در خوزستان/ اوج بارش‌ها روزهای پنج‌شنبه و جمعه است
  • استاندار: برای تحقق طرح جامع مناطق ویژه اقتصادی مازندران؛ هماهنگی های لازم انجام شده است