Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-04@21:01:16 GMT

حدود و حریم شرعی روابط پیش از ازدواج

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۸۹۲۸۷۵

حدود و حریم شرعی روابط پیش از ازدواج

حجت الاسلام حسین دهنوی اظهار کرد : تعامل دو نامحرم از نظر اکثریت مراجع اعظام اگر ضوابط دین در آن رعایت شود فی النفسه اشکالی ندارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبنم همدان، سلسله نشست های صمیمی با محوریت ازدواج موفق با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین حسین دهنوی در بین جمعی از دانشجویان در سالن شهید چمران دانشگاه بوعلی سینا برگزار شد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به اینکه ازدواج از دیدگاه اسلام امری مقدس و بسیار پر اهمیت شمرده شده است و بنیاد خانواده اهمیت بسیار ویژه ای دارد و در اسلام آمده است زن و مرد باید درزندگی مایه آرامش یکدیگر و پوشاننده عیوب هم باشند این جلسه با استقبال پر شور دانشجویان همراه بود.

دراین نشست حجت الاسلام حسین دهنوی اظهار کرد : بیشترین سوال جوانان در ارتباط با روابط پیش از ازدواج است, این سوال دو گروه از جوانان است. گروه اول جوانان مذهبی هستند که دغدغه دین دارند ,موضوع حلیت وحرام بودن برای آنها اهمیت دارد و گروه دوم غیر مذهبی هایی که دغدغه دین ندارند اما برای آنها مهم است بدانند آیا این روابط پیش از ازدواج آفتی در زندگی آینده آنها ایجاد خواهد کرد ؟

وی تصریح کرد : تعامل دو نامحرم از نظر اکثریت مراجع اعظام اگر ضوابط دین در آن رعایت شود فی النفسه اشکالی ندارد. ضوابطی که در روابط باید حاکم باشد به شرح زیر است

1.نگاه به نامحرم به قصد ریبه (هوس الود ,نگاه به قصد لذت ) نباشد .دو جوان به یکدیگر نگاه هوس آلود نداشته باشد نگاه آلوده باعث فراهم آوردن بستری می شود که گوهر عفت دختر خانم لطمه بخورد واستیصال واقعی برای یک خانم زمانی است که گوهر عفت او لطمه دیده باشد .

2.عاطفه خرج یکدیگر نکنند .زیرا هر دو طرف جوان هستند و پر از احساسات و امیال جنسی. جوانان باید آگاه باشند که دختر و پسری که در زمان رابطه پیش از ازدواج عاطفه خرج یکدیگر کنند بعد از ازدواج این امر باعث ایجاد سوء ظن های بیمار گونه می شود .

3.جوانان باید بدانند که اگر در مکان در بسته ای حضور داشته باشند که امکان رفت و آمد دیگران وجود نداشته باشد ماندن در این مکان حرام است . اکثریت مراجع در این مورد گفته اند حرام است اما اقلیت مراجع نیز گفته اند اگر در آن مکان خوف مفسده باشد حرام است .

وی در ادامه افزود :شرط 4 و5 مختص بانوان است این دو شرط به علت کشش وجذابیتی است که یک زن دارد.

4.یک زن در حین صحبت کردن با نامحرم از عشوه استفاده نکند.

5.چنانکه خانمی در کنار یک نامحرم قهقه بزند. وخنده های تحریک امیز داشته باشد حرام است .

دهنوی اذعان کرد :با توجه به سابقه 20 ساله کارشناسی و مشاوره در امر ازدواج توصیه من به جوانان این است که خود را درگیر رابطه های پیش از ازدواج نکنند .محدودیت هایی که در اسلام وجود دارد برای پیشگیری از آسیب های روحی روانی این گونه ارتباطات است .

وی در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان در باره علت ناموفق بودن ازدواج های دانشجویی بیان کرد :علت ناموفق بودن ازدواج دانشجویی این است که وارد رابطه پیش از ازدواج شده اند و با شناخت اندک در محیط دانشگاهی اقدام به ازدواج نموده اند با عشق آتشین وارد زندگی مشترک شده اند اما بعد از شروع زندگی نسبت به یکدیگر دلسرد شده اند .

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۸۹۲۸۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امشب شاهد مقارنه ماه و سیاره زحل باشید

ماه و سیاره زحل پانزدهم اردیبهشت در یک راستا قرار می‌گیرند، این پدیده از اصفهان نیز قابل رصد است.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، ماه و سیاره زحل شنبه -پانزدهم اردیبهشت- در یک راستا قرار می‌گیرند، به طوری که ماه ۲۵ روزه از زاویه ۵۰ دقیقه‌ای جنوب سیاره زحل عبور می‌کند؛ این پدیده از اصفهان در آسمان سحر قابل مشاهده خواهد بود و ساعت ۰۲:۴۱ -دو ساعت و ۳۰ دقیقه قبل از خورشید- طلوع می‌کنند، سپس به ارتفاع ۲۲ درجه بالاتر از افق جنوب شرقی می‌رسند و حدود ساعت ۰۴:۳۴ نیز از دسترس خارج می‏‌شوند.

ماه در قدر منفی ۱۱.۲ و سیاره زحل در قدر ۱.۰ هر دو در صورت فلکی دلو قرار خواهند داشت، این دو جرم به قدری از یکدیگر جدا هستند که در میدان دید تلسکوپ قرار نمی‌گیرند، اما با چشم غیرمسلح یا دوربین دوچشمی قابل رصد خواهند بود.

نزدیک شدن ماه و سیاره زحل به یکدیگر

ماه و سیاره زحل شنبه -پانزدهم اردیبهشت- به هم نزدیک خواهند شد و فقط در فاصله ۴۴.۷ دقیقه قوسی از یکدیگر قرار خواهند داشت، از بعضی نقاط جهان ماه ۲۵ روزه از مقابل زحل عبور می‌کند و یک غیبت ماه ایجاد می‌کند؛ ماه و سیاره زحل ساعت ۰۲:۴۱ -دو ساعت و ۳۰ دقیقه قبل از خورشید- طلوع می‌کنند، سپس به ارتفاع ۲۲ درجه بالاتر از افق جنوب شرقی می‌رسد و حدود ساعت ۰۴:۳۴ نیز از دسترس خارج می‏‌شوند.

ماه در قدر منفی ۱۱.۲ و سیاره زحل در قدر ۱.۰ هر دو در صورت فلکی دلو قرار خواهند داشت، این دو جرم به قدری از یکدیگر جدا هستند که در میدان دید تلسکوپ قرار نمی‌گیرند، اما با چشم غیرمسلح یا دوربین دوچشمی قابل رصد خواهند بود.

غیبت قمری زحل

ماه شنبه -پانزدهم اردیبهشت- از مقابل سیاره زحل عبور می‌کند، این اختفای ماه از قطب جنوب قابل مشاهده است، این غیبت فقط در بخشی از جهان قابل مشاهده خواهد بود، زیرا ماه آن‌قدر به زمین نزدیک است که موقعیت آن در آسمان تا دو درجه در سراسر جهان متفاوت است؛ این پدیده از اصفهان قابل رؤیت نخواهد بود.

اختفای ماه فقط از بخش کوچکی از سطح زمین قابل مشاهده است؛ از آنجا که ماه بسیار نزدیک‌تر از دیگر اجرام آسمانی به زمین است، موقعیت دقیق آن در آسمان با توجه به موقعیت دقیق شما در زمین، به دلیل اختلاف منظر بزرگ آن متفاوت است.

نزدیک شدن ماه و سیاره نپتون به یکدیگر

ماه و سیاره نپتون شنبه -پانزدهم اردیبهشت- به یکدیگر نزدیک می‏‌شوند، به طوری که در فاصله ۱۴.۵ دقیقه قوسی از هم قرار می‌گیرند، در بعضی از نقاط جهان ماه ۲۶ روزه از مقابل نپتون عبور می‌کند و یک غیبت ماه ایجاد می‌شود؛ نزدیک شدن ماه و سیاره نپتون از اصفهان قابل مشاهده نخواهد بود، زیرا این دو جرم در طول روز به بالاترین نقطه خود در آسمان خواهند رسید و زمان سحر نیز بیش از ۱۰ درجه بالاتر از افق نخواهند بود.

ماه در قدر منفی ۱۰.۷ و سیاره نپتون در قدر ۷.۹ هر دو در صورت فلکی حوت قرار دارند، این دو جرم به قدری از یکدیگر جدا هستند که در میدان دید تلسکوپ قرار نمی‌گیرند، اما با چشم غیرمسلح یا دوربین دوچشمی قابل رصد خواهند بود.

غیبت قمری نپتون

ماه شنبه -پانزدهم اردیبهشت- از مقابل سیاره نپتون عبور می‌کند و یک غیبت ماه ایجاد می‌کند و از کشورها و مناطقی از جمله شرق استرالیا، نیوزیلند، تاسمانی و غیره قابل مشاهده است؛ این غیبت فقط در بخشی از جهان قابل مشاهده خواهد بود، زیرا ماه آن‌قدر به زمین نزدیک است که موقعیت آن در آسمان تا دو درجه در سراسر جهان متفاوت است؛ این پدیده از اصفهان قابل رؤیت نخواهد بود.

اختفای ماه فقط از بخش کوچکی از سطح زمین قابل مشاهده است؛ از آنجا که ماه بسیار نزدیک‌تر از دیگر اجرام آسمانی به زمین است، موقعیت دقیق آن در آسمان با توجه به موقعیت دقیق شما در زمین، به دلیل اختلاف منظر بزرگ آن متفاوت است.

کد خبر 750399

دیگر خبرها

  • ماه و سیاره مریخ به یکدیگر نزدیک می‌شوند
  • امیرعبداللهیان و فیصل بن فرحان با یکدیگر دیدار کردند
  • وزرای خارجه ایران و اندونزی با یکدیگر دیدار کردند
  • اراضی رودخانه‌های استان یزد رفع تصرف شدند
  • ترویج ازدواج شرعی احیای سیره و سنت پیامبر اسلام (ص) است
  • امشب شاهد مقارنه ماه و سیاره زحل باشید
  • شرط عجیب یک معلم برای ازدواج + فیلم
  • کاهش کم سابقه نرخ زاد و ولد در آلمان
  • هاآرتص: جوانان اسرائیلی امید خود را از دست داده‌اند؛ این خانه در آستانه فرو ریختن است/ بلینکن: بدون آتش‌بس در غزه، دست‌یابی به راه حل با حزب الله غیرممکن خواهد بود/ کلمبیا روابط خود با اسرائیل را قطع می‌کند/ نرخ فقر در غزه به بیش از ۹۰ درصد رسید + عکس و ف
  • دانشجو‌های خانه به دوش! / جای خالی خانه دانشجویی در پازل زندگی زوج‌های دانشجو