Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@17:10:10 GMT

استفاده از واکسن‌های طیور داخلی موردتوجه قرار گیرد

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۸۹۳۰۳۵

استفاده از واکسن‌های طیور داخلی موردتوجه قرار گیرد

کرج - معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی بر استفاده از واکسن‌های طیور داخلی تأکید کرد و گفت: این مهم موردتوجه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر حمید کهرام پیش از ظهر چهارشنبه در مراسم تودیع خود، با اشاره به دستاوردهای موسسه رازی در سال‌های اخیر، اظهار کرد: این موسسه در حوزه صنعت واکسن ظرفیت بالایی دارد باید از این ظرفیت‌ها بهره کافی را برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی محدودیت بودجه را یکی از مشکلاتی دانست که موسسه رازی با آن دست‌به‌گریبان بود و گفت: برای افزایش بودجه این موسسه اقدامات خوبی انجام شد افزایش قابل‌توجه تولیدات و میزان فروش ازجمله این اقدامات است.

رئیس سابق موسسه رازی وضعیت حال حاضر این موسسه را خوب توصیف کرد و جذب ۵۰ عضو هیئت‌علمی در سال گذشته، عرضه محصولات جدید و برنامه‌ریزی برای ۲۳ فرآورده جدید بااعتباری بالغ‌بر دو میلیارد تومان را از مهم‌ترین اقدامات این موسسه طی سال‌های اخیر اعلام کرد.

به گفته کهرام افزایش فروش تولیدات یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های موسسه رازی است که این مهم درزمینهٔ واکسن‌های طیور نمود بیشتری دارد زیرا بخش زیادی از این واکسن‌ها به کشور وارد می‌شود، این در حالی است که موسسه ظرفیت تأمین کل نیاز کشور را دارد و اکنون تنها با ۳۰ درصد ظرفیت فعالیت می‌کند.

معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی به تأکیدات رهبر معظم انقلاب در خصوص تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: باید واردات محدود و از تولید داخل استفاده شود که متأسفانه در خصوص واکسن‌های طیور این امر موردتوجه قرار نگرفته است.

وی تهیه سند برنامه‌های تجاری‌سازی محصولات فعلی و جدید موسسه، ایجاد دو مرکز رشد، تشکیل آزمایشگاه مستقل «آر.اند.دی»، تهیه اسناد و شناسنامه‌های فناوری، تهیه برنامه کسب‌وکار برای حدود ۴۰ فناوری و دانش فنی، تهیه قیمت‌های تمام‌شده محصولات، اجرای قرارداد انتقال تکنولوژی تولید واکسن تب برفکی به بخش خصوصی و اجرای حسابداری تعهدی در موسسه را بخشی از اقدامات انجام‌شده عنوان کرد.

رئیس سابق موسسه رازی با اشاره به اقدامات انجام‌شده در حوزه ساخت‌وساز، گفت: اجرای سه پروژه ساختمانی مهم که از سال ۸۰ آغاز و رهاشده بود در دستور کار قرار گرفت که در همین راستا با صرف اعتبار ۳۰ میلیارد تومانی، ساختمان تولید سرم های درمانی احداث‌شده و دو ساختمان دیگر نیز بر اساس تفاهم‌نامه با شهرداری کرج به‌زودی اجرایی خواهد شد.

معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی از آغاز برنامه استراتژیک پنج‌ساله موسسه رازی خبر داد و گفت: رازی جزء کمتر مؤسسات موجود در کشور است که قادر به صادرات و انتقال تکنولوژی است و لازم است در این مقوله نیز وارد عمل شود.

دکتر کهرام به تقویت و گسترش فعالیت‌های بین‌المللی و روابط عمومی در این موسسه اشاره کرد و افزود: اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان بودجه برای تولید واکسن فلج اطفال تزریقی از مجلس شورای اسلامی، موفقیت بزرگی بود که زمینه تولید این واکسن را در موسسه رازی مهیا کرده و ایران را به‌عنوان یکی از پنج کشور دنیا برای تولید این واکسن معرفی خواهد کرد.

معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی خاطرنشان کرد: صادرات، توسعه روابط بین‌الملل و انتقال تکنولوژی از مهم‌ترین فعالیت‌های موسسه رازی در سال جاری محسوب می‌شود.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۸۹۳۰۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کدام کشور بیشترین هزینه نظامی را ثبت کرد؟

آفتاب‌‌نیوز :

موسسه تحقیقات صلح بین‌المللی استکهلم اعلام کرد که هزینه‌های نظامی جهانی در سال ۲۰۲۳ به بالاترین میزان خود یعنی ۲.۴۴۳ تریلیون دلار رسید که بیشترین افزایش سالانه از سال ۲۰۰۹ تاکنون محسوب می‌شود.

بر اساس داده‌های گردآوری شده توسط این موسسه، هزینه‌ها نسبت به سال ۲۰۲۲ به میزان ۶.۸ درصد افزایش داشته است.

هزینه‌های نظامی جهان برای نهمین سال متوالی افزایش یافت و در هر پنج منطقه جغرافیایی تعریف‌شده توسط این موسسه و به ویژه در اروپا، آسیا و اقیانوسیه و خاورمیانه افزایش یافت.

مخارج نظامی به‌عنوان درصدی از تولید ناخالص داخلی جهانی در سال ۲۰۲۳ به ۲.۳ درصد افزایش یافت. بیشترین هزینه نظامی ثبت شده مربوط به آمریکا، چین، روسیه، هند و عربستان سعودی بود که مجموعا ۶۱ درصد از هزینه‌های نظامی جهان را تشکیل می‌دادند.

ایالات‌متحده و چین به ترتیب ۹۱۶ و ۲۹۶ میلیارد دلار به ارتش خود اختصاص دادند.

به نقل از بیزنس، نان تیان، محقق ارشد برنامه هزینه‌های نظامی و تولید تسلیحات موسسه تحقیقات صلح بین‌المللی استکهلم گفت: «افزایش بی‌سابقه در هزینه‌های نظامی پاسخی مستقیم به وخامت جهانی در صلح و امنیت است. دولت‌ها قدرت نظامی را در اولویت قرار می‌دهند، اما در معرض خطر مارپیچ اقدام-واکنش در چشم‌انداز بی‌ثبات ژئوپلیتیکی و امنیتی فزاینده‌ای هستند.»

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • جریمه واحد تولیدی فرآورده خوراک دام و طیور در چهارمحال و بختیاری
  • ۴ هزار و ۸۰۰ مجوز دامداری و پرورش طیور رد شد
  • درباره سرخک و واکسیناسیون آن چه می‌دانید؟
  • دولت همسو با افزایش تولید و اشتغال از بازارهای داخلی و خارجی بهره‌ می‌گیرد
  • رصد ۳۰ نمونه از محصولات کارخانجات خوراک دام و طیور در کرمان 
  • افزایش قیمت کارخانه ای خودرو‌؛ کسی گرانی را به گردن نمی‌گیرد
  • رعایت توصیه‌های بهداشتی، ضامن تولید واحدهای مرغداری است
  • بانه ، قطب تولید گوشت مرغ در استان
  • کشت فراسرزمینی منجر به تقویت تولید داخلی و تامین امنیت غذایی می‌شود
  • کدام کشور بیشترین هزینه نظامی را ثبت کرد؟