Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-05-06@15:25:06 GMT

کارگاه ساماندهی فضای زیر پل کالج تهران برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۸۹۳۱۱۶

به گزارش ایلنا، علی شیخ‌الاسلامی، مدیر اجرایی آموزش کانون معماران معاصر، گفت: این کارگاه آموزشی سه روزه با سرپرستی منوچهر سیدمرتضوی معمار ایرانی مقیم آلمان و با حضور جمعی از دانشجویان معماری دانشگاه‌های کشور برگزار خواهد شد.

شیخ الاسلامی افزود: هدف از برگزاری این کارگاه آموزشی شناخت فضاهای بی‌دفاع شهری و کاربری بخشیدن به آنها با بیانی معمارانه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: کلانشهرها، امروزه دارای چندین لایه شهری استثنایی هستند. افزایش این لایه‌ها با افزایش انواع وسایل حمل و نقل و زیرساخت آنها در کلان شهر رابطه مستقیم دارد.

شیخ الاسلامی در ادامه گفت: در حقیقت کلانشهرها در لایه زیرزمین و لایه کلاسیک شهری و به صورت افقی گسسته شده‌اند و جزیره‌هایی را در کنار هم پدید آورده‌اند. از طرف دیگر بین این قشرهای شهری، فضاهای منحصربه فردی پدیدار شده است؛ فضاهایی که به خاطر نبود کاربردی مشخص، بدون استفاده و یا به صورت فضاهایی برای ساکنان مدرن شهری یا جریان‌های فرهنگی جایگزین در جامعه و یا قشر ضعیف کشف و مورد استفاده قرار می‌گیرند.

شیخ الاسلامی با بیان اینکه یکی از این فضاها، فضای زیر پل‌ها است، گفت: زیر پل‌ها در دید اول بدون کیفیت، ادراک می‌شوند ولی در دید معماری و شهری این فضاها می‌توانند از کیفیت بالایی برای شهروندان برخوردار باشند و با کاربردهای گوناگونی مورد استفاده قرار بگیرند. متاسفانه در بسیاری از کلانشهرها پاسخ معماری مناسبی برای این فضاها پیدا نشده است.

شیخ الاسلامی گفت: ما در کارگاه Under Bridge به دنبال یافتن بهترین پاسخ معمارانه برای اینگونه فضاها هستیم. شرکت کنندگان در این کارگاه، باید برای زیر پل کالج به عنوان یک نمونه از فضاهای بدون استفاده ولی استثنایی در مرکز شهر تهران، کاربری‌های مناسب جستجو کنند و این کاربری‌ها را به یک معماری ترجمه و ترانسفر کنند.

کارگاه آموزشی مذکور از بیست و ششم فروردین تا بیست و نهم فروردین در محل دفتر پروژه ساماندهی محور انقلاب اسلامی سازمان زیباسازی شهر تهران برگزار می‌شود و شرکت‌کنندگان با بازدید و بررسی میدانی پل کالج، راه‌حل‌‌های معمارانه‌ای برای کاربری بخشیدن به فضای زیر پل ارائه خواهند کرد و در نهایت طرح برگزیده با همکاری سازمان زیباسازی شهر تهران اجرا خواهد شد.

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۸۹۳۱۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی بودجه تملک فضای سبز برای سال جاری در منطقه ۲

مدیر منطقه ۲ شهرداری قم گفت: با توجه به فقر فضای سبز در منطقه ۲ شهرداری قم، در بودجه منطقه ردیفی برای تملک فضای سبز پیش‌بینی شده است.

سید رضا حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۳ برای اولین سال بحث ردیف تملک فضای سبز در خود منطقه پیش بینی شده است، اظهار کرد: مبلغی حدود ۱۰ میلیارد تومان برای تملک در یکی از محلات متراکم منطقه پیش بینی شده است.

وی افزود: تا پایان سال تلاش می‌کنیم تا در این منطقه که بافت متراکم و کمبود فضای سبز دارد، تملکاتی برای احداث بوستان شهری انجام دهیم.

مدیر منطقه دو شهرداری قم با اشاره به راه‌اندازی بوستان خانواده و مجموعه فرهنگی متناسب با آن در بلوار بنی فضل، خاطرنشان کرد: یکی از بوستان‌های جنگلی این منطقه در سال ۱۴۰۳ با تجهیز شدن به مبلمان شهری، در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت که برای این منظور نیز هفت میلیارد تومان پیش بینی شده است.

حسینی اضافه کرد: علاوه بر این در زمینه تکمیل فاز ۵ بوستان صداقت در دستور کار است، توسعه فضای سبز بوستان امام رضا (ع)، بهسازی بوستان ولایت و بوستان صبا و بوستان گل‌ها و فدک هم اقداماتی خواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه بوستان‌های جنگلی بزرگی مانند بوستان جوان، معصومیه و رضوی در این منطقه وجود دارند، گفت: در بحث بوستان شهری به دلیل نبود زمین‌های ملی در سطح منطقه مشکل داریم، از همه اینها مهم‌تر نبود فضای لازم در مناطقی مثل خیابان مالک اشتر، خیابان ستاری و اطراف نبوت به سمت میدان توحید است.

مدیر منطقه ۲ شهرداری قم گفت: منطقه دو بلوک‌های بزرگ شهری با جمعیت چند ده هزار نفری دارد که فضای سبزی در آن‌ها وجود ندارد و زمینی برای تملک و ساخت در آن نیست.

کد خبر 751145

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی بودجه تملک فضای سبز برای سال جاری در منطقه ۲
  • سبزتر شدن فضای سبز حاشیه بزرگراه آزادگان تهران
  • آغاز عملیات دیوارکشی اطراف آرامستان شیخ شهاب‌الدین (آزادان)
  • خیابان فلسطین اراک ساماندهی می‌شود
  • کارگاه یک روزه جوانی جمعیت برگزار می شود
  • آغاز ساماندهی وانت‌های میوه‌فروش در سنندج
  • وانت‌های میوه‌فروش در ۱۱ نقطه شهر سنندج ساماندهی می‌شوند
  • طرح ساماندهی وانت‌های میوه‌فروش در سنندج آغاز شد
  • اجرای ۱۵ طرح عمران شهری در سلماس 
  • بهره‌گیری از گیمیفیکیشن در برنامه‌ریزی شهری