Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-27@14:49:05 GMT

دوئل شمال و جنوب کشور در لیگ یک

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۸۹۳۲۳۸

دوئل شمال و جنوب کشور در لیگ یک

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، لیگ دسته اول فوتبال کشور امسال هم با تمام خوبی ها و بدی هایش اکنون به روزهای حساس خود نزدیک شده است.

در این میان برخی از تیم‌های قدیمی و ریشه دار فوتبال کشورمان سعی کردند با صرف هزینه‌های گزاف و جذب بازیکنان مطرحی داخلی پا به عرصه نفس گیر لیگ یک بگذارند و از طرفی تیم‌هایی هم بودند که بدون حامی منابع مالی قدرتمندی وارد مسابقات شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در این چهار هفته پایانی تا اندازه ای رقابت های لیگ دسته اول در بالا و پایین جدول به یک دیگر نزدیک است که در حال حاضر نمی توان حدس زد که چه تیم‌هایی لیگ برتری خواهند شد و کدام تیم‌ها با سقوط راهی لیگ دو می‌شوند.

در بالای جدول 4 تیم حضور دارند که با توجه به شرایط جدول نزدیک به صعود از لیگ یک هستند، تیم‌هایی که در این هفته برای گرفتن جشن صعود از هیچ کوششی دریغ نمی کنند.

از تیم هایی که دارای شانس صعود به لیگ برتر هستند می توان به تیم سپید رود رشت اشاره کرد که با 54 امتیاز در صدر جدول قرار دارد،در واقع صعود تیم گیلانی به لیگ برتر می تواند انتظار 50 ساله هواداران رشتی را بر آورده کند چرا که نیم‌قرن با این تیم زندگی کرده‌اند و تاکنون در تمامی شرایط آب و هوایی یار دوازدهم تیم بوده و با عشق و علاقه منحصر به فردشان به تشویق تیم پرداختند.

از دیگر تیم هایی که می تواند جزء راه یافته هعای به لیگ برتر باشد تیم فوتبال گل‌گهر سیرجان است که با 53 امتیاز در رده دوم جدول رقابت های لیگ دسته یک قرار دارد،‌ این تیم نزدیک به یک دهه است که به طور مستمر در لیگ دسته یک فوتبال کشور حضور دارد و تا اکنون هیچ‌گاه نتوانسته در میان سه تیم برتر این رقابت ها قرار گیرد. این تیم که همیشه در تمام فصول حضورش در منطقه سقوط و سراشیبی قرار داشته ولی امسال با جذب نفرات قدرتمند ورق را به نفع خودش بازگردانده و در حال حاضر هم پس از سپید رود رشت در مکان دوم جای دارد.

تیم پارس جنوبی که اولین فصل حضورش را در لیگ آزادگان تجربه می‌کند را باید جزء معدود تیم هایی دانست که از نظر مالی مشکلی ندارد و به صورت چراغ‌ خاموش کارش را پیش می برد و اکنون هم در رتبه سوم جدول رده بندی رقابت های لیگ آزادگان قرار دارد.

تیم فوتبال ملوان انزلی که با 53 امتیاز در رده چهارم قرار دارد، ملقب به قوهای سپید استان گیلان است و یکی از باشگاه های ریشه دار فوتبال کشورمان که توانسته افتخارات زیادی را در جام حذفی برای فوتبال رشت به ارمغان بیاورد و بیشتر فوتبال دوستان این تیم را بیشتر با نام هایی چون سیروس قایقران،نادر عزت اللهی،پ‍‍ژمان نوری و ... به یاد می آورند.

سپیدرود رشت ابتدا در هفته سی و دوم باید به مصاف ایرانجوان بوشهر برود و پس از آن در 2 هفته سخت و نفس گیر مقابل تیم های گل‌گهر کرمان و استقلال اهوازی بازی کند تا مشخص می شود که آیا این تیم می تواند جواز حضور در لیگ یک را بدست آورد یا خیر؟

تیم گل‌گهر سیرجان در هفته سی و دوم باید به مصاف آلومینیوم اراک و در هفته سی و سوم نیز به مصاف تیم سپیدرود رشت و در هفته سی و چهارم به مصاف تیم فولاد یزد برود.

تیم پارس جنوبی جم باید ابتدا به مصاف تیم رده سومی ملوان انزلی برود که برنده این دیدار تا حد زیادی حضورش را در لیگ برتر فصل‌ آینده قطعی خواهد کرد.

در هفته سی و سوم این تیم باید با استقلال اهوازی برود که سقوطش به لیگ دسته دوم قطعی شده و در هفته پایانی رو در وری تیم ایران جوان بوشهر قرار می گیرد.

تیم ملوان بندر انزلی در هفته سی و دوم باید به مصاف تیم رده سومی پارس جنوبی برود.تیم پارس جنوبی و تیم ملوان بندرانزلی هر دو دارای 53 امتیاز هستند و تنها جنوبی های غیور کشورمان به علت تفاضل گل بهتر نسبت به ملوان در رده سوم قرار دارند و قطعاً بازی سختی برای هر دو است و شاگردان قدیر بحری در هفته سی و چهارم باید به مصاف مسجد سلمانی بروند که برای بقا سخت در تلاش هست تا در لیگ یک ماندگار شود و شاید این دیدار به نوعی حکم مرگ و زندگی را برای دو تیم جنوبی و شمالی کشورمان داشته باشد.

در یک بررسی کلی به جدول و برنامه مسابقات متوجه می شویم که این 4 تیم با یک امتیاز یا تفاضل گل بیشتر در رده‌های بعدی جدول قرار دارند و اکثراً بازی‌های رودررویی با هم دارند که می‌توان بازی‌های رودرو را برای هر تیم سرنوشت‌ساز خواند و یا حتی بعضی از این 4 تیم باید در مقابل تیم‌هایی بازی کنند که برای بقا در لیگ یک مبارزه می‌کنند و در کل از بین این 4 تیم 2 تیم باید به لیگ برتر صعود کند و به دلیل جذابیت لیگ نمی‌توان مشخص کرد که چه تیمی صعود به لیگ برتر می‌کند. استقلال اهواز نگون بختی که در این فصل تغییر و تحولات عمده ای را بر روی نیمکت تیم خود به وجود‌ آورد تا شاید به روزهای اوجش بازگردد اما نه تنها چنین اتفاقی رخ نداد بلکه باعث شد تا سقوطش به لیگ دو قطعی شود.

خیبر خرم‌آباد که در رده پانزدهم با 30 امتیاز قرار دارد باید به ترتیب به مصاف تیم‌های بادران تهران،‌استقلال اهواز، مس رفسنجان و خونه‌ به‌ خونه مازندران برود و تیم فولاد یزد که در رده شانزدهم با 27 امتیاز قرار دارد باید به مصاف ایرانجوان بوشهر، نساجی مازندران،فجر سپاسی و گل‌گهر سیرجان برود و در نهایت دو تیم دیگر به همراه استقلال اهواز برای اعطای حضور در فصل آینده لیگ آزادگان را به لقایش ببخشند.

برنامه های بازی هفته سی و یکم لیگ دسته اول به شرح زیر است:

دوشنبه: 28 فروردین

16:45 فولاد یزد - نساجی مازندران (شهید نصیری یزد)

16:45 مس رفسنجان - بادران تهران (شهداء رفسنجان)

16:45 خونه به خونه مازندران - فجرسپاسی شیراز (هفتم تیر بابل)

16:45 آلومینیوم اراک - گل‌گهر سیرجان (امام خمینی اراک)

16:45 راه‌آهن تهران -مس کرمان (شهید درخشان صبا شهر)

16:45 سپیدرود رشت -ایرانجوان بوشهر(شهید عضدی رشت)

16:45 اکسین البرز-نفت مسجدسلیمان (انقلاب کرج)

17: پارس جنوبی جم - ملوان بندرانزلی (تختی جم)

17:15 استقلال اهواز -خیبرخرم‌آباد (تختی اهواز)

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۸۹۳۲۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمستان به ۹ استان برمی‌گردد؛ بارش سیل‌آسای باران و تگرگ

سازمان هواشناسی کشور در خصوص ادامه فعالیت سامانه بارشی به همراه ناپایداری‌های همرفتی در کشور و همچنین وقوع رگبار باران، رعد و برق، وزش باد شدید موقت و گرد و خاک در برخی مناطق و نیز بارش تگرگ در نقاط مستعد هشدار زرد صادر کرد.

مناطق درگیر در مخاطره جوی

بر اساس این هشدار امروز (شنبه) کرمان، فارس، سیستان و بلوچستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، نیمه جنوبی اصفهان، یزد و شمال و شرق استان‌های خوزستان و هرمزگان و فردا (یکشنبه) جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب فارس، شمال و غرب و شرق هرمزگان و جنوب کرمان دچار مخاطره جوی خواهند شد.

بر اثر این مخاطره جوی احتمال آبگرفتگی معابر، احتمال جاری شدن روان‌آب، تگرگ، وزش باد نسبتا شدید، لغزندگی و کاهش دید به ویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، احتمال خسارت دیدن سازه‌های موقت و احتمال خسارت دیدن نهال‌ها، درختان آسیب‌پذیر و محصولات باغی و زراعی پیش‌بینی شده است.

سازمان مذکور موارد زیر را توصیه کرد:

احتیاط در سفر‌ها به ویژه برون شهری، عدم توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی و جابجایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، تمهیدات لازم جهت حفاظت از تولیدات کشاورزی و احتیاط در انجام هرگونه عملیات کشاورزی.

باد شدید و گرد و خاک در ۵ استان

سازمان هواشناسی همچنین در خصوص وزش باد شدید و در نواحی مستعد خیزش گرد و خاک هشدار زرد دیگری صادر کرد.

بر اساس این هشدار نیز مناطق زیر در زمان اعلامی دچار مخاطر جوی خواهند شد:

امروز (شنبه): جنوب خراسان رضوی، جنوب و شرق سمنان، خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان و نوار شرقی کرمان

فردا (یکشنبه): خراسان رضوی، خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان و شرق استان‌های سمنان و کرمان

دوشنبه: جنوب خراسان رضوی، شرق خراسان جنوبی و شمال سیستان و بلوچستان

بر اثر این مخاطره جوی در مناطق مستعد خیزش گرد و خاک، کاهش شعاع دید و کاهش کیفیت هوا، احتمال خسارت دیدن تجهیزات شهری و برون شهری از جمله سقوط بنرها، تابلو‌های تبلیغاتی، داربست‌ها و سازه‌های موقت، احتمال سقوط اشیا از ارتفاع و احتمال شکستن نهال‌ها و درختان کهنسال پیش‌بینی شده است.

سازمان مذکور موارد زیر را توصیه کرد:

احتیاط در تردد جاده‌ای، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی، احتیاط در فعالیت‌های عمرانی، احتیاط در عبور و مرور و عدم پارک خودرو در حاشیه ساختمان‌های نیمه‌کاره و درختان کهنسال و عدم سم یا محلول‌پاشی باغ‌ها و مزارع و استفاده از قیم برای نهال‌ها.

منبع: همشهری آنلاین

tags # اخبار هواشناسی سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! (تصاویر) کشف پرنده‌ عجیبی که سمت راست بدنش نر است و سمت چپش ماده!

دیگر خبرها

  • هشدار زرد هواشناسی برای بیشتر نقاط کشور
  • صدور ۲ هشدار جدید هواشناسی + جزئیات
  • پیش بینی هشدار زرد هواشناسی در بیشتر نقاط کشور
  • زمستان به ۹ استان برمی‌گردد؛ بارش سیل‌آسای باران و تگرگ
  • نوراللهی و ۹۰ دقیقه دوئل با اینیستا در قلب امارات
  • ترافیک سنگین در محورهای شمال شرق پایتخت
  • برخورد قانونی با ترک فعل دستگاه‌های متولی پیشگیری از تصادفات
  • هشدار به تهرانی‌ها؛ بارش‌ها در پایتخت شدید می‌شود
  • وضعیت راه‌های کشور؛ ترافیک سنگین در جاده‌های چالوس، هراز و آزادراه تهران - شمال
  • وقوع بارش‌های سیل‌آسا در بسیاری از نقاط کشور/ بارش‌ها در تهران تشدید می‌شود