Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از پایگاه سازمان نظام پرستاری، علی اکبر قربانی دراین باره گفت: خواسته پرستاران از دولت جدید در چند محور خلاصه می شود که مهم ترین آن همان اجرای قوانین بر زمین مانده پرستاری است و دیگر خواسته های پرستاری در حوزه های آموزش، پژوهش، بالین و غیره که امیدواریم دولت جدید بتواند به آن ها جامع عمل بپوشاند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطر نشان کرد: امیدواریم با روی کار آمدن دولت جدید که اراده قوی داشته باشد و بتواند قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری را اجرایی نماید و به نوعی به جامعه پرستاری هویت ببخشد زیرا تمامی اصناف دارای تعرفه هستند و تنها جامعه پرستاری است که از داشتن تعرفه برای خدماتی که ارائه می دهد ، بی بهره مانده است .

عضو شورای عالی سازمان نظام پرستاری تصریح کرد: یکی دیگر از خواسته های پرستاران از دولت جدید، قانون سخت و زیان آور بودن حرفه پرستاری است که باید به سرعت و با دقت اجرایی شود زیرا برای پرستاران دردسرهای زیادی برای جامعه پرستاری در بر داشته است .

وی با اشاره به بحث آموزش در جامعه پرستاری گفت: می توان گفت که توزیع امکانات آموزشی ناعادلانه بوده است و در گزینش دانشجوی پرستاری ظرفیت جنسی باید رعایت شود زیرا گزینش نیروی آقا محدود است و به این دلیل در بخش آقایان نیز از پرستاران خانم استفاده می شود و و این کاملا مخالف قوانین و موازین شرعی است و باعث ترک کار پرستاران خانم می شود.

رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری قم افزود: از دیگر خواسته های جامعه پرستاری از دولت جدید ، اجرایی شدن قانون بهره وری خدمات بالین پرستاری است و همچنین نسبت تعداد بیمار به پرستار باید در دولت جدید با جدیت مورد بازنگری قرار گیرد.

وی با بیان این که رده های پرستاری باید به دقت بررسی شود خاطر نشان کرد: در حال حاضر حد فاصل بیمار و پرستار هیچ رده دیگری وجود ندارد و به این دلیل بسیاری از خدمات بیماران بر زمین مانده و بیمارن ناراضی هستند و این باید در دولت جدید به این مسئله رسیدگی شود.

قربانی با اشاره به بحث درآمد های غیر مستمر پرستاران گفت: درآمدهای غیر مستمر پرستاران مورد بازنگری قرار گیرد زیرا متاسفانه از درآمدهای غیر مستمر بازنشستگی و بیمه کم نمی شود و اکثر پرستاران برای تامین معیشت خود می بایست 2 الی 3 شیفت کار کنند و این از خواسته های پرستاران است که درآمدهای غیر مستمر نیز مشمول بازنشستگی شوند تا در زمان بازنشستگی از مزایای بیشتری برخوردار شوند.

وی یادآور شد: برای جامعه پرستاری می بایست امکانات رفاهی بیشتری در نظر گرفته شود و همچنین باید برای پرستاران حوزه های جدید کاری باز شود همانند خدمات در منزل ، خدمات در سطح جامعه و... .

عضو شورای عالی سازمان نظام پرستاری افزود: امیدواریم موراد فوق الذکر افق های روشنی باشد که ا دولت بعدی بتواند با همکاری نخبگان جامعه پرستاری در این مسیر حرکت کند و به آن دسترسی پیدا کنند.

دریافت کننده:نیوشا یعقوبی/انتشار دهنده:زهره حاجیان

700/701

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۸۹۴۱۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمبود بیش از ۱۰۰ هزار پرستار در کشور/ سهم ۸ هزار نفری پرستاران در استخدام‌های جدید

به گزارش خبرآنلاین، رئیس‌کل سازمان نظام پرستاری با بیان اینکه با کمبود بیش از ۱۰۰هزار نفری پرستار مواجه هستیم، اظهار کرد: ضرورت توجه به ضریب استاندارد نیروی انسانی کادر پرستاری نسبت به تخت بیمارستانی بسیار حائز اهمیت است.

محمدتقی جهان‌پور در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه با کمبود نیروی انسانی در حوزه پرستاری مواجه هستیم، اظهار کرد: برآوردهای سازمان نظام پرستاری در ارتباط با نیاز نیروی انسانی در بخش پرستاری بیانگر این است که با کمبود بیش از ۱۰۰هزار نفری مواجه هستیم. سازمان نظام پرستاری از «سازمان اداری و استخدامی» و «سازمان برنامه و بودجه» تقاضا دارد موضوع کمبود نیروی انسانی پرستاری را در کانون توجه قرار دهند.

وی با اشاره به پیگیری‌های انجام شده برای جذب نیروی پرستاری گفت: بنا بر اعلام معاونت درمان وزارت بهداشت، ۱۶هزار تخت به ظرفیت بیمارستانی کشور اضافه شده، در حالی که فقط ۸هزار پرستار به منظور ارائه خدمات در نظام سلامت جذب شده‌اند. جذب ۸۰۰۰ پرستار کافی نیست؛ چرا که این تعداد فقط پاسخگوی بخش کوچکی از نیازهای گذشته است.

رئیس‌کل سازمان نظام پرستاری ادامه داد: سازمان نظام پرستاری کشور بر این باور است که ضریب استاندارد نیروی انسانی کادر پرستاری نسبت به تخت بیمارستانی همزمان با افزایش ظرفیت تخت‌های بیمارستانی مورد توجه قرار گیرد. ضرورت توجه به ضریب استاندارد نیروی انسانی کادر پرستاری نسبت به تخت بسیار حائز اهمیت است؛ چرا که از آسیب دیدن مردم ناشی از کمبود نیرو جلوگیری می‌شود و با توجه به سختی کار پرستاری، نیروی انسانی نیز دچار آسیب نمی‌شود.

جهان‌پور با بیان اینکه نظرات کارشناسی در ارتباط با جذب نیروی انسانی پرستاری حائز اهمیت است، افزود: «وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی»، «سازمان اداری و استخدامی» و «سازمان نظام پرستاری» با همکاری یکدیگر و بررسی نظرات کارشناسان می‌توانند در جهت جذب نیروی انسانی پرستاری گام بردارند. به طور قطع، سازمان نظام پرستاری به دلیل ارتباط با جامعه پرستاری می‌تواند در امر استخدام به سازمان‌های مرتبط با جذب نیروی انسانی کمک کند.

رئیس سازمان نظام پرستاری با بیان اینکه تامین نیروی پرستاری بسیار مهم است، افزود: تامین نیروی انسانی پرستاری مورد نیاز نظام سلامت کشور نه تنها سبب ارتقاء کیفیت خدمات پرستاری می‌شود، بلکه به تحقق حقوق مردم در امر سلامت نیز کمک می‌کند.

وی درباره اعلام نتایج آزمون استخدامی پرستاری سال ۱۴۰۲ گفت: حدود ۲۵۰۰۰ نفر در آزمون استخدامی سال ۱۴۰۲ شرکت کردند. مرحله گزینش افرادی که در این آزمون پذیرفته شده بودند تا حدودی انجام شده است. سهم پرستاران از آزمون استخدامی سال ۱۴۰۲، حدود ۸هزار نفر است. سازمان نظام پرستاری نسبت به سهم نیروی انسانی از آزمون استخدامی گلایه دارد؛ چرا که تعداد نیروهایی که توسط آزمون استخدامی جذب شدند کافی نیست و فقط پاسخگوی بخش کوچکی از نیاز های گذشته است.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898622

دیگر خبرها

  • کمبود بیش از ۱۰۰ هزار پرستار در کشور/ سهم ۸ هزار نفری پرستاران در استخدام‌های جدید
  • آخرین جزئیات تعرفه‌های خدمات پرستاری در سال ۱۴۰۳
  • آخرین جزئیات تعرفه‌های پرستاری در سال ۱۴۰۳
  • افزایش ۵۰ درصدی تعرفه گذاری خدمات پرستاری
  • تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری ۵۰ درصد افزایش می‌یابد
  • تدوین بسته ماندگاری پرستاران برای رفع مشکلات معیشتی
  • بسته ماندگاری پرستاران به مرحله تدوین نهایی رسید
  • پرستاران سر دو راهی؛ خانه نشینی یا تغییر شغل؟
  • تعرفه‌های خدمات پرستاری رشد قابل توجهی داشته است/ ماندگاری در مناطق محروم با اجرای تعرفه‌های ترجیحی
  • افزایش قابل توجه تعرفه‌های خدمات پرستاری