Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، فدراسیون کاراته برای برگزاری رقابت‌های انتخابی تیم‌های ملی رده‌های سنی پایه در نیمه دوم فروردین ماه و بعد از تعطیلات سال جدید برنامه‌ریزی کرده و این مسابقات در سه رده سنی نوجوانان، جوانان و امید زیر 21 سال به انجام می‌رسد.

این در حالی است که با توجه به مهلت پیش‌بینی شده برای ثبت‌نام از کاراته‌کاهای مایل به حضور در این مسابقات تا روزهای پایانی اسفند ماه، در مجموع هر سه رده سنی هر دو بخش دختران و پسران، نزدیک به سه هزار کاراته‌کا برای رفتن بر روی تاتامی انتخابی تیم ملی ثبت نام کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

* 3 شهر میزبان مدعیان عضویت در تیم‌های رده‌های پایه

بدین‌ترتیب از سوی فدراسیون کاراته رقابت‌های کاراته قهرمانی رده‌های سنی نوجوانان، جوانان و امیدهای کشور و انتخابی تیم ملی در این سه رده با حضور این تعداد کاراته‌کا در سه شهر کردستان، اراک و قم برنامه‌ریزی شد، در حالی که قم میزبانی دو رده سنی بخش پسران را بر عهده دارد.

با توجه به برنامه‌ریزی انجام شده از سوی فدراسیون کاراته، رقابت‌های قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی در بخش دختران روزهای شانزدهم تا هجدهم فروردین ماه به میزبانی هیأت‌‌‌ کاراته استان مرکزی به انجام رسید اما مسابقات پسران در دو شهر برنامه‌ریزی شد تا کردستان و قم پذیرای شرکت کنندگان در این پیکارها باشند.

بر این اساس مسابقات قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی در بخش پسران روز هجدهم فروردین ماه برای رده سنی امید به میزبانی هیأت‌‌‌ کاراته استان کردستان برگزار شد و پسران شرکت کننده از قم اگر چه موفق به کسب مدال از این رقابت‌ها نشدند اما در دو وزن مورد توجه کادر فنی تیم ملی امید برای حضور در مرحله دوم انتخابی این تیم قرار گرفتند.

* رقابت کاراته‌کاهای نوجوان و جوان در 10 وزن

رقابت‌های انتخابی تیم ملی و قهرمانی کشور در دو رده سنی نوجوانان و جوانان روزهای 23 تا 25 فروردین ماه به میزبانی هیأت‌‌‌ کاراته استان قم در حالی به انجام می‌رسد که قمی‌ها امیدوار به استفاده از فرصت میزبانی و کسب حداکثر مدال و سهمیه تیم ملی از این دو رده هستند.

با توجه به فرصت در نظر گرفته شده برای ثبت‌نام کاراته‌کاهای علاقمند به حضور در این مسابقات در هر دو بخش کاتا و کومیته به تفکیک اوزان و رده‌های سنی، در رده سنی نوجوانان پسر پیکارهای انتخابی در اوزان منهای 52، 57، 63، 70 و به اضافه 70 کیلوگرم برگزار می‌شود و جوانان کاراته‌کا نیز در پنج وزن رقابت می‌کنند.

* رقابت 561 کاراته‌کای نوجوان و 566 کاراته‌کای جوان در کومیته

بر این اساس در وزن 52 کیلوگرم 256 نفر، وزن 57 کیلوگرم 107 نفر، وزن 63 کیلوگرم 92 نفر، وزن 70 کیلوگرم 53 نفر و در وزن به اضافه 70 کیلوگرم 53 نفر ثبت‌نام کرده‌‌اند و بدین‌ترتیب 561 نفر در مسابقات انتخابی تیم ملی کاراته نوجوانان ایران در بخش کومیته به میدان می‌روند.

مسابقات کاراته قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی در رده سنی جوانان با رقابت کاراته‌کاهای اوزان منهای 55، 61، 68، 76 و به اضافه 76 کیلوگرم برگزار می‌شود و در وزن 55 کیلوگرم 185 نفر، وزن 61 کیلوگرم 120 نفر، وزن 68 کیلوگرم 105 نفر، وزن 76 کیلوگرم 85 نفر و در وزن به اضافه 76 کیلوگرم 71 نفر برای کسب مدال و سهمیه تیم ملی روی تاتامی خواهند رفت، در حالی که تعداد آنها در مجموع 566 نفر است.

* پیکار دختران کاراته‌کای مدعی تیم ملی در اراک

در اوزان منهای 47، 54 و به اضافه 54 کیلوگرم رده سنی نوجوانان دختر و در وزن 47 کیلوگرم 142 نفر، وزن 54 کیلوگرم 138 نفر و در وزن به اضافه 54 کیلوگرم 99 نفر ثبت‌نام کرده بودند، ضمن اینکه تعداد کاتاروهای ثبت نام کننده در این رده سنی 99 نفر بود و مجموعا پیکارهای این رده سنی بخش دختران در هر دو بخش کاتا و کومیته با حضور تعداد 478 نفر کاراته‌کا برگزار شد.

مسابقات رده سنی جوانان دختر در اوزان منهای 48، 53، 59 و به اضافه 59 کیلوگرم به انجام خواهد رسید، در حالی که در وزن 48 کیلوگرم 84 نفر، وزن 53 کیلوگرم 76 نفر، وزن 59 کیلوگرم 25 نفر و در وزن به اضافه 59 کیلوگرم 83 نفر آمادگی خود را اعلام کرده بودند و با احتساب 93 نفر شرکت کننده در کاتای انفرادی مجموعا 361 نفر در بخش انفرادی رده سنی جوانان دختران به رقابت پرداختند.

* برگزاری مرحله دوم انتخابی تیم ملی امید در قم

همچنین با توجه به ثبت‌نام تعداد 25 تیم در بخش کاتای تیمی مسابقات کاراته دختران رده سنی جوانان قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی، 75 نفر نیز در بخش تیمی حضور داشتند و مجموع شرکت کنندگان در این رده با احتساب کاراته‌کاهای کاتا و کومیته به 436 نفر رسید.

مسابقات رده سنی امید در حالی به میزبانی کردستان به انجام رسید که پیکارهای بخش پسران در اوزان منهای 60، 67، 75، 84 و به اضافه 84 کیلوگرم برگزار شد و در وزن 60 کیلوگرم 122 نفر، وزن 67 کیلوگرم 65 نفر، وزن 75 کیلوگرم 70 نفر، وزن 84 کیلوگرم 29 نفر و در وزن به اضافه 84 کیلوگرم 24 نفر به روی تاتامی رفتند، ضمن اینکه با احتساب 26 کاتاروی ثبت‌نام کننده در پیکارهای انفرادی کاتا، در مجموع 336 نفر در بخش پسران رده سنی امید کاراته ایران برابر یکدیگر قرار گرفتند و روز جمعه مرحله دوم انتخابی تیم ملی امید نیز در قم به انجام می‌رسد.

* تیرماه زمان اعزام تیم‌های ملی به مسابقات آسیایی قزاقستان

مسابقات کاراته رده سنی امید دختران ایران در کردستان نیز با حضور کاراته‌کاهای اوزان منهای 50، 55، 61، 68 و به اضافه 68 کیلوگرم برگزار شد، در حالی که در وزن 50 کیلوگرم 54 نفر، وزن 55 کیلوگرم 46 نفر، وزن 61 کیلوگرم: 38 نفر، وزن 68 کیلوگرم 35 نفر و در وزن وزن 68 کیلوگرم 36 نفر ثبت‌نام شده بودند، همچنین با احتساب 62 نفر در کاتای انفرادی، مجموعا 271 نفر نیز در رده سنی امید دختران رقابت کردند.

مسابقات کاراته رده‌های سنی نوجوانان، جوانان و امید هر دو بخش دختران و پسران قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی در حالی به انجام رسید که برترین‌ها بلافاصله برای حضور در اردوهای آماده‌سازی سه تیم اعزامی به پیکارهای آسیایی 2017 دعوت می‌شوند تا تیم ملی تیر ماه امسال با قدرت راهی این رقابت‌ها در کشور قزاقستان شود.

* رقابت 416 کاراته‌کا در 3 وزن روز نخست

استارت پیکارهای کاراته قهرمانی کشور و انتخابی تیم‌های ملی در دو رده سنی نوجوانان و جوانان از امروز چهارشنبه 23 فروردین ماه در حالی به میزبانی قم زده می‌شود که طبق برنامه‌ریزی انجام شده، در روز نخست پیکار کاراته‌کاهای اوزان منهای 52، 57 و به اضافه 70 کیلوگرم نوجوانان برگزار می‌شود.

در این روز مجموعا 416 کاراته‌کای نوجوان برای کسب عناوین برتر و مدال‌های طلا، نقره و برنز به روی تاتامی می‌روند، در حالی که 256 نفر در وزن منهای 52 کیلوگرم، 107 کاراته‌کا در وزن منهای 57 کیلوگرم و 53 کاراته‌کا در وزن به اضافه 70 کیلوگرم مبارزه می‌کنند.

* پیکار 415 مدعی در 4 وزن روز دوم

در روز دوم رقابت‌های کاراته رده‌های سنی نوجوانان و جوانان پسر کشور به عنوان انتخابی تیم‌های اعزامی ایران به پیکارهای 2017 قهرمانی آسیا، رقابت در اوزان منهای 63 و 70 کیلوگرم نوجوانان و همچنین اوزان منهای 55 و 76 کیلوگرم جوانان به انجام می‌رسد.

در روز دوم نیز مجموعا تعداد 415 کاراته‌کا باید به میدان بروند، در حالی که تعداد 92 مبارز در وزن منهای 63 کیلوگرم و 53 کاراته‌کا در وزن منهای 70 کیلوگرم رده سنی نوجوانان وارد تاتامی می‌شوند و در وزن منهای 55 کیلوگرم جوانان 185 نفر و در وزن منهای 76 کیلوگرم جوانان 85 مدعی رو در روی یکدیگر قرار می‌گیرند.

* جدال 296 مبارز در 3 وزن روز پایانی

روز سوم و پایانی پیکارهای کاراته انتخابی تیم‌های ملی نوجوانان و جوانان پسر کشور در قم با برگزاری مسابقات سه وزن رده سنی جوانان یعنی منهای 61، 68 و به اضافه 76 کیلوگرم بر روی تاتامی‌های سالن دو هزار نفری مجموعه ورزشی شهید حیدریان قم با حضور 296 کاراته‌کا پیگیری می‌شود.

علاقمندان به کاراته در روز سوم و پایانی این مسابقات جمعه بیست و پنجم فروردین ماه شاهد پیکار 120 کاراته‌کا در وزن منهای 61 کیلوگرم، 105 مدعی در وزن منهای 68 کیلوگرم و تعداد 71 کاراته‌کا در وزن به اضافه 76 کیلوگرم برای کسب عناوین برتر و سهمیه حضور در اردوی تیم ملی خواهند بود.

در مجموع تعداد 1127 کاراته‌کا در پنج وزن رده سنی نوجوانان و همچنین پنج وزن رده سنی جوانان به مدت سه روز از 23 تا 25 فروردین ماه در سالن دو هزار نفری مجموعه ورزشی شهید حیدریان قم در حضور رئیس فدراسیون کاراته و کادر فنی تیم‌های ملی به رقابت می‌پردازند.

انتهای پیام/ذ

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۸۹۴۲۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی نفرات برتر رده سنی نوجوانان دختر کاراته قهرمانی کشور

در پایان روز ششم رقابت‌های قهرمانی کشور، نفرات برتر رده سنی نوجوانان دختران مشخص شدند. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از روابط عمومی فدراسیون کاراته، مسابقات کاراته قهرمانی کشور (انتخابی تیم ملی) که از روز شنبه (یک اردیبهشت 1403) در بخش بانوان در همدان آغاز شده بود، امروز با معرفی نفرات برتر در رده سنی نوجوانان دختران به پایان رسید.

نفرات دعوت شده به مرحله دوم انتخابی تیم ملی کاراته مشخص شدند

مدال آوران مسابقات قهرمانی کشور رده سنی نوجوانان دختران به شرح زیر است:
وزن 47- کیلوگرم:

1. هستی گرائیلی از استان مازندران
2. صدف حسنلو از استان تهران
3. ندا رستمی از استان فارس
3. سارینا ربیعی از استان اصفهان

وزن 54- کیلوگرم:
1. نگین مهرعلی تبار از استان مازندران
2. هستی میر از استان کرمان
3. هستی سلطانی از استان اصفهان
3. ستایش قانعی از استان کرمان

وزن 61- کیلوگرم:
1. ساغر جندقی از استان سمنان
2. روجا شاهرخی از استان مازندران
3. زینب حسین خانلی از استان البرز
3. ستایش ملائی چروده از استان گیلان

وزن 61+ کیلوگرم:
1. مریم گرزین از استان مازندران
2. فاطمه شعبانی از استان مازندران
3. هستی صفی خانی از استان مرکزی
3. تازه زینب سعیدآبادی از استان تهران

رقابت‌های قهرمانی کشور (انتخابی تیم ملی) طی روزهای 27 لغایت 31 فروردین 1403 در بخش آقایان و یک لغایت 6 اردیبهشت در بخش بانوان در استان همدان پیگیری شد.

انتهای پیام/ 

دیگر خبرها

  • مازندران قهرمان دو رده سنی کاراته کشور
  • ایران اکسپو رسما آغاز به کار کرد/ میزبانی از ۲ هزار تاجر خارجی
  • ارشیا مصدقی در ماده پرش با نیزه ششم شد
  • رقابت بوکسور‌های کیش در مسابقات قهرمانی کشور به میزبانی ملایر
  • پایان رقابت‌های قهرمانی کاراته کشور با معرفی نفرات برتر+فیلم
  • آغاز رقابت بیش از ۳۶ هزار نفر در فارس در رشته تجربی
  • معرفی نفرات برتر رده سنی نوجوانان دختر کاراته قهرمانی کشور
  • مهم ترین خبرهای ورزشی فارس
  • رقابت ۲۳۰۰ دختر کاراته‌کا در همدان+فیلم
  • معرفی قهرمانان مسابقات کاراته دختران کشور در همدان