Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-30@02:58:01 GMT

دوره‌های کارآفرینی در خلخال برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۸۹۴۵۳۳

دوره‌های کارآفرینی در خلخال برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خلخال،فریدون بابایی ظهر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان خلخال اظهار کرد: با توجه به اینکه امسال نیز از سوی مقام معظم رهبری به اقتصاد مقاومتی نامگذاری شده است باید تلاش و جدیت تمامی مسئولان در شهرستان خلخال بر عملیاتی شدن شعار سال و تحقق منویات مقام معظم رهبری باشد.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای اقتصاد مقاومتی در سال گذشته در خلخال بیان کرد: با توجه به اهمیت و نقش فعال‌سازی واحدهای تولیدی در تحقق اقتصاد مقاومتی در سال گذشته بیش از 80 درصد واحدهای تولیدی و صنعتی به تعداد 23 واحد که با مشکلاتی مواجه بوده و راکد و نیمه‌راکد بوده‌اند با اقدامات و پیگیری‌های انجام شده وارد چرخه فعالیت شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار شهرستان خلخالعمده‌ترین مشکلات واحدهای تولیدی راکد و نیمه‌راکد را نبود نقدینگی و سرمایه در گردش دانست و افزود: با ارائه تسهیلات به واحدهای مشکل‌دار مسئله سرمایه‌ در گردش این واحدها برطرف و فعالیت‌های تولیدی خود را آغاز کرده‌اند و واحدهایی نیز که در حال حاضر راکد هستند خود در زمینه دریافت تسهیلات همکاری لازم را نداشته‌اند.

بابایی از ایجاد واحدهای تولیدی جدید در خلخال خبر داد و گفت: در راستای تحقق شعار سال و افزایش تولید و فرصت‌های اشتغال در منطقه تلاش می‌کنیم تا سطح تولید واحدهای کنونی و قدیمی شهرستان را افزایش داده و در کنار آن از راه‌اندازی واحدهای تولیدی و صنعتی جدید حمایتهای همه‌جانبه‌ای را انجام دهیم.

فرماندار شهرستان خلخالتصریحکرد: امسال برای توسعه اشتغال و کارآفرینی توسط خود جوانان دوره‌های کارآفرینی برای جوانان به ویژه با توجه به ظرفیت‌های شهرستان خلخال در حوزه گردشگری، دوره آموزشی کسب و کار و تولید در این بخش در سطح شهرستان برگزار می‌شود تا بتوانیم جوانان جویای کار را وارد بازار کار و فعالیت کنیم.

کارگروه فرهنگی اقتصاد مقاومتی در شهرستان خلخال ایجاد شود

امام جمعه خلخال نیز در این جلسه ترویج فرهنگ اقتصاد مقاومتی در جامعه را امری ضروری دانست و اظهار کرد: در راستای تحقق شعار سال انتظار می‌رود که کارگروه فرهنگی اقتصاد مقاومتی در شهرستان خلخال راه‌اندازی و فعالیت خود را آغاز کند.

حجت‌الاسلام امیر رشتبری با تاکید بر استفاده از ظرفیت هنرمندان در راستای ترویج فرهنگ اقتصاد مقاومتی در جامعه افزود: اقتصاد مقاومتی تنها راهکار رفع مشکلات اقتصادی کشور بوده و باید مسئولان کشور این موضوع را ر اولویت برنامه‌های خود قرار دهند.

لزوم همکاری مردم در حفاظت از حیات وحش شهرستان گرمی

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان گرمی اظهار کرد: یک قطعه چنگر نوک سرخکهدر ارتفاعات روستای دمیرچی دره سی علیا به علت بارش برف و سرمازدگی، توانایی پرواز خود را از دست داده بودبه ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان گرمی تحویل داده شد.

رحمان داداشی افزود: این پرنده پس از چند روز تیمار و رسیدگی در اداره حفاظت محیط زیست گرمی، در حاشیه تالاب گیلارلو رهاسازی شد.

وی گفت: این پرنده در آبگیرها، رودهای آرام، باتلاق ها و علفزارها و در نیزارهای نزدیک آب زندگی می کند و میان پوشش گیاهی نزدیکی آب آشیانه می سازد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان گرمی با قدردانی از دوستداران محیط زیست از حامیان محیط زیست خواست موارد تخلف و مرتبط با محیط زیست را از طریق شماره ارتباطات مردمی 1540 به اداره کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل اطلاع دهند.

خوابگاه ورزشی در شهرستان نیر راه‌اندازی می‌شود

فرماندار شهرستان نیر دربازدید از اجرای عملیات تعمیر و تجهیز رختکن هیئت فوتبال نیر اظهار کرد: برای تعمیر و تجهیز این رختکن 400 میلیون ریال اعتبار اختصاص یافته که قبل از آغاز تمرینات تیم‌های لیگ برتر و دسته یک کشور در زمین چمن تختی مجموعه ورزشی برادران شهید صوابی عملیات اجرائیش به اتمام خواهد رسید.

مهدی احمدی افزود: امسال تلاش خواهیم کرد برای تجهیز و نصب صندلی‌های سکوی تماشاچیان زمین چمن تختی اعتبار مورد نیاز را تخصیص دهیم.

وی با اشاره به اعتبار اختصاص یافته برای احداث خوابگاه مدرن ورزشی شهرستان گفت: برای احداث خوابگاه مدرن ورزشی شهرستان نیر اعتباری بالغ بر 200 میلیون تومان از محل توازن 2 اختصاص یافته که به محض تخصیص آن عملیات احداث این خوابگاه آغاز خواهد شد.

فرماندار شهرستان نیر تصریحکرد: سال گذشته پیست دو و میدانی زمین چمن تختی نیر هم به بهره‌برداری رسید.

میزبانی نیر ازمسابقات استانی دو و میدانی

در این بازدیدرئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان نیر هم از میزبانی شهرستان نیر برای اجرای مسابقات دو و میدانی استانی خبر داد.

اکبر نگاهی بیان کرد:خرداد ماه امسالشهرستان نیر میزبان برگزاری مسابقات استانی دو و میدانی در دو بخش خواهران و برادران خواهد بود.

فعالیت برای رسیدن به هنر دینی در اردبیل افزایش یابد

رئیس حوزه هنری استان اردبیل در میزگرد تخصصی ویژگی هنرهای دینی و نقش هنرمندان متعهد در اردبیل که در مکان حوزه هنری استان برگزار شد، اظهار کرد: با هدف نقد و بررسی هنر دینی و شناخت ویژگیهای هنر همزمان با هفته هنر این میزگرد برگزار شده تا بتوانیم از این طریق به تمامی اهداف مورد نظر در این زمینه دست یابیم.

امیر رجبی با اشاره به این‌که دغدغه و مشکلات مدیریتی هنر از لحاظ مدیریتی و مبانی دینی باید مورد بررسی قرار بگیرد، افزود: تمامی تلاش ما بر این است که هنر دینی را در استان ترویج داده و تلاش برای رسیدن به هنر دینی را به صورت همه‌جانبه در منطقه افزایش دهیم تا از این طریق به تمامی اهداف مورد نظر خود دست یابیم.

رئیس حوزه هنری استان اردبیل با بیان این‌که شناسایی انحرافات هنر دینی از جمله مهمترین اهداف ما است، بیان کرد: نیاز است از تمامی جوانب موجود که در رشد و توسعه هنر دینی دخیل هستند و تاثیرگذاری قابل توجهی دارند استفاده شود تا بتوانیم مشکلات و موانع موجود را برطرف کرده و به وضعیت هنرهای تولید شده رسیدگی کنیم.

رجبی تصریح کرد: از مسئولین و دستگاههای مربوطه انتظار داریم که ما را در رسیدن به اهداف مورد نظر رهنمون شوند و در این زمینه از هیچ تلاشی دریغ نکنند تا از این طریق شاهد ارتقای جایگاه هنر در استان باشیم و در فعالیتهای انجام داده شده از هنر به صورت همه‌جانبه استفاده کنیم.

وی با بیان این‌که حمایت از هنرمندان آرمان‌های انقلاب باید در دستور کار قرار داده شود، اظهار کرد: با توجه به این‌که عمل به هنر خود یک گام بزرگی برای رشد و ارتقای هنر است به همین منظور حمایت از هنرمندان نیز نقش مهمی در رابطه با تحقق این موضوع دارد.

فرهنگسازی برای توسعه ورزش‌های همگانی در شهرستان کوثر افزایش می‌یابد

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان کوثر در حاشیه همایش پیاده‌روی خانوادگی درکوثر با حضور بیش از 2000 نفر با تاکید بر توسعه ورزهای همگانی به عنوان یک نیاز اساسی جامعه اظهار کرد: باید با انجام برنامه‌ریزی مدون، ورزشهای همگانی بیش از پیش در جامعه توسعه یافته و جزو برنامه‌های روزانه همشهریان شود.

بهنام مظاهری افزایش نشاط اجتماعی و نهادینه شدن ورزش های همگانی را از اهداف برگزاری این همایش برشمرد و افزود: فرهنگ سازی در بین آحاد جامعه برای توسعه ورزش های همگانی امری ضروری است.

مظاهری از برگزاری همایشهای مشابه در آینده ای نزدیک خبر داد و گفت: به منظور نهادینه کردن ورزش در بین خانواده‌ها سعی خواهیم کرد در مناسبتهای مختلف با برگزار کردن همایش و ورزشهای همگانی در کنار آنها باشیم.

فعالیت 45 سازمان مردم‌نهاد در امر مبارزه با مواد مخدر در اردبیل

سرپرست دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اردبیلدر کارگاه آموزشی منطقه‌ای فرایندهای نوین حمایت‌طلبی و اجتماعی شدن طرح‌های داوطلبانه مبارزه با مواد مخدر سمن‌ها در اردبیل اظهار کرد: اهمیت مبارزه با مواد مخدر و پیشگیری از آن به قدری است که باید به صورت همه‌جانبه مورد توجه قرار بگیرد تا بتوانیم از این طریق شاهد کاهش آسیبهای اجتماعی باشیم.

بهنام بهشتی با اشاره به این‌که در حال حاضر به تعداد 45 سازمان مردم‌نهاد در امر مبارزه و پیشگیری و درمان اعتیاد در استان اردبیل فعالیت دارند، افزود: از این تعداد سازمانهای مردم نهاد 24 مورد آنها در حوزه پیشگیری و 21 مورد آنها در حوزه درمان مشغول به کار هستند.

سرپرست دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل گفت: خوشبختانه با رشد روزافزون سازمانهای مردم نهاد در امر مبارزه با مواد مخدر و افزایش فعالیت آنان در این زمینه روبرو هستیم که امیدواریم به تمامی اهداف مورد نظر خود در رابطه با تحقق اهداف مورد نظر دست یابیم و شاهد ریشه‌کن شدن معضل اعتیاد در منطقه باشیم.

بهشتی با اشاره به این‌که درخواستهای متعددی برای ایجاد سمنها در استان داریم، بیان کرد: باید نقش سازمانهای مردم نهاد در امر مبارزه با مواد مخدر و پیشگیری از آن مورد توجه واقع شود و از این طریق شاهد کاهش آسیبهای اجتماعی از جمله اعتیاد باشیم و در این راستا گامهای اساسی و موثری برداریم.

وی تصریح کرد: امیدواریم با برگزاری دوره‌های آموزشی پیشگیری از اعتیاد و تداوم این دوره‌ها شاهد کاهش اعتیاد در استان باشیم و به تمامی اهداف مورد نظر خود در رابطه با تحقق افزایش سطح دانش، مهارت، نگرش‌ها و تمایلات سازمان‌های مردم‌نهاد در راستای امر مبارزه با مواد مخدر دست یابیم.

تعرفه باشگاهها و اماکن ورزشی اردبیل افزایش یافت

با مصوبه شورای نرخ‌گذاری اماکن ورزشی، تعرفه باشگاهها و اماکن ورزشی اعم از خصوصی و دولتی در سال 96 در استان اردبیل افزایش یافت.

با توجه به مصوبه جدید شورای نرخ گذاری اماکن ورزشی،نرخ تعرفه باشگاهها و اماکن ورزشی خصوصی نسبت به سال گذشته 15 درصد و تعرفه باشگاهها و اماکن ورزشی دولتی نسبت به سال قبل، 15 درصد افزایش خواهند داشت.

تحقق 110 درصدی تعهدات آموزشهای مهارتی در زندانهای استان اردبیل

مدیرکل زندانهای استان اردبیل اظهار کرد:در سال گذشته با تلاشهای انجام شده در سطح زندانهای استان اردبیل برنامه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای نسبت به برش اعلامی سازمان زندانها به میزان 110 درصد تحقق یافته است.

مراد فتحی گفت: در این مدت در زندانهای استان اردبیل 72 دوره آموزشهای فنی و حرفه ای در 48 عنوان رشته آموزشی با شرکت 96 درصد از محکومین بالای 3 ماه حبس در کارگاههای آموزش فنی و حرفه ای مستقر در زندانها برگزار و پس از اخذ آزمون خوشبختانه 78 درصد شرکت کنندگان در کلاسهای مهارتی موفق به اخذ مدرک فنی و حرفه ای شدند.

وی افزود: دوره های فنی و حرفه ای در زندانها بر اساس کار کارشناسی از سوی کارشناسان سازمان آموزشهای فنی و حرفه ای و زندانهای استان و بر مبنای علاقمندی و نیازهای مددجویان و کشش بازار کار انتخاب و تدریس می‌شود.

مدیرکل زندانهای استان اردبیل با قدردانی از اداره کل فنی و حرفه ای استان به دلیل تعامل بالا برای آموزش زندانیان ومدیریت سازمان جهاد کشاورزی برای برگزاری دوره‌های آموزشی زنبورداری، پرورش مرغهای بومی و محلی و ماهیان زینتی و خاویاری به مددجویان علاقمند به این رشته‌ها در زندانها اظهار کرد: امیدواریم امسال نیز برگزاری این دوره‌ها توسط این دو نهاد در زندانهای استان پویاتر از سال پیش تداوم یابد.

انتهای پیام/

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۸۹۴۵۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محافل فضولی‌خوانی در اردبیل برگزار شود

امیر رجبی امروز در دیدار با اعضای موسسه ادبی حکیم ملامحمد فضولی در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اردبیل گفت: جای خالی موسسه‌ای فعال در حوزه زبان و ادبیات در استان احساس می‌شد و این جمع وزینی از شعرا و ادبا که برای شکل‌گیری موسسه فضولی گرد آمده امید برای پر شدن آن خلاء را در دل‌ها زنده می‌کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اردبیل افزود: نامگذاری این موسسه ادبی به نام حکیم ملامحمد فضولی از محسنات این حرکت فرهنگی است و از ناحیه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از این کار استقبال می‌کنیم و اصرار داریم فضولی‌خوانی در استان اردبیل باید پا بگیرد.

به گفته او، سابقه و صبغه مکتبی ، مرثیه‌ای و آیینی ملامحمد فضولی در خیلی از جنبه‌ها با ما تجانس و تناسب دارد و امیدواریم با فعالیت این موسسه ادبی جلسات و محافل فضولی‌خوانی در این استان برگزار شود.

رجبی گفت: برای تصویب نهایی موسسه ادبی ملامحمد فضولی در این استان همکاری می‌کنیم و با توجه به موسسه بودن این تشکل ادبی و فرهنگی، امکان حمایت مالی از آن را خواهیم داشت تا با تلاش شما شعرا در قالب این موسسه، برنامه‌ها و آئین‌های ادبی و فرهنگی در خور توجهی در استان اجرا شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل تصریح کرد: برنامه‌ریزی و اجرای برخی کارها و برنامه‌های ادبی را به این موسسه واگذار خواهیم کرد و فرایند ثبت نهایی موسسه باید با سرعت پیگیری شود و امیدواریم چاپ مجموعه‌های شعر و کتاب‌های فاخر از موسسه فضولی را شاهد باشیم.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • اردوی جهادی دانشجومعلمان پردیس های اردبیل برگزار شد
  • دوره آموزشی مدیریت مصرف آب ویژه دانش‌آموزان در سنندج برگزار شد
  • پروژه فاضلاب مسکن ملی خلخال با عدم تامین اعتبار روبرو است
  • دومین رویداد اهدای جایزه جوانی جمعیت در استان اردبیل برگزار می‌شود
  • تیم ساوالان قهرمان مسابقات لیگ برتر فوتسال استان اردبیل شد
  • کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها در اردبیل برگزار شد
  • طرح توانمندسازی و کارآفرینی مردم پایه در دشتستان اجرا می‌شود
  • قهرمانی تیم ساوالان اردبیل در مسابقات لیگ برتر فوتسال استان
  • محافل فضولی‌خوانی در اردبیل برگزار شود
  • ۱۳ هزار نفر در شهرستان خلخال تحت پوشش تامین اجتماعی