Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-05-01@23:06:05 GMT

روحانی را برای حضور دوباره در انتخابات دعوت می‌کنیم

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۸۹۴۵۶۸

روحانی را برای حضور دوباره در انتخابات دعوت می‌کنیم

به گزارش ایلنا،‌ بخشی از متن بیانیه پایانی دومین کنگره سراسری حزب اتحاد ملت ایران اسلامی بر اساس قطعنامه مصوب کنگره منتشر شده به شرح زیر است:

دومین کنگره حزب اتحاد ملت ایران اسلامی که در تاریخ ۵ اسفند ۱۳۹۵ برگزار شد، با تحلیل شرایط سیاسی، اجتماعی و اقتصادی کشور با اکثریت آرا قطعنامه‌ای را تصویب کرد و ضمن آن به شورای مرکزی حزب مأموریت داد که صورت تفصیلی محورهای معین شده را طی بیانیه‌ای به اطلاع مردم شریف ایران برساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سالی که پشت سر نهاده شد سالی دشوار و سخت بود. بسیاری از سرمایه‌های ارزشمند سیاسی و فرهنگی و هنری جامعه ایران ما را با خاطراتشان تنها گذاشتند و به دیدار معبود شتافتند. یاد همه آنان به‌ویژه دو یار بزرگ و صدیق حضرت امام‌(ره)، آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی و آیت‌الله العظمی موسوی اردبیلی را گرامی می‌داریم. ملت وفادار به آرمان‌های انقلاب اسلامی یاران عزیز امام را خوب می‌شناسند و قدردان مجاهدان و مبارزان ثابت قدم و همراهان آن رهبر فقید بوده و خواهند بود. نشانه بارز آن حضور گسترده عمومی در مراسم بدرقه پیکر مرحوم آیت‌الله هاشمی بود که به جد و در نوع خود باید آن را بزرگ‌ترین حضور و اجتماع مردمی پس از تشییع میلیونی حضرت امام خمینی در سال ۶۸ به شمار آورد. رحلت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی ضایعه بزرگی برای ایران بود، بر همه جریان های سیاسی دلسوز کشور است تا در راستای ترمیم شکاف‌های غیرقابل انکار ضمن تلاش برای زدودن کینه‌ها از سینه‌ها، از هیچ تلاشی برای استمرار راهبرد مفاهمه ملی برای ترمیم این شکاف‌ها، که آیت‌الله هاشمی نیز در آن قدم می‌نهاد، فروگذار نکنند.

همچنین در این سال حوادث غیرمترقبه و طبیعی از جمله سیل و تصادفات جاده‌ای و ریلی و نیز حادثه عجیب فروریختن ساختمان پلاسکو تهران که جان هزاران عزیز هموطن‌مان را گرفت ضمن آرزوی غفران و علو درجات برای آنان، از مسئولان اداره امور می‌خواهیم که علل به وقوع پیوستن این حوادث را بازشناسی کنند و با اقدامات تأمینی و افزودن بر امنیت جاده‌ها و استحکام و ایمن‌سازی ساختمان‌ها و مراکز تجمع عمومی از تکرار این حوادث تلخ پیشگیری نمایند.

بهار امسال با جنب و جوش و هیجان حرکت به سوی یک نقطه عطف دیگر در تاریخ انقلاب اسلامی آِغاز شده است. از هم‌اکنون لایه‌های سیاسی جامعه، احزاب، سازمان‌های سیاسی و محافل و اشخاص درگیر امر سیاست خود را به خوبی آرایش داده‌اند که در حد وسع و توان خود در کارزار رقابت سیاسی وارد شوند. و امید است که با گرم‌تر شدن فضیای گفتگو های سیاسی این انگیزه بیشتر و بیشتر به بدنه اجتماعی تسری یابد و ابهامات و شبهات احتمالی در زمینه ضرورت امر مشارکت و رأی قاطع منسجم به رئیس جمهور منتخب از سوی آگاهان سیاست برای دیگران مرتفع گردد و همگان دست به دست و صف به صف در ۲۹ اردیبهشت‌ماه با شور و شعور و اقتدار ملی بر عرصه تعیین سرنوشت گام بگذاریم.

انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۹۶، انتخاباتی مهم همچون سایر انتخابات‌های سرنوشت ساز ریاست‌جمهوری است. براساس اصول قانون اساسی و میثاق ملی انتخاب رئیس جمهور بارزترین تجلی نقش و حضور جمهور ملت در عرصه تعیین سرنوشت و نماد جمهوریت نظام است. حضور و مشارکت فعال آحاد ملت در فرایند انتخابات ریاست‌جمهوری و همچنین رأی حداکثری و در سقف آرای ملی به رئیس جمهور منتخب در این دوره ضرورتی دو چندان یافته است. انتخاب رئیس جمهوری متکی به ‍پشتوانه اکثریت قاطع ملت، علاوه بر اینکه در شرایط چالش‌برانگیز محتمل آتی در ساحت قدرت سیاسی در داخل کشور می‌تواند تکیه‌گاه مورد اقبال و اعتماد عمومی شود، در کارزار تغییر آرایش قدرت‌های جهانی و ظهور و بروز سردمداران افراطی و تندخوی غرب و آثار و نتایج محتمل تغییر نگرش‌ها و سیاست‌های آنان در نظام روابط بین‌المللی و چالش‌های منطقه‌ای، باید نمایانگر اقتدار و ثبات ایران اسلامی و پشتوانه ایفای نقش اثرگذار بین‌المللی جمهوری اسلامی باشد.

با عنایت به این ضرورت حزب اتحاد ملت ایران اسلامی با مثبت ارزیابی کردن حرکت کلی و خدمات و پایبندی به تعهدات در دولت یازدهم و گشایش‌های ناشی از عملکردها در بخش های مختلف که نتیجه آن بازگردان قطار توسعه کشور به سر ریل در جهت طی مسیر رشد و توسعه شایسته کشور بر اساس سند برنامه چشم‌انداز بیست‌ساله، ضمن دعوت مجدد از جناب آقای دکتر حسن روحانی، برای حضور دوباره در عرصه، به‌عنوان نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری، حمایت خود را از رویکردها و برنامه‌ها و تدابیر اصلاح‌طلبانه و اعتدالگرایانه ایشان اعلام می‌دارد و از عموم ملت شریف و بزرگوار ایران می‌خواهد که با حضور و رأی قاطع به ایشان همچنان که در سال ۹۲ جوانه‌های امید و اعتماد ملی را از پس آن زمستان هشت ساله با انتخاب شایسته خود شکوفا کردند، برای به بارآمدن و به ثمر نشستن آن شکوفه‌ها حماسه‌ای ملی را رقم بزنند.

اگر چه به نظر می‌آید که جناح مخالف و طیف‌های چندپاره آنان عزم خود را برای انحراف افکار عمومی و تخریب دستاوردهای دولت و بزرگ‌نمایی ضعف‌ها و کوچک نمایی کامیابی های بزرگ دولت جزم کرده‌اند و شبکه گسترده رسانه‌ای خود را مجهز به انواع اقاسام اخبار و تحلیل‌ها و شایعات کذب کرده‌اند تا به زعم خود نگذارند کارنامه مثبت و کامیابی‌های دولت در آواربرداری از ویرانه اقتصادی به میراث‌گذاشته شده به کام ملت خوش بنشیند، در عین حال بر این باوریم که کسب رأی و اعتماد ملی و آفرینش آن حماسه، مستلزم ارائه گزارش شفاف و صریح و بی‌پرده از موقعیت کنونی کشور از جهات مختلف و مبتنی بر واقعیت‌های موجود به ملت است. دولت تدبیر و امید باید در فرصت باقی‌مانده تا انتخابات در همه عرصه‌ها نشان دهد که تحولات و تغییرات به چه سمت و سویی بوده است و از آنجا که بوده‌ایم تا بدین‌جا که هستیم چه مسیرهایی پیموده شده است. هیچ یک از آحاد ملت نباید نامحرم انگاشته شوند و درعین‌حال نباید تحفظ و مصلحت‌اندیشی در بیان واقعیت‌های اقتصادی و اجتماعی از شرایط آغاز به کار دولت تدبیر و امید و نیز موانع و روادعی که در طول این چهار سال پیشاروی دولت بوده است، به فرصت‌طلبان و عوام‌فریبان این امکان را بدهد که کارنامه دستاوردهای دولت را کژتابانه و مخدوش بنمایانند. دولت تدبیر و امید باید با واقع‌نگری و گزارش صادقانه از پیشرفت برنامه‌های وعده داده شده و نیز ترسیم چشم‌انداز به سرانجام رسیدن برنامه‌های ناتمام در مسیر چهار سال آتی زمینه مشارکت و اعتماد امیدوارانه ملت را فراهم سازد.

ما در این مجال اهم مطالبات جامعه را در شرایط کنونی از نگاه تحلیلی اعضای کنگره حزب بر می‌شماریم که امید است جناب آقای روحانی و اتاق‌های فکر همراه ایشان که در تدوین برنامه به ایشان کمک می‌کنند به این محورها عنایت و توجه ویژه داشته باشند.

در حوزه اقتصاد

اگر بخواهیم دغدغه ملی خصوصاً طبقات ضعیف‌تر جامعه در زمینه اقتصاد را در یک عبارت خلاصه کنیم آن عبارت «کاهش قدرت خرید» است. زنجیره ناکارآمدی سیاست‌های خلق پول بی‌پشتوانه توسط دولت نهم و دهم، علیرغم هشدارهای فراوان اقتصاددانان و مدیران با تجربه کشور، اقتصاد ملی را به افزایش سرسام‌آور تورم و رشد عمومی سطح قیمت‌ها مبتلا کرد و در سال‌های پایانی با درافتادن کشور در حصر اقتصادی توسط قدرت‌های جهانی و شورای امنیت، عملاً چرخه تولید و صادرات کشور را در عموم حوزه‌ها به رکود و جمود کشاند و این رخداد باز آثار مخرب خود را بر کاهش سطح دستمزدها و افزایش بیکاری در کشور نمایان ساخت.

دولت تدبیر و امید بخش مهمی از آرای خود را از طبقاتی گرفته است که به‌دلیل نارضایتی از گرفتار شدن در چرخه معیوب «کاهش قدرت خرید، کاهش تقاضا، افزایش رکود، افزایش بیکاری و کاهش سطح دستمزد و دوباره کاهش قدرت خرید» از سیاست‌های پولی پوپولیستی دولت قبل دلخور و عصبانی، رویگرداندند و امید به دولت روحانی بستند. امروز جامعه و کشور و نظام بیش از هر چیز به ثبات در همه ابعاد آن نیاز دارد. همه تغییرات و دگرگونی ها باید با معیار افزایش هر چه بیشتر ثبات و امنیت در کشور سنجیده شود. تولید و اشتغال که ارکان مهم اقتصاد مقاومتی قلمداد شده است جز در سایه ثبات و امنیت در فضای عمومی و اقتصادی کشور میسر نخواهد شد. ثبات و امنیت است که سرمایه‌های مولد را تشویق به حضور فعال در اقتصاد ملی می‌کند. در سایه این ثبات و امنیت است که می توان به زنجیره‌های تولید جهانی پیوند خورده و نقش بی بدیل ایران را در چرخه تولیدات مشترک بین‌المللی نمایان ساخت. تمرکز برای مزیت‌های نسبی داخلی و سهم‌جویی و نقش‌آفرینی در زنجیره تولید جهانی و جلب و جذب جریان سیال سرمایه‌ای مؤثرترین راهبرد خروج از رکود و ایجاد اشتغال و رونق در کشور است.

حزب اتحاد ملت در ادامه عمده‌ترین مطالبات رأی‌دهندگان از رئیس‌جمهوری و دولت آینده را برشمرد.

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۸۹۴۵۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روحانی: پاسخ من به شورای نگهبان به زودی منتشر می‌شود تا مردم از سطح درک اعضای این شورا از مسائل حیاتی کشور مطلع شوند!

به گزارش جماران؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن روحانی در جلسه دوره‌ای خود با وزیران و معاونان رئیس‌جمهور در دولت‌های یازدهم و دوازدهم که دیروز برگزار شد، با تبریک روز کارگر و معلم به این دو قشر مهم جامعه، راه‌حل مشکلات کشور را مشارکت مردم در همه زمینه‌ها عنوان کرد و گفت: وقتی در مسائل اجتماعی و فرهنگی به نظر مردم اعتنا نمی‌کنیم، آن‌ها در مسائل اقتصادی و سیاسی حامی ما نخواهند بود. باید مشارکت واقعی در همه زمینه‌ها داشته باشیم. مگر قدرتی غیر از مردم داریم؟ 

روحانی با اشاره به روزهای سخت کشور در ۴۵ سال گذشته، از جنگ تحمیلی هشت ساله تا تحریم‌های هسته‌ای، اظهار داشت: در روزهای سخت، عمده توان ما برای عبور از مشکلات متکی به حضور مردم بود. مردم با حاکمیت همفکری و همکاری و کمک می‌کردند یا خواست حاکمیت را قبول می‌کردند. در جنگ ۸ ساله اگر مردم نمی‌آمدند و اگر بسیج نبود، ما توان آن را نداشتیم در برابر عراق بجنگیم. اگر صنایع وارد نمی‌شدند ما گلوله توپ و خمپاره نداشتیم. فقط با نیروی مسلح، ارتش و سپاه و ژاندارمری مشکلات حل نمی‌شد.

رئیس دولت تدبیر و امید با تأکید بر اینکه اگر مردم از حکومت فاصله گرفتند، اداره جامعه سخت خواهد بود، افزود: ما در دولت دوازدهم با مشکلات ویژه‌ای روبه‌رو بودیم. گویا داعش و ترامپ و کرونا کافی نبود که اقداماتی هم در داخل شد تا دولت را زمین بزنند. در طول ۴ سال دولت دوازدهم به مردم گفتند اگر ما بیاییم مسائل شما را در کوتاه‌مدت حل می‌کنیم. در اقتصاد و سیاست و سیاست خارجی به مردم قول دادند، گفتند برجام دولت قوی می‌خواهد. اما ضربه کاری میزان مشارکت در انتخابات ۱۴۰۰ پس از انتخابات کم‌رمق مجلس در سال ۱۳۹۸ بود. وقتی مردم کنار زده می‌شوند و در امور کشور مشارکت ندارند، چطور می‌خواهند مشکلات را حل کنند؟

او رمز توفیق برجام را حمایت ۸۰ درصدی مردم از آن عنوان کرد و گفت: تکیه‌گاه ما در مذاکرات برجام مردم بودند. در تمام نظرسنجی‌ها حتی نظرسنجی‌هایی که مخالفین دولت انجام دادند، نشان می‌داد ۸۰ درصد مردم موافق مذاکرات برجام بودند. چون اکثریت مردم پشتوانه برجام بودند، این قانون به تصویب رسید وگرنه نمی‌گذاشتند برجام تحقق پیدا کند. وقتی ۷۳ درصد مردم در انتخابات حضور پیدا کردند معلوم است از دولت منتخب حمایت می‌کنند، وقتی مشارکت زیر ۵۰ درصد شد، مشخص است چه مشکلاتی پیدا می‌کنیم؟ روزی در منطقه افتخار می‌کردیم انتخاباتی با ۸۰ و ۸۴ درصد مشارکت برگزار می‌کنیم، حالا باید حسرت انتخابات کشورهای همسایه را بخوریم.

رئیس‌جمهور ایران در دولت‌های یازدهم و دوازدهم با یادآوری وعده‌های مسئولان فعلی به مردم برای حل مشکلات اقتصادی و مقابله با فساد و راه‌اندازی سریع همه کارگاه‌های تعطیل‌شده اظهار داشت: امروز حتماً آن شرایط ویژه وجود ندارد؛ شرایط فروش نفت هم خیلی فرق کرده است. آن‌ها مدعی بودند همه با هم و یکدست هستند، به همدیگر کمک می‌کنند تا مشکلات حل شود. گفتند این‌ها بلد نیستند بورس را اداره کنند، ما می‌آییم اداره می‌کنیم. در این ۳۰ ماه دولت سیزدهم، ارزش بورس ۴۶ میلیارد دلار تنزل پیدا کرده درحالیکه در ۳۰ ماهه اول دولت یازدهم، ۸٫۵ میلیارد دلار رشد داشت. در ۳۲ ماه دولت یازدهم، قیمت سکه ۱۱ درصد تنزل کرد، نرخ دلار هم در طول ۳ سال اول دولت یازدهم فقط ۹٫۸ درصد افزایش پیدا کرد. در سه سال اول دولت یازدهم رشد پایه پولی ۵۲ درصد بود اما در این ۳۰ ماه اخیر، ۱۰۰ درصد شده است. تورم ۴۳ درصدی در مرداد ۹۲، در انتهای سال ۹۴ به ۸ درصد رسید و تا فصل اول سال ۹۷ هم تک‌رقمی ماند. بدانید که در تاریخ ایران فقط یک بار تورم ۴۰ درصدی در سه سال پشت سر هم را تجربه کردیم؛ آن هم زمان جنگ جهانی دوم از سال ۱۳۲۰ تا ۱۳۲۲ بود. شاید سال‌هایی تورم ۴۰ تا ۴۹ درصد هم تجربه کردیم اما اینکه سه سال متوالی از ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ تورم بالای ۴۰ درصدی باشد را هرگز در ۸۰ سال اخیر تجربه نکرده بودیم.

روحانی دلیل بهبود شرایط اقتصادی در دولت یازدهم را امیدواری مردم و حمایت آن‌ها از حاکمیت و دولت دانست و افزود: در آن دوره انقلاب دیجیتال تحقق پیدا کرد. استارت‌آپ‌ها در آن ایام شتاب گرفتند. توسعه پهنای باند در فضای مجازی باعث شد مردم راحت شوند و بسیاری از مشاغل در آن بستر شکل بگیرد. امروز فضای مجازی چگونه است؟ در سالی که مقام معظم رهبری به عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری کردند، برخی سکوهای اقتصاد دیجیتال را می‌خواهند حاکمیتی کنند. بخش خصوصی را قبلاً خصولتی می‌کردند، الان خصومتی می‌کنند.

رئیس دولت تدبیر و امید ادامه داد: وقتی در توزیع قدرت مردم را مشارکت نمی‌دهیم، آن‌ها در اقتصاد هم مشارکت نخواهند کرد. وقتی در مسائل اجتماعی و فرهنگی به نظر مردم اعتنا نمی‌کنیم، آن‌ها در مسائل اقتصادی و سیاسی حامی ما نخواهند بود. باید مشارکت واقعی در همه زمینه‌ها داشته باشیم. مگر قدرتی غیر از مردم داریم؟ توان هسته‌ای و موشکی جای خود، اتفاقاً رشد اصلی توان هسته‌ای و موشکی در دولت تدبیر و امید رخ داد. مشکل ما ایران‌هراسی و کاهش قدرت بازدارندگی با قطعنامه‌های فصل هفتمی شورای امنیت بود که با حمایت جهانی از پیشنهاد جهان عاری از خشونت و افراطی‌گری از سوی ایران و برجام این فضا تغییر کرد. وقتی برجام امضا شد، اولین افرادی که به من تبریک گفتند دوستان منطقه‌ای ما؛ عراق و سوریه و جهاد اسلامی بودند. برجام بازدارندگی ایران را افزایش داد. در آن شرایط که مردم با ما بودند توانستیم مشکلات را حل کنیم و به سمت توسعه و پیشرفت برویم.

هفتمین رئیس‌جمهور ایران، غفلت از امر توسعه کشور را نگران‌کننده دانست و گفت: کشورهای اطراف ما در منطقه به فکر توسعه همه‌جانبه هستند اما متأسفانه عده‌ای در داخل فقط به فکر حفظ قدرت یک جناح اقلیت هستند و حتی به فکر حفظ نظام و کشور هم نیستند. کشور بدون توسعه حفظ نمی‌شود. توسعه هم بدون مشارکت مردم، ورود سرمایه خارجی به داخل و رابطه درست با دنیا امکان‌پذیر نیست. الان طرح‌های عمرانی مهمی که در دوره ما ۶۰ تا ۹۰ درصد پیشرفت داشته را هم دنبال نمی‌کنند؛ فقط برخی مواردی که ما بیش از ۹۰ درصد پیش برده بودیم را به صورت محدود تکمیل می‌کنند.

روحانی خواستار حفظ کرامت مردم در عرصه اجتماعی در کنار حل مشکلات معیشتی آن‌ها شد و گفت: دو نمونه اصلی حکومت اسلامی، حکومت پیامبر عظیم‌الشان اسلام(ص) و مولا امیرالمؤمنین(ع) است؛ باید ببینیم در امر به معروف و نهی از منکر سیره آن بزرگان چه بود؟ قرآن در بحث حجاب از نگاه افراد شروع می‌کند. امیرالمؤمنین نه تنها زن بی‌حجابی که از کنار جمع یارانش عبور کرد را تنبیه نکرد بلکه به دیگران گفت چرا به او نگاه می‌کنند؟ باید بررسی کرد که دستگاه‌های فرهنگی و صداوسیما در طول ۴۵ سال گذشته توانستند دین‌داری مردم را بیشتر کنند؟ واقعاً کار پلیس این‌گونه نهی از منکر است و تعلیم این کار را دیده‌اند؟ امروز سر ساخت مسجد دعوا می‌کنند درحالیکه اول باید نمازخوان تربیت کرد، اگر نمازخوان بیشتر شد، آن‌ها خودشان مسجد درست می‌کنند. در مقولات اجتماعی کرامت و حیثیت مردم را باید حفظ کنیم. مگر در انقلاب کسی را به زور باحجاب کردیم؟ وقتی انقلاب شد بسیاری از زنان باحجاب شدند و حتی چادر به سر کردند.

او در پایان از انتشار پاسخ خود به نامه شورای نگهبان برای ردصلاحیت در انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در آینده‌ای نزدیک خبر داد و تصریح کرد: من به ایرادات شورای نگهبان پاسخ خواهم داد تا مردم از سطح درک اعضای این شورا از مسائل حیاتی کشور مطلع شوند. موارد ردصلاحیت یکی ادعای اهانت به قوه قضائیه و شورای نگهبان است و دیگری عدم ایستادگی در برابر غرب و اشکال در اجرای برجام و… این پاسخ هم به این دلیل است که باور دارم جایگاه شورای نگهبان مقدس است و این شورا شکل گرفته تا مردم اطمینان حاصل کنند قوانین تدوین‌شده خلاف موازین اسلامی و قانون اساسی نیست. اگر داوری شورای نگهبان مورد تردید قرار بگیرد، به جمهوریت و اسلامیت ما ضربه وارد خواهد شد. مجلس اقلیت، دولت اقلیت و خبرگان اقلیت به نفع کشور و نظام نیست. به همین جهت باید احساس مسئولیت کنیم، ساکت ننشینیم و مردم را به مشارکت در همه امور و پشتیبانی از نظام و کشور تشویق کنیم

دیگر خبرها

  • رئیسی خواستار فراهم کردن زمینه حضور گسترده‌تر مردم در انتخابات مجلس شد
  • تاکید رئیس‌جمهور بر فراهم کردن زمینه حضور هرچه گسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات
  • زمینه حضور گسترده مردم در دور دوم انتخابات مجلس فراهم شود
  • تاکید رئیس جمهور بر فراهم کردن زمینه حضور هر چه گسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات
  • تاکید رئیسی بر فراهم کردن زمینه حضور هر چه گسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات مجلس
  • افشای دلایل ردصلاحیت حسن روحانی در انتخابات
  • رئیسی پروژه‌ای که در دولت روحانی افتتاح شده بود را دوباره افتتاح کرد!
  • افشای دلایل ردصلاحیت حسن روحانی از سوی شورای نگهبان
  • روحانی: پاسخ من به شورای نگهبان به زودی منتشر می‌شود تا مردم از سطح درک اعضای این شورا از مسائل حیاتی کشور مطلع شوند!
  • افشاگری روحانی درباره دلایل ردصلاحیتش