Web Analytics Made Easy - Statcounter

اخیرا مقامات اطلاعاتی آمریکا در یک کنفرانس خبری در کاخ سفید بیان کرده اند که اسناد و مدارک اساسی در اختیار دارند که نشان میدهد دولت اسد اقدام به حمله شیمیایی به خان شیخون در ادلب سوریه کرده است که متعاقب آن حملات موشکی آمیرکا به خاک سوریه رخ داد. نگاهی به مدارک و اطلاعات ارائه شده از سوی این مقامات اطلاعاتی جالب توجه و بیانگر موضوعات جدی و اساسی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش «تابناک» روز گذشته مقامات اطلاعاتی و امنیتی آمریکا ادعا کردند که بر اساس اسناد خارج شده از طبقه بندی سری، گزارش NGO ها، نمونه گیریهای به دست آمده از قربانیان خان شیخون و گزارش رسانه های اجتماعی بیان کرده اند که هم دولت بشار اسد و هم دولت روسیه در مورد اتفاقات خان شیخون «دروغ پردازی» میکنند.

نکته مهم قبل از هر چیز این است که مکان و زمان این کنفرانس خبری نشان میدهد که ایالات متحده احتمالا درصدد است تا حملات بیشتری را به خاک سوریه صورت دهد و در این راستا میخواهد سازمان ملل متحد را نیز با خود همراه سازد. یکی از این مقامات گفته است: این که ما با یک صدا و دقیقا همانند نگاه سازمان ملل به این موضوع نظر میکنیم، اهمیت بسیاری دارد. ما میخواهیم پیامی را صادر کنیم که بر اساس آن استفاده از سلاح های شیمیایی غیر قابل قبول است. یک ساعت بعد از این کنفرانس خبری، شان اسپایسر سخنگوی کاخ سفید بشار اسد را با آدولف هیتلر مقایسه کرد.

اما دلایلی که مقامات اطلاعاتی و امنیتی آمریکا بر اساس آن دولت بشار اسد را محکوم میکنند به این شرح است:

1 – هواپیمایی که بمب ها با آن حمل شده. بنا به گفته این مقامات، حمله به ادلب با هواپیمای Su-22 از نوع بال ثابت صورت گرفته که از پایگاه ششعیرات به پرواز در آمده است. این جنگنده که ساخت کشور روسیه است از سوی دولت بشار اسد برای حمله به معارضان مورد استفاده قرار میگیرد.

2 – مقامات و افرادی که پیش از حمله در پایگاه هوایی شعیرات بوده اند. بر اساس ادعاهای مقامات آمریکایی اشخاص و مقاماتی که ارتباطاتی با تاریخچه برنامه سلاح های شیمیایی سوریه داشته اند، در اواخر ماه مارس در این پایگاه هوایی بوده اند و فضا را برای یک حمله به شمال سوریه آماده میکردند. همچنین در روز حمله به خان شیخون این افراد در پایگاه شعیرات حضور داشته اند.

3 – علایم و نشانه های قربانیان. به گفته مقامات اطلاعاتی آمریکا گزارشهای سازمان بهداشت جهانی و «رسانه های اجتماعی» قربانیان خان شیخون دچار انقباش شدید عضلانی و کف و جوش در دهان شده اند که از علایم حملات شیمیایی از نوع گاز سارین است. همچنین برخی از این قربانیان علایم حمله با گاز شیمیایی از نوع عامل عصبی داشته اند.

4 – سلاح های شیمیایی که در دست داعش است. به گفته مقامات اطلاعاتی آمریکا هیچ گروه و دسته ای از تروریست ها در منطقه شناسایی نشده اند که پیش از این از گاز سارین استفاده کرده و یا آن را در اختیار داشته باشند. اما یکی از این مقامات بیان کرده: میدانیم که دولت سوریه به سلاح های شیمیایی از این نوع دسترسی دارد. در حالی که داعش گاز خردل در اختیار دارد.

5 – چالش های بشار اسد در عملیات های نظامی در این منطقه. یکی از این مقامات بیان کرده است که حمله شیمیایی مورد ادعا محاسبه عملیاتی توسط اسد و در حالی بوده است که نیروهای حامی وی از حلب به سمت شرق در سوریه حرکت میکنند. به گفته وی اسد به این نتیجه رسیده بوده که حمله شیمیایی برای تضعیف قوای دفاعی معارضان لازم است و در نتیجه این حمله را به مناطق غیر نظامی صورت داده که احتمال میداده مکان تجمع و اسکان نیروهای داعش باشد.

بر اساس این پنج دلیل مقامات آمریکایی مدعی شده اند که دولت سوریه این حمله شیمیایی را صورت داده و روسیه نیز آن را پوشش داده است و اکنون در مورد آن دروغ پردازی میکنند.

به شکلی جالب توجه دلایل و اسنادی که از سوی مقامات اطلاعاتی آمریکا به عنوان اسناد حمله شیمیایی مطرح شده، برآیند گزارشهایی به نظر میرسد که طی روزهای اخیر رسانه های غربی آن را منتشر کرده اند. استناد مقامات اطلاعاتی آمریکایی به گزارشهای شبکه های اجتماعی در این میان جالب توجه ترین بخش این ادعاها است و در حالی که از نهادهای اطلاعاتی آمریکایی انتظار میرود که اسناد معتبرتری از فیسبوک و توییتر ارائه کنند، دستاویز کردن این شبکه های اجتماعی تا حد زیادی گزارش های ایشان را زیر سوال میبرد.

آنچه مشخص است این که آمریکایی ها هیچ دلیل محکمه پسندی برای مدعای خود و توجیه تجاوز به خاک سوریه در اختیار ندارند و در خوشبینانه ترین حالت، این گزارش نشان میدهد که تمامی آنچه آمریکایی ها در دست دارند، تعدادی حدس و گمان برآمده از رویکرد خود ایشان به ماجرا است.

این در حالی است که هنوز نه کاخ سفید و نه سازمان ملل و نه هیچ نهاد بین المللی دیگری پاسخ جدی و شفافی به درخواست ایران و روسیه در مورد تفحص از اصل ماجرا نداده است و دلایل آن نیز به نظر مشخص میرسد. این که آمریکایی ها بهانه خود را برای مداخله و تجاوز به سوریه به دست آورده اند و روی خط پروپاگاندای نظامی به پیش میروند.

برچسب ها: سوریه ، حمله شیمیایی ، آمریکا ، دلایل

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۸۹۴۸۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ربایندگان یسنا اعتراف کردند / دستگیری 4 متهم اصلی در حال فرار

به گزارش پارس نیوز به نقل از رکنا، سردار محمدسعید فاضل دادگر شامگاه شنبه در تشریح این خبر افزود: در کنار تلاش‌هایی که توسط گروه‌های مردمی، بسیج و هلال احمر برای پیدا کردن یسنا از بعدازظهر یکشنبه (۹ اردیبهشت ماه) و پس از اعلام خبر مفقودی این دختر بچه آغاز شده بود، پلیساین موضوع را بوسیله کارآگاهان زبده خود پیگیری می‌کرد.

وی به استفاده از بهترین سگ‌های زنده یاب از تهران برای پیدا کردن یسنا اشاره کرد و گفت: پلیس از روز سوم حادثه گم شدن این دختر بچه، سرنخ‌هایی توسط کارآگاهان خود مبنی بر ربایش یسنا بدست آورد اما به لحاظ نگرانی‌ها، حفظ جان کودک و سلامتی اش در اولویت قرار گرفت.

سردار فاضل دادگر ادامه داد: پلیس افزون بر ۵٠ نفر را به‌عنوان مطلع و سه نفر را هم به‌عنوان مظنون مورد تحقیق و بازجویی قرار داده و به این ترتیب دامنه اشراف اطلاعاتی خود را گسترش داد و در نهایت یکی از سه مظنون دستگیر شد.

فرمانده انتظامی گلستان بیان کرد: پس از پیدایش کودک در عصر روز پنجشنبه (۱۳ اردیبهشت ماه)، تحقیقات از مظنونین اصلی با شدت و جدیت ادامه یافت تا این که با اشراف اطلاعاتی و عملیاتی پلیس ۲ نفر از عاملان ربایش که یکی در روستاهای کلاله و دیگری در شهرستانی دیگر متواری و مخفی شده بودند را دستگیر و آنها در بازجویی‌های فنی پلیس به جرم خود اعتراف کردند.

وی یادآور شد: ربایندگان پس از این که متوجه قرار گرفتن در تور اطلاعاتی پلیس شده و عرصه را بر خود تنگ دیدند، برای رد گم کنی و فرار از چنگ قانون با توجه به آشنایی به منطقه در فرصتی مناسب، کودک را در مزارع محل رها کردند.

سردار فاضل دادگر همچنین بابیان اینکه تحقیقات پلیس برای یافتن جزییات بیشتر موضوع ربایش یسنا ادامه دارد از همکاری نزدیک اداره کل اطلاعات گلستان در این پرونده قدردانی و گفت: این حادثه بار دیگر اتحاد و همدلی مردم این استان را اثبات کرد.

یسنا کودک کلاله‌ای یکشنبه ۹ اردیبهشت ماه جاری مفقود و پس از چند روز جستجو، پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت در سلامت کامل پیدا شد.

 

دیگر خبرها

  • دیدار رئیس حشد شعبی با بشار اسد
  • اقدام نیروهای امنیتی یمنی علیه عملیات اطلاعاتی آمریکایی-صهیونیستی
  • آمریکا ارسال مهمات به اسرائیل را متوقف کرد
  • روسیه: ۲ پایگاه تروریست‌ها را در سوریه منهدم کردیم
  • روسیه ۲ پایگاه تروریست‌ها را در سوریه منهدم کرد
  • روسیه ۲ پایگاه تروریست‌ها در سوریه را منهدم کرد
  • بشار اسد: موضع سوریه در مورد فلسطین تغییر نکرده است
  • بشار اسد: موضع سوریه هرگز در مورد فلسطین تغییر نکرده است 
  • ربایندگان یسنا اعتراف کردند / دستگیری 4 متهم اصلی در حال فرار
  • اطلاعاتی جالب درباره جفت‌گیری عجیب‌ترین موجود جهان!