Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@08:31:56 GMT

گزارش رسمی حوزه هنری از وضعیت سالن‌سازی‌اش

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۸۹۵۵۲۴

گزارش رسمی حوزه هنری از وضعیت سالن‌سازی‌اش

سازمان سینمایی حوزه هنری در سال  95 هفت سینما را در شهرهای آبادان، ارومیه، تبریز، بیجار، تهران و اصفهان بازسازی کامل کرد و ساخت نخستین پردیس سینمایی شهر اصفهان که در سال 95 کلید خورده اکنون آماده بهره‌برداری است و هفته آینده به صورت رسمی با حضور مسئولان سینمایی و مدیران استان اصفهان به ناوگان سینمایی کشور متصل می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، یزدان عشیری مدیر روابط عمومی سازمان سینمایی حوزه هنری در آستانه افتتاح اولین پردیس سینمایی شهر اصفهان در گفتگویی با بیان این مطلب خبر داد: علاوه بر این، مقدمات ساخت پردیس‌های سینمایی در شهرهای ساری، مراغه و بجنورد انجام شده و سال 96 این پروژه‌ها به همت موسسه بهمن سبز و با مدیریت محمود کاظمی وارد فاز اجرایی می‌شوند. همچنین، نقشه‌های پردیس سینمایی «گنبد» ارائه شده و در مراحل فنی و مجوز از شهرداری است.

وی ادامه داد: سازمان سینمایی حوزه هنری برای توسعه و تقویت زیرساخت‌های سینما در کشور و ارتقای سالن‌های سینمایی در قالب نوسازی، تجهیز و بهسازی سینماها از طریق بهمن سبز و کارشناسان و مدیران این موسسه به صورت جدی در تهران، مراکز استان‌ها و شهرستان‌ها ورود کرده و این سازمان، «سینماسازی» را به عنوان یکی از ضرورت‌های مهم جزو سیاست‌ها و اولویت‌ فعالیت‌های خودش قرار داده است.

به گفته وی، حوزه هنری در یکی دو ساله اخیر چندین پروژه بزرگ را در برنامه‌اش قرار داده که تعدادی از آن‌ها مراحل ساخت و ساز را طی کرده و مورد بهره برداری قرار گرفته‌اند. سینما «فلسطین» اصفهان و سینما «آزادی» شهر آبادان که مخروبه‌هایی بیش نبودند به همت دست اندرکاران سینمایی حوزه هنری امروز به بهره برداری و بازگشایی رسیده‌اند و در خدمت مردم قرار دارند.

مدیر روابط عمومی سازمان سینمایی حوزه هنری ضمن تشریج فعالیت‌های این سازمان در عرصه توسعه زیرساخت‌های سینمایی در سال‌های گذشته بویژه در سال 95 خاطرنشان کرد: علاوه بر بازسازی کامل هفت سینما، در راستای تغییرات و بازسازی‌ها 3600 صندلی نیز، نوسازی و شش پرده نمایش به ناوگان سینماهای کشور افزوده شده است.

وی به پردیس سینمایی چهار باغ اصفهان اشاره کرد و افزود: پردیس سینمائی چهارباغ با مدرن‌ترین امکانات سینمایی بازسازی شده و در نمای خارجی و داخلی آن از معماری ایرانی استفاده شده است.

عشیری با بیان اینکه این سینما مجهز به سیستم اطفای حریق خودکار، نمازخانه، کتابخانه، کتابفروشی و دیگر امکانات سینماهای مدرن است، اضافه کرد: این سینمای تک سالنه پیش از این در کل دارای ظرفیت ۴۶۰ نفر بوده که با بازسازی به شکل پردیس سینمایی چهار سالنه درآمده و تعداد صندلی‌های این سینما به ۷۸۰ صندلی افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه سالن اصلی این سینما ۴۳۰ نفر ظرفیت دارد، بیان داشت: این پردیس سینمایی دارای دو سالن ۱۳۰ و ۱۴۰ نفره و یک سالن ۸۰ نفره نیز هست که هرکدام از این سالن‌های سینمایی با نام‌هایی برگرفته از پایتخت فرهنگی جهان اسلام نامگذاری شدند.

این مدیر سینمایی با اشاره به این نکته که معضل کمبود سالن استاندارد در کشور یکی از مهم‌ترین مشکلات سینمای ایران است و طبیعی است با تسریع روند بازسازی سالن‌ها، می‌توان گام مؤثری در اعتلای سینمای ایران برداشت معتقد است به طور قطع، استانداردسازی سالن‌های سینمایی در دست ساخت و یا بازسازی و نوسازی آن ها در جذب مخاطب و مشارکت بیشتر طیف‌های مختلف مردم به سینما مؤثر است و آمارهای رسمی از افزایش چشمگیر مخاطبان در سالن‌های بازسازی شده حکایت می‌کند.

وی با بیان اینکه نگاهی به پروژه‌های سازمان سینمایی حوزه هنری در زمینه نوسازی و توسعه سالن‌های سینمایی از حضور موثر و مشارکت جدی این نهاد در قوت بخشیدن به نهضت سالن سازی سینمایی و سینماسازی خبر می‌دهد؛ یادآور شد: بازسازی سینما آفریقا در شهر مقدس مشهد در استان خراسان رضوی، بازسازی و تبدیل سینما قدس شهر تبریز در استان آذربایجان شرقی از سینمایی یک سالنه به سینمایی دو سالنه، بازسازی کامل سینما «فلسطین» شهر همدان به صورت دو سالنه، بازسازی و بهره برداری سینما «فلسطین» شهر اصفهان و اولین پردیس سینمایی اصفهان به نام «چهارباغ» با چهار سالن، بازسازی سینما «آزادی» شهر ارومیه در آذربایجان غربی که در حال انجام است، بازسازی سینما «آزادی» شهر آبادان، به روزرسانی و نوسازی سینماهای «پیام» و«شاهد» درشهرتهران، همچنین بازسازی سینما بهمن تهران از مهم‌ترین و پرمخاطب‌ترین سینماهای تهران و مجموعه سینماهای حوزه هنری در کنار برنامه‌های آینده این نهاد برای ساخت پردیس‌هایی در شهرهای ساری، مراغه و بیرجند و… از جمله اقدامات حوزه هنری در عرصه صنعت سینماسازی است که همگی، جایگاه ممتاز این ارگان را در تقویت و توسعه زیرساخت های سینمایی به عنوان یک نیاز اساسی نشان می‌دهد.

مدیرروابط عمومی سازمان سینمایی حوزه هنری با اعلام اینکه سال گذشته هفت میلیون و نهصد و بیست هزار نفر در سینماهای حوزه هنری فیلم دیدند و از میان25میلیون نفری که در سال95به سینما رفتند، یک سوم آن‌ها در سینماهای حوزه هنری فیلم دیدند خاطرنشان کرد: با گسترش و تقویت ظرفیت‌هایی سینمایی حوزه هنری و بهره برداری از پروژه‌های در دست اقدام در سال جاری و برنامه‌های پیش رو، بی‌تردید سینماهای حوزه میزبان سهم بالاتری از مشتاقان و علاقه‌مندانسینما خواهند شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۸۹۵۵۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پارسا پیروزفر و اخاذی از زنان ثروتمند ؛ سکانسی که پربازدید شد | ببینید

به گزارش همشهری آنلاین، ‌عاشقانه تاریخی «مست عشق» با حضور پارسا پیروزفر و شهاب حسینی که این روزها رکورد گیشه سینما را با ۵۰۸,۶۸۷,۵۲۵,۰۰۰ ریال در کمتر از دو هفته شکسته، دوباره اسم پارسا پیروزفر را نقل محافل سینمایی کرده است. این درحالی است که به زعم منتقدان جدی این فیلم هم با وجود ایراد و اشکال های فراوان، حضور چهره کاریزماتیک و محبوب این بازیگر روی پرده نقره ای یکی از دلایل اقبال و فروش این فیلم یه حساب می‌آید. به نظر می‌رسد پارسا پیروزفر که همچنان در شمایل جوان خوش سیما و معصوم سینما ۵۰ سالگی را از سر گذرانده، مسیر حرفه‌ای و بی حاشیه ‌اش را در سینما به آرامی طی می‌کند.

پیروزفر با داشتن چهره، ‌فیزیک و استایل بازی منحصر به خودش، شانس بازی در نقش های منفی و بدمن های سینما به ندرت، نصیبش شده و همان معدود نقش‌های منفی سینما نظیر یوسف «مهمان مامان» مهرجویی یا بهمن خان سریال «یاغی» بیشتر از ایجاد تنفر و انزجار، مخاطب را با او سمپات می‌کند.

فیلم سینمایی «نقاب» و نقشی که پارسا پیروزفر در آن دارد شاید تنها موقعیت سینمایی است که به پارسا پیروزفر جوان این فرصت را داد تا شرارت و خباثت را از پشت چشمان معصومش بیرون بکشد و شمایلی متفاوت از پارسای محبوب را به رخ مخاطب بکشد.

فیلمی ساخته کاظم راست‌گفتار که یکی از پدیده‌های گیشه سال ۱۳۸۴ شد و سکانس‌هایی از آن همچنان در میان طرفداران و مخاطبان سینما دست به دست می شود. پارسا پیروزفر در این فیلم نقش پسر خوش‌سیما اما شیادی را بازی می‌کند که علاوه بر تبحر در قمار و بازی پوکر با ورود به زندگی زنان ثروتمند از آنان اخاذی می‌کند. او با امین حیایی همدست می‌شود و به سراغ زنان ساده اما سرمایه دار می‌رود و با رابطه گرفتن و فیلمبرداری و تهدید و اخاذی‌های کلان از آنها جدا می‌شود.

کاراکتر نیما در فیلم «نقاب» تا قبل از قاچاقچی بی‌رحم سریال «یاغی» تنها نقش منفی کارنامه حرفه‌ای این بازیگر محسوب می‌شود.

فیلم رکوردشکنی که نقدهای تند و تیزی را متحمل شد ؛ ماجرای مست عشق پارساپیروزفر و شهاب حسینی | وقتی کمدی دیگر پیشتاز فروش نیست

کد خبر 849570 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها خبر مهم پارسا پیروزفر بازیگران سینما و تلویزیون ایران سینمای ایران

دیگر خبرها

  • پارسا پیروزفر و اخاذی از زنان ثروتمند ؛ سکانسی که پربازدید شد | ببینید
  • اکران تگزاس ۳ از ۲ خرداد در سینماهای سراسر کشور
  • «تگزاس ۳» به سینما می‌آید
  • «تگزاس ۳» و «عطرآلود» به سینما می‌آیند
  • قرارداد سرگروهی «تگزاس ۳» و «عطرآلود» ثبت شد
  • فیلمی که دیوار میان پایتخت و شهرستان را از بین برد
  • مست عشق، ماجرای یک تابوشکنی در سینما
  • عکاسان برای مشارکت در پروژه‌های سینمایی مجوز بگیرند
  • پاسخ مرتضی‌علیزاده به منتقد «هفت»: سینما بر همه‌چیز مقدم است
  • هفته پررنگ فیلم کوتاه و مستند/ از یک شایعه تا وظیفه جدید سینمایی