Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - سيستم عامل اندرويد از نسخه مارشمالو به بعد يک‌سري محدوديت‌ و قابليت‌هاي خاصي را در بخش پشتيباني از کارت‌هاي حافظه خارجي ايجاد کرده است. يکي از اين قابليت‌هاي جديد با عنوان “Adoptable storage” در اندرويد شناخته مي‌شود. Adoptable storage ويژگي خاصي است که با فعال کردن آن، کارت حافظه خارجي شما به عنوان يک بخش جدانشدني از گوشي در نظر گرفته خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گزارش خبرگزاري آريا ، درک کردن اين ويژگي بسيار آسان است، شايد در برخورد اول به طور کامل متوجه آن نشده باشيد، اما با توضيحاتي که در ادامه براي‌تان قرار داديم به راحتي با اين ويژگي و طرز کار آن آشنا خواهيد شد.
احتمال عدم پشتيباني تلفن همراه شما از اين قابليت وجود دارد
شايد با خواندن اين مطلب با خودتان فکر کنيد که وجود چنين قابليتي چقدر خوب است. اما وقي وارد منوي تنظيمات براي استفاده از آن مي‌شويد و يا کارت حافظه را وارد دستگاه مي‌کنيد، گزينه‌اي براي استفاده از Adoptable storage را پيدا نخواهيد کرد.
اين قابليت براي سازندگان گوشي‌هاي اندرويدي به صورت يک کد رايگان قرار مي‌گيرد و اين سازندگان مي‌توانند از استفاده آن اجتناب کنند و همين مورد باعث مي‌شود که ديگر در ‌تلفن‌ هوشمندتان گزينه‌اي با عنوان adoptable storage را نداشته باشيد تا آن را فعال کنيد.
براي مثال سامسونگ که حرف اول را در دنياي تلفن‌هاي هوشمند مي‌زند، بنابه دلايل خودش اين قابليت را از گوشي‌هايش حذف مي‌کند. تقريبا اکثر تلفن‌هاي هوشمند پرچمدار اندرويدي قابليت Adoptable storage را ندارند و اين موضوع براي‌شان چنان ضعف بزرگي نيست. اين که چرا نبود اين ويژگي چنان ضعف بزرکي محسوب نمي‌شود را در ادامه مي‌توانيد متوجه شويد.


تمامي حافظه‌هاي خارجي شما بخشي از حافظه داخلي دستگاه مي‌شوند
شما مي‌توانيد هر حافظه خارجي، حتي آن‌هايي که توسط OTG به گوشي متصل شده‌اند را به حافظه داخلي‌تان بچسبانيد؛ اما بهتر است اين کار را نکنيد.



زماني که يک حافظه خارجي جزيي از جافظه داخلي مي‌شود، بعنوان يک بخش خاص از سيستم محسوب خواهد شد. به اين صورت ديگر شما قادر به جداسازي آن حافظه خارجي نخواهيد بود. درست است که به طور فيزيکي مي‌توانيد آن را از گوشي و يا تبلت جدا کنيد، اما حالا جداسازي آن باعث به‌وجود آمدن مشکلات متعددي از جمله کرش شدن اپ‌ها و مشکلات سيستمي خواهد شد. در واقع اين قابليت شباهت زيادي به فرزند خواندگي دارد! زماني که حافظه خارجي را به عنوان جزيي از حافظه داخلي قبول کرديد، بهتر است آن را دوست داشته باشيد و ديگر جدايش نکنيد!
از اين موضوع مي‌توان به اين نتيجه رسيد که قابليت Adoptable storage در دو قسمت فايده دارد. يکي براي کارت جافظه SD که بر روي گوشي شما قرار گرفته و نمي‌خواهيد ديگر آن را جدا کنيد. يکي ديگر براي USB که به اندرويد TV متصل کرديد و آن را هم نمي‌خواهيد جدا نماييد.
زماني که کارت حافظه SD را داخل گوشي‌هايي مانند اچ‌تي‌سي One، موتو G5 و يا هر گوشي که از اين قابليت پشتيباني مي‌کند قرار مي‌دهيد، دو گزينه براي انتخاب به شما نشان داده مي‌شود. دو گزينه با نام‌هاي Portable device و Internal device در اين قسمت قرار دارند. در گزينه اول کارت حافظه خارجي به همان صورتي که هست، يعني يک حافظه خارجي، به گوشي شناسانده مي‌شود. شما مي‌توانيد بدون هيچ مشکلي آن را جدا کنيد و يا از کارت‌هاي حافظه ديگر استفاده کنيد. در گزينه دوم هم کارت حافظه به‌عنوان بخش جدانشدني از گوشي ثبت خواهد شد و ديگر به راحتي قابل جداسازي نيست.
اگر گزينه Internal را انتخاب کنيد، کارت حافظه خارجي شما توسط سيستم رمزگذاري 128bit AET فرمت مي‌شود و به‌عنوان يک بخش سيستمي در تلفن همراه شناسايي خواهد شد. پس از آن فايل‌هاي جديد اضافه شده به حافظه، در اين بخش قرار خواهند گرفت.
در اين صورت اگر بخواهيد حافظه خارجي را از دستگاه جدا کنيد، همه چيز به هم مي‌ريزد. پيغام‌‌هاي خطاي مختلفي را دريافت مي‌کنيد و اين وضعيت تا زماني ادامه پيدا مي‌کند تا شما گوشي را فکتوري ريست کنيد. در اين وضعيت شما ديگر قادر به خواندن اطلاعات و داده‌هاي موجود در کارت حافظه خارجي بر روي هيچ گوشي ديگر و حتي گوشي خوتان که حالا آن را فکتوري ريست کرده‌ايد، نخواهيد بود و در واقع کارت حافظه خارجي شما ديگر بلا استفاده مي‌شود. در اين وضعيت شايد بتوانيد با فرمت کلي دستگاه کارايي قبلي کارت حافظه را حداقل براي بار ديگر داشته باشيد. بنابراين اين مورد را در نظر بکيريد که اکر يک حافظه خارجي در حالت Adoptable storage قرار گرفت، تنها راه استفاده از آن توسط همان دستگاهي است که با آن همگام شده است؛ در غير اين صورت کارت حافظه خارجي هيچ کاربردي براي‌تان نخواهد داشت.
+
اگر زماني که حافظه خارجي‌تان را به حافظه داخلي متصل کرديد يک بنچمارک بگيريد، متوجه مي‌شويد که سرعت نوشتن و خواندن اطلاعات در حافظه به نسبت دفعات قبل کم‌تر شده است. همين موضوع باعث مي‌گردد تا سرعت کلي عملکرد گوشي هم کمي کاهش داشته باشد چرا که اکنون تعدادي از فايل‌هاي سيستمي هم در اين بخش قرار گرفته‌اند. اما پيشنهاد من اين است که اگر مي‌خواهيد از قابليت Adoptable storage استفاده کنيد، حتما با يک کارت حافظه پرسرعت اين کار را انجام دهيد. مثلا کارت‌هاي حافظه Class 10 و يا UHS بهترين گزينه‌هاي موجود براي بهره بردن از اين ويژگي هستند. در آخر اين را بهتر است بدانيد که به هر حال کاهش سرعت، حتي مقدار اندکي از آن را با استفاده از اين ويژگي در تلفن‌ همراه‌تان حواهيد داشت.


آيا واقعا استفاده از قابليت Adoptable storage فايده زيادي دارد؟
راستش را بخواهيد اين قضيه براي اکثر کاربران به اين صورت بوده که پس از مدتي استفاده از آن کاملا پشيمان مي‌شوند که چرا چنين کاري را انجام داده‌اند و مي‌خواهند به وضعيت قبلي بازگردند. گوگل اين قابليت را براي گوشي اندرويد 1 به دليل کمبود حافظه داخلي آن ساخته بود؛ چرا که کاربران براي نصب اپ‌هاي بيشتر و همچنين ذخيره‌سازي اطلاعات‌شان به فضاي بيشتري از حافظه نياز داشتند. اگر شما هم‌ اکنون با چنين وضعيتي روبه‌رو هستيد بهتر است Adoptable storage را حتما امتحان کنيد. اما اين را هم بدانيد کمبود فضا بهتر از کاهش سرعت خواندن اطلاعات با داشتن فضاي بيشتر است. از طرفي شما قادر خواهيد بود تا بدون ايجاد تغييري از حافظه خارجي خودتان استفاده کنيد و هربار که خواستيد آن را وصل و يا جدا کنيد.
Adoptable storage واقعا قابليت جذاب و کاربردي است، اما نکات منفي زيادي هم در آن وجود دارد که شايد در آينده و آپديت‌هاي بعدي رفع شوند. شايد امنيت و نظمي که توسط اين روش در اختيار کاربر قرار مي‌گيرد را بتوان از نکات مثبتش نام برد. فعلا وقتي مي‌توانيم هم از کارت حافظه خارجي به فضاي بيشتر و هم بدون Adoptable storage به سرعت مناسب‌تر دسترسي داشته باشيم، چرا بايد حودمان را به دردسر بيندازيم؟


نظر شما در رابطه با Adoptable storage چيست؟ آيا علاقه‌اي به استفاده از اين قابليت داريد؟

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۸۹۶۱۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلقین، خاطرات را تغییر می‌دهد!/ اثر تصویرسازی ذهنی بر حافظه

تاکنون به این نکته توجه کرده‌اید که خاطرات لحظات احساسی‌تان چقدر پررنگ و واضح در ذهنتان نقش بسته است؟ این موضوع از نظر علمی اثبات شده است و به نحوی است که خاطرات ثبت شده در لحظات عاطفی، چه شیرین باشند و چه تلخ، از دیگر خاطرات ماندگارتر هستند و همچنین قابلیت تحریف بیشتری هم دارند.

تحقیقات نشان می‌دهند که خاطرات در گذر زمان می‌توانند تحریف شوند. این تحریفات در بسیاری از مواقع می‌توانند ناشی از تلقین‌های ذهنی باشند. احساسات نقش زیادی در شکل‌گیری حافظه دارند اما می‌توانند در مقابل میزان تحریف‌پذیری خاطرات را افزایش دهند.

در سال ۲۰۱۴، مطالعه ای درمورد تاثیر تلقین بر حافظه و به وجود آوردن خاطرات کاذب صورت گرفت که در ادامه این مطلب آن را بررسی می‌کنیم.

موضوع مطالعه این تحقیق، مقایسه نیروی احساسات و قدرت تلقین بر تغییر ساختار حافظه است. در آزمایش‌های عملی، به شرکت‌کنندگان تصاویری نمایش و پس از آن توضیحاتی شرح داده شد.  بعد از این مراحل، برای بررسی نتایج و مقایسه آن‌ها با یکدیگر، از شرکت‌کنندگان درباره احساساتشان درمورد دیده‌ها و شنیده‌ها سوالاتی پرسیده شد. محققان درباره پاسخ‌ها چنین می‌گویند: جواب شرکت کننده‌ها با برانگیختگی احساسی همراه بود. به شکلی که نسبت به دیده‌ها و شنیده‌هایشان، بسیار شدیدتر واکنش نشان دادند و این موضوع به دلیل تاثیر متقابلی است که تلقین و داستان‌سازی ذهنی بر فرآیند شکل گیری خاطرات می‌گذارد.

این تحقیق نشان داده است که افراد با تصویرسازی کردن، بخش زیادی از حافظه را تشکیل می‌دهند؛ به صورتی که ممکن است فرد با موضوعی برخورد مستقیم و حقیقی نداشته باشد اما با تصور آن موقعیت، تصویر مجازی را در ذهن خود بسازد و آن را پرورش دهد.

این مسئله در مواقعی مثل مواجهه با ترس و اضطراب می‌تواند شدیدتر بروز کند. هنگامی که یک فرد در موقعیت ترس قرار می‌گیرد، بیشتر از شرایط محیطی، نسبت به خاطر ذهن و تصوراتش آشفته می‌شود.

مطالعات نشان می‌دهند که تاثیر تلقین و تصویرسازی بر خاطرات عاطفی منفی بیشتر است. در این راستا می‌توان به مثال موقعیت وحشت‌زا که به اشاره شد استناد کرد.

به طور کلی این تحقیق سعی در اثبات قدرت و اثرگذاری تلقین و تصویرسازی‌های ذهنی خصوصا درمورد خاطرات عاطفی دارد.

منبع: CogBlog

ترجمه: تکتم شریفی نژاد خبرنگار تحریریه جوان قدس

دیگر خبرها

  • احیای استقلال بعد از دو سکته ناقص/ خارجی‌ها صدر را آبی نگه داشتند
  • تلقین، خاطرات را تغییر می‌دهد!/ اثر تصویرسازی ذهنی بر حافظه
  • فراهم کردن قابلیت ارائه خدمات سفر و گردشگری به زبان انگلیسی در شهر اصفهان
  • گوشی Moto G85 5G به زودی عرضه می‌شود
  • قابلیت‌های جدید استوری اینستاگرام کاربران را شگفت‌زده کرد
  • شیائومی پوکو F۵ + مشخصات، دوربین، قیمت و بررسی گوشی Xiaomi Poco F۵
  • استعلام حضور اتباع و مهاجران خارجی از طریق سایت «سهما»
  • سازمان ملی مهاجرت اعلام کرد؛ تمدید زمان ارسال کد استعلام حضور اتباع و مهاجران خارجی
  • ثبت کد ارسالی برای استعلام حضور اتباع و مهاجران خارجی
  • تمدید ثبت کد اعتبار سنجی کارت هوشمند اتباع