Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - روز سه‌شنبه با دستور وزير کشور ثبت‌نام داوطلبان انتخابات رياست‌جمهوري در محل ستاد انتخابات کشور آغاز شد و با ثبت‌نام 126 داوطلب به پايان رسيد و تا پايان وقت اداري ثبت‌نام‌ها اين تعداد به 287 نفر رسيد.

به گزارش ايسنا، ثبت‌نام داوطلبان انتخابات رياست‌جمهوري صرفا در ستاد انتخابات کشور واقع در محل وزارت کشور آنجام مي‌شود و تا روز 26 فروردين به مدت 5 روز ادامه مي‌يابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


امروز چه کساني ثبت‌نام کردند؟

مسعود زريبافان معاون محمود احمدي‌نژاد از اولين کساني بود که امروز نامزد انتخابات دوازدهمين دوره رياست جمهوري شد.
دولت يازده +1 را تشکيل مي دهم
مسعود زريبافان اظهار کرد: در دولت خود مصمم هستم که تمامي محاسن دولت هاي گذشته را مورد استفاده قرار دهم و مشکلات آنها را برطرف نمايم.
به گزارش ايسنا، مسعود زريبافان معاون احمدي نژاد صبح امروز پس از اعلام کانديداتور و ثبت نام در انتخابات دوازدهمين دوره رياست جمهوري در ستاد انتخابات کشور با تاکيد بر اينکه در نظام جمهوري اسلامي از لحاظ ساختار و قوانين هيچ کمبودي وجود ندارد، اظهار کرد: عدم اجراي دقيق قوانين باعث ايجاد مشکلات مختلف در جامعه شده است.
وي توزيع ناعادلانه منابع و وجود رانت را علت بسياري از مشکلات از جمله مشکلات اقتصادي و بيکاري عنوان کرد و گفت: براي رفع فقر و بيکاري تنها اقدام لازم، توزيع عادلانه منابع و مبارزه با پديده شوم فساد و تبعيض است.
زريبافان خاطر نشان کرد: براي حل مشکل فساد، جمهوريت نظام بايد آنگونه که هست در انتخابات و با انتخاب مسئولين واجد شرايط و لايق تحقق پيدا کند. اگر مسئولين مردمي باشند و با دردها و مشکلات مردم آشنا بوده و دلسوزي و پاکدستي و مبارزه با رانت و فساد از ويژگي هاي آنها باشد، همه مشکلات کشور برطرف خواهد شد.
اين کانديداي انتخابات رياست جمهوري با بيان اينکه قول مي دهم در دولت خود مصونيت سياسي و قضائي مديران را بردارم، درباره ويژگي هاي دولت خود اظهار کرد: من معتقدم که در گذشته و دولت هاي مختلف خدمات زيادي به کشور شده است و اين دولت ها محاسن و معايبي داشته اند در همين زمينه من مصمم هستم که تمامي محاسن دولت هاي گذشته را مورد استفاده قرار دهم و مشکلات آنها را برطرف نمايم.
زريبافان گفت: به عنوان رئيس دولت کارآمدي تلاش خواهم کرد که دولت يازده +1 را تشکيل دهم.
اين فعال سياسي اصولگرا درباره تشکيلات جمنا و ساز و کار وحدت اين تشکيلات گفت: وحدت اتفاق بسيار خوبي است اما اينکه عده اي بنشينند و با يکديگر توافق کنند و براي مردم تعيين تکليف نمايند به معناي دموکراسي نيست اينکه دو جناح هر کدام يک نفر را معرفي کنند موجب محدوديت انتخاب هاي مردم مي شود و حق انتخاب را از آنها سلب مي کند.
وي با تاکيد بر اينکه در انتخابات پيش رو تا پايان کار ايستاده ام و انصراف نمي دهم ادامه داد: من کانديداي در سايه هيچ کسي نيستم و شخصيتي مستقل دارم.
رئيس پيشين بنياد شهيد و امور ايثارگران در پاسخ به پرسشي درباره علت عدم ارائه گزارش تحقيق و تفحص از اين بنياد در دولت قبل خاطر نشان کرد: علت طولاني شدن عدم ارائه گزارش تحقيق و تفحص اين بود که من براي عدم ايجاد مشکل براي بنياد از خودم دفاع نکردم و در نهايت نيز طي جلساتي که در کميسيون هاي مربوط برگزار شد، پرونده مخدومه اعلام شد و مجلس نيز طي نامه اي اعلام کرد که در تحقيق و تفحص از بنياد شهيد هيچ تخلفي صورت نگرفته است.
زريبافان اظهار کرد: در دوران مديريت من هيچ کدام از مديران منصوب من مرتکب تخلفي نشده اند.
وي در پايان علت منتشر نشدن گزارش مربوط به تحقيق و تفحص از بنياد شهيد را عدم به حد نصاب نرسيدن درخواست تحقيق و تفحص در کميسيون مربوطه عنوان کرد.

مرورگر شما از ويدئو پشتيباني نمي‌کند.
فايل آن‌را از اينجا دانلود کنيد: video/webm

* حميد بقايي داوطلب ديگري بود که براي ثبت نام در انتخابات رياست جمهوري به همراه محمود احمدي نژاد و اسفنديار رحيم مشايي وارد ستاد انتخابات وزارت کشور شد.
بقايي پيش از ثبت نام گفت: اگر رد صلاحيت شوم در هر شرايطي قول ميدهم به قانون تمکين کنم.
مي توانيم ايران را بسازيم
بقايي پس از ثبت نام در دوازدهمين دوره انتخابات رياست‌ جمهوري تاکيد کرد که حل مشکلات اقتصادي، اجتماعي و سياسي در دستور کار وي خواهد بود.
به گزارش ايسنا، حميد بقايي در جمع خبرنگاران ستاد انتخابات کشور با بيان اينکه خدا را شاکرم که امروز دراينجا حضور دارم و خود را براي پذيرش مسئوليت بزرگ آماده کرده ام، اظهار کرد: ايران سرزميني بزرگ و سرزمين مردمان بزرگ و تاريخي کهن است.
وي با بيان اينکه افتخار مي‌کنم ايراني هستم، ادامه داد: ملت ايران شايسته هستند تا بهترين زندگي را داشته باشند. آنها همواره در صلح و ثبات و آرامش با ديگر ملت ها زندگي کرده اند. ملت ايران ملت جنگ طلبي نبوده و نيست. طرفداري آنها از زماني که بزرگترين امپراطوري جهان بود، با همه ملت ها روشن و واضح است.
بقايي خاطر نشان کرد: بر اين باورم مي توانيم ايران را بسازيم و مي توانيم کشور را به جايگاه و قله هاي بلند برسانيم و ملت ايران مي‌تواند با تلاش، صلح و دوستي بر مشکلات فائق آيد.
مرورگر شما از ويدئو پشتيباني نمي‌کند.
فايل آن‌را از اينجا دانلود کنيد: video/mp4

***

ثبت‌نام يک نماينده مجلس براي انتخابات رياست‌جمهوري«محمدعلي پورمختار» نماينده بهار و کبودرآهنگ در مجلس هم براي ثبت نام در انتخابات رياست جمهوري به ستاد انتخابات کشور رفت.
به گزارش ايسنا، پورمختار ضمن حضور در ستاد انتخابات تاکيد کرد که براي نام نويسي در انتخابات رياست جمهوري نيازي به کناره‌گيري از نمايندگي مجلس نيست.


احمدي‌نژاد در انتخابات رياست جمهوري ثبت‌نام کرد
محمود احمدي‌نژاد که براي همراهي حميد بقايي به وزارت کشور مراجعه کرده بود خود نيز براي حضور در انتخابات ثبت نام کرد.
پيش از ظهر محمود احمدي نژاد، رئيس دولت‌هاي دهم و نهم که براي همراهي حميد بقايي جهت ثبت‌نام در انتخابات دوازدهمين دوره رياست جمهوري به وزارت کشور مراجعه کرده بود خود نيز در اين انتخابات ثبت‌نام کرد.

توصيه رهبري براي ثبت نام نکردن من در انتخابات به معناي نهي نبود
احمدي‌نژاد پس از ثبت نام در انتخابات گفت:رهبري سفارش کردند در انتخابات شرکت نکنم من هم پذيرفتم ،توصيه ايشان به معناي نهي نبود.
به گزارش ايسنا ، محمود احمدي‌نژاد که در جمع خبرنگاران حاضر در ستاد انتخابات سخن مي‌گفت، اظهار کرد: خدا را سپاسگزارم که اينجانب را در دوران شکوه عظمت ملت ايران به اين دنيا آورد، امروز جامعه بشري در استانه تحولات بزرگ به سمت آرمانهاي الهي است، ملت ايران ملتي بزرگ شايسته تمدن افرين و تاريخ ساز است و همواره دنبال عزت عدالت، آزادي و کرامت انساني تلاش کرده است.
وي با بيان اينکه افتخار مي‌کنم که يک ايراني هستم، افزود: انقلاب متعلق به مردم است، همه موجودي کشور متعلق به مردم است،بايد نظام در خدمت مردم باشد.
وي با تاکيد بر اينکه ملت همواره پاي کار بوده اند، ادامه داد: ملت در انجام وظايف اجتماعي خود کوتاهي نکرده است، باور من اين است که در شرايطي که لايق آن هستيم قرار نداريم،نيازمند وحدت و عزم براي رسيده به جايگاه خود هستيم.
وي با بيان اينکه جزء معدود کساني هستيم که تمام زندگي ما توسط نهادهاي گوناگون و دستگاه هاي اطلاعاتي بارها شخم زده شده است، گفت: زندگي ما شفاف است.

احمدي‌نژاد و بقايي رقيب ندارند
هم‌چنين علي‌رغم انتشار خبري مبني بر ثبت‌نام اسفنديار رحيم‌مشايي ، خبرنگاران ايسنا تاکيد کردند که وي بدون انجام ثبت‌نام در کنار احمدي‌نژاد و بقايي براي نشست خبري حاضر شد.
اسفنديار رحيم مشايي گفت: محمود احمدي نژاد و حميد بقايي هيچ کدام رقيبي ندارند.
اسفنديار رحيم مشايي که جهت همراهي احمدي نژاد و بقايي براي ثبت نام در دوازدهين دوره انتخابات رياست‌ جمهوري در وزارت کشور حضور يافته بود در جمع خبرنگاران درپاسخ به پرسشي مبني بر اينکه ارزيابي‌تان از اقبال عمومي نسبت به جريان فکري خود چيست؟ اظهار کرد: هرکدام از اين دو (احمدي نژاد و بقايي) که در انتخابات حضور داشته باشند رقيبي ندارند و در مجموع آراي همه کانديداها با اين دو برابر خواهد بود.
وي همچنين در پاسخ به اين پرسش که آيا فکر مي کنيد صلاحيت اين دو نفر تاييد مي شود؟ نيز خاطر نشان کرد: دليلي ندارد که صلاحيت احمدي نژاد و آقاي بقايي تاييد نشوند.
***

حاشيه‌هاي دومين روز ثبت نام داوطلبان انتخابات رياست جمهوري را اينجا بخوانيد.

حاشيه‌هاي نخستين روز ثبت نام داوطلبان انتخابات رياست جمهوري را هم اينجا بخوانيد.
***
بازديد دادستان کل از ستاد انتخابات کشور
حجت‌الاسلام و المسلمين محمدجعفر منتظري دادستان کل کشور پيش از ظهر روز چهارشنبه با حضور در ستاد انتخابات، از روند اجراي امور بازديد به عمل آورد.
قطعاً و مسلماً پرونده‌هاي قضايي داوطلبان در بررسي صلاحيت آنها موثر است
دادستان کل کشور گفت: فضاي مجازي و حقيقي را رصد کرده و با تخلفات برخورد مي‌کنيم.
به گزارش ايسنا، حجت‌الاسلام والمسلمين محمدجعفر منتظري در جريان بازديد از ستاد انتخابات کشور در جمع خبرنگاران درباره فعاليت ستاد پيشگيري از تخلفات انتخاباتي، اظهار کرد: اين ستاد در تهران و استان‌ها فعال است و ما از طريق اين ستاد فضاي مجازي و حقيقي را رصد مي‌کنيم. اميدواريم تخلفي انجام نشود اما اگر تخلفي انجام شود با آن برخورد مي‌کنيم.
وي در پاسخ به اين پرسش که آيا وجود پرونده‌هاي نامزدهاي انتخابات در روند بررسي صلاحيت آنها موثر است، تصريح کرد: قطعاً و مسلماً نامزدهاي انتخابات رياست جمهوري و شوراها اگر پرونده‌اي داشته باشند، آن پرونده‌ها به مراکز نظارتي و اجرايي ابلاغ مي‌شود و در روند بررسي صلاحيت‌ها تأثير مي‌گذارد.
منتظري درباره روند ثبت‌نام انتخابات رياست جمهوري و حضور اقشار مختلف مردم براي ثبت‌نام، تصريح کرد: فضاي خوب و بانشاطي ايجاد شده و هر کس از هر طيف، ‌جريان و شهرستان نيز براي ثبت‌نام آمده و استقبال زياد است. بايد انتخابات رياست جمهوري بازارش خيلي داغ باشد که مشتري زيادي دارد.
دادستان کل کشور در پايان اظهار کرد: مردم نظام را از خود مي‌دانند و براي همين از ثبت‌نام‌ها استقبال کرده‌اند. در هيچ کجاي دنيا چنين وضعيتي وجود ندارد، البته همه اين وضعيت هم مطلوب نيست که هر کسي ثبت‌نام کند؛ زيرا برخي رسانه‌ها به ويژه رسانه‌هاي خارجي از اين مسائل سوء‌استفاده مي‌کنند، البته اين نشان آن است که فضاي کشور باز است و مردم نظام را از خود مي‌دانند. فضاي بانشاطي اکنون ايجاد شده و اميدواريم مردم با حضور خود بر اين نشاط بيافزايند.


تعداد کانديداهاي انتخابات رياست جمهوري تاکنون
رييس ستاد انتخابات کشور اعلام کرد که تا ظهر امروز 197 نفر براي انتخابات رياست جمهوري دوازدهم ثبت نام کرده ‌اند.
به گزارش ايسنا ، علي اصغر احمدي با اعلام اين خبر افزودو تا ساعت 12:45 دقيقه ظهر امروز 197 براي کانديداتوري در انتخابات رياست جمهوري ثبت نام کرده‌اند که از ايتن تعداد 8 زن و 189 مرد هستند.
وي در ادامه خاطر نشان کرد: امروز 86 نفر ثبت نام کرده اند. تا اين لحظه جوانترين فرد 18 سال و مسن ترين فرد 82 سال دارد. بيشترين آمار سني نيز بين گروههاي سني 46 تا 50 سال است که 32 نفر در اين گروه سني ثبت نام کردند.
رييس ستاد انتخابات خاطرنشان کرد: بيشترين مدارک تحصيلي هم فوق ليسانس است که 54 نفر با اين مدرک تحصيلي ثبت نام کرده اند. همچنين 19 نفر نيز اظهار کرده اند که جزء ايثارگران هستند.
احمدي در ادامه در مورد تمديد مهلت ثبت نام از داوطلبان انتخابات رياست‌ جمهوري گفت: ثبت نام هر روزه تا ساعت 18 ادامه دارد اما اين امکان وجود دارد که ساعت ثبت نام از داوطلبان تمديد شود، که البته اين مسئله را در روز آخر حتما اطلاع رساني مي کنيم، ما حتما در روال ثبت نام از داوطلبان مر قانون را رعايت مي کنيم و خارج از چارچوب‌هاي قانوني نام نويسي نداريم.
رييس ستاد انتخابات کشور در پاسخ به سوالي مبني بر اينکه چرا ميزان ثبت‌نام در انتخابات رياست جمهوري بالا است و هر کسي با هر شرايطي در انتخابات ثبت‌نام مي‌کند، گفت: انتخابات دو بال بسيار مهم يعني اجرا و نظارت دارد. اجراي قانون انتخابات به عهده وزارت کشور است و وزارت کشور و همه استانداري‌ها و فرمانداري‌ها آماده شده‌اند تا انتخابات را بر اساس قانون اجرا کنند. شرايط ثبت‌نام کنندگان در قانون انتخابات رياست جمهوري قيد شده و ما آن قانون را اجرا مي‌کنيم.
وي افزود: الان بحث من اين نيست که قانون انتخابات چه ضعف‌هايي دارد که مثلاً حداقل و حداکثر سن افراد يا حداقل مدرک تحصيلي افراد در قانون انتخابات ذکر نشده است. من مجري قانون انتخابات هستم و مکلفم آن را اجرا کنم. بررسي صلاحيت داوطلبان نيز به عهده شوراي نگهبان است.
احمدي خاطرنشان کرد: اميدوارم مجلس در قانون انتخابات تجديد نظر کند مخصوصاً در لايحه جامع انتخابات که اکنون در کميسيون سياسي- دفاعي دولت در حال بررسي است بايد شرايط داوطلبان انتخابات رياست جمهوري به صورت دقيق پيش‌بيني شود. به هر حال کسي که مي‌خواهد رئيس جمهور کشور شود بايد ويژگي‌هاي خاص خود را داشته باشد.
رييس ستاد انتخابات کشور با بيان اينکه جاي خوشحالي دارد که هموطنانمان احساس تکليف کرده و بر اساس قانون در انتخابات ثبت‌نام مي‌کنند، گفت: من در مقامي نيستم که به مردم امر و نهي کنم اما خواهش مي‌کنم عزيزان رعايت کنم تا اينگونه نباشد که در پايان هم بابت اسباب خودشان شود و هم شوراي نگهبان، البته اين فقط خواهش است. ما به عنوان مجريان انتخابات برابر قانون انتخابات رياست جمهوري ثبت‌نام انجام مي‌دهيم.
***
تعداد داوطلبان انتخابات رياست جمهوري تا پايان روز دوم به 287 نفر رسيد
رئيس ستاد انتخابات کشور گفت:‌ تا پايان روز دوم ثبت‌نام داوطلبان انتخابات رياست جمهوري 287 نفر ثبت‌نام کرده‌اند.
به گزارش ايسنا علي اصغر احمدي در گفت‌وگويي اظهار کرد: از اين تعداد 274 نفر مرد و 13 نفر زن هستند.
وي با بيان اينکه 40 نفر داراي سابقه ايثارگري هستند، اظهار کرد: هفتاد نفر از اين افراد نيز داراي مدرک فوق ليسانس هستند. همچنين بيشترين ميانگين سني ثبت‌نام کنندگان بين 46 تا 50 سال است که چهل نفر در اين ميانگين سني ثبت‌نام کرده اند.
احمدي در پايان خاطر نشان کرد: امروز 163 نفر براي حضور در انتخابات رياست جمهوري مراجعه کردند که اطلاعات 161 نفر از آنها ثبت شد.

****
شوک انتخاباتي محمود و ياران
محمود احمدي‌نژاد باز هم در فضاي سياسي ايران شگفتي آفريد تا نشان دهد همچنان غيرقابل‌پيش‌بيني‌ترين سياستمدار ايراني است. او که تنها يک هفته پيش در نشست خبري خود به صراحت اعلام کرده بود "برنامه‌اي براي انتخابات رياست‌جمهوري ندارد و از برادر عزيزش (بقايي) حمايت مي‌کند"، صبح امروز با حضور در ستاد انتخابات کشور کانديداي انتخابات شد.
گزارش ايسنا در اين زمينه را اينجا بخوانيد.
***
انتخاب شوندگان بايد داراي چه شرايطي باشند؟
بر اساس ماده 55 قانون انتخابات رياست‌جمهوري «داوطلبان رياست جمهوري يا نمايندگان تام‌الاختيار آن‌ها که کتباً معرفي شده باشند بايد ظرف 5 روز از تاريخ انتشار دستور شروع انتخابات به وزارت کشور مراجعه نموده و پرسشنامه اعلام داوطلبي را پس از دريافت و تکميل همراه با چهار برگ تصوير کليه صفحات شناسنامه و دوازده قطعه عکس 4×6 از آخرين عکس خود را که در همان سال گرفته باشند به وزارت کشور تسليم و رسيد دريافت دارند.»
براساس ماده 35 قانون انتخابات رياست‌جمهوري انتخاب شوندگان بايدداراي شرايط زير باشند:
1- از رجال مذهبي، سياسي
2-ايراني‌الاصل
3-تابعيت کشور جمهوري اسلامي ايران
4-مدير و مدبر
5-داراي حسن سابقه و امانت و تقوي
6- مومن و معتقد به مباني جمهوري اسلامي ايران و مذهب رسمي کشور
ديروز نيز وزير کشور به فرمانداران سراسر کشور دستور تشکيل هيات‌هاي اجرايي را صادر کرد.
انتخابات دوازدهمين دوره رياست جمهوري، پنجمين دوره شوراهاي اسلامي شهر و روستا و ميان‌دوره‌اي مجلس شوراي اسلامي روز 29 ارديبهشت برگزار مي‌شود.
مدارک مورد نياز نام نويسي در انتخابات رياست جمهوري
طبق ماده 35 قانون انتخابات کشور انتخاب شوندگان هنگام ثبت نام بايد داراي شرايط زير باشند:
1. از رجال مذهبي، سياسي.
2. ايراني‌الاصل.
3. تابعيت کشور جمهوري اسلامي ايران.
4. مدير و مدبر.
5. داراي حسن سابقه و امانت و تقوي.
6. مؤمن و معتقد به مباني جمهوري اسلامي ايران و مذهب رسمي کشور.

واجدان شرايط بايد در زمان ثبت نام با در دست داشتن اصل شناسنامه و کارت ملي و يک قطعه عکس شش در چهار، در ستاد انتخابات کشور حضور پيدا کرده و اقدام به تکميل فرم هاي پيش بيني شده کنند.
انتهاي پيام

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۸۹۶۲۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست خبری معاونت علمی ریاست جمهوری

عکاس امیر حسین جامه بزرگ

دیگر خبرها

  • خواسته امروز آزادگان جهان، محو رژیم صهیونیستی از صحنه روزگار است
  • شگرد جالب محمود احمدی نژاد برای دست ندادن با زنان
  • در ۸ سال دولت احمدی‌نژاد، قیمت نان ۳۲ برابر شد!
  • مومنی، اقتصاددان: در هشت سال دولت احمدی نژاد، قیمت نان 32 برابر شد!
  • ۵ رقیب قالیباف در کرسی ریاست مجلس /تندروها به صف شدند /وزیر احمدی نژاد هم هست
  • نشست خبری معاونت علمی ریاست جمهوری
  • احمدی نژاد می‌گفت مشکل ما خود رهبری است!
  • پنج سناریوی عجیب انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا
  • از احمدی‌نژاد تا رییسی/چه کسی پای رانت را به بازار خودرو باز کرد؟
  • دو ضربه مهم به بودجه‌نویسی کشور؛ یکی در دولت احمدی‌نژاد و یکی در دولت رئیسی