Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «هدانا»
2024-04-27@18:34:17 GMT

رویدادها و تحولات عراق در یک نگاه/23 فروردین

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۸۹۶۳۶۴

رویدادها و تحولات عراق در یک نگاه/23 فروردین

** مرکز فرماندهی عملیات بغداد با صدور بیانیه ای از هلاکت 2 عامل انتحاری در شهرستان طارمیه واقع در شمال پایتخت عراق خبر داد و تاکید کرد که تروریست‌ها قبل از انجام هرگونه عملیات انتحاری، هدف حمله و تیراندازی نیروهای لشکر 22 عراق قرار گرفته اند.

** دهها تن امروز (چهارشنبه)‌ مقابل دادگاه عالی سلیمانیه در کردستان عراق تجمع اعتراض آمیز ترتیب دادند و خواستار مهار پدیده رو به گسترش قتل و خشونت علیه زنان در کردستان عراق شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این تجمع که زنان از صنوف مختلف و همچنین جمعی از نمایندگان پارلمان محلی کردستان عراق - که از یک سال پیش توسط مسعود بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق تعطیل شده - شرکت داشتند و مقام های رسمی را مسئول جنایات رو به گسترش علیه زنان و قتل آنان دانستند.

** «توبیاس مارتین ایلوود» وزیر دولت انگلیس در امور خاورمیانه امروز (چهارشنبه) در اربیل مرکز کردستان عراق با «نیچروان بارزانی» و «قباد طالبانی» معاون وی دیدار و در خصوص تحولات و ثبات سیاسی پس از داعش در عراق گفت وگو کرد.
قرار است این مقام انگلیسی پس از دیدار با نخست وزیر اقلیم کردستان عراق با «مسعود بارزانی» رئیس اقلیم کردستان عراق نیز دیدار و گفت وگو کند.

** «قاسم تقی زاده» معاون وزیر دفاع ایران روز سه شنبه در جریان سفر به بغداد، با «محمود عرفان الحیالی» وزیر دفاع عراق دیدار و بر تعمیق روابط دفاعی 2 کشور تاکید کرد.
خاورم**7074*شبس*1613*مینا غفرانی آذر*انتشار دهنده: عبدالله غفاری

منبع: هدانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت hodana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «هدانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۸۹۶۳۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحولات «غزه»، محور سفر وزیر خارجه ترکیه به ریاض

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، هاکان فیدان وزیر امور خارجه ترکیه در سفر به ریاض، پایتخت عربستان سعودی در روزهای ۲۸ تا ۲۹ آوریل، قرار است به ابتکارات آنکارا برای به رسمیت شناختن دولت فلسطین ادامه دهد.

منابع دیپلماتیک ترکیه در این خصوص اعلام کردند که فیدان یکشنبه و دوشنبه هفته جاری در ریاض با اعضای گروه تماس تشکیل شده از سوی سازمان همکاری اسلامی و اتحادیه عرب برای پایان دادن به کشتار مردم مظلوم غزه و تضمین صلح دائمی دیدار و گفتگوخواهد کرد.

به گفته این منابع قرار است گروه تماس با وزرای خارجه کشورهای غربی نیز دیدار کند.

گفته می‌ شود وزیر امور خارجه ترکیه در ریاض دیدارهای دوجانبه ای نیز خواهد داشت و محور گفتگوها هم آخرین وضعیت تحولات در نوار غزه خواهد بود.

کد خبر 6090379

دیگر خبرها

  • تحولات «غزه»، محور سفر وزیر خارجه ترکیه به ریاض
  • نیروهای ارتش ترکیه مورد حمله عناصر «پ.ک.ک» قرار گرفتند
  • لحظۀ حملۀ پهپاد ناشناس به میدان گازی کورمورِ کردستان عراق
  • شناسایی مهم ترین عامل تصادفات درون‌شهری در کردستان
  • حمله پهپادی به میدان گازی کورمور در شمال عراق
  • سکوت مجامع بین المللی نسبت به کشتار مسلمانان از حد وجدانی فراتر رفته است
  • بازگشایی بازارچه‌های هنگه‌ژال و سیف مطالبه جدی ایران از عراق است
  • کاهش ۱۰۰ درصدی تصادفات فوتی در کردستان
  • بیشترین علت تصادفات درون‌شهری کردستان اعلام شد
  • ۲۱۸ هزار تن کالا از مرز مهران به عراق صادر شد