Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-09@17:06:32 GMT

تحصیل ۱۵۰۰۰ دانش‌آموز با نیازهای خاص در خراسان رضوی

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۸۹۶۹۹۹

تحصیل ۱۵۰۰۰ دانش‌آموز با نیازهای خاص در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، مهین توکلی عصر امروز در مراسم روز جهانی اوتیسم در مشهداز فعالیت 8 مرکز آموزش ویژه کودکان اتیسم در خراسان رضوی خبر داد و اظهار داشت: از این تعداد 6 مرکز در مشهد و دو مرکز دیگر در شهرستان های نیشابور و سبزوار فعالیت دارند.

وی تصریح کرد: تا سال 85 کودکان اتیسم به صورت پراکنده تحت تعلیم قرار داشتند اما خوشبختانه از آن سال تا کنون8 مرکز ویژه این کودکان در خراسان رضوی تاسیس شده که دو مرکز غیر دولتی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

توکلیعنوان کرد:امروز در راستای افزایش همکاری‌های موجود بین مجمع خیرین سلامت با اداره آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی تفاهم نامه‌ای به منظور ادامه همکاری‌ها و پشتیبانی مجمع خیرین سلامت از آموزش و پرورش استثنایی فی مابین به امضا خواهد رسید.

وی گفت: در سطح استان 15000 دانش آموز با نیازهای خاص زیرپوشش آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی هستند که این تعداد 13 درصد از کل دانش آموزان با نیازهای خاص استثنایی کشور هستند.

توکلی ضمن تقدیر از زحمات بی دریغ فعالان در مجمع خیرین سلامت، عنوان کرد: همچنین امروز به همت مجمع خیرین سلامت پارک گلخانه‌ای کودکان اتیسم در دبستان تبسم بهره برداری خواهد شد.

وی ادامه داد: برگزاری مراسم روز جهانی اتیسم با کمک مجمع خیرین سلامت برگزار شد و این عزیزان همواره به ما توان و انرژی مضاعف داده اند.

مدیر اداره آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضویبا اشاره به سیره حضرت علی (ع) و دستگیری ایشان از محرومان، گفت: کسانی که در مسیر کم کردن محرومیت ها و از بین بردن فاصله ها تلاش می کنند شیعه و پیرو حضرت علی (ع) امام زمان (عج) هستند.

وی با اشاره به اختلالات برقراری ارتباطات اجتماعی و درخودماندگی‌های فردی کودکان اتیسم تصریح کرد: این ما هستیم که در گام اول باید وارد دنیای متفاوت کودکان اتیسم شویم و پس از شناخت دنیای آنهابا آموزش سعی در پیوند دنیای آنان با دنیای واقعی داشته باشیم.

توکلی خاطرنشان کرد: دین اسلام دین آموزش دانش سعادتمندی زندگی دنیوی و اخروی است و هر کس در این مسیر گام برمی‌دارد و این مسیر را رونق می‌بخشد در واقع به رسالت پیامبر کمک می کند و اجر این گونه اقدامات بسیار بالاست.

انتهای پیام/

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۸۹۶۹۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت ۲۸۰ دانش آموز کردستانی در مسابقات دادرس هلال‌احمر

پیام جلالی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: دادرس مخفف «دانش‌آموزان آماده در روزهای سخت» است که سازمان جوانان جمعیت هلال احمر این طرح را هر ساله با هدف خودامدادی، دگر امدادی، ترویج فرهنگ نوع‌دوستی، کمک به دیگران و نهادینه‌سازی این فرهنگ در بین جوانان و به‌ویژه دانش‌آموزان با همکاری وزارت آموزش و پرورش برگزار می‌کند.

وی افزود: ۱۰ تیم منتخب از پسران و ۱۰ تیم از دختران کانون‌های دانش‌آموزی استان، در این دوره از مسابقات با یکدیگر به رقابت پرداختند.

جلالی ادامه داد: طی آموزش‌های دادرس در مدارس مجری طرح و برگزاری آزمون کتبی، دانش آموزان در قالب تیم‌های ۱۴ نفره به تفکیک جنسیتی دختران و پسران آموزش‌های مربوط به این طرح شامل مباحث امداد و کمک‌های اولیه (احیای قلبی و ریوی، آسیب‌های بافت نرم اسکلتی و مفصلی، انتقال و حمل مصدم، اسکان اضطراری، پانسمان و بانداژ، پناهگیری و خروج ایمن) را به منظور کسب آمادگی جهت مقابله با آسیب‌های ناشی از حوادث سوانح فرا گرفتند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر کردستان با اشاره به اینکه این مسابقات در سه مرحله درون مدرسه‌ای، ناحیه‌ای و شهرستانی برگزار می‌شود، افزود: در این مسابقات، از هر شهرستان یک تیم از پسران و یک تیم از دختران به مسابقات استانی راه یافته و در پایان رقابت‌ها نیز، تیم پسران از شهرستان بیجار و تیم دختران از شهرستان سقز به مرحله کشوری راه یافتند.

کد خبر 6099931

دیگر خبرها

  • ماجرای خفگی دانش آموز ۷ ساله و نجات جان او توسط معلمش
  • افتتاح بیش از ۴۰ مدرسه در طرح سه شنبه‌های امید خراسان رضوی
  • نحوه ثبت نام اینترنتی کلاس اولی‌ها + مدارک مورد نیاز و سایت ثبت نام
  • ۲۵۰۰ دانش‌آموز نیازمند از کمک‌ هزینه تحصیلی بهره‌مند شدند
  • در نظر داریم امسال حدود ۱۱ هزار معلم در خراسان رضوی جدید جذب کنیم
  • افتتاح بیش از ۴۰ مدرسه در طرح سه‌شنبه‌های امید مشهد
  • گلستان پایلوت بسیاری از طرح های آموزش و پرورش است
  • رقابت ۲۸۰ دانش آموز کردستانی در مسابقات دادرس هلال‌احمر
  • شیوه تکریم از معلمان در اصفهان تغییر کرده است
  • «کودکان اُتیسمی» روی مرز باریک مرگ و زندگی