Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی جانباز مسئول کانون بسیج هنرمندان اراک در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج استان مرکزی؛ از برگزاری همایش «انقلاب، هنرمندان، پاسداشت» در اراک به مناسبت هفته هنر انقلابی خبر داد و گفت: این همایش به مناسبت پاسداشت سه هنرمند انقلابی استان از جمله ولی‌الله احمدی، پیشکسوت تئاتر، حسن جلالی مشایخی، پیشکسوت عرصه شعر و محمدعلی عباسی پیشکسوت عرصه نقاشی تجسمی تقدیر با حضور جمعی از هنرمندان، مردم و مسئولین استان برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ایده این همایش برای نخستین بار در استان برگزار می‌شود و در همین مراسم از کتاب «شعر چهارفصل» بسیج رونمایی می‌شود. سال گذشته جشنواره شعر بسیج تحت عنوان شعر عاشقانه، شعر آئینی، شعر کودک و شعر انقلاب در فصول مختلف برگزار شد که آثار برگزیده این جشنواره جمع‌آوری و با عنوان «شعر چهار فصل» به چاپ رسیده است.

مسئول کانون بسیج هنرمندان اراک تصریح کرد: این برنامه روز پنج‌شنبه ۲۴ فروردین از ساعت ۱۰:۳۰ در سالن آمفی تئاتر اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان، واقع در خیابان قائم مقام، خیابان موزه دفاع مقدس برگزار می‌شود که اجرای تئاتر، شعرخوانی درباره مدافعان حرم، اجرای موسیقی و سخنرانی فرماندهی سپاه روح‌الله بخشی از برنامه‌های این همایش هستند.

جانباز ادامه داد: برپایی نمایشگاه عکس و نمایشگاه آثار تجسمی از آثار هنرمندان بسیجی از دیگر برنامه‌های جانبی این برنامه خواهد بود.

وی افزود: در سال‌های اخیر رویکرد تقویت از حوزه هنر انقلابی به جد در دستور کار قرار گرفته و تلاش داریم در این زمینه نقش آفرین باشیم. تقویت هنر انقلاب یک وظیفه همگانی است که بسیج نیز می تواند در این عرصه بسیار نقش آفرین، جریان ساز و پرچمدار باشد.

مسئول کانون بسیج هنرمندان اراک تصریح کرد: مأموریت اصلی بسیج هنرمندان، پرچمداری هنر و ادب اسلامی و انقلابی است که باید آن را به نسل جوان منتقل کند از این‌رو سال گذشته تهدیدها و فرصت‌هایی را شناسایی و قابلیت‌های اجرایی در رشته های متعدد هنری را در استان احصاء کردیم.

جانباز ادامه داد: برای تقویت هنر انقلابی تلاش داریم برنامه هایی را در حوزه داستان، جشنواره داستان‌های انقلاب برای اولین بار در استان، در عرصه شعر و عکس نیز اجرایی سازیم کما اینکه در حوزه تئاتر متعهد باتوجه به مغفولیت این هنر در استان و فیلم کوتاه درصدد هستیم امسال نیز به این رشته‌های هنری توجه بیشتری داشته باشیم و در راستای تقویت آن‌ها گام برداریم.

انتهای پیام/

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۸۹۷۱۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهمیت ویژه به پاسداشت زبان و ادبیات فارسی ، شعر و موسیقی اصیل ایرانی در شبکه آموزش

به گزارش جام‌جم‌آنلاین، محمد مهدی قاسمی مدیر شبکه آموزش سیما و علیرضا قزوه مدیر دفتر شعر و موسیقی و سرود با هم دیدار و گفتگو کردند. 
در این نشست به جایگاه ویژه میراث پرشکوه شعر فارسی که گنجینه بی نظیر معرفت واخلاق و زیبایی و معنویت است، جایگاه شایسته شعر در بخش‌های گوناگون، موسیقی ملی و آیینی و انقلابی در برابر ابتذال اشاره و در جهت تولید و ارتقاء آثار مرتبط و همکاری گسترده تر فی مابین بحث و گفتگو شد.
در ادامه قاسمی گفت: با عنایت به اهمیت زبان و ادبیات فارسی و ضرورت سیاست گذاری و برنامه ریزی در این خصوص و با توجه به اهداف، ماموریت‌ها و اولویت‌ها، شبکه آموزش سیما آمادگی دارد تا در خصوص ادبیات فارسی ، شعر و موسیقی اصیل ایرانی هر گونه همکاری لازم با دفتر شعر و موسیقی و سرود و دیگر مجموعه ها و نهاد ها را به عمل آورد.
همچنین گسترش فرهنگ و ادبیات فارسی، بهره گیری از ظرفیت اقوام و موسیقی فولکلور و محلی،آواز،تصنیف و مناجات خوانی،ارتباط و تعامل با شبکه نوای موسیقی و شعر اداره کل، پایش و تولید برنامه های جدید، تخصصی و فاخر در این حوزه ها و آموزش صحیح و تخصصی شاعری، نویسندگی و برنامه ریزی برای تولید مشترک برنامه شیر و شکراز دیگر موضوعاتی بود که در این نشست مورد بحث و گفتگو و در دستور کار طرفین قرار گرفت.

دیگر خبرها

  • هنرمند انقلابی در راستای توحید الهی گام برمی دارد
  • کسب‌وکارهای دانش‌بنیان را نباید تعطیل کرد، باید به جریان‌های انقلابی، بسیج دانشجویی و مانند آن‌ها فرصت رقابت داد
  • تأکید مدیر شبکه آموزش بر پاسداشت زبان فارسی و شعر و موسیقی اصیل ایرانی
  • برگزاری نخستین همایش خوشنویسی «کاتبان وحی» + تصویر
  • اهمیت ویژه به پاسداشت زبان و ادبیات فارسی ، شعر و موسیقی اصیل ایرانی در شبکه آموزش
  • پاسداشت ادبیات، شعر و موسیقی اصیل ایرانی در شبکه آموزش
  • شهید ملک مکان، شهید شاخص بسیج هنرمندان فارس
  • تشکیلات‌، شبکه‌ و جریان‌‍سازی ۳ اصل مهم در دانشگاه‌های آذربایجان غربی
  • به حقوق قشر کارگر توجه شود
  • انتقاد تند علم الهدی از تلاش برای بازگرداندن خواننده ها و هنرمندان خارج نشین به ایران /بخاطر جذب حداکثری باید عناصر ناپاک و ضدانقلاب به کشور برگردند؟