Web Analytics Made Easy - Statcounter

دادستانی عمومی دیوان عالی ترکیه روز چهارشنبه اعلام کرد: در پرونده ای که علیه یوکسک داغ در شهر استانبول در جریان رسیدگی بود، وی به اتهام تبلیغ برای گروه های تروریستی به تحمل قطعی یک سال زندان محکوم شده است.
وی از سوی شعبه 22 دادگاه جرائم سنگین استانبول محکوم شده و هیات قضایی حکم محکومیت وی را تایید کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بنا به اعلام دادستانی عمومی دیوان عالی ترکیه، در پی قطعی شدن حکم قضایی صادر شده، عضویت یوکسک داغ در حزب دموکراتیک خلق ها نیز سلب و لغو شده است.
یوکسک داغ که پیش از این نماینده مردم وان در مجلس ترکیه بود، قبل از پایان دوره نمایندگی و در پی حکم قضایی صادر شده و بنا به تصمیم مجلس ملی ترکیه از عضویت در نهاد قانون گذاری این کشور نیز اخراج و حق نمایندگی وی سلب و لغو شد.
وی در این پرونده و در پرونده قبلی به اتهام تبلیغ برای گروه های تروریستی محکوم شده است.
حدود دو ماه پیش نیز کیفرخواست سنگینی علیه صلاح الدین دمیرتاش و فیگن یوکسک داغ رهبران مشترک حزب دموکراتیک خلق ها(ح.د.پ) صادر شد که در جریان آن برای دمیرتاش از 43 تا 142 سال و یوکسک داغ از 30 تا 83 سال زندان درخواست شده بود.
صلاح الدین دمیرتاش و فیگن یوکسک داغ رهبران حزب دموکراتیک خلق های ترکیه نیز به همراه 9 نفر از نمایندگان این حزب همچنان از 14 آبان ماه سال گذشته بازداشت شده و در زندان به سر می برند.
بر اساس رای صادره، دمیرتاش رهبر حزب دموکراتیک خلق ها(ح.د.پ) و رئیس سومین حزب مجلس ترکیه به 142 سال زندان محکوم شده و فیگن یوکسک داغ رهبر شاخه بانوان این حزب نیز از مجلس ملی ترکیه اخراج شده است.
تعداد اعضای حزب دموکراتیک خلق های ترکیه(ح.د.پ) در مجلس این کشور در پی سلب عضویت یوکسک داغ که هم اکنون در زندان کوندرای کوجاعلی زندانی می باشد، به 58 نفر کاهش یافته است.
خاورم/1905**انتشار دهنده: حسن فاخری

منبع: هدانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت hodana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «هدانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۸۹۷۲۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت گل نرگس

گل نرگس از گیاهان زینتی و دارویی تکثیر آن پیاز و گیاهی بسیار مقاوم و سازگار با مناطق مختلف آب و هوایی است.سطح زیر کشت گل نرگس در شهرستان پلدختر بیش از ۸۰ هکتار است، پیش‌بینی می‌شود بیش از ۱۵ میلیون شاخه گل نرگس از این مزارع برداشت شود.سال گذشته ۱۴ میلیون شاخه گل نرگس در مناطق «کرکی»، «واشیان»، «بادامک»، «چول هول»، «معمولان»، «افرینه»، «گل گل»، «کلک بیشه»، «دشت جایدر»، «تنگ فنی»، «چم مهر» و «هلوش» برداشت شده است.







دیگر خبرها

  • طرح دو فوریتی برخورد با جرم‌های خشن در فرآیند قانونگذاری است
  • آوارگی بیش از ۷ میلیون نفر در جمهوری دموکراتیک کنگو
  • آزاد شدن از زندان بعد از ۱۱ سال
  • دادستان تهران: یک محکوم به پرداخت دیه بعد از ۱۱ سال آزاد شد
  • آزادی یک زندانی محکوم به پرداخت دیه پس از ۱۱ سال
  • گرامیداشت بانوی فعال حقوق بشر آمریکایی توسط رئیس مجلس ترکیه
  • گرامیداشت بانوی فعال حقوق بشر آمریکایی دتوسط رئیس مجلس ترکیه
  • بانک ملی در اجرای سیاست های نظام و تحقق منویات رهبر معظم انقلاب پیشتاز بوده است
  • برداشت گل نرگس
  • حضور بیش از هزار محکوم جرایم غیرعمد در زندان‌های کشور