Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، معاون امور اقتصادی و توسعه استاندار کردستان روز چهارشنبه در این نشست در فرمانداری سقز، گفت: برنامه جامع توسعه اقتصادی شامل راهکارهای علمی جهت افزایش تولید و اشتغال و شناسایی موانع و مشکلات به صورت دقیق و علمی باید در دستور کار دستگاه هایی اجرایی باشد.
وی با بیان اینکه توسعه اقتصادی استان کردستان برای دولت بسیار حایز اهمیت است، ادامه داد: برنامه جامع توسعه اقتصادی که توسط ادارات در شهرستان و اداره های کل انجام می شود، توسط استانداری ارزیابی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فیروزی با اشاره به اهمیت ریسک پذیری مدیران در توسعه استان اظهار داشت: مدیران کردستان به دلیل ریسک پذیری در سال 95 بسیار فراتر از اعتبارات استانی، اعتبارات مالی جذب کردند.
او بابیان اینکه مدیران باید زمینه های اداری و قانونی را برای جذب سرمایه گذاری خارجی فراهم کنند، گفت: هنر مدیر تسهیل گری در جذب سرمایه گذاری است و از سرمایه گذاران دعوت می کنیم به دلیل وجود زمینه های لازم و ظرفیت کافی در سقز سرمایه گذاری کنند.
او با عنوان اینکه جلسه امروز در فرمانداری سقز، نمونه ای بارز از اقدام عملی برای افزایش تولید و اشتغال بود، بیان کرد: برنامه میان مدت توسعه شهرستان سقز قابلیت اجرایی دارد و مدیران همت کنند این مهم محقق شود.
معاون امور اقتصادی و توسعه استاندارکردستان با اشاره به اهمیت اشتغالزایی در روستاها، بیان کرد: 720 گروه خودیار روستایی برای تقویت تولید و اشتغال زایی در استان کردستان راه اندازی شده است و سقز، برای تقویت و افزایش این گروه ها ، محدودیتی ندارد.
**بسته بودن مرز سیف مانع توسعه اقتصادی سقز است
فرماندار سقز هم گفت: بروکراسی اداری، همکاری نکردن بانک ها در ارائه تسهیلات به سرمایه گذاران و بسته بودن مرز سیف و عدم تخصیص آب، مانع توسعه اقتصادی این شهرستان است.
علی اکبر ورمقانی بیان کرد:سقز دارای ظرفیت های بالای نیروی انسانی ، گردشگری و سدهای آبی است که باید از آنها برای اشتغال زایی و افزایش تولید، بهره گرفته شود.
وی تاکید کرد: از دیگر اقدام های برای توسعه اقتصادی، ایجاد صنایع تبدیلی است که برای این شهرستان بسیار حیاتی است.
**کشاورزی سقز، نگین انگشتر کشاورزی کردستان است
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان هم بابیان اینکه، سقز دارای 162 هزار هکتار زمین درجه یک کشاورزی بسیار مستعد است، گفت: کشاورزی شهرستان سقز، نگین انگشتر کشاورزی کردستان است
کریم ذوالفقاری ، افزود:سقز در زمینه های تولید عسل، تعداد گلخانه، تولید مرغ گوشتی و استفاده از ظرفیت های آبزی پروری بسیار مستعد است.
وی با اشاره به رهاسازی سالانه 300 هزار قطعه بچه ماهی در دریاچه سد شهید کاظمی ، استدلال کرد: در صورتی که این میزان به یک میلیون قطعه افزایش یابد سالانه بیش از 5 هزار تُن ماهی گرم آبی برداشت و ظرفیت اشتغال از این محل بیشتر می شود.
او با بیان اینکه از ظرفیت های دیگر اشتغال سقز، توسعه گلخانه هاست اظهار داشت:در حال حاضر 13 واحد گلخانه در این شهرستان وجود دارد که برای اجرای 90 هکتار گلخانه پیشنهاد لازم داده شده است که به دلیل عدم تخصیص آب، این امر در حال حاضر، قابلیت اجرایی ندارد.
ذوالفقاری در ادامه، با بیان اینکه، هیچ محدودیتی برای اجرای سیستم های آبیاری نوین وجود ندارد، گفت: تبدیل کردن زمین های دیم به بارانی، به جد پیگیری شده است.
وی ، توسعه آن باغ در اطراف دریاچه سد شهید کاظمی را از دیگر پیشنهادها برای ارتقای تولید کشاورزی در سقز برشمرد و ادامه داد: فارغ التحصیلان کشاورزی مقیم روستا می توانند زمین از منابع ملی و تسهیلات برای ایجاد و توسعه باغات دریافت کنند.

**افتتاح معدن طلای کرویان سقز، با اشتغال زایی 500 نفر تا پایان سال
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان هم گفت: فاز اول معدن طلای کرویان سقز، با اشتغال زایی 500 نفر تا پایان سال 96 و کارخانه دخانیات بخش خصوصی این شهرستان، بهار امسال افتتاح می شود.
محمد دره وزمی افزود: ظرفیت های مناسبی در حوزه معدن، آهن و طلا در سقز وجود دارد که فرآوری سیلیس یکی دیگر از ظرفیت های اشتغال زا است و 12 هزار میلیون یورو اعتبار برای شروع عملیات اجرایی آن به زودی پرداخت می شود.
وی با اشاره به اهمیت شهرک های صنعتی در بخش اشتغال زایی، عنوان کرد: از 780 واحد فعال صنعتی در استان کردستان، 114 واحد آن در سقز وجود دارد.
او با بیان اینکه، پرداخت تسهیلات به واحدهای صنعتی برای رونق تولید مهم است و در این راستا، یک هزار و 120 میلیارد ریال تسهیلات برای رفع مشکلات واحدهای تولیدی استان در سال 95 پرداخت شده است، ادامه داد: استفاده از ظرفیت قانونی بانک ها، تلاش تمام ادارات برای رونق تولید و اشتغال و توجه به رتبه بندی تولید نیز در کنار آن باید پیگیری شود.
**مثلث گردشگری، زیویه، تخت سلیمان و کرفتو در دست پیگیری است
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کردستان هم با اشاره به ظرفیت گردشگری برای اشتغال زایی و رونق استان ،گفت: مثلث گردشگری، زیویه، تخت سلیمان و کرفتو به جد در دست پیگیری است.
سید محسن علوی بیان کرد: 17 طرح میراث فرهنگی در استان کردستان و چند طرح گردشگری در اطراف سد شهید کاظمی طرح های گردشگری در حال اجراست.
وی ادامه داد:بازگشایی مرز سیف و اتمام فرودگاه سقز نقشی مهمی در رونق گردشگری دارد.
احمد رشیدی، مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان هم بیان کرد: طرح توسعه تکافو در رسته های آی تی ، آی سی تی، گردشگری و زنبور داری در استان کردستان عملی شده است.
** عملکرد بانکها در حمایت از مشاغل خُرد و خانگی قابل قبول است
حجت اله شاکری، سرپرست اداره امور بانک ملی شغب استان کردستان نیز با بیان اینکه، سیستم بانکی از طرحهای توجیه دار حمایت می کند، گفت: عملکرد بانکها در حمایت از مشاغل خُرد و خانگی قابل قبول است.
مدیر شرکت شهرک های صنعتی استان کردستان هم بیان کرد:تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی سقز ٨٥ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و امسال به بهره برداری می رسد و روشنایی معابر و آسفالت آن نیز، امسال انجام خواهد شد.
شاهو حاجبی گفت: برای واگذاری زمین جهت سرمایه گذاری در شهرک شماره 2 سقز محدودیتی وجود ندارد.
در ادامه مدیران استان و معاون امور اقتصادی و توسعه استاندارکردستان از چند واحد صنعتی شهرک صنعتی سقز بازدید کردند.
سقز در 190 کیلومتری شمال غربی سنندج واقع شده است.
7249/1904
**خبرنگار: ابراهیم محمدحسینی/انتشار دهنده: مسعود احمدی
**آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg

منبع: هدانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت hodana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «هدانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۸۹۷۵۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دوره آموزشی مدیران دبیرستان‌های شبانه‌روزی غرب کشور در سنندج

به گزارش خبرنگار مهر، دوره آموزشی مدیران دبیرستان‌های شبانه‌روزی دوره دوم متوسطه نظری قطب غرب کشور با شرکت مدیران ۱۰ استان غرب کشور در سنندج برگزار شد

مدیرکل دفتر آموزش دوره دوم متوسطه وزارت آموزش و پرورش صبح دوشنبه در این دوره آموزشی با بیان اینکه بزرگ‌ترین افتخار زندگی ما معلمی است، اظهار کرد: پیامبر گرامی اسلام (ص) بزرگ‌ترین معلم تاریخ و چراغ سعادت جامعه بشریت بود.

نادر کریمی بیرانوند با اشاره به برگزاری دو رویداد مهم در سنندج تحت عنوان نمایشگاه خوداتکایی مدارس شبانه‌روزی کردستان و دوره آموزشی مدیران دبیرستان‌های شبانه روزی قطب غرب کشوری، این رویدادها را فرصت ارزشمندی برای تبادل تجربیات عنوان کرد و با اشاره به میزبانی مطلوب کردستان، از دست‌اندرکاران برپایی آن قدردانی نمود.

وی با بیان اینکه مدیران مدارس شبانه‌روزی کردستان در مهارت‌آموزی پیشرو هستند، گفت: مهارت آموزی در آموزش و پرورش در راستای تحقق شعار سال در اولویت است.

وی شعارها را جهت اجرا لازم دانست و با اشاره به الزامات اجرایی شعار سال، آموزش و پرورش را مورد اعتماد خانواده‌ها عنوان کرد و اظهار داشت: برگزاری نمایشگاه خوداتکایی نمادی از امانت‌داری در حوزه دانش‌آموزان است‌.

کریمی شعار «هر دانش‌آموز یک مهارت» را سیاست حاکمیتی عنوان کرد و با اشاره به ظرفیت‌های مدارس شبانه‌روزی افزود: مدارس شبانه‌روزی بهترین ظرفیت برای مهارت‌آموزی است.

مدیرکل دفتر آموزش دوره دوم متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش، مهارت‌آموزی را منطبق بر ساحت‌های تعلیم و تربیت عنوان کرد و اظهار داشت: هفته گذشته مهارت آموزی در دولت مصوب شد و دستگاه‌ها مکلف به اجرای کامل این مصوبه شدند.

کریمی تصویب این مهم را گامی ارزشمند برای نتیجه‌بخش شدن تلاش‌ها در تعلیم و تربیت دانست و ابراز امیدواری کرد اتفاقات مثبت در آموزش و پرورش ادامه یابد.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان نیز ضمن خیرمقدم به مهمانانان و قدردانی از واگذاری میزبانی به استان کردستان، در سخنانی خطاب به مدیران مدارس گفت: مدیران مدارس شبانه روزی مهم‌ترین اولویت کاری شما توجه به تربیت و آموزش مهارت‌های زندگی به دانش آموزان این مدارس هست چرا که ظرفیت مدارس شبانه‌روزی برای تعلیم و تربیت در هیچ مدرسه و آموزشگاه دیگری وجود ندارد.

هاشم ناظمی جلال عنوان کرد: ما در این دوره تمام ظرفیت‌های در اختیار را به‌کار گرفته‌ایم تا بتوانیم یک دوره آموزشی در شأن شما مدیران را فراهم آوریم و در نهایت بتوانیم زمینه تبادل تجربه را در میان شما به وجود بیاوریم.

وی افزود: این امر هم جز با عشق و علاقه به کار محقق نخواهد شد.

حجت‌اله موسوی معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کردستان هم در سخنانی اظهار داشت: تمام تلاش ما این است که خاطره خوبی در ذهن‌های شما بنگاریم.

وی در ادامه سخنانش عنوان کرد: این دوره برای تبادل تجربه و در کل یک دوره تعاملی است.

موسوی در خصوص عناوین برنامه‌های این دوره نیز گفت: برای آن سرفصل‌هایی تعیین شده که انتظار می‌رود مدرسان بر اساس سرفصل‌های تعیین شده مطالب لازم را به مدیران ارائه دهند.

گفتنی است؛ این دوره تا ۱۰ اردیبهشت‌ماه ادامه دارد.

کد خبر 6091903

دیگر خبرها

  • افزایش ۳۰۰ نفری سهمیه بیمه کارگران ساختمانی در کردستان
  • بهره‌مندی ۷۰۰هزار کردستانی از خدمات وزارت کار
  • آموزش‌های فنی و حرفه‌ای مقدمه‌ای برای ایجاد اشتغال جوانان است
  • آموزش‌های مهارتی کلید توسعه اشتغال پایدار در جامعه است
  • دوره آموزشی مدیران دبیرستان‌های شبانه‌روزی غرب کشور در سنندج
  • نشست هم‌اندیشی امیرعبداللهیان و مدیران رسانه‌ای برگزار شد
  • نشست هم‌اندیشی وزیر امور خارجه با مدیران عامل رسانه‌های کشور
  • برگزاری نشست هم اندیشی مدیران مراکز مشاوره استان
  • نشست هم‌اندیشی امیرعبداللهیان با مدیران عامل رسانه‌های کشور
  • بازدید جمعی از معاونین و مدیران شرکت توزیع نیروی برق استان فارس از واحد‌های مختلف شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی