Web Analytics Made Easy - Statcounter

قانون الحاق یک ماده به قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق‌التدریس از سوی مجلس مصوب شد اما با ابلاغ نشدن آن برای اجرا از سوی دولت، رئیس مجلس خواستار چاپ آن در روزنامه رسمی کشور شد. قانون الحاق یک ماده به قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش در مورد احتساب سابقه خدمت ایام حق التدریس در سوابق خدمت و بازنشستگی، در قالب طرح به مجلس ارائه شده بود و در 27 بهمن ماه سال 95 در صحن علنی تصویب شد و در تاریخ 11 اسفند 95 به تایید شورای نگهبان رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گزارش نامه نیوز، متن این قانون بدین شرح است: معلمان حق‌التدریسی که به استخدام آموزش و پرورش درآمده‌اند و تا زمان لازم الاجرا شدن این قانون در وزارت آموز‌ش و پرورش اشتغال دارند، می‌توانند به منظور احتساب سابقه خدمت ایام حق‌التدریس که به تایید وزارت آموزش‌وپرورش می‌رسد در سوابق خدمت و بازنشستگی، سهم خود و دولت را به صورت نقد (یکجا) یا اقساط به طور کامل پرداخت نمایند.

صندوق‌های بازنشستگی نیز پس از دریافت اقساط موظف به احتساب سوابق مذکور در بازنشستگی واجدان شرایط هستند.

تبصره 1. مدت پرداخت اقساط معادل سابقه خدمت قابل احتساب هر یک از معلمان می‌باشد.

تبصره 2. مبنای پرداخت حق بیمه یا بازنشستگی، حداقل حقوق یا دستمزد سال لازم الاجرا شدن این قانون است.

تبصره 3. مدت سابقه خدمت دوره حق‌التدریس به تناسب خدمت تمام وقت با توجه به طرح طبقه‌بندی مشاغل معلمان کشور و دستور‌العمل وزارت آموزش‌وپرورش همچنین پرداخت کسورات مربوطه در سوابق خدمات دولتی و بازنشستگی افراد قابل احتساب است.

تبصره 4. حداکثر مهلت قانونی درخواست بهره‌مندی از این قانون از تاریخ لازم‌الاجرا شدن به مدت یک سال است.

طبق ماده یک قانون مدنی، رئیس‌جمهور موظف است مصوبات مجلس را ظرف مدت 5 روز پس از تصویب، امضا و برای مجریان ابلاغ کند و اگر رئیس‌جمهور ظرف مهلت مقرر این کار را انجام ندهد، طبق تبصره ماده یک قانون مدنی، رئیس مجلس قانون را به روزنامه رسمی می فرستد و روزنامه رسمی هم موظف است ظرف مدت 72 ساعت آن را برای اجرا ابلاغ کند.

در رابطه با قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق‌التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی با توجه به ابلاغ این قانون از سوی مجلس و عدم اجرای آن از سوی دولت، رئیس مجلس خواستار چاپ آن در روزنامه رسمی شد.

منبع: نامه نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namehnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نامه نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۸۹۸۶۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین تکلیف خط لوله گازی آی‌پی در سفر رئیسی به پاکستان حائز اهمیت است

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و پاکستان به اهمیت سفر رئیس‌جمهوری به پاکستان اشاره کرد و گفت: تعیین تکلیف خط لوله انتقال گاز به پاکستان در این سفر اهمیت دارد، زیرا ایران به تعهدهای خود در این زمینه عمل کرده است.

به گزارش شانا، احمد امیرآبادی فراهانی به اهمیت سفر رئیس‌جمهوری به پاکستان اشاره و اظهار کرد: تعیین تکلیف خط لوله انتقال گاز به پاکستان در این سفر حائز اهمیت است، زیرا ایران به تعهدهای خود در این زمینه عمل کرده و خط لوله انتقال گاز تا مرز پاکستان برده شده است.

وی افزود: اگر پاکستان گاز طبیعی را از طریق ایران به مصرف‌کنندگان کشورش برساند، بی‌شک رضایتمندی مطلوبی در داخل و به نفع دولت این کشور شکل خواهد گرفت؛ زیرا تأمین گاز آن‌ها از طریق گازمایع (ال‌پی‌جی) است که بسیار گران تمام می‌شود و این خط لوله می‌تواند در اقتصاد، رشد صنعت و آسایش مردم پاکستان مفید واقع شود.

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و پاکستان تصریح کرد: پیشنهادهایی برای عملیاتی‌کردن این خط لوله وجود دارد، اما بعضی از کشورهای ثالث خارج از منطقه با ایجاد موانع، دخالت‌هایی در این زمینه دارند که دولت پاکستان باید بدون توجه به آن‌ها منافع مشترک دو ملت را مدنظر قرار دهد.

امیرآبادی فراهانی با بیان اینکه دولت سیزدهم در توسعه همکاری با همسایگان موفق عمل کرده است، بیان کرد: یکی از کارهای سازنده دولت در حوزه سیاست خارجی، تقویت همکاری‌ها با کشورهای همسایه و منطقه ازجمله پاکستان، ترکمنستان، تاجیکستان، عراق و... بوده است.

دیگر خبرها

  • پاسخ عجیب معاون وزیر کار درباره رقم دستمزد کارگران
  • ارائه لایحه اصلاح قانون کار به مجلس دوازدهم در اولین فرصت
  • خبر خوش برای بازنشستگان/ زمان اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اعلام شد
  • تکلیف مجلس به سازمان امور مالیاتی برای قبول هزینه‌های دارای صورتحساب الکترونیکی
  • سازوکار تعیین هزینه‌های قابل قبول مالیاتی مشخص شد
  • کلاف سردرگم واردات خودروهای کارکرده/ چرا کسی اجرای قانون را گردن نمی‌گیرد؟
  • کلاف سر در گم واردات خودروهای کارکرده/ چرا کسی اجرای قانون را گردن نمی‌گیرد؟
  • معلمان ایلامی در انتظار اجرای طرح مهرآفرین
  • تعیین تکلیف تعطیلات پایان هفته
  • تعیین تکلیف خط لوله گازی آی‌پی در سفر رئیسی به پاکستان حائز اهمیت است